Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Arvonlisäverotus uudistuu 1.1.2013

18.12.12 - klo:14:53
Lainaus
Arvonlisäverolakiin on tehty muutos, jonka mukaan 1.1.2013 alkaen tavaran maahantuonnissa pienin kannettava tai perittävä arvonlisäveron määrä on 5 euroa.

Minimikantoraja koskee tavaran maahantuontia Suomeen kolmansista maista, tuontia Ahvenanmaalta Manner-Suomeen ja päinvastoin sekä tuontia Suomeen muualta EU:n tullialueelta, mutta arvonlisäveroalueen ulkopuolelta, esimerkiksi Kanariansaarilta tai Kanaalisaarilta.

Arvonlisäveroa kannetaan, kun tavaroiden arvo ylittää 22 euroa (aikaisemmin 43,45 euroa).

Arvonlisäveron 5 euron minimikantorajaa ei sovelleta matkustajan mukanaan tuomiin alkoholijuomiin ja tupakkatuotteisiin. Sitä ei myöskään sovelleta Suomen ja kolmannen maan välisessä liikenteessä olevan kulkuneuvon henkilökuntaan kuuluvan henkilön mukanaan tuomiin tai yksityishenkilöille lähetettyihin alkoholijuomiin ja tupakkatuotteisiin.
Terveisin Tulli

Lainaus
Käytännössä tämä tarkoittaa, että nykyisellään EU:n ulkopuolelta tai kanaalisaarilta kuten Play.comista tai Zavvi/TheHut.comista ei kannata tilata yli 22 euroa maksavia tuotteita jos ei ole valmis maksamaan tuotteen hinnan lisäksi vielä 24 prosenttia arvonlisäveroa. EU:n sisältä tilattaessa arvonlisäverosta ei tarvitse välittää joten tilauksia voi tehdä kuten ennenkin esimerkiksi Amazonista tai CDON.comista.
- Pelitarjoukset

Voi kyprä nyt :(
Kirjattu
  • ::
  • 18.12.12 - klo:15:06
    Kirjattu
  • 18.12.12 - klo:15:07

Tingle Paikalla

• Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Voi ei, en voi enää kiertää veroja niin tehokkaasti kuin ennen.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • 18.12.12 - klo:15:23
    Mielestäni ei ole kivaa maksaa veroja ensin vientimaahan ja sitten tuontimaahan.
    Kirjattu
  • 19.12.12 - klo:01:10

Echo Poissa

• Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili

Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • 19.12.12 - klo:01:18

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Maksaisin mielelläni verot tuotteista. Veron osuus ei ole se suurin ongelma, ehkä pari euroa pelin hinnassa. Kusista on se, että Suomessa ei muutenkaan ole edellytyksiä myydä pelejä sillä volyymilla, että hinnat saataisiin tarpeeksi matalalle. Hintaerossa Suomen ja muiden maiden välillä veron osuus on kuitenkin melko pieni. Uudistus on vittumainen siksi, että nyt tarvitsee miettiä, koska tilaa EU:n ulkopuolelta ja koska ei. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että maksaisin EU:hun verot, vaikka asia onkin minulle tavallaan ihan sama.
    Kirjattu
  • 19.12.12 - klo:10:45

Pallokala Poissa

Taisi loppua tää harrastus mun kohdalla tähän  :D
    « Viimeksi muokattu: 19.12.12 - klo:10:49 kirjoittanut Pallokala »
    Kirjattu
  • 19.12.12 - klo:13:50

Tingle Paikalla

• Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Mielestäni ei ole kivaa maksaa veroja ensin vientimaahan ja sitten tuontimaahan.
    Tai sitten maksat vain Suomeen.

Ja jos siellä Jumalan selän takana on niin kovat tarjoukset että pitää ulkomailta tilailla, niin voitoksi se varmasti kääntyy vielä Suomilisänkin kanssa.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • 23.12.12 - klo:17:16

Kaiser Dragon Poissa

• King Of Darkness
    Verojen kierto vaikeammaksi? bring it on ja minä kyllä aina löydän tavarat tarpeeksi halvalla enkä turhia veroja maksa jollei pakko ole plus voittoa pystyn tekemään :D

"Its just business, nothing personal."
    Dragons forever!
    Kirjattu