Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

TST - Täällä spämmäämme töistä

28.10.14 - klo:09:15

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
Spämmän luennolta *whistle*
Täällä tuntuu junat olevan myöhässä todella harvoin, mutta sitku vähän sataa vettä ja tuulee, kaikki junat on peruttu täysin koko päivältä.

Olen
Kirjattu
  • ::
  • 28.10.14 - klo:10:22
    Nyt spämmäänkin oikeasti töistä. Eipä se 15 min juna ollut kuin 1 h 20 min myöhässä.
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • 28.10.14 - klo:16:40

Riby Poissa

• Anon9746
      • Resetti.net
    Jatkuva saikuttelu tuntuu ainakin itsestäni lähinnä nololta, oli syy mikä tahansa.
    Anteeksi, mutta nyt en kyllä ymmärrä. Mitä noloa on sairastamisessa?
    * Kullanmurut *

<div class="signature">', $message['member']['signature'], '</div>';
    Kirjattu
  • 28.10.14 - klo:18:00
    Sitä ettei ole terve? Eikö terveys ole ihanne jo sinänsä, ja siitä poikkeaminen on tietyllä tavalla noloa: ei kukaan mainosta sairastavansa syöpää tai masennusta. "Olen harvoin sairas", on yleilyn aihe, ja jatkuva flunssassa oleminen kertoo jotain omasta terveydestä. Jokainen haluaa olla terve. Tästä terveysihanteesta poikkeamisen lisäksi tulee huono omatunto siitä, että työnantaja ja työkaverit joutuvat järjestelemään asioita uudelleen, kun en pääsekään tekemään sitä, mitä minulta odotettaisiin. Ei noille sairauksille itse voi mitään, mutta kuvittele skenaario, jossa ripuloit housuihisi julkisella paikalla: etkö tuntisi noloutta? Ei asioihin tarvitse voida vaikuttaa, jotta ne voisivat tuntua nololta.

Ehkä tosin laitan itselleni korkeammat kriteerit tässä kuin muille, koska en katso muiden sairastelua niin vakavasti.
    Kirjattu
  • 28.10.14 - klo:21:30

Riby Poissa

• Anon9746
      • Resetti.net
    Sitä ettei ole terve? Eikö terveys ole ihanne jo sinänsä, ja siitä poikkeaminen on tietyllä tavalla noloa: ei kukaan mainosta sairastavansa syöpää tai masennusta. "Olen harvoin sairas", on yleilyn aihe, ja jatkuva flunssassa oleminen kertoo jotain omasta terveydestä. Jokainen haluaa olla terve. Tästä terveysihanteesta poikkeamisen lisäksi tulee huono omatunto siitä, että työnantaja ja työkaverit joutuvat järjestelemään asioita uudelleen, kun en pääsekään tekemään sitä, mitä minulta odotettaisiin. Ei noille sairauksille itse voi mitään, mutta kuvittele skenaario, jossa ripuloit housuihisi julkisella paikalla: etkö tuntisi noloutta? Ei asioihin tarvitse voida vaikuttaa, jotta ne voisivat tuntua nololta.

Ehkä tosin laitan itselleni korkeammat kriteerit tässä kuin muille, koska en katso muiden sairastelua niin vakavasti.
    Oletko varma, että et nyt yritä mennä piiloon yhteiskunnan terveysihanteiden taakse? Itse ainakin asianyhteydestä ja kommenttisi sävystä tulkitsin, että nimenomaan pidät kaikkien saikuttelua nolona.
    Minusta ei olisi noloa, jos työkaverillani vaikka olisi jokin rasitusvamma joka ei ota parantuakseen - minusta nolompia ovat nämä "Arjen Sankarit", jotka puolikuumeisina vääntyvät töihin keräämään sankari-/marttyyripisteitä ja samalla tartuttamaan muut sekä pitkittämään omaa sairauttaan (jonka seurauksena työntekijä yleensä tekee töitä puoliteholla pitempään --> enemmän haittaa työnantajalle). Tuollainen "saikuttelu on noloa" -asenne on vaarallista ja johtaa usein syrjintään sekä aiheettomaan tuomitsemiseen. On lääkärin asia todeta, onko toinen sairas vai ei.
    Ja ei, minua ei hävetä myöntää jos en ole terve. Minulla on astma sekä laktoosi-intoleranssi ja viimeksi mainitulle tirskuttiin edellisen kerran ala-asteella, ensimmäiselle ei silloinkaan. Olen myös juuri sairaslomalla flunssan vuoksi, pitäisikö minun nyt hävetä sitä?
    En koe ylpeyttä siitä, että olen harvoin sairas. Olen tosin kiitollinen, että en ripuloi housuuni julkisilla paikoilla; se olisi epämukavaa.

Hävettääkö sinua, että olet totaalikieltäytyjä? Nyky-yhteiskunnassa asepalveluksen suorittamista pidetään vielä aika monessa paikassa kehaisun ansainneena suorituksena ja jos sitä ei ole suoritettu, niin oletetaan että vastaaja on ainakin käynyt siviilipalveluksen.
    * Kullanmurut *

Kirjattu
  • 19.12.14 - klo:10:23
    Kirjattu
  • 07.05.15 - klo:10:52

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Toimitustyö on aika lystiä ainakin näiden ekojen päivien perusteella. Menossa on tietty vasta perehdytysjakso, joten ääni saattaa muuttua kellossa jahka töitä tulee enemmän.

Eilen jouduin ajamaan vieraalla autolla Kouvolan keskustassa ja melkein kuolin. Tämä päivä taitaa onneksi sujua pääosin sisätiloissa. Teen tiedonhakua, eli käytännössä juon kahvia, surffailen netissä ja kirjoitan ylös satunnaisia juttuja tyypistä, jota haastattelen joko myöhemmin tänään tai todennäköisemmin vasta huomenna. Nähtävästi joku -95 syntynyt ja poliittisesti aktiivinen pissismuija.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 07.05.15 - klo:12:20

Tingle Poissa

• Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • 08.05.15 - klo:07:55
    Keskiviikkona loppuu laskujen naputus, kesällä sitten busines intelikenssiä. Luotto on kova että ketjuun ei vielä kesän aikana tarvitse ihmeemmin avautua.
    -
    Kirjattu
  • 29.05.15 - klo:11:29

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    ensinmäinen video peli aiheinen toimeksi anto voi juku

Palkkakin tuli tänään. Yeesss.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 11.06.15 - klo:14:03
    Terve. Olen nyt neljättä viikkoa työharjoittelussa ja kuusitoista (:D) vielä jäljellä. Palkkaa ei tule muuta kuin lounassetelien muodossa. On sekin tyhjää parempi. Ihan mukavia hommia ollut, vaikka välillä onkin hiljaista. Ei se tosin mitään haittaa, ei kauheasti motivoisi palkatta paiskia hiki hatussa hommia.
    Kirjattu
  • 13.06.15 - klo:17:58

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Missäs olet töissä ja mitä puuhailet?

Itse sain perjantaina valmiiksi opiskelijoiden työharjoittelun palkkauksia käsittelevän lehtijutun. Haastattelin siihen palkatta työskenteleviä/työskennelleitä tyyppejä ja hämmästelin miten tyytyväisiä olivat tilanteeseensa. Mua tympäännyttäis.

Itse saan harjoittelusta TESin mukaista reilun 1700 euron kuukausipalkkaa.
    « Viimeksi muokattu: 13.06.15 - klo:17:59 kirjoittanut Tapza »
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 16.06.15 - klo:10:25
    Kiinteistöalalla toimistohommia. Kyllähän täällä viihtyy, vaikkei suoraan ihan oman alan (taloushallintoa opiskellut) olekaan.

Vähän likainen fiilis jäisi, jos saisin tästä jotain palkkaa, kun en todellakaan paiski hiki hatussa hommia. :D Tietysti annetut tehtävät teen ja näin, mutta ei niitä hommia tosiaan (tällä hetkellä) älyttömästi ole. No, saapahan cv:hen täytettä.

Toki yleisesti kannatan palkallista harjoittelua.
    Kirjattu
  • 16.06.15 - klo:15:18

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Juu, töiden määrä ja luonne ovat toki oleellisia juttuja. Monet työnantajat teettävät harjoittelijoilla suuren määrän ihan oikeita töitä eivätkä silti maksa palkkaa, mikä on melko nihkeää.

Itse en tällä hetkellä tee yhtään mitään. Minun ehkä pitäisi tehdä, mutta esimies ei ole paikalla, joten en voi oikein kyselläkään asiasta. No jaa. Taidan käyttää ajan "ideointiin" ja "tiedonhankintaan".
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 23.06.15 - klo:22:20
    24 lomapäivää kertyny. yiiiiiisyiiiiiis
    Kirjattu
  • 26.06.15 - klo:14:30

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Porukkaa jää lomalle, joten töihin kiikutetaan pullaa, mansikoita ja lakua. Voi juku kyllä työ elämä on välillä lystiä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 29.06.15 - klo:01:24
    Kaupassa töissä olemisessa on sentään se kiva puoli että kaikenlaista ylijäämää mm. paistopisteestä löytyy aina taukohuoneesta. :)
    K-kauppa vai joku muu? S-mafia ei ainakaan tuollaista suvaitse. :'(
    Kirjattu
  • 29.06.15 - klo:14:39
    Se on kyllä hienoo :) Meillä myös saa päiväysvanhoja syödä taukoeväinä, kotiin ei viedä.
    Kirjattu
  • 09.07.15 - klo:18:43

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Kuvatekstien kirjottaminen on ihan vitun hirveetä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 09.07.15 - klo:19:40

Turjake Poissa

• Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Työurani ensimmäinen oikea työmatka takanapäin! Päätä särkenyt koko päivän ihan helvetisti ja jahka tästä junasta pääsen kotiin niin menen suorinta tietä nukkumaan. Hyvä kokemus silti ja opettavainen.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks

ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • 10.07.15 - klo:06:34
    Viimeinen tyävuoro ennen lomaa lähtee nyt.
    Kirjattu
  • 11.07.15 - klo:12:25

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Ekaa kertaa viikonloppuna aamuvuorossa. En tajunnut olevani ainoa paikalla oleva työntekijä ennen kuin astuin pimeään toimitukseen. Siten en myöskään tajunnut, että hälyt olisi pitänyt kytkeä pois päältä ennen kuin vartija saapui ystävällisesti asiasta huomauttamaan. :DD Ebin ja tästä tulee firmalle joku 50e lasku. Mitäs eivät perehdyttäneet asiaan saatana.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 13.07.15 - klo:16:40
    Lähes kaikki muut on lomalla, täällä on aika hiljaista. Mun pitäis tehdä välillä myös diplomityötä, mutta oon laiska ja tyhmä ja en jaksa, plöts.
    Kirjattu
  • 21.07.15 - klo:15:56

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Elämäni ekat parkkisakot ja firman autolla ebin :------DD
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 21.07.15 - klo:22:52
    Päivän saldo:

- naisnarkkari näpisit Frezza Vanilla -pullon; pääsi karkuun
    - naisnarkkarin raskaana oleva naisnarkkarikaveri näpisti jäätelön; jäi kiinni
    - kolme juoppopappaa yritti syödä salaattibaarista kananmunia maksamatta; hain pihalta takaisin maksamaan ja oon kuulemma kusipää idiootti kapitalistirosvo jonka ne myllyttäis mennen tullen ja palatessa

Mielestäni ei huonosti.
    Kirjattu
  • 22.07.15 - klo:11:39
    Jos näen actin tapahtuvan silmieni edessä, niin kyllä mä sitten meen sanoo "What the fuuck". Muuten hälytän vain vartijat ja menen tuijottamaan valvontakameroita.
    Kirjattu
  • 22.07.15 - klo:18:18

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Toissapäivänä tuli palkka kaikkine ilta- ja viikonloppulisineen yeeeahhh olen taas rikas vuokranmaksupäivään asti.

Funtsin tässä yksi päivä työtäni, ja tulin siihen tulokseen, että toimittajan homma on ihan siistiä. Jokainen työpäivä on erilainen, vaikka juttujen kirjoittaminen noudattaisikin melko samanlaista kaavaa. Duunissa pääsee koneella istumisen ja kahvin siemailun lisäksi tapaamaan mielenkiintoisia ihmisiä sekä tutustumaan uusiin asioihin ja ympäristöihin. Yleistieto kasvaa ja sosiaaliset taidotkin kehittyvät. Ei huono.

Tänään tosin tein galluppia kauppakeskuksessa ja se oli ihan vitun hirveetä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 25.07.15 - klo:00:01
    Mikä pettymys tämä eka festaripäivä. Viime vuonna oli massiiviset kassajonot, nyt ihan kuollutta. Kolme työntekijää ja vartija, kaupassa hetkiä jolloin ei ollut yhtään asiakasta. Mikä pettymys.
    Kirjattu
  • 17.08.15 - klo:09:52
    No nyt ei enää maistu. Luvut sentä vähitellen täsmää ja enää määrittelyt pihalle täsmäytysraporttia varten. TJ 9.
    -
    Kirjattu
  • 17.08.15 - klo:12:14

Agutski Poissa

• Beer Baron
    Kirjattu
  • 17.08.15 - klo:13:54

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Lomat loppu pari viikkoa sitten ja vieläkään mitään mielekästä hommaa ei oo oikein ilmaantunu. Tarjouksia on kuulemma vetämässä mutta ennen ku niitä saa alkaa painaan ni joutuu kaikkea turhakehommia vääntää. TJ80vuotta
    Kirjattu
  • 19.08.15 - klo:11:05

Riby Poissa

• Anon9746
      • Resetti.net
    Irtisanoin itseni ja aloitan viikon päästä opiskelun täysipäiväisenä opiskelijana. Kolme vuotta tuli kärvisteltyä DNA:lla ja vaikka työporukka olikin mitä mainioin, ei työ itsessään oikein ikinä napannut minkään muun kuin palkan osalta. Tuntuu, että tämä oli paras päätös aikoihin - tuntuu kliseiseltä sanoa, mutta ihan oikeasti kivi vyörähti sydämeltä kun sain päätettyä irtisanoutumisestani.
    Nyt vähän hirvittää, mutta hyvällä tavalla. :)
    * Kullanmurut *

Kirjattu
  • 19.08.15 - klo:17:24

Turjake Poissa

• Törö
    Tämänkö takia mun netti ei toimi... Viittuuu...

Onnea Ribylle uusiin haasteisiin!     

Kirjattu
  • 19.08.15 - klo:18:43

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Samoin minulta.

Itellä toiseks viimeinen työviikko menossa. Ihan kivoja hommia, mutta mielelläni palaan löysäilemään koulun penkille.

7 työpäivää ja 4 vapaata jäljellä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 15.02.16 - klo:09:38
    Ja taas on painettu marraskuulta asti enemmän tai vähemmän pisnistä (ja etenkin pisnislounauta), talousihmiseksi tässä kyllä on ilmeisesti pysyvähkösti jumittamassa kun tietohallinnossakin hommat koostuu edelleen lähinnä tilikarttojen ihmettelystä ja talousmittarien speksaamisesta tiukan vaatimusmäärittelyn ja SQL-shown sijaan. Ens viikolla ei ketään paikalla, joten joko paskaa kaatuu niskaan käsittämätön määrä tai sitten voi keskittyä tyhjäntoimittamiseen ennen kauan kaivattua pidempää irtiottoa ja brenkuttelukautta.

Työtkin maistuneet vasta tässä kuussa ihan paskalta, eteenpäin on menty.
    -
    Kirjattu
  • 06.07.16 - klo:16:31

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Eipä mennyt kauaa että alkoivat nämä toimitteluhommat taas maistua puulta. Toki tätä silti mieluummin tekee kuin monia muita äkisti mieleen tulevia duuneja, mutta kyllä huominen vapaapäivä tuntuu tällä hetkellä aika hyvältä.

Edelliseen työpaikkaan nähden positiivista: oma työhuone, lyhyt työmatka.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 18.07.16 - klo:16:07

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Mun käskettiin tehdä juttu Pokémonista. Lisäksi kirjoitin kolumnin Pokémonista. Kerranki pääsee tekemään jotain kivaa vittu.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 18.07.16 - klo:17:10
    Se on kivaa kun työ ja omat kiinnostuksen kohteet risteävät. Itse ilahdun aina kun pääsen kääntämään piirrettyjä.
    Kirjattu
  • 18.07.16 - klo:17:55
    Bongasin tänään henckin terdellä kesken työpäivän.
    (Niin mikä vitun etäpäivä.)
    Kirjattu
  • 14.08.16 - klo:20:00

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Rikon sääntöjä ja spämmään baarista, jossa vietän aikaa kesän viimeisen työpäivän jälkeen. Tj0 öri öri korkki auki. Viimeisenä päivänä kirjoitin kolme koota elikkäs kolumnin, koirajutun ja kaljajutun.

Saa nähdä jaksaako näitä hommia tämän enempää.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 10.05.17 - klo:13:41
    Sain harioittelupaikan pankista. :)
    Kirjattu
  • 10.05.17 - klo:13:49

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Kirjattu
  • 04.07.17 - klo:15:39
    Viime sunnuntaina päättyi yli viiden vuoden urani kaupassa. Hauskaa oli ja mahtava työporukkakin sattui kohdalle, mutta nyt on kieltämättä hyvä aika siirtyä uusien haasteiden pariin.

Elokuussa alkaa tyäharioittelu. Siihen asti lomailua. :)
    Kirjattu
  • 13.07.17 - klo:09:41
    Viimeinen businespäivä ennen kesälomia menossa.

Viimeksi tainnut heinäkuussa olla vapaalla jalalla 2010.

Eikä busines kyllä kiinnosta vieläkään mutta ei gerbiili osaa pyörästä poies.
    -
    Kirjattu
  • 28.07.17 - klo:16:34

Turjake Poissa

• Törö
    Ääääääääääääääääääääääääääääääääääääää

Kirjattu
  • 28.07.17 - klo:18:57

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 28.07.17 - klo:20:32
    Koska Törö on lammas.