Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Dark Souls

19.05.12 - klo:02:47

Echo Poissa

  • Touhoun ainoa miesbossi
    • Nintendo Network ID: EchouR
    • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
    • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
    • PSN ID: EchouFIN
    • Steam ID: FrostByteFIN
    • Mun profiili
VALMISTAUDU KUOLEMAAN 14.3.2014



Aikojen alussa,
kun maa oli vielä tyhjä ja eloton,
lohikäärmeet hallitsivat maailmaa.

Mutta silloin ilmestyi Tuli ja erilaisuus, kuten kylmyys ja kuumuus, elämä ja kuolema
Valo ja Pimeys.

Sitten pimeydestä He tulivat
Ja ottivat Tulen tarjoamat Herrojen Sielut

Nito, Kuolleiden ensimmäinen, Izalithin Noita ja hänen Kaaoksen Tyttäret, Auringonvalon herra Gwyn ja hänen uskolliset Ritarinsa
Ja salaperäinen, helposti unohdettu ruipelo.
Sielujen voimalla Tulen Herrat haastoivat lohikäärmeet. Niton levitti sairauksia ja kuolemaa, Izalithin Noita levitti tuhoa tulimyrskyillään, Gwyn repi lohikäärmeiden kivenkovia suomuja mahtavilla vasamillaan ja lohikäärme Seath Suomuton petti rotunsa. Lohikäärmeiden aika päättyi ja alkoi Tulen Aika.
Nyt tämä kultainen aika on kuitenkin vaipumassa takaisin pimeyteen, Tuli on hiipumassa ja elävien joukossa liikkuu yksilöitä, ketkä kantavat Synkkää Merkkiä.

Epäkuolleet ja Ontot (mielensä menettäneet epäkuolleet) odottavat maailmanloppua heille rakennetussa vankilassa. Siellä kyhjöttää myös tarinan sankari, Synkkää Merkkiä kantava epäkuollut. Kohtalo tiputtaa hänen syliinsä avaimen pimeästä tyrmästä. Alkaa suuri ja vaarallinen seikkailu Ihmisyyttä kohti.



Dark Souls on Souls-sarjan toinen peli. Kuten PS3:lla kauhistuttanut Demon's Souls, on myös Dark Souls täynnä vauhtia ja vaarallisia tilanteita ja lukemattomia kuolemia. Armoton peli perustuu lähes kokonaan yrityksiin ja erehdyksiin. Pelissä on leveleitä, mutta niitä ei saada tappamalla x hirviöitä. Tapoista saa tietyn määrän Sieluja, mitkä voi sitten Leiritulella vaihtaa levuiksi. Sielut toimivat myös pelin rahana. Ympäri pelimaailmaa on ripoteltu erilaisia kaupustelijoita ja seppiä, ketkä myyvät ja tekevät erilaisia aseita ja tuotteita. Aseita voi päivitellä erilaisilla Titaniiteilla ja niihin voi myös lisätä elementin kuten tulen tai ylivahvan sähkön. Jos Kun kuolet, menetät kaikki keräämäsi Sielut. Voit kuitenkin hakea ne takaisin menemällä kuolinpaikallesi ja kerätä ne talteen. Jos kuolet ennen kuin pääset Veritahrallesi, menetetyt Sielut katoavat kokonaan.

Pelaaja on Epäkuollut, mutta hän voi palata ihmiseksi saamalla Ihmisyyttä. Ihmisyyttä saa tietyiltä hirviöiltä ja niitä voi löytää aarrearkuista. Pelaaja voi myös riistää Ihmisyyden toiselta ihmiseltä. Pelaaja voi riistää Ihmisyyttä toisilta pelaajilta ja jopa NPC-hahmoilta. Ihmisyyden avulla pelaaja voi valloittaa toisen pelaajan maailman ja murhata tämän. Murhattu voi kuitenkin nettivinkata paskiaisen ja murhaaja lisätään Pimeäkuun Salamurhaajien tappolistaan. Pelaajat ketkä kuuluvat Pimeäkuuhun voivat valloittaa syntisten maailman Epäkuolleenakin.
Lisää liittoumista täältä.

Moninpeli ei kuitenkaan ole pelkkää toisten pelaajien tappamista. Pelaajat voivat kirjoittaa anonyyminä kuinka esim. taistella tulevaa pomoa, mitä asetta kannattaa käyttää tai kuinka upeat kirstut prinsessa Gwyneverellä on. Pelaajat voivat myös pistää summon-merkkejä, jolloin apua tarvitsevat voivat kutsua pelaajan auttamaan heitä esim. bossissa.

Hemmetin hyvä ja addiktoiva peli, joka kannustaa eteenpäin. Suosittelen kaikille RPG:n ystäville. Ja ei se NIIN vaikea ole. ;)


Oletko...seuraava hallitsija?
Vaiko kohtalon seuraava pelinappula?
Kirouksen kantaja,
Tulen pysymään sinun apunasi,
kunnes vähäinenkin toivo on menetetty.

Vaikka laskeutumista on uhattu keventää, Dark Souls 2 jatkaa Nintendo-vaikeaa perinnettään. Pelin epäonninen sankari on saanut Epäkuolleisuuden kirouksen ja hän astuu myyttiseen Drangleicin maailmaan etsimään parannusta kiroukseen. Seikkailun aikana Epäkuollut kohtaa muita kirottuja, onnenonkijoita sun muita traagisia tapauksia. Edellisten pelien tapaan sankari voi taistella kirousta vastaan Ihmisyydellä. Toisin kuin edellisessä osassa, joka kerta kun pelaaja kuolee, hänen kirous pahenee mikä vähentää HP:n maksimimäärää. Vähennys poistuu kun pelaajasta tulee taas ihminen. Tämän lisäksi epäkuolleet pelaajat eivät ole enää turvassa punaisten kusipäiden hyökkäyksiltä eli invaasioilta. Pelissä on uusia Liittoumia kuten Sinisten Vahtien liitto jonka jäsenet suojelevat Sinisen Tien apostoleita invaasioilta sinisinä haamuina. Invaasiosta tykkäävät ihmiset voivat liittyä Veren Veljeskuntaan mikä antaa heille mahdollisuuden myös osallistua 1v1-areenataisteluihin. Myös Sinisillä Vahdeilla on oma areenansa.

From Software on luonut Dark Souls 2:lle nettipalvelun Beyond the Bonfire. Sivusto mm. pitää kirjaa pelikuolemista.
« Viimeksi muokattu: 27.07.16 - klo:15:34 kirjoittanut Tube »

Enpä ainakaan ole hupiukko.
Kirjattu
  • ::
  • 19.05.12 - klo:11:48

    fazerin sininen

    Mitäköhän tästä sanoisi. Tykkään Demons soulsista enemmän, mutta oikeaa mielipidettä en pysty muodostamaan, sillä Dark Soulsia en edes ole mennyt läpi vielä. Lainasin kaverilta , pääsin Anor Londoniin ja sitten vain into pelaamisen loppui. Sama ilmiö kävi joskus Demons Soulsin kanssa (nykyään menee se alle 5 tuntia läpäisyyn, niin into ei ehdi lopahtaa).

    Tykkään Dark Soulsissa korjatusta taikasysteemistä, sillä Demonsissa se on niin rikkinäinen kuin voi olla. Enään ei voi aloittaa kuninkaallisella, jolla on valmiina taikoja joita spämmiä. Pitäisi tosiaankin hankkia tämä uudelleen ja jatkaa Anor Londosta. Pääsin jo bossioven viereen, mutta kuolema vei.
    Kirjattu
  • ::
  • 26.07.12 - klo:15:38

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    PC-version voi nyt ennakkotilata Steamista. Prepare To Dien mukana tulevat lisämateriaalit, kuten alueet, bossit ja aseet tulevat konsoleille DLC-muodossa.
    « Viimeksi muokattu: 28.07.12 - klo:15:31 kirjoittanut Echo »

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 09.08.12 - klo:14:17

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Eurogamerin preview Pc-versiosta:
    Linkki

    30fps cappi, 1024 x 720 renderöintireso, Gfwl..... vittu From :(

    Kirjattu
  • ::
  • 08.09.12 - klo:16:17

    fazerin sininen

    NG++, ei vieläkään mitenkään hankalaa, mutta pelleily aiheuttaa kuoleman.
    Kirjattu
  • ::
  • 08.09.12 - klo:16:49
    Se kovin vaikeusasteen muutos tapahtuu NG:n ja NG+:n välillä. Siitä eteenpäin se vaikeustaso ei nousekkaan ihan samaa tahtia, joten melko turha odotella jotain järkyttävän hankalaa.

    Itsehän nyt olen kohta PC-versiossa NG+:n paikkeilla ja hahmona lähinnä ollut katanalla ja jouskarilla heilunut hemmo. Seuraavaksi voisi ottaa hieman pyromancyyn painottuvan. PS3:lla joskus muinoin menin clericillä.
    « Viimeksi muokattu: 08.09.12 - klo:16:55 kirjoittanut Fariator »
    Kirjattu
  • ::
  • 22.10.12 - klo:05:26

    Sotakoira Poissa

    • D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    Aivan käsittämättömän loistava peli, kuten Demonssikin. Ehdottomasti paras uusi RPG-sarja viimeiseen.. jaa-a.. ..kymmeneen vuoteen, ainakin?

    Rakastan pelin ulkoasua ja pelitapaa. Maailma on juuri sellaista Dark Fantasyä a'la Diablo (1 & 2) jota rakastan, ja pelissä on juuri sopivasti vaikutteita eri ropealakategorioista.
    Kenttäsuunnittelu on ehdottomasti vuosituhannen parhaisiin lukeutuvaa. Pelatessa jäi useamminkin monttu auki vaan tuijottamaan mitä edessä siintää. Tällaisia tilanteita tulee mieleen nyt ainakin Ash Lake, Anor Londo, Crystal Cave ja Demon Ruins. Sitten kanssa ne reitit joita saa availtua oikoteiksi.. Voi huhhuh kun ajattelee että koko sonta on yhdistetty toisiinsa ja kuinka iso ja tilava kartta on ja äää öö ååååasgåsagggs.vcbzbxc. Sitäpaitsi mikään mappi ei tunnu samankaltaiselta kuin edellinen, eli old-school teemaluolastomeininki on tuotu hienosti esille.

    Bossit olivat ihan jees, mutteivät kyllä kaikki ihan yhtä hienoja kuin Demonsin pomotappelut. Tosin oli Demonsissakin ne pari bleh-tason pomoa joista ei oikein osannut sanoa mitään. Omat suosikkini tässä olivat hukka, ohukainen & paksukainen, vika pomo sekä lepakot. Paskin maku suuhun jäi niistä kolmesta läskistä jota kierrätettiin, ne olivat tylsiä ja helppoja (sekä kierrätettyjä).

    Peli ei sinänsä ollut kovin vaikea, mutta taisin taas overlevelata aika pahasti kun jyystin mappeja eestaas etsien kaikki itemit ja useimmat salareitit. (Kaikkia en vissiin kuitenkaan löytänyt, höh)
    Oma buildini oli lasikanuuna str+end melee, tällä hetkellä pätkin menemään NG+:an alkua Ornstein-setillä, Grass Crest Shieldillä, Black Knight Greataxella + parilla pyromaanitaialla. Soul level taitaa olla jotain 85 luokkaa. PvP vaikuttaa hauskalta mutta siitä ei tule ei sitten vittu mitään meikäläisen pingillä - porukka jummaa ensin hetken ja sitten vetävät oneshot-backstabin vaikka seisovat kymmenen metriä mun edessä. Muiden auttaminen on kivaa.

    Pelin loppu oli mielestäni aivan helvetin antiklimaattinen, mutta kun kyseessä on peli jonka loresta pitää suurin osa kaivaa esiin ja päätellä itse, olisi tuo kai pitänyt arvata.

    Alustanani on PS3, ja ei ole muuta valitettavaa kuin ruudunpäivitys. Etenkin Blighttownissa ja parissa muussa isossa avarassa tilassa jossa on paljon kaikkea esillä ruudunpäivitys nykii huomattavasti. En kuollut sen takia kertaakaan mutta oli kyllä pari läheltä piti-tilannetta joissa meinasin juosta alas jostain reunalta kun kuva pätki. Matalin FPS oli varmaan jotain 10 luokkaa, muttei onneksi kestänyt kauaa.

    Demon's Souls ja Dark Souls kyllä ehdottomasti molemmat 9/10 pelejä, ja hiton lähellä täysiä pojoja.
    « Viimeksi muokattu: 22.10.12 - klo:05:29 kirjoittanut Dracoaeon »
    Kirjattu
  • ::
  • 30.11.12 - klo:01:10

    fazerin sininen

    Vitun Demon´s soulsin upgrade systeemi on kustu. Bladestonessa ja Cloudstonessa ei sitten ole mitään järkeä. Pure Black World Tendency, Item drop rate jotain 300. Tähän mennessä on keertynyt 200 shard of Cloudstonea, 2 Chunkia, Bladestone lähemmäs sata shardia, 5 chunkia ja Purea ei ole näkynyt.

    Hakkasin tunnin niitä helvetun Black Phantom Skeletoneja, joilta niitä tippuu mutta eipä näy. Dark Souls paransi tässä suhteessa niiin paljon paremmin. Shardeja ja large Shardeja voi ostaa, Chunkeja saa liikakin End Gamessa ja Slabeja on aina se yksi per pelikierros ja vähän enemmänkin.
    Kirjattu
  • ::
  • 08.12.12 - klo:07:58

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Kirjattu
  • ::
  • 08.12.12 - klo:20:39

    Sotakoira Poissa

    • D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    Omat fiilikset oli ensin "mitä vittua jizz in my pants" ja vieläkin ihan hyvät. Näin itse analysoin pätkää redditissä (sori en jaksa suomentaa koko litaniaa :():
    Lainaus
    First of all, to me this looks like a prequel. It's not for sure, though! Maybe it's in the future, after the player has linked the fire in DaS, and the fire is waning again. But I personally think this would make a brilliant prequel.

    The castle-city think in the beginning looks like Anor Londo before it was spread so wide, however the mountains and whatnot make me think it's one of the Undead Asylums. They are remote, surrounded by mountains and built in a way that could've definitely looked like this before they were ruined.

    The chick I first though could be Anastacia of Astora but when she handed the feather, I immediately thought that she must be Velka. I think this game will take place so far in the past, too, that no present human characters are likely to show up from DaS. (Except maybe the ones who have been undead for a long, long time?)

    The part at 0:14 makes me think of the Royal Wood immediately. Maybe darkroot.

    The dark, fiery place starting 0:22 looked like it could be Izalith before its fall, or the Kiln of the First Flame. I doubt all the locations would be recycled though, so it's possible this place is entirely new. I just couldn't help but notice the aqueducts and large pillars that struck my eye as roman just like how I first noticed them in Lost Izalith in DaS, so that's my guess.

    The cave could be anywhere, maybe under Royal Wood or in the Catacombs?

    The short part with the guy coming out of the doorway around 0:58 to me looked a LOT like some of the entrances to places in the AotA DLC.

    That place with snow starting at 1:05 was definitely one of the Painted Worlds (or a place which the painted world of Ariamis was based on?). And seeing all kinds of weird shit was locked into those worlds, the masked guys would make perfect sense. Or if it's not a painted world, maybe they were undead hunters? Who knows. To me they looked like some sort of painting guardians.

    That dragon near the end reminded me of Kalameet very much. Not sure, but who knows. There are plenty o' drakes and dragons in Dark Souls already, so there might be more.

    The part around 1:16 made me think of the Depths immediately.

    At 1:36 I immediately thought "Kiln".

    The main guy seemed like he could be from one of the other continents, or then the armor in that age were just different? I immediately thought that armor looked somewhat primitive or just differently styled. Maybe it's just a different region.

    Those are my thoughts on this right now, and holy hell I'm excited. The trailer lacking that "mysterious" aura would probably be attributed to the fact we already know the world it's telling about. And think, did the Dark Souls trailers all convey "mystery" or "dark"? To me, most of the trailers seemed really "cool" and "actiony", at least the ones presented to us in the west. (And remember this might just be the western trailer, the jap trailer could be different)

    And for the "it doesn't feel like souls" could definitely be attributed to the fact it's animated in extreme detail, realistically and to look almost like a movie. With this kind of precision and visuals, it is (and honestly, shouldn't) look like some kind of ingame shot. Hell at this point I doubt they have anything even ingame-related to show.

    The CGI in this thing is off the fucking hook. I am honestly dumbfounded by how good it looks, at parts I was sure I was looking at actual actors. If this is ANYWHERE near how the final product looks, I'm going to shit my pants. I expect something quite akin to DaS in terms of looks though, maybe less low-res textures and a more detailed interactive physics (capes, fur coats, long coats, hair and all that shabang).
    Kirjattu
  • ::
  • 10.12.12 - klo:01:26

    fazerin sininen

    Trailerissa puhuttin uudesta sankarista. Voisiko tämä tarkoittaa a) sinulle annetaan valmiiksi luotu hahmo, joka tarkoittanee että peli on tarinavetoisempi b) huomautetaan vain, ettei oleteta ME kaltaista systeemiä jossa vanha hahmo siirretään uuteen peliin?

    DaS on mielestäni aivan loistava tarinaltaan, siis nerokas suorastaan. DaS voi mennä mahdollisimman minimaalisen tarinan kera (Soita kelloja, lordvessel ja lordi sielut, loppu), mutta miltei jokainen tavara tuo kuvauksellaan jotain lisää tarinaan ja syventää maailmaa. Minusta tuo pitäisi säilyttää, sillä mitä loistavin tapa kertoa tarina. Huolestuttavaa on se, ettei Miyazaki enään ohjaa peliä, vaan Shibuya.

    Minua hälyyttää Shibuyan antama kuva pelistä; suorempi ja helpommin ymmärrettävä. Siis, souls pelit kaipaavat pientä opastusta joissain mekaniikoissa. Tai oikeastaan kaikessa. DaS tutoriaali on hyvä perustasolla, sillä opettaa perustaistelun, mutta sen jälkeen pelaajan pitäisi koota kaikki itse. Parryt, backstabit, ripostet, poise ja vastaavat ovat hyvin oleellisia pelimekaniikkoja. Minä en ollut tietoinen parryista ja riposteista ensimmäisellä pelikierroksella, vaikka ovatkin hyödyllisiä keinoja hoidella osa vihollisista. Poise on mekaniikka joka on vähän niin ja näin. Joo, kyllähän se siellä valikossa näkyy ja luonnollistahan se on, että kovemmassa armorissa ei taistelussa lamaannu niin helposti, mutta kuitenkin. Hyvä esimerkki tapauksesta on kun löysin Darkroot Forestista sen sormuksen joka boostaa poisea. Mietin silloin, että mikäköhän poise on.

    Ehkä tämmöistä käyttäjätuttavillisempaa aloitusta kaipaisin, mutta toisaalta pakotetut tutoriaalit ovat perseestä. Voisikohan tässä käyttää vaikkapa Vinnheimin taikurikoulun kaltaista systeemiä tai kovenanttia, joka keskittyisi alussa aloittelijoiden opastamiseen?
    Kirjattu
  • ::
  • 10.12.12 - klo:14:55

    Sotakoira Poissa

    • D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    Trailerissa puhuttin uudesta sankarista. Voisiko tämä tarkoittaa a) sinulle annetaan valmiiksi luotu hahmo, joka tarkoittanee että peli on tarinavetoisempi b) huomautetaan vain, ettei oleteta ME kaltaista systeemiä jossa vanha hahmo siirretään uuteen peliin?
    Eiköhän tuo "new hero" ole vain käännöksen jättämä aukko tulkinnassa. Uskon, että siinä yritettiin lähinnä sanoa että et tule pelaamaan DaS kakkosessa samalla hahmolla kuin ensimmäisessä.

    Lainaus
    DaS on mielestäni aivan loistava tarinaltaan, siis nerokas suorastaan. DaS voi mennä mahdollisimman minimaalisen tarinan kera (Soita kelloja, lordvessel ja lordi sielut, loppu), mutta miltei jokainen tavara tuo kuvauksellaan jotain lisää tarinaan ja syventää maailmaa. Minusta tuo pitäisi säilyttää, sillä mitä loistavin tapa kertoa tarina. Huolestuttavaa on se, ettei Miyazaki enään ohjaa peliä, vaan Shibuya.

    Minua hälyyttää Shibuyan antama kuva pelistä; suorempi ja helpommin ymmärrettävä. Siis, souls pelit kaipaavat pientä opastusta joissain mekaniikoissa. Tai oikeastaan kaikessa. DaS tutoriaali on hyvä perustasolla, sillä opettaa perustaistelun, mutta sen jälkeen pelaajan pitäisi koota kaikki itse. Parryt, backstabit, ripostet, poise ja vastaavat ovat hyvin oleellisia pelimekaniikkoja. Minä en ollut tietoinen parryista ja riposteista ensimmäisellä pelikierroksella, vaikka ovatkin hyödyllisiä keinoja hoidella osa vihollisista. Poise on mekaniikka joka on vähän niin ja näin. Joo, kyllähän se siellä valikossa näkyy ja luonnollistahan se on, että kovemmassa armorissa ei taistelussa lamaannu niin helposti, mutta kuitenkin. Hyvä esimerkki tapauksesta on kun löysin Darkroot Forestista sen sormuksen joka boostaa poisea. Mietin silloin, että mikäköhän poise on.

    Ehkä tämmöistä käyttäjätuttavillisempaa aloitusta kaipaisin, mutta toisaalta pakotetut tutoriaalit ovat perseestä. Voisikohan tässä käyttää vaikkapa Vinnheimin taikurikoulun kaltaista systeemiä tai kovenanttia, joka keskittyisi alussa aloittelijoiden opastamiseen?
    Uskon että juuri tuollaisia "elämänlaatuparannuksia" he aikovat tehdä, sillä tarinan liiallinen vääntely olisi väkisinkin huono juttu. Mystinen ja vihamielinen dark fantasy-maailma on yksi Souls-pelien vetonauloista, enkä usko että he haluaisivat tuhota tuota niche:ä.

    Itse en ole huolissani uudesta projektiohjaajasta, sillä Miyazaki valvoo vielä tuotantoa ja uusi ohjaaja on ahertanut ennen mm. Monster Hunterien parissa, jotka ovat pelityyliltään hyvin samanlaisia Dark Soulsin kanssa (ja molemmat lempipelisarjojani :3), ja MH:than eivät todellakaan ole kuuluisia "noob-friendly"destään, joten enpä usko uuden ohjaajan laimentavan Soulsin "hardcore"-elementtejä paljoakaan.

    Itse en malta odottaa DaSII:ta, ja minua kiinnostaa nähdä mihin suuntaan uusi projektiohjaaja vie peliä. Hyvä peli siitä tulee lähes varmasti, mutta millaisia uudistuksia sitten tehdäänkään on vielä arvoitus.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.12.12 - klo:15:43

    fazerin sininen

    Unohdin yön pikkutunnin aikoihin mainita sen, että toivoisin pelin pysyvän hyvin samankaltaisena pelattavuudeltaa, ettei muuttuisi yhtä paljon kun Demon´s Soulsista siirtyessä Dark Soulsiin (paljon ja paljon, makukysymys). Ehdottomasti toivoisin pikkuvikojen korjaamista ja tasapainottamista. Hyvä esimerkki on elementaaliaseiden kera. Sillä hetkellä kun pääset Anor Londoon ja Giant Blacksmithin luo, niin voit tehdä Lightning aseen, jolla on äärimmäisen kova base power. Pystyt oikeastaan hankkimaan ennen sitäkin Flame aseen. Ensimmäisellä pelikierroksella, varsinkin jos ei katso netistä mitä tehdä, nämä ovat aivan uskomattoman ylivoimaista settiä. Se että pystyn yhtäkkiä vaihtamaan Halbred + 8 jonka base power on tyyliin 180 Lighting vastineeseen, jonka base power on lähemmäs 300 on mielestäni typerää, varsinkin kun vaadittava upgrade materiaalin saa ilmaiseksi siitä parin askelen päästä ja niitä voi farmata läheltä olevilta vihollisilta.

    Joo, lopultahan elementaaliaseet muuttuvat turhiksi, sillä pystyt vaivatta vaeltaa +11 tai +12 aseella (riippuen onnesta) vaeltamaan Anor Londoon, mutta onko sitten kivaa antaa helppo tie ulos? Sitä helppoa tietä voi käyttää vaivatta koko pelin ajan. Kaikkiin vaikeisiin bosseihin voi kutsua npc apuun ja viimeisen bossin voi vaivatta kilven kanssa kaataa maahan. Käyttäjäystävällisyys on liiankin turha sana, jos sitä ei määrittele sen enempää. Tarkoittaako se sitä että pelissä on selvemmät ohjeet mitä tehdä, antaako peli selvemmin helpon ja vaikean ratkaisun johonkin tilanteeseen, mitä se voisi olla? Varsinkin kun uusi ohjaaja, niin ei tiedä mitä voisi tapahtua.
    Kirjattu
  • ::
  • 18.12.12 - klo:00:38

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    Olispa Dark Souls 2:ssa Sifin kaltaisia bosseja. Harmaasusi Sif-matsi oli mielenkiintoinen, tunteikas ja todella pisti miettimään että kuka se tässä paha on. Dark Soulsin traaginen ja synkkä teema on kyllä parasta mitä olen videopeleissä kohdannut.

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.12.12 - klo:00:31

    fazerin sininen

    Kirjattu
  • ::
  • 04.05.13 - klo:15:58

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    ~30h takana ja Dukes Archivesissa (?) pyörin. Ei jumalauta tää on hyvä peli, varmaan nykygenin paras. Pitää pelata Demons Souls uudestaan tämän jälkeen, tai sitten vaan pistää Dark Soulsissa new game+ tulille.
    Kirjattu
  • ::
  • 05.05.13 - klo:00:18

    Sotakoira Poissa

    • D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    Suosittelen ainakin paria NG+:aa vaikka sitten parilla eri pelityylillä. Tuskin saat ekalla playthroughilla vielä kaikkia detaljeja noukittua. :)

    Ja kyllä, samaa mieltä. Yksi harvoista peleistä jolle voisin antaa 10/10.
    Kirjattu
  • ::
  • 22.05.13 - klo:21:26

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Tänään paukahti ensimmäinen pelikierros läpi.

    Heittämällä tämän genin paras peli. Voisin kokeilla pelata seuraavan rundin ilman kilpeä, niin oppisi väistelemään kunnolla.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.10.13 - klo:20:49

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Dark Souls II betakoodi pamahti sähköpostiin. Tosin palvelimet tukossa tai jotain, kun en mokomaa pääse latamaan :(
    Kirjattu
  • ::
  • 31.01.14 - klo:10:47

    Temathael Poissa

    • Mighty Pirate
      • Nintendo Network ID: Temathael
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737-9533-9532
      • Steam ID: Temathael
    Oon tätä nyt pari viikkoa varmaan pelaillut PC:llä ja Anor Londossa pyörin. Pelihahmona hidas tankki, mikä ei ole ehkä optimaalisin vaihtoehto pelissä jossa osumat tappavat kuitenkin helposti etenkin jos joutuu piiritetyksi. Crowd control hoituu hilpeästi hilparilla, mutta ennakkoa pitää ottaa hyvin. Lisäksi matkassa pyromagiaa.

    Todellakin erittäin laadukas peli ja yksi parhaita, joita olen pelannut moneen vuoteen. Alkanut hypeasteet nousemaan Dark Souls 2:n kanssa jo uskomattomiin leveleihin ja tätäkin peliä on varmaan jäljellä runsaasti. Toivottavasti Kakkosen PC-versio toimisi ilman sen suurempia modailuja.

    Tällä hetkellä jumissa bossissa, Ornstein & Smough, kusipää homot.
    « Viimeksi muokattu: 31.01.14 - klo:10:50 kirjoittanut Temathael »
    Olen
    Kirjattu
  • ::
  • 31.01.14 - klo:21:38

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Tällä hetkellä jumissa bossissa, Ornstein & Smough, kusipää homot.
    Tässä tuli itsekin jumitettua jokunen hetki. Ensimmäisen pelikerran vaikein bossi, ehdottomasti.
    Kirjattu
  • ::
  • 01.02.14 - klo:09:50

    mosse Poissa

    • Mosse
    Onneksi pelasin (ja pelaan edelleen) Sorcererilla, jolla suurin osa pääkistä (varsinkin loppupuolella) oli melkoista läpikävelyä koska Crystal Soul Spear. O&S onnistui toki aiheuttamaan muutamia harmaita hiuksia, mutta sekin taistelu helpottui kummasti, jahka sai Ornsteinin hengiltä, mikä tosin itsessään vaati varmaan sen kymmenen yritystä. Jotenkin uusintakierroksella taistelu oli luvattoman paljon helpompi. Huvittavaa on, että NG+:lla onnistuin kuolemaan Taurus Demoniin, mutta esmes Four Kings, jota yleisesti pidetään uusintakierroksen vaikeimpana pomona, kaatui kerrasta ja vieläpä osin vajaalla loitsuarsenaalilla.

    Ja joo, onhan tämä luvattoman kova peli.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 02.02.14 - klo:02:55

    Ihanaakin ihanampi Tomoko

    Jotenkin uusintakierroksella taistelu oli luvattoman paljon helpompi.

    Statistiikat ja pelitaitojen kehittyminen.

    Mielestäni DLC-alueen loppupomo on vaikeampi kuin Ornstein ja Smough, mutta tämä nyt onkin täysin pelaajakohtainen asia. Kannattaa muuten ehdottomasti suunnata katseensa myös Demon's Soulsiin mikäli taloudesta löytyy PS3. Jostain syystä se jää huomattavasti vähemmälle huomiolle pelaajien keskuudessa kuin Dark Souls, vaikka kyseessä on ainakin minusta ihan yhtä lailla upea peli.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.02.14 - klo:03:34

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Kertokaapas pojat meikäläiselle, että mikä näissä peleissä nyt sitten on niin hyvää. Aina kuulee puhetta siitä vaikeusasteesta, mutta oikeastaan muut piirteet tästä ovat jääneet vähän hämärän peittoon. Hyllystähän Dark Souls löytyy, mutten ole siihen oikeastaan vielä tutustunut.

    Inb4 kvg tai opettele pelaa
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 02.02.14 - klo:04:12

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    Rohkeasti vain kokeilemaan. Se charmi iskee kun pääsee itse pelaamaan. :P

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.02.14 - klo:10:27

    Temathael Poissa

    • Mighty Pirate
      • Nintendo Network ID: Temathael
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737-9533-9532
      • Steam ID: Temathael
    Itseeni ainakin iskee vaikeusasteen lisäksi koko pelimaailma. Varsinainen tarinankerronta on aikalailla minimissään, mutta pelimaailma huokuu juuri sitä tietynlaista charmia ja pelissä on synkkyyden lisäksi sellainen omalaatuinen lievä huumori jatkuvasti mukana. Tarinaakin on taustalla paljon, mutta kuten pelimekaniikkojakaan, ei sitä avata pelaajalle suoraan. Syntyy oivaltamisen riemua, ainakin niille ketkä tuollaisesta pitävät. Peli ei pakota menemään oikeaan suuntaan, mutta pelaaja kyllä yleensä huomaa jos on aivan väärällä alueella leveliinsä nähden. Tällöin voi itse päättää joko seikkailla hetken aikaa syvemmälle hyvän lootin toivossa tai nöyrtyä ja mennä "oikeaan" paikkaan. Pelisuunnittelu on suurilta osin rautaisaa ja melkein kaikki kuolematkin johtuvat pelaajasta itsestään, vaikka joitakin halpoja tapauksia mukaan on eksynyt.

    Mikäli jotain pelistä haluaa tietää, että pääsee kivasti alkuun, kannattaa katsastaa tämä tiivistelmäkuva. Liikaa ei kuitenkaan kannata tietää, koska se syö mielestäni pelin hienoutta jonkin verran ja hahmostahan kannattaa tehdä juuri sellainen kuin itse haluaa.




    Oman twistinsä peliin tuo online-pelattavuus, jossa voi joko mennä kyrpäilemään muiden maailmoihin tai auttaa muita pelaajia selviämään kylmässä maailmassa joko suoraan kummituksena tai jättämällä hyödyllisiä viestejä.
    « Viimeksi muokattu: 02.02.14 - klo:10:28 kirjoittanut Temathael »
    Olen
    Kirjattu
  • ::
  • 02.02.14 - klo:10:30
    Oikeastaan aina vaan parempi mitä vähemmän kokemuksesta tietää etukäteen. Jos meno ei siinä ensimmäisten 15 minuutin kohdalla nappaa palleista, niin vähintäänkin peli kuohitsee ne jos ei muuta. Loppujen lopuksi se näennäisen korkea vaikeustaso on aika pieni osa Dark Soulsin viehätystä.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.02.14 - klo:13:37

    Ihanaakin ihanampi Tomoko

    Kertokaapas pojat meikäläiselle, että mikä näissä peleissä nyt sitten on niin hyvää. Aina kuulee puhetta siitä vaikeusasteesta, mutta oikeastaan muut piirteet tästä ovat jääneet vähän hämärän peittoon.

    Suosittelen oikeastaan kokonaan unohtamaan sen paljon puhutun vaikeusasteen. Onhan peli toki vaikea ensimmäisellä pelikerralla, mutta todennäköisesti olet pelannut monia paljon hankalampiakin nimikkeitä ja läpäissyt ne ihan menestyksekkäästi. Hyvä nyrkkisääntö on se, että kuka tahansa pystyy läpäisemään Dark Soulsin jos suo vain itselleen aikaa keskittyä siihen.

    En oikeastaan osaa kuvailla Dark Soulsia muuksi kuin moderniksi Majora's Maskiksi dark-fantasy -elementeillä: jokaisella NPC-hahmolla on jokin funktio, yksityiskohtia satelee jatkuvasti, pelin synkkä lore herättää teorisointia pelaajien keskuudessa ja mukana on äärimmäisen kiehtovia ideoita, joihin ei muissa peleissä juurikaan törmää. Mielestäni From Softwaren Souls-sarja on yksinkertaisesti suurenmoisinta mitä koko edesmenneen sukupolven aikana on tapahtunut.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.02.14 - klo:15:31
    Demon's Souls on ehdottomasti yksi suosikkipeleistäni menneeltä konsolisukupolvelta. Pidän myös Dark Soulsista, mutta jatko-osan kirouksena se ei vain tuntunut yhtä tuoreelta kuin ensimmäinen osa, ja onkin jäänyt lähinnä ikuisuusprojektiksi. Suurin osa pelaajista toki on aloittanut pelaamisensa Dark Soulsista, mikä selittänee sen huomattavasti suuremman suosion sarjan peleistä puhuttaessa.

    On vaikea lähteä selittämään mikä tekee näistä peleistä hyviä, koska niitä asioita on niin monta. Näin paljon pelejä pelaavalle ehkä tärkein asia oli Demonsin omintakeisuus. Se sisälsi älyttömän määrän täysin tyhjästä luotuja ja toimivia mekaniikkoja, joita ei missään muussa pelissä oltu ennen nähty ja osa pelin hienoudesta olikin selvittää, miten kaikki toimii. Oikeastaan koko peli oli jonkin sortin matka tuntemattomaan, joka näkyi pelimekaniikkojen lisäksi myös itse pelaamisessa lähes joka hetki. Harvoin peleissä yhtä aikaa sekä kiinnostaa että kuumottaa yhtä paljon, että mitä sieltä seuraavan nurkan takaa löytyykään.

    Tästä päästäänkin vaikeusasteeseen. Se ei niinkään ole se syy pelata, vaan se palvelee kokonaisuutta. Toki erinäisten internetfoorumien käyttäjät voivat uskotella itselleen olevansa todella kovia pelaajia kun pelaavat Dark Soulsia, mutta itselleni vaikeusasteen tärkein ominaisuus oli sen toimiminen tunnelmanluojana. Synkän maailman ja vaikeusasteen kombinaatio teki Demon's Soulsista ehkä koko konsoligeneraation vahvatunnelmaisimman pelin. Lisäksi lähes jokainen saavutettu virstanpylväs oikeasti tuntui isolta ja varsin tyydyttävältä askeleelta pelin läpäisyä kohti, ja köykäisesti käännetty You Defeated -ruutu oli aina yhtä suuri ilo silmille. Peli ei siis vain yksinkertaisesti toimisi, jos se olisi helppo. Toisaalta kummastakin pelistä löytyy kyllä keinoja tehdä matkasta huomattavasti helpompaa ja kuten Tomoko sanoikin, pelin kyllä pääsee kuka tahansa läpi.

    Dark Souls 2:sta sen verran, että en ole toistaiseksi ollut yhtään vakuuttunut. En tiedä onko artistiryhmä vaihdettu kokonaan, mutta bossit ja peliympäristöt ovat näyttäneet toistaiseksi erittäin aneemisilta. Oikeastaan koko hommasta tulee jotenkin mieleen Arkham Originsin tyylinen julkaisu. Peli joka aikoinaan tarjosi jotain ihan uutta on jotenkin poikinut kaupallisen jatko-osan, joka keskittyy siihen tuttuun ja turvalliseen. En tuomitse vielä, mutta odotukseni ovat melko alhaiset.
    « Viimeksi muokattu: 02.02.14 - klo:15:34 kirjoittanut Zoink »
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.02.14 - klo:16:25
    Resetin kaltaisen elitistifoorumin lempipeliksi sopii loistavasti Demon's / Dark Soulsin kaltainen elitistipeli.  xD
    Kirjattu
  • ::
  • 02.02.14 - klo:16:57

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    Nintendomuna + Elitismi  xD

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.02.14 - klo:17:03

    Ihanaakin ihanampi Tomoko


    Voi niitä aikoja kun konsultoimme toisiamme Demon's Soulsissa. Täytyy kyllä olla aika lailla samaa mieltä tuosta, että Dark Souls ei tuntunut enää aivan niin ihmeelliseltä ja tuoreelta peliltä kun alla oli jo pelattuna Demon's Souls. Ensimmäistä läpipeluukertaa vaivasivat myös erinäiset tekniset ongelmat, kuten aseiden epätasapaino, pelin hyytyminen ja erilaiset bugit. Onneksi nämä viat on saatu korjattua myöhemmin patcheilla ja nykyään suhtaudunkin näihin kahteen peliin ihan yhtä kunnioittavasti.

    Dark Souls 2:sta sen verran, että en ole toistaiseksi ollut yhtään vakuuttunut. En tiedä onko artistiryhmä vaihdettu kokonaan, mutta bossit ja peliympäristöt ovat näyttäneet toistaiseksi erittäin aneemisilta. Oikeastaan koko hommasta tulee jotenkin mieleen Arkham Originsin tyylinen julkaisu. Peli joka aikoinaan tarjosi jotain ihan uutta on jotenkin poikinut kaupallisen jatko-osan, joka keskittyy siihen tuttuun ja turvalliseen. En tuomitse vielä, mutta odotukseni ovat melko alhaiset.

    Tästäkin olen jonkun verran samaa mieltä kanssasi, mutta pelissä näyttäisi olevan silti joitain erittäin lupaavia pelillisiä ratkaisuja, kuten esimerkiksi se että HP-mittari on mekaniikaltaan lähempänä Demon's Soulsin vastaavanlaista. Se Mirror Knight on muuten myös jotenkin ilmeinen miniversio Tower Knightista.
    Kirjattu
  • ::
  • 08.02.14 - klo:11:22

    mosse Poissa

    • Mosse
    1000/1000 GS. Nyt on miehekäs olo.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 08.02.14 - klo:11:56
    Hommasin Dark Soulsin joulualeista, mutta vasta ehkä viikko sitten aloin sitä pelaamaan pienin makustelupaloin. Pelikello näyttää kahta tuntia, joka on jokseenkin varmasti ainakin pari tuntia alakanttiin. Tällä hetkellä suurin ongelma tuntuu olevan se että en ole tässä pelissä kovin hyvä, esimerkiksi parryä en hallitse vielä ollenkaan. Toinen isohko ongelma on se, että PC- portin kamerakontrollit ovat, sanotaanko omalaatuiset. Esimerkiksi useiden vihollisten kanssa tapellessa lukitus tuntuu täysin satunnaisesti vaihtavan vihusta toiseen.

    Itse pelin tunnelma taas on aivan loistava. En ole yleensä tunnelmaihmisiä, mutta tässä pelissä musiikin ja värimaailman yhteistyö toimii loistavasti.

    EDIT: Raivasin tieni Undead Burgin kauppamiehelle asti, ja mukaan tarttui parempi haarniska, tikari ja keihäs. Suurin osa vasaantulleista alkupuolen perusvihuista muttui kepin myötä melkoiseksi lällylöylyksi kun kohti juoksevaa vihua täräyttää hyvin ajoitetulla voimalyönnillä pysähdyksiin, ja jatkaa siitä perushyökkäyksillä kunnes valmista. Keihäs on yllättäen verrattain nopea ase, jotain mitä asetaistelupeleissä ei yleensä näe. Myöskin pitkämiekan ja tikarin kombo tuntuu toimivalta.
    « Viimeksi muokattu: 10.02.14 - klo:21:58 kirjoittanut Roykka »
    Kirjattu
  • ::
  • 19.02.14 - klo:06:28

    Sotakoira Poissa

    • D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    Itse pelaillut hiljattain taas vähän PvP:tä etten ihan kylmiltäni Dark Souls kakkosen ääreen astuisi. Odotan pirun innolla julkaisua ja vaikka rahatilanne on vähän kyseenalainen niin välitön ostos kyseessä, aivan ehdottomasti. Olen aika varovaisesti seurannut trailereita ja vilkaisin vähän VaatiVidyan beta-pelikertaa YouTuben puolella, mutta olen suureksi osaksi pitänyt itseni aika pimennossa pelin suhteen; Jotenkin niin olennainen osa tuota Soulsia on se tietämättömyys siitä, mitä nurkan takana piilee.

    Toivoisin että tuo PC:n julkaisu ei venyisi ihan hurjan kauas, mutta saattaapi olla että ostankin ekaksi PS3:lle ja myöhemmin sitten halvemmalla PC:lle jotta voin pelata kavereiden kanssa.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.14 - klo:15:45

    Ihanaakin ihanampi Tomoko

    Peliä on nähty kuulemma jo jossain päin Suomea myynnissä. Ajatukset eivät taas vaihteeksi pyöri muualla kuin Dark Souls II:n ympärillä, ja oikeastaan olen ollut hieman idiootti ja ratkennut viime päivien aikana paljastamaan itselleni muutamia juttuja pelistä. Nyt yritän rauhoittua, kaksi päivää enää.

    Lisäyksenä vielä, että joidenkin lähteiden mukaan tämä sarjan uusin osa näyttää jopa graafisesti rumemmalta kuin aikaisempi peli. Kehitys on kieltämättä hieman hupaisa, jos ottaa huomioon sen, että jo Dark Souls oli minusta ja joidenkin muidenkin pelaajien mielestä rumempi kuin Demon's Souls. Vaikka eihän näillä asioilla loppujen lopuksi ole niin hirveästi väliä pelattavuuden kannalta, rumuushan vain korostaa tämän sarjan karua olemusta.
    « Viimeksi muokattu: 12.03.14 - klo:23:02 kirjoittanut Ihanaakin ihanampi Tomoko »
    Kirjattu
  • ::
  • 14.03.14 - klo:01:37

    Ihanaakin ihanampi Tomoko

    Pääsin sitten tähän käsiksi jo torstaina. Vasta yksi pomo on alhaalla, ja pidin sitä suoraan sanoen naurettavan helppona, mutta pelin neljännessä paikassa aloinkin sitten kuolemaan nautinnollisen paljon. Itse asiassa vihollissuunnittelussa ollaan näköjään menty vain entistä härskimpään suuntaan, kun nämä peräti rikkovat seiniä kyselemättä ja ovat kookkaita jo pelin alussa. Olen kokenut myös etenemisen melko suoraviivaiseksi tähän mennessä, mutta kaipa tämä tästä lähtee vielä haarautumaan.

    Firelink Shrine muuten jäi tunnelmassa jo toiseksi tämän pelin keskuspaikkaan verrattaessa. Odottakaapa kun kuulette sen musiikin joka kajahtaa soimaan tänne päästessä...
    Kirjattu
  • ::
  • 15.03.14 - klo:01:41

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    [01:32] <+Echou> Uuh aah niin hyvää Soulsia

    Ilta meni rattoisasti Dark Souls 2:n parissa. Ensimmäinen bossi eli
    (click to show/hide)

    Nyt onkin vastassa
    (click to show/hide)

    Peli tuntuu ja maistuu ihan Dark Soulsilta eli erittäin hyvältä. Vastustajien tekoäly on kyllä astetta häijympi. Hubi on paras 5/5 ja Sinisten Vahtien covenant forever.
    « Viimeksi muokattu: 15.03.14 - klo:01:44 kirjoittanut Echo »

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 15.03.14 - klo:02:25

    Ihanaakin ihanampi Tomoko

    Ensimmäinen bossi eli
    (click to show/hide)

    Minä muuten menin hortoilemaan eilisestä lähtien ihan muualle, vaikka tämä paikka ja sen vastus olisivat olleet soveliaampia pelata ensin. Tämä myös todisti sen, että jo pelin keskuspaikalla on taipumusta olla haarautuva alue pelissä. Se siitä pelosta sitten, että peli olisi jotenkin paljon lineaarisempi kuin edeltäjänsä.

    (click to show/hide)

    Hubi on paras 5/5 ja Sinisten Vahtien covenant forever.

    Vain yksi kohta oikein, nimittäin kyllähän sitä Solairen muistoa on sen verran kunnioitettava, että liittyy tämän pelin omaan Warrior of Sunlight -liittoon. Praise the Sun!
    Kirjattu
  • ::
  • 16.03.14 - klo:13:57



    Ylempänä demo, alempana retail. Ei sillä että grafiikat tekisivät peliä tai että olisin tarpeeksi typerä luottaakseni pelien promomatskuihin nykyään, mutta tässä on lähiaikoina tullut jo vähän liian monta watch dogsia ja colonial marinesia vastaan.
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • ::
  • 16.03.14 - klo:19:03
    Kirjattu
  • ::
  • 16.03.14 - klo:19:24

    Ihanaakin ihanampi Tomoko

    Onhan se vähän harmillista, jos lopullinen sisältö poikkeaa aiemmin määritellystä negatiivisella tavalla. Minulle kyllä kelpaa tämäkin versio ihan loistavasti, kyllä tämä omasta mielestäni on ollut vähintään yhtä hyvä visuaalisesti kuin ensimmäinen osa (tai sitten en vain huomaa eroa). Ei myöskään tahmaa tietyissä paikoissa, mikä nyt oli ihan arkipäivää Dark Soulsissa.

    Menin jo sekaisin siitä, kuinka monta pomoa olen kaatanut. Sanotaan nyt kuitenkin että aika monta. Paahdan myös eteenpäin vieläkin hieman kököllä varustuksella (tarvitsen tiettyjä raaka-ainemateriaaleja niiden parantamiseen), ja lopetin hahmoni kehittämisenkin kun en halua käyttää sieluja enää muuhun kuin tulevaisuuden asepäivityksiin. Ei tuolla hahmonkehityksellä ole enää ollut näissä peleissä pitkään muuta virkaa minulle kuin se, että saan tietyt statistiikat täyteen voidakseni käyttää jotain hyvää asetta ja nostettua Equip Loadia. Nytkin olen vain kehittänyt Dexterityä, Strenghtiä ja Vitalitya.
    « Viimeksi muokattu: 16.03.14 - klo:19:26 kirjoittanut Ihanaakin ihanampi Tomoko »
    Kirjattu
  • ::
  • 17.03.14 - klo:22:11

    Ihanaakin ihanampi Tomoko

    Tätä pelatessa tuhoutuu kyllä oma henkinen ihmisyyskin kun joudun farmaamaan Titanite Chunkeja tappamalla muita pelaajia. Yksi "idiot" -viesti jo vastaanotettu pelissä, toista odotellessa.
    Kirjattu
  • ::
  • 21.04.14 - klo:13:49

    Ihanaakin ihanampi Tomoko

    Läpäisin Dark Souls II:n itse asiassa jo muutama viikko sitten, mutta kirjoitan nyt jotain kun olen pelannut peliä yhteensä jotakuinkin 100 tuntia ja oppinut tuntemaan sen aika hyvin.

    Peliä on kritisoitu. Esimerkiksi 4chanin /v/:n anojen mielestä peli on pettymys, jos sitä vertaa ensimmäiseen Dark Soulsiin. Ymmärrän tämän tunteen sinänsä, koska itselleni jo ensimmäinen Dark Souls ei enää tarjonnut aivan yhtä uniikkia pelikokemusta kuin Demon's Souls. Siksi epäilenkin, että kyse on vain jostain uutuudenviehätyksen puutteesta tai liian suurista odotuksista. No... rehellisesti sanoen peliä on kyllä kritisoitu muutamista ihan aiheellisista asioista. Esimerkiksi Soul Memory on tosi pöhkö keksintö, sillä se tuntuu lähinnä pilaavan nettipelin kuin parantavan sitä. Nuotioiden asettelussa on myös minusta jotain vialla, kun pahimmillaan saman alueen seuraava nuotio saattaa olla vain alle minuutin juoksumatkan päässä ensimmäisestä. Humanoidipomojen runsaus harmittaa myös kovasti, vaikka onneksi sentään pelin lopussa saa varsin makoisaa täsmälääkettä tähän vaivaan. Tästä tulikin mieleeni, että oikeastaan heti Drangleic Castleen saapuessa peli lunasti kaikki omat odotukseni. Sitä ennen se oli ollut lähinnä melko vaihteleva sisällöllisesti, mutta loppupeli on kyllä valehtelematta ehkä parasta Soulsia mitä olen koskaan pelannut. Yllätyin täysin.

    Mielestäni Dark Souls II on suorastaan ihailtava saavutus tiimiltä, jonka ohjaajana ei enää toiminut Hidetaka Miyazaki. Se onnistuu taas kerran olemaan sellainen peli, jossa on jotain mitä ei aikaisemmasta osasta löydy. Majula on tähän mennessä paras keskusalue missään Soulsissa (siinä missä edellisen pelin Firelink Shrine on minusta selvästi se huonoin), pelialueet ovat viimeistään lopussa sarjan parhaimpia ja pelimekaniikat hiotuimmat. Toistaiseksi yhdessäkään Souls-pelissä ei myöskään ole ollut vielä kertaakaan sellaista hahmoa, joka olisi muita pelin hahmoja ylivoimaisesti mielenkiintoisempi sekä eniten pohdintaa herättävä.

    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 12.05.14 - klo:20:05

    mosse Poissa

    • Mosse
    1000/1000 GS. Nyt on miehekäs olo.

    Joo, ehkä NG+:n jälkeen kehtaa jo vähän pohtia tätä.

    Sanottakoon suoraan, että mitä Dark Soulseihin tulee, niin ykkönen on edelleen ykkönen. Kakkonen tuntui olevan monessa suhteessa vähän laiskempi esitys kuin ykkönen. Ei sillä, loistavia pelejähän molemmat ovat.

    Eniten kakkosessa häiritsi se, että Drangleic oli lähinnä kasa haarautuvia putkia, eikä se tuntunut läheskään yhtä yhtenäiseltä kuin ykkösen Lordran, jossa eri alueet olivat kiitettävän hyvin kytköksissä toisiinsa. Toki kakkosenkin alueilta saattoi toisinaan löytyä jokunen oikoreitti, mutta ne olivat kaikki yhden alueen sisällä, mikä ei tässä suhteessa lämmittänyt ihan hirveästi. Toisaalta kakkosen vapaampi läpäisyjärjestys oli vallan mukavaa, vaikka sitten loppu mentiinkin tiukasti putkessa. Ykkösessä homma sitten menikin päinvastoin. Bonfirejen välillä warppailu oli niin ikään mainio lisäys tehden ympäri maailmaa liikuskelusta huomattavasti helpompaa. Tämä myös omalta osaltaan kompensoi sitä, että tasojen nostoa varten piti palata aina Majulaan, mikä oli pelillisesti ehkä vähän hölmö veto. Majula toimi kyllä toisaalta muuten ehkä Firelink Shrineä paremmin sellaisena keskushubina, kun suurin osa oleellisita NPC:istä matkasti ennen pitkää sinne, vaikka itse tykkäsin kyllä enemmän Firelink Shrinesta noin niinkuin tunnelmansa puolesta. Firelink Shrinen vähäeleinen jousimusiikki on joka kerta yhtä sykähdyttävää kuultavaa.

    Kakkosen tosiaan aloitin ykkösen tapaan Sorcererilla, mutta tällä kertaa Sorcerer ei ollut ihan ykkösen kaltaista jumalmoodilla pelaamista, ainakaan alkuun, sillä jo Forest Of Fallen Giantsissa pääsi aina silloin tällöin jänskättämään, kun ensimmäinen kilpi löytyi vasta vähän ennen toista notskia, eikä väistely ollut ihan sitä ominta alaa. Varsinkin Pursuer persraiskasi hahmoani aika antaumuksella, kunnes lopulta opin sitten väistelemään kunnolla. Sitten saikin jo Drangleic Shieldin, joka blokkasi kaiken fyysisen vahingon ja peli helpottui taas kummasti. Uudet loitsut nyt ei ihan hirveästi vakuuttaneet Soul Geysiriä lukuunottamatta, mutta menivät sitten nerfaamaan sitä niin, että oli pakko ruveta sitten nostamaan Faithia. Onneksi olin tässä vaiheessa sentään jo farmannut niin luvattoman paljon Giant Lordia, että vaihto Faith-pohjaiseen buildiin NG+:aa varten oli kohtalaisen vaivatonta ja toinen läpipeluukerta osoittautui sitten aika huumoriksi, koska Lightning Spear ja etenkin Great Lightning Spear ovat aivan mauttoman tehokkaita ja hupia lisää entisestään se, että niitä saa luvattoman monta yhdellä Attunement Slotilla. Puhumattakaan siitä, että Licia myy Lightning Speareja loputtomasti, jolloin kunnollisen ammusvaraston kerääminen on varsin helppoa.

    Paitsi, että alueet olivat paria poikkeusta lukuunottamatta (Shaded Woods ja Iron Keep lähinnä) aika tylsiä, niin sitä oli myös suurin osa pomoista ja varsinkin Najka oli kyllä laiskan suunnittelun huippu. Yhtäkään pomoa vastaan ei tullut sellaista samanlaista voitonriemua, kuin mitä ykkösen Pikachu ja Snorlax aikanaan tarjosivat. Toki niitä hyviä ja hauskoja tappeluitakin joukkoon mahtui (Old Iron King ja Skeleton Lords), mutta sitten sellaisia tappeluita, joissa seistään vain koko ajan kuolemattomina kilven takana ja odotetaan sopivaa iskusaumaa oli senkin edestä.

    Ykköstä pelatessa en Livestä päässyt nauttimaan, joten moninpelin vertailu ykköseen on vähän hankalaa. Kakkosessakin suurin osa cooppailusta tuli tehtyä NG+:n puolella ja tulihan Sunlight Spearia (never again) varten tapettua Lost Sinnerkin vajaat kolmekymmentä kertaa. Cooppailu itsessään on toki helvetin hauskaa, mutta Invadet voi toki työntää sinne, minne aurinko ei paista. Isot pojat ovat kertoneet, että NG+:lla Soul Memoryn vaikutus on paljon vähäisempi, joten koko systeemin hyvyydestä tai huonoudesta on paha sanoa mitään muuta kuin, että kyrpi hienoisesti, kun NG++:lla pitikin lähteä metsästämään niitä Great Souleja kun Shrine of Winter ei suostunutkaan aukeamaan, jolloin niiden kolmen puuttuvan loitsun vuoksi piti tehdä vielä yksi rundi ympäri pelimaailmaa. Jokainen Gutterissa vietetty sekunti on liikaa.

    Mutta tosiaan, on Dark Souls kakkosellakin huippuhetkensä, ja omalla kohdallani ei ole Shaded Woodsin ylittänyttä. Sumualue tuli ensimmäisellä kerralla koluttua käytännössä koko ajan jännäkakka viittä vaille housussa, koska ne näkymättömät ninjat jaksoivat säpsäyttää joka kerta. Myöhemmillä pelikierroksilla koko alue tulikin sitten juostua puolipaniikissa mahdollisimman nopeasti läpi. Sumualueen jälkeen odottava Shaded Ruins taas oli muuten vain miellyttävä alue, jossa riitti tutkittavaa enemmän kuin tarpeeksi. Ulkoasultaan myös esimerkiksi Iron Keep oli todella siisti ja salamakatanoita huitoneet samuraipatsaat olivat helvetin siistejä vihollisia. Lisäksi, kuten edellä totesin, Old Iron King oli omasta mielestäni pelin siisteimpiä pomotappeluita.

    Muttajoo, loistavia pelejä sekä ykkönen, että kakkonen.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 04.06.14 - klo:22:30

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    Delsua pukkaa.

    Ei paska, kusipääpatsaat tulevat takaisin.

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 05.04.16 - klo:01:51

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.04.16 - klo:11:26

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Ensimmäisen neljän tunnin perusteella Dark Souls III on oikein hyvä videopeli.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.04.16 - klo:13:38

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    Saatajam Samurai Jack/5

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 27.07.16 - klo:14:51
    Kuinka voi olla, että olen pelannut Soulseja kaiken kaikkiaan yli 600h enkä ole postannut MITÄÄN tähän ketjuun? Toisaalta myös voisi ihmetellä, miksen ole postaillut juuri mitään juuri mihinkään tällä foorumilla...

    Kiteytänpä tästä omat kokemukseni ykkösestä ja kakkosesta:

    1: Helvetin loistava tekele, mitä pelatessa rintakarvat kasvaa kohisten, vaikkakin onkin melko rikki eteenkin covenantien suhteen. Kokonainen pakkaus silti ehdoton 6/5 enkä varmaan koskaan lopeta pelaamista, koska haasteet ei varmana lopu kesken, vaikka kaikki achit löytyykin jo. Vieläkin on sekä pc:llä että konsolilla pelaajia taistelemassa tietään Lordranin läpi, jotkut noviiseja, toiset veteraaneja. Tämä kertonee jotain siitä, miten hyvä peli on. Myös mainittavan arvoista lienee, että jopa kaltaiseni kasuaali PvE-pelaaja on onnistunut öykkäröidä peli läpi alle puoleentoista tuntiin, ehkä hiukan apinoimalla muita speedrunnaajia.

    2: Ehkä asteittain heikompi peli vaikeudeltaan kuin ykkönen, mutta silti painonsa arvoinen kullassa ja suosittelen kyllä niille, jotka vielä empivät syystä tai toisesta hankkimista ja/tai pelaamista. Itsehän hommasin vasta hiljattain ja näyttäisi siltä, ettei ainakaan pahansuopaisia invadeilijoita ole juurikaan (about kaksi iskenyt tossa 50h aikana joista toinen joku likainen hakkeri joka ei kuollut vaikka kuinka mätin), mutta joidenkin esineiden (ja näin ollen covenantien vaatimusten) haaliminen on niinollen hankalempaa. Varmaankin helpottaisi jos on pari kaveria joiden kanssa runkata tätä, että saa ne pahukset pisteet Blue Sentinelsiin tai Brotherhood of Bloodiin.
     
    You know you've lost when...

    My name is Legion, for we are many.
    Kirjattu
  • ::