Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Crash Bandicoot

29.04.12 - klo:10:42

Tingle Poissa

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Pelasinpa taas Crash Team Racingia ensimmäisen kerran sitten lapsuuden. Sanokaas nyt mikä tuossa muka on Mario Karttia parempaa? Todella munattoman tuntuisia niin radat kuin esineetkin eikä vauhti todellakaan päätä huimannut.
« Viimeksi muokattu: 11.12.12 - klo:06:08 kirjoittanut Tube »
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
Kirjattu
  • ::
  • 29.04.12 - klo:11:15
    En voi muuta kuin kompata! Viime kesänä pelasin aika paljon kavereiden kanssa, ja mietin lähes koko ajan, että mikä tässä ripulissa viehättää. Sivistäkää meitä, Crashmunat.
    Kirjattu
  • ::
  • 29.04.12 - klo:12:50
    Kräs tiin kreising = paras marijo gart
    elämä on paskaa
    Kirjattu
  • ::
  • 29.04.12 - klo:13:24

    Laatikko Poissa

    • Ganonmire Dragdorf
    Tekisi mieli sanoa samaa kuin Linkkiro, mutta MKW on kyllä kova vastustaja. Saatan silti CTR:n puoleen kallistua, vaikka nelinpelin aikaansaaminen onkin vaivan takana.

    CTR:n ajotuntuma on tosiaan mahdottoman siisti kun saa turbot pidettyä päällä. Tuo liiraussysteemikin on paljon fiksumpi kuin Mario Karttien, saa kaikenlaisia kikkoja väännettyä ja radat on suunniteltu tosi hyvin palvelemaan sitä. CTR:n systeemi palkita pelaajaa turboilla korkeista hypyistä tuo kanssa mukaan syvyyttä ja vauhdintunnetta, joka Mario Karteissa tuntuu välillä olevan vähän hakusessa. Turbot voi pitää yleensä päällä ihan radan alusta loppuun saakka ja se vasta tuntuukin hyvältä.

    Itemit ovat kanssa tasapainoisempia, mutta se taas mahdollistaa sitten sen, että ykkösen päästessä karkuun häntä ei kiinni enää saakaan suurimmassa osassa ratoja. Tämä vähän latistaa välillä meininkiä kun alussa tapahtuu jotain orpouksia ja voittomahdollisuuksille voi käytännössä heittää hyvästit jos vastassa on taitava pelaaja. Onhan niitä oikoreittejäkin auttamassa, mutta suurimman osan voi vetää ilman mitään itemeitä ensimmäisenäkin.

    CTR:n Relic Race on paras keksintö sitten pyörän <3

    Koska otsikko sanoo Crash Bandicoot niin Crash 2 > WoC > 3 > 1. Also have glitches.
    Rusketun kynttiläillallisilla
    Kirjattu
  • ::
  • 06.05.12 - klo:20:50

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    Crash Team Racingia tuli pelailtua kavereiden kanssa enemmän tai vähemmän aina ensimmäisestä luokasta kuudennelle luokalle saakka. Ei siihen vain kyllästynyt ikinä. Ja sitten yläasteella ostin sen vielä PSP:llekin Storesta. Se ehti yksinpelinäkin pelastaa monta ikävystyttävää bussimatkaa. Ratoja saisi kyllä olla lisää, mutta muuta valittamista en siitä löydä. Jakaa mielestäni Kart -pelien kuninkuuden Mario Kart 7:n ja Double Dashin kanssa. Jatko-osa Crash Nitro Kart löytyy pelihyllystäni. Muuten varsin asiallinen tekele, mutta kovin hiomaton. Vauhdintunne kyllä loisti poissaolollaan, minkä lisäksi puolet hahmoista oli kummallisia sekasikiöitä.

    Olisiko Wrath of Cortex ostamisen arvoinen peli? Ensimmäisen pleikkarin kaikki Crashit on kaluttu luita myöten läpi miljoonaan kertaan, mutta en ole koskaan edes kokeillut tuota neljättä osaa. Muistan kyllä lapsena lukeneeni pelilehtiä ja miettineeni sen hankkimista, mutta koskaan en sitä sitten tehnyt. Kaipa syynä olivat alle 80 pisteen keskiarvot arvosteluissa. Kertokaapa pelin omistajat, millainen Wrath of Cortex on alkuperäiseen trilogiaan verrattuna? Miksi siitä ei pidetä?

    EDIT: Törö vakuutti minut kerralla. Hyvä tietää etten ole jäänyt mistään paitsi.  :D
    « Viimeksi muokattu: 06.05.12 - klo:22:20 kirjoittanut Arctic Fox »
    Kirjattu
  • ::
  • 06.05.12 - klo:21:12

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Wrath of Cortex on sieluton, muovinen, jäykkä, itseääntoistava, raivostuttava kasa ehtaa hevonpaskaa paskasti suunnitelluilla checkpointeilla ja kentillä sekä iäisyyksiä kestävillä lataustauoilla. En todellakaan suosittele.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 06.05.12 - klo:22:31
    Törö on vaa huono pelaa, se peli on oikeesti aika hyvä. Crash-mestari Lootakin tietää tämän.
    elämä on paskaa
    Kirjattu
  • ::
  • 07.05.12 - klo:01:10

    Laatikko Poissa

    • Ganonmire Dragdorf
    Törö on ihan höpö.

    Jos alkuperäisistä diggasi niin kannattaa todellakin koittaa WoC:ia. Kehtaan jopa luokitella sen hiuskarvan verran paremmaksi kuin Warpedin, joka ei nostalgiaviboista huolimatta enää iskekään niin lujaa kuin ennen. Kaikki pelit kuitenkin hyviä katsoi asiaa kuinka tahansa (ja kakkonen luonnollisesti paras hoho).

    Warped jatkaa vielä kakkosen pelimoottorilla ja tyylillä, joka on helkkarin hyvä asia, onhan kakkonen näistä paras. Se kuitenkin alkaa peeloilemaan kaikenlaisilla minipeleillä sun muilla hömpötyksillä, jotka eivät vaan yksinkertaisesti ole hauskoja. Pelintekijät ajattelivat ilmeisesti alkaa uudistaa pelisarjaa kun kakkonen teki kaiken jo niin hyvin, että alta pois. Kukaan ei oikeasti pidä vedenalaisista kentistä varsinkaan kun se on pois loistavilta perushyppelykentiltä. Lentokentätkin olivat sellaista fillerinpilleriä, että ensimmäisen jälkeen oli jo selvä, että ei kiitos tätäkään sorttia enää. Mopokentätkin ovat sen alkufiilistelyn jälkeen aivan jotain muuta, mitä Crashilta haluan. Cocon surffauskentätkin kuuluvat tähän samaan läjään, tylsää ja yksinkertaista. Kiinakentät Puran kanssa ovat myös peruskentistä pois, mutta ne ovat syystäkin vielä mukana kakkosen jälkeen kun toimivia ovat, tosin nekin ovat vähemmistössä kun vertaa muihin härpäkkeisiin.

    Kritiikistä huolimatta en meinaa, että tällaisia kenttiä ei saisi ylipäätänsä olla mukana, olihan kakkosessakin näitä. Ongelmana on vain se, että niitä on tasan puolet kaikista kentistä (15/30), joka vähän pistää kiukuttamaan kun pelaan kuitenkin tasoloikkapeliä. Näiden kenttien lisäksi peliä vaivaa mielestäni ikävä tapahtuman keskittäminen arabia- ja hautakenttiin. Koko pelissä on vaivaiset kolme skull routea ja kaikki löytyy näistä. Myöskin jopa neljä pelin viidestä erikoiskivestä löytyy näistä. Kolme gem routeakin löytyy pelkästään hautakentistä. Tuntuu vähän yksipuoliselta kun muut teemat jäävät vailla skull routeja yms.

    Kyllä, WoC:ssa on myös vino pino näitä härpäkekenttiä (13/30 puhtaasti härpäkkeitä), mutta ovat huomattavasti parempia kuin kolmosen ja vaihtelua on paljon enemmän. Pallokentät ovat oikeasti hauskoja (onneksi pelintekijät huomasivat sen itsekin ja niitä löytyykin eniten), vesikentät ovat miljoona kertaa parempia kuin kolmosen aluksen ansiosta ja lentokentätkin tuntuvat tässä osassa paljon fiksummilta, vaikka eivät vieläkään juuri miellytä. Sitten on näitä yksittäisiä kenttiä kuten autoilu, droidipaahto, propellijööti, lumilautailu ja kaivoskärryily. Oikein jättää nämä yksittäisiksi, sillä en halua jyystää jokaista samaa mahdollisesti kuraiseksi osoittautuvaa minipelihärpäkettä kolmeen otteeseen niin kuin kolmosessa (ainoastaan lentokentät ja ainoa lumilautailu ei henkilökohtaisesti iske yhtään). Näitä on myös sidottu joihinkin tavallisiin kenttiin hyvin lyhyiksi osioiksi, joka onneksi toimii ja ei katkaise normihyppelyn fiilistä.

    WoC:ssa on tosiaan vaihdettu pelimekaniikka alustanvaihdon myötä hiukan heikompaan, mutta silti hyvin toimivaan. Sen lisäksi, että noissa härpäkekentissäkin on jo vaihtelua paljon enemmän kuin kolmosessa yhteensä niin peruskentätkin tuppaavat olemaan mahdottoman mielenkiintoisia ja erilaisia. Siten myös skull- ja gem routeissa on paljon vaihtelua ja monipuolisuutta.

    Ylipitkistä lataustauoista kärsivät vain PS2:n alkuperäisversion ostaneet, GC:llä ja PS2:n platinumissa ongelma on korjattu. Sanomattakin selvää mitä versiota kannattaa välttää.
    « Viimeksi muokattu: 07.05.12 - klo:01:14 kirjoittanut Laatikko »
    Rusketun kynttiläillallisilla
    Kirjattu
  • ::
  • 07.05.12 - klo:10:34

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    Allekirjoitan pitkälti kritiikkisi Crash Bandicoot 3:a kohtaan. Tasoloikkakentät olivat kerta kaikkiaan upeita, mutta niitä oli aivan liian vähän. Kiinan muurilla ravaaminen ja vesiskootterilla ajelu vielä viihdyttivät, mutta moottoripyöräily ja lentokoneella röpöttely olivat suoraan sanottuna huonoja lisäyksiä. Vähempikin vaihtelu olisi riittänyt, kun tasohyppelymekaniikka oli kuitenkin hiottu jo kakkosessa huippuunsa. Eihän Warped todellakaan ollut huono tai edes keskinkertainen, mutta kakkonen on mielestäni yhä sarjan paras peli.

    Huuto.net on täynnä Wrath of Cortexin PS2-versioita, joita myydään vieläpä pilkkahintaan. Voisin jokin tylsä kesäpäivä viimeinkin ostaa sen, ja katsoa, onko tämä vuosikymmenen kestänyt epäröinti ollut aiheellinen vai aiheeton. Pussimäyrä ja koko Crash-universumi oli kuitenkin niin iso osa lapsuuttani, että haluaisin pitää Wrath of Cortexista.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.05.12 - klo:20:18

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Wrath of Cortex on mielestäni ihan ok, mutta tekijän vaihtuminen näkyy selvästi. Peli on jokseenkin hengetön kopio edeltäjistään, eikä yllä oikein millään osa-alueella samalla tasolle. Tavallaan tämä on ymmärrettävää, sillä uusien kehittäjien on aina turvallisempi pelata varman päälle näin maineikkaan brändin suhteen. Ja kun osaaminen ei vain ole samalla tasolla kuin Naughty Dogilla, on lopputulos ilmeinen. Silti mielestäni ihan harmiton, kertaalleen läpi pelattava tekele. Myöhempiä Crasheja tuskin kannattaa edes harkita.

    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.07.18 - klo:15:28

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    N. Sane Trilogy saapui Switchille, ensimmäistä kertaa saamme kokea nämä klassikot arvonsa mukaisesti kannettavassa muodossa. Telkkarillakin kokeilin, mutta lopulta pelasin ensimmäisen osan käytännössä kokonaan Game Boylla. Siinäpä vasta keskinkertainen Marioklooni, oikein sydämestä puistattaa että minun lapsuudessani pelattiin tätä Mega Manin sijasta. Kenttäsuunnittelu on simppeliä ja mielikuvituksetonta, tavallaan ihan hauskaa jolleivat kammottavat kontrollit olisi pelaajan pahin vastus. Kun suuntanäppäintä ei enää paineta, lentää Crash vielä tuuman verran eteenpäin, joka tälläisessä tarkkuutta vaativassa tasohyppelyssä johtaa aina kuolemaan. Liikemäärän säilymisestäkään Sonicin tavoin ei voi puhua, sillä pussimäyrä kiihdyttää suoraan nollasta sataan. Ilmeisesti kokoelmassa pelin kontrollit on tehty kakkosen ja kolmosen ehdoilla, mutta muistan vihanneeni tätä myös pleikkari ykkösellä. 2/5.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 05.07.18 - klo:19:52

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Kakkosen alku tuntui oikein hyvältä. Kontrollit ovat tarkemmat ja helpoissa kentissä on tilaa olla koskematta nitroihin. Sitten mukaan tulee ampiaisia, avaruusajelua ja tiukkoja hyppyjä anteeksiantamattoman hitdetectionin kanssa. Roskaahan se tämäkin on. Kyllästyttää nähdä näit' samoja viemäri- ja lumikenttiä kerroksesta toiseen. 2/5
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 06.07.18 - klo:21:15

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Kolmonen olikin paketin ainoa oikeasti miellyttävä peli. Ihmekös tuo, onhan uusi trilogia tehty ensisijaisesti sen ehdoilla. Mukavan helppo pomppuloikka, johon vaihtelua tuo tukku huonoja minipelejä. Mieluummin niitä pelaa kuin siltakenttää ja ampiaisia :P 3/5
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 08.07.18 - klo:13:22

    wapazi Poissa

    • Nintendo Network ID: Wapazi
    Kokeilin tuota ensimmäistä osaa trilogiasta. Pelin 3D putkikentissä on ärsyttävän paljon sellaisia kohtia, joihin rotko on piilotettu jonkin näköesteen taakse ja sinne päätyy sitten hyppäämään, kun luuli esteen takana olevan tasaista maata. Häiritsevää kenttäsuunnittelua, sillä se aiheuttaa kuolemia, joita pelaaja ei voi ennalta arvata.
    Kirjattu
  • ::