The Legend of Zelda: Breath of the Wild

  • 389 Vastauksia
  • 59804 Lukukerrat
*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
« : 23.01.13 - klo:19:39 »
Seuraavasta Zeldasta pyritään saamaan entisiä vähemmän lineaarinen. Heti kun Nintendo osaa vetää oikeasta narusta olen jo miljoona kertaa hypettyneempi kuin kertaakaan Skyward Swordista.
« Viimeksi muokattu: 13.04.17 - klo:10:09 kirjoittanut Osireon »
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #1 : 23.01.13 - klo:21:21 »
Vai ottaa Nintendo opikseen ja palaa maskisekoilujensa jälkeen takaisin Wanhoien Hywjen tseltojen pariin.

No tätähän me emme vielä olekkaan kuulleet kuin vasta jokaisen isomman hypetysmaratoonin alkumetreillä sitten the Wind Wakerin.

Niin ja saisko lähdettä.

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #2 : 23.01.13 - klo:21:25 »
What, lähdettä? Et taida olla aito Nintendo-fani, koska tällaiset tiedot suuri Iwata asettaa mieliimme telepaattisesti. Ja et kai tarkoita maskisekoiluilla Majoraa? >:o

« Viimeksi muokattu: 23.01.13 - klo:21:28 kirjoittanut Cyna »

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #3 : 23.01.13 - klo:21:28 »
"Play by yourself".....fuck.

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #4 : 23.01.13 - klo:21:30 »
En millään jaksa uskoa, että tähän olisi tulossa mitään (varsinkaan puolipakollista) moninpelimuotoa. Luulen, että ajatus on lähempänä Demon's Soulsista tuttuja muiden raapustamia vinkkejä lattiassa, siis nimenomaan jonkinlaista muiden pelaajien luomaa "super guidea".

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #5 : 23.01.13 - klo:22:34 »
Ja et kai tarkoita maskisekoiluilla Majoraa? >:o
Voi kyllä kuule tarkoitan. Majora's Maskista on lähtöisin kovin moni uusimpia Zeldoja pilannut suunnittelumoka. Tarinavetoisuus, mielenkiinnottomien sivutehtävien paljous, joiden takia ei ole resursseja tehdä sitä Main Questia kunnolla, Skyward Swordin quest hub ja Twilight Princessin overworldin putkimainen kenttäsuunnittelu (turha kieltää etteikö jokainen alue Termina Fieldin ulkopuolella ollut lähinnä kasa toisistaan haarautuvia putkia).

Siis selvennyksenä: Mielestäni Majora's Maskissa oli paljon hyvääkin. Pointtini onkin, että suurin osa siitä ei päätynyt the Wind Wakeriin, Twilight Princesiin tai Skyward Swordin, joista mielestäni ainoastaan tWW:llä on omiakin pelillisiä meriittejä. Lisäksi näissä peleissä on kaikissa omatkin virheensä (muummuassa se että sinne quest hubiin on pakko juosta takaisin joka välissä, mistä sitten ohjataan kädestä pidellen seuraavaan tehtävään.)

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #6 : 23.01.13 - klo:22:41 »
En millään jaksa uskoa, että tähän olisi tulossa mitään (varsinkaan puolipakollista) moninpelimuotoa. Luulen, että ajatus on lähempänä Demon's Soulsista tuttuja muiden raapustamia vinkkejä lattiassa, siis nimenomaan jonkinlaista muiden pelaajien luomaa "super guidea".
Itse asiassa TWW:n Tingle Tunerin (tai vaikkapa Jet Force Geminin Floydin) tapainen vapaaehtoinen moninpelimuoto voisi kelvata. Ykköspelaaja huitoo miekallaan ja kakkospelaaja katselee omaa ruutuaan ja lentää Navilla. Lisäksi kakkospelaaja voi painamalla Y:tä sanoa Navilla: "Hey!", X:ää painamalla: "Listen!", ja B:tä painamalla: "Hey, listen!" En tiedä mitä käytännön hyötyä kakkospelaajasta keksittäisiin, mutta eiköhän Nintendo jotain saisi aikaiseksi. Ainakin tuon The Wind Waker HD:n jaksan uskoa hyödyntävän Gamepadiä nimenomaan Tingletunerin korvikkeena. :)

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #7 : 23.01.13 - klo:22:45 »
Oho, sieltä tulikin jo ensimmäinen hyvä peruste tWW:n uudelle tulemiselle.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #8 : 24.01.13 - klo:15:09 »
Voi kyllä kuule tarkoitan. Majora's Maskista on lähtöisin kovin moni uusimpia Zeldoja pilannut suunnittelumoka. Tarinavetoisuus, mielenkiinnottomien sivutehtävien paljous, joiden takia ei ole resursseja tehdä sitä Main Questia kunnolla, Skyward Swordin quest hub ja Twilight Princessin overworldin putkimainen kenttäsuunnittelu (turha kieltää etteikö jokainen alue Termina Fieldin ulkopuolella ollut lähinnä kasa toisistaan haarautuvia putkia).

En kyllä oikein ymmärrä tätä. MM:ssa oli paljon sivutehtäviä, mutta ne olivat mielestäni kaikki mielenkiintoisia ja monilta osin mielekkäämpää ajanvietettä kuin pääseikkailu. MM on edelleen Nintendon rohkeimpia ja kokeilullisimpia jatko-osia, minkä takia on hieman sääli, ettei Zeldan kanssa ole tehty sen jälkeen vastaavanlaisia vetoja, vaan menty pääosin tuttuja polkuja. SS:issa tavallaan testattiin uutta lähestymistapaa... harmi vain, että se oli huono.

En tiedä mitä ajatella tuosta "play by yourself"in korjaamisesta, mutta ensimmäinen kohta kuulostaa todella hyvältä, juuri siltä mitä olen jo kauan Zeldoilta odottanut. Ja ennen kuin joku vetoaa siihen, että tarina kärsisi tämän muutoksen perusteella: onko näissä lineaarisissa Zeldoissa todella ollut niin hyvä juoni, että se olisi oikeuttanut pakollisen suorittamisjärjestyksen? Kun nämä skenaariot kuitenkin ovat toisistaan irrallisia, en käsitä, miksei niitä voisi hoitaa vapaammassa järjestyksessä. Vähän niinkuin ekassa Mass Effectissä.

Uusi Zelda kiinnostaa aina, mutta kyllä se pakosti nostaa odotuksia, kun Nintendo kertoo itsekin tajunneensa, että lineaarisuudelle voisi tehdä jotain. En rupea vielä kunnolla hypettämään, mutta just sounds gooood.

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #9 : 24.01.13 - klo:16:20 »
En kyllä oikein ymmärrä tätä. MM:ssa oli paljon sivutehtäviä, mutta ne olivat mielestäni kaikki mielenkiintoisia ja monilta osin mielekkäämpää ajanvietettä kuin pääseikkailu.
Osa olikin. Se ei ollut listaus Majoran vioista, vaan Majoraa suunnitellessa tehdyistä uusista rakaisuista, jotka jäivät sarjan konventioiksi joiden seuraaminen tekee TP:stä ja SS:stä sarjan huonoimpia pelejä (ja himmentää tWW:n kovin kirkasta kilpeä).
Esimerkiksi sivutehtävien määrä Main Questin mitan kustannuksella, ja niiden itsetarkoituksellisuus olivat myös läsnä the Wind Wakerissa ja Skyward Swordissa, mutta kummassakaan pelissä se ei toiminut. Osittain siitä syystä, että toisin kuin Majorassa, sivutehtävät olivat enimmäkseen mielenkiinnotonta puuhstelua, jota tehtiin lähinnä esineiden toivossa, eikä haasteen, peli-ilon tai mielenkiintoisen sivujuonen tähden.

Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että MM oli hyvinkin kokeellinen ja kokeellisuudessaan yllättävän toimiva paketti. Valitettavasti kun siitä poistetaan aikaraja, useampi samaan aikaan avoin main questin osa, sekä ajan kelailu ja menneisyyttä ja maailmaa kartoittava juoni korvataan Hyruleen sijoittuvalla, aktiivisesti edistyvällä tekosyyllä johdattaa pelaajaa kädestä pidellen vanhasta putkesta välivideon kautta seuraavaan putkeen, tulos on kovin Skyward Swordin ja Twilight Princessin näköinen. Ei kokonaan, mutta sen verran kuitenkin, että Oracleja ja Four Swordeja lukuunottamatta jokaisessa MM:n jälkeen ilmestyneessä Zeldassa on mielestäni ollut selkeästi enemmän Majoraa kuin Ocarinaa.

Olen nyt katsonut tuon videon muutaan kerran, ja pysyn kanassani, että mitään uutta ja ihmeellistä ei taaskaan ole luvassa. Paluuta Zeldojen perusteisiin on ihan oikeasti kohkattu siitä lähtien kun Twilight Princessistä alettiin saamaan enemmän tietoja, ja se että pelaajaa ei pidetä koko ajan kädestä oli sarjan konventio aina Twilight Princessin ilmestymiseen asti. Jos tuo tarkoittaa sitä mitä epäilen, eli sitä että vihdoiniimein Zeldaa saa pelata ihan itse, en jaksa innostua, vaan ainoastaan kysyä että mikä helvetti siinäkin kesti.

Okei, eihän tWW:ssäkään ollut kuin se yksi mahdollinen polku (kuten teoriassa kaikissa aiemmissakin peleissä) mutta sen sai sentään etsiä itse.

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #10 : 24.01.13 - klo:16:38 »
Ja vapaa suorittamisjärjestys ei ole mikään este juonen etenemiselle, jos jossain kohdissa on joitain pakollisia välietappeja. Suorita kolme luolaa haluamassasi järjestyksessä => juonen kannalta oleellinen juttu => suorita viisi luolaa haluamassasi järjestyksessä => loppupomo. Lisäksi juonen ei tarvitse olla sidottu paikkoihin, vaan juonta voidaan kuljettaa siten, että vaikka sidekick kertoo jotain tarinoita sen jälkeen, kun toinen luola on suoritettu, riippumatta siitä, mikä se toinen luola oli. Tai sitten voi olla niin, että saa suorittaa kaikki luolat missä järjestyksessä haluaa, mutta kun on kolme (mitä tahansa) luolaa suoritettu, pääsee johonkin paikkaan, missä juonta kerrotaan.

Roykkaa en ymmärrä ollenkaan.

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #11 : 24.01.13 - klo:16:47 »
Siis itse käsitin Roykan argumentin

  • Majorassa vähemmän vapaata seikkailua ja suoraviivaisempi kartta
  • Se ei kuitenkaan haittaa, sillä Majoran viehätys perustuu eri seikoille kuin Zeldoissa yleensä
  • Myöhemmissä Zeldoissa (Roykan mukaan eniten TP:ssä ja SS:ssä) on palattu perinteisiin. Tämä on tapahtunut siten että on otettu Majorasta Majoran hauskat puolet pois. Mutta jäljelle on kuitenkin jäänyt MM:n kuona, jota ei enää peitä mikään.

Ymmärsinkö mitenkään oikein?
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #12 : 24.01.13 - klo:17:02 »
Olen sitten vain eri mieltä. Minusta SS:n sidequestit olivat hauskoja ja tekivät sivuhahmoista kiinnostavampia, vaikka olivatkin rakenteeltaan melko itseään toistavia. TP:ssä nyt ei hirveästi sivupuuhaa muistaakseni edes ollut, tai ainakaan sen enempää kuin OoT:ssa. Suoraviivaistaminen on kyllä tosiasia, ja siksi tämän uuden Zeldan luolastojen mahdollisesti vapaampi suorittamisjärjestys kuulostaakin niin kivalta. Olen loppujen lopuksi melko uusi Zeldailija (ensikosketukseni sarjaan tapahtui vuonna 2005) mutta en ainakaan muista, että Nintendo olisi aiemmin kommentoinut pakotettua luolastojärjestystä asiaksi, jolle tarttis tehdä jotakin.

Ja vapaa suorittamisjärjestys ei ole mikään este juonen etenemiselle, jos jossain kohdissa on joitain pakollisia välietappeja. Suorita kolme luolaa haluamassasi järjestyksessä => juonen kannalta oleellinen juttu => suorita viisi luolaa haluamassasi järjestyksessä => loppupomo. Lisäksi juonen ei tarvitse olla sidottu paikkoihin, vaan juonta voidaan kuljettaa siten, että vaikka sidekick kertoo jotain tarinoita sen jälkeen, kun toinen luola on suoritettu, riippumatta siitä, mikä se toinen luola oli. Tai sitten voi olla niin, että saa suorittaa kaikki luolat missä järjestyksessä haluaa, mutta kun on kolme (mitä tahansa) luolaa suoritettu, pääsee johonkin paikkaan, missä juonta kerrotaan.

Tuon tapaisia ratkaisuja mietin itsekin. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että Zeldat voisivat hyötyä vähemmästä tarinasta, joten en kyllä tuomitsisi Zelda ykkösenkään mallista peliä. Nintendon nykylinjauksen huomioiden en kuitenkaan pidä sitä kovin todennäköisenä.

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #13 : 24.01.13 - klo:17:47 »
Ymmärsinkö mitenkään oikein?
Sen että Majoran "viehätys" (mitä sanaa suostun käyttämään täsä yhteydessä vain lainausmerkeissä ja todella pitkin hampain) perustuu eri seikoille kuin Zeldoissa yleensä (paitsi niillä järkijättöisillä uuden polven faneilla jotka väittävät vakavalla naamalla pelaavansa sarjan pelejä tarinan vuoksi).

En sanoisi että Majorassa on suoraviivaisempi kartta. Majoran alueet vain ovat enemmän putkimaisia kuin Ocarinan tai ALttP:n, jotka ovat lähinnä isoja alueita johon on laitettu tavaraa. Hyvin suoraviivaista. Lisäksi Majorassa nimenomaan on vapaata seikkailua, ja mielestäni nimenomaan sanoin että sitä on. Pääjuonen mittaan verrattuna jokseenkin samoja määriä kuin Ocarinassa. Eikä ihme, sillä pelin mekaniikka joka ohjaa pelaajan yhdestä juoniputkesta toiseen on aika lailla sama.

Ja Tingle, kommenttini perinteisiin palaamisesta oli ironiaa, joka perustui nimen omaan sille, että jatkuvasta uhosta huolimatta niihin perinteisiin ei ole Oracle of Seasonsin jälkeen palattu. Sen sijaan peleihin on isketty Majoran kaava, jota sitten on räpläilty siinä määrin, että Majorassa hyvin toimineet ideat eivät enää toimi kunnolla.

Okei Tube, ehkä pieni yksinkertaistettu vertaus auttaa: Majora's Mask on Zeldojen FFVII, itsessään hyvä peli, jonka seuraukset lopulle sarjaa olivat katastrofaaliset. Vai oliko jotain muuta mitä et ymmärtänyt?

Tapza: Näköjään sitten. TP: sivutehtävät- pointtisi kyllä allekirjoitan.

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #14 : 24.01.13 - klo:17:50 »
Mutta eihän tuo voi pitää paikkaansa koska paras zelda tuli majoran jälkeen....

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #15 : 24.01.13 - klo:20:58 »
Mutta eihän tuo voi pitää paikkaansa koska paras zelda tuli majoran jälkeen....
Kuten aiemmin sanoin tWW:llä oli omiakin pelillisiä meriittejä, joiden joukossa mm. sarja paras tarina. Se on silti monella muulla tapaa Majoran perillinen huonossa mielessä.

Tuben kaavailut vaikuttavat hyviltä. Ottaisin ihan mieluusti struktuurin, jossa vain sanotaan "luolastot ovat täällä, täällä ja täällä, joten olepa kiltti sankari ja käy hoitamassa.". En vain tällä hetkellä voi väittää uskovani sen toteutumiseen kovin pitkään ilman että pokka pettää.

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #16 : 17.05.13 - klo:07:16 »

*

Poissa Turjake

  • Törö
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #17 : 17.05.13 - klo:09:42 »
Ylläri.
<+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
<Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
<+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #18 : 17.05.13 - klo:12:08 »
Toi on TWW HD...

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #19 : 05.10.13 - klo:12:22 »
Lainaus
When I say I’m tired, I’m not talking about making Zelda, but rather, the same constituent that has been used to make Zelda up until now," Aonuma said. "While on the subject, in regard to how we’ve always done things the traditional way until now: ‘Why does it have to be traditional?’ That’s the question I’ve been asking myself.”

 “If we don’t change that, we can’t make something new. We’re slightly approaching The Legend of Zelda: A Link Between Worlds with that mindset, and also the next Zelda title, which we intend to continue changing," he added. "However, this brings us to the topic, ‘Exactly what is The Legend of Zelda about?”

 Aonuma said something that is "traditional" is something that, in a sense, copies from the work that came before it. By continuing to do this, a franchise's uniqueness can fade away, he said.

Manly tears jne. Zeldojen tulevaisuudella on paljon enemmän toivoa kuin aiemmin.

http://www.gamespot.com/news/zelda-producer-on-wii-u-game-its-going-well-6415357
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #20 : 05.10.13 - klo:12:38 »
Onhan tuota muutosta lupailtu jo aiemmin, mutta odotan innolla, jos tällä kertaa ovat oikeasti tosissaan. A Link Between Worldsin uudistettu rakenne antaa ainakin jotain toivoa...

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #21 : 05.10.13 - klo:13:47 »
^Yllättäen olen samaa mieltä. A Link Between Worlds vaikutti erittäin lupaavalta ja tuoreelta, mutta silti sarjan hengen mukaiselta. Vapaa suoritusjärjestys ja epälineaariset luolastot varsinkin lupaavat hyvää.

Se että se vaikuttaisi Zeldalta ilman Linkkiä on ehkä vähän niin ja näin. Kai tässä nyt haetaan että sarjan henkeä (henkeä, ei traditioita) seurattaisiin niin hyvin, mutta joo.

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #22 : 05.10.13 - klo:14:39 »
Se että se vaikuttaisi Zeldalta ilman Linkkiä on ehkä vähän niin ja näin. Kai tässä nyt haetaan että sarjan henkeä (henkeä, ei traditioita) seurattaisiin niin hyvin, mutta joo.
Aika villi päätelmä, jos minulta kysytään.

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #23 : 05.10.13 - klo:19:03 »
^No enpä tiedä. Anoumahan toteaa pyrkivänsä johonkin jossa ei olisi oikeastaan väliä, onko Link pelissä vai ei. Tämä viittaisi siihen että pelissä olisi jotain muuta tunnistettavaa kuin ulkoiset puitteet, ts. jotain mitä kutsutaan yleensä "Zeldamaisuudeksi" kun puhutaan sarjan pelejä pelattavuudeltaan muistuttavista nimikkeistä (kuten Starfox Adventures).

*

Poissa Hero

  • Internet-ritari
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #24 : 07.10.13 - klo:13:48 »
Keskustele siitä miten huono tai hyvä uusi Zelda on - Kaikki Wii U:n omistajat ostavat silti sen

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #25 : 07.10.13 - klo:14:02 »
Pakko ku ei oo muit pelei X---D

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #26 : 19.10.13 - klo:12:28 »

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #27 : 19.10.13 - klo:13:09 »
Lainaus
"We've heard the complaint about lack of openness from a lot of fans. As we're deciding what the core gameplay mechanic was, we have that open-world desire at the forefront of our minds, and we're trying to figure out how to incorporate that as well."

Kuulostaa hyvältä.

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #28 : 07.06.14 - klo:20:21 »
Zeldan potentiaaliseen julkistukseen on enää muutama päivä! Mitä haluaisitte nähdä otettavan opiksi ALBW:stä, mitä ette?

Itse toivoisin, että pelissä mentäisiin pitkälti Majora's Maskin tyyppisissä synkemmissä tunnelmissa, kenties Twilight Princessin ja Wii U -tekniikkademon graafisella tyylillä. Olisi kiva, jos peli olisi vähän juonivetoisempi kuin ALBW, mutta jonkin verran vapauksia pelaajallekin olisi kiva suoda. Eniten kuitenkin mietityttää, miten GamePadia hyödynnetään - lieköhän Zelda yksi niistä peleistä, jotka on "mahdollisia vain GamePadilla", vai onko ne vaan kasuaaliminipelejä?

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #29 : 07.06.14 - klo:21:48 »
ALBW:ssa oli mielestäni aivan tarpeeksi juonta Zeldalle. Kun Nintendolla ei kuitenkaan osata käsikirjoittaa oikeasti vaikuttavaa tarinaa, on mielestäni vain hyvä, että keskitytään oikeasti merkityksellisiin asioihin. ALBW:ssa oli toteutettu loistavasti kaikki ne asiat, joita pidän Zeldassa tärkeinä.

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #30 : 07.06.14 - klo:21:52 »
Varsinaista juonta ei Zelda tarvitse, mutta elävä maailma persoonallisilla hahmoilla ja mainioilla sivutehtävilä toimisi paremmin.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #31 : 07.06.14 - klo:22:12 »
Mutta jos kirjoitan tähän mitä haluan Zelda-sarjalta, saan luultavasti jotain aivan muuta...

Haluan, että seuraava Zelda on aivan kuten Dark Souls.

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #32 : 07.06.14 - klo:22:49 »
ALBW:n vapaampi rakenne kelpaa, mutta saisin esineet yhä mieluummin luolastoista. Hahmoihin yhtä paljon persoonaa kuin TWW:ssä ja maailmaan kuin MM:ssä. Graafisella tyylillä ei niin väliä; ottaisin mieluusti niin cel-shadingia, realismia kuin jotain omaperäisempääkin.

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #33 : 08.06.14 - klo:03:17 »
Mut siis joo ALBW on jo sellaisenaan lähestylkoon täydellinen Zelda joten lisää samaa mutta uudella ympäristöllä niin jeesjees.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Turjake

  • Törö
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #34 : 08.06.14 - klo:12:29 »
Vähän kyllä ihmettelisin, jos Nintendo ei jatkaisi ALBW:n viitoittamalla tiellä. Jossain märissä unelmissa Zelda voisi toimia myös ikään kuin niin, että pelialue olisi yhtä isoa luolastoa. Kai sitten jokseenkin Dark Soulsin tyyliin, mutta tavallaan lähtökohdiltaan vielä avoimempi sen suhteen, miten etenet alueella.
<+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
<Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
<+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC

*

Poissa Samirai

  • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #35 : 08.06.14 - klo:22:28 »
Koska olen laiska niin kopsaan suoraan eräältä toiselta pelifoorumilta Zelda-keskusteluun tekemäni tekstiseinän.

En tiedä mitä mieltä muut ovat, mutta itse kaipaisin Zeldaan isojen uudistusten sijaan Zeldan pääpointtien höyläämistä ja sitä että pelistä tehtäisiin kokonaisvaltaisesti hyvä. Ääninäyttely ja taustalla oleva tarina ovat minusta sivuseikkoja niin kauan kun Zeldan maailma pysyy tyhjänä ja tylsänä, esineille ei keksitä paria puzzlea lukuunottamatta muuta käyttöä luolastojen ulkopuolella ja peli vilisee aivopieruja (Skyward Swordin pomokierrätys, esinetekstien loppumaton vyöry, niiden halvatun valopallojen kerääminen seikkailemisen sijaan ja instrumentin turhuus näin muutaman mainitakseni...)

Sinänsä Zeldan taistelumekaniikassa ei ole mitään vikaa, en silti pistäisi pahakseni vaikka enempi olisi erikoisliikkeitä, ehkä jopa jotain comboja ja aseitakin voisi olla miekan lisäksi useammanlaisia (aiempien pelien vasarat ja ketjupallot toimisivat hyvin kunhan niitä vähän muoksittaisiin). Taikominenkin on OoT:n jälkeen ollut melko turhaa tai olematonta, mutta olihan se hienoa aikanaan pistää monsterit kasaan tuliauralla. Zelda ei kuitenkaan ole mikään hack'n'slash niin Nintendolla onkin ollut haaste löytää se keskitie milloin taistelu on tarpeeksi monipuolista, muttei liian iso osa peliä.

Zeldan pääpointti on tietenkin jokaiselle eri, mutta itselle se on seikkaileminen, luolastojen pulmanratkonta eri tavaroiden löytämisestä tuleva riemu. Seikkailu on ollut Wind Wakerin jälkeen altavastaajana, sillä homma tuntuu aina vain enempi putkijuoksulta (vaikkakin leveässä putkessa) jolloin seuraava määränpää on aina tiedossa ja sivupolkuja ei oikeastaan edes ole. Pelaajaa ei siis mitenkään palkita siitä että keksii ja löytää itse. Tottakai keräilytehtäviä on, mutta lompakon koon kasvattaminen nyt ei niin suuri palkinto ole, että saisin siitä sopivan tyydytyksen kerättyäni kamaa XY parikymmentä kappaletta.

Luolastojen taso on bosseja lukuunottamatta pysynyt minusta Zeldoissa hyvänä ja sen takia niitä olen jaksanutkin pelata, mutta minusta niitä voisi lisätä määrältään ja nipistää pituudeltaan. Kolmen tunnin luolastoromppaus samanlaisissa käytävissä, samalla erikoisvempaimella piesten samanlaisia vihollisia on vain minusta huonoa rytmitystä kun homma voisi olla vaihtelevampaakin. Sen sijaan että tulee "oujee taas uusi luolasto" fiilis niin homma menee välillä "milloin tää luolasto loppuu" tyyliseksi menoksi.

Tavaroita on myös kierrätetty jo turhan kauan. Joutskarit, pommit, hookshotit ja bumerangit saisi toki olla hommassa mukana, mutta ne voisi ottaa ihan perus arsenaaliin kuuluviksi vempeleiksi eikä koko luolaston tyylin muokkaaviksi artefakteiksi. Kun vielä jätettäisiin ne yhden hitin ihmetavarat pois luolastoista ("you got another clawshot", pelkkiin patsaisiin tepsivä sauva, koppakuoriainen...) ja tilalle saisi jotain selvästi hommaa muuttavaa buffia. Tähän voisi heittää (huom. vain esimerkkinä) Metroidien tuplahypyt, superjuoksut ja asepäivitykset... kuinka siistiä olisikaan kun Master Swordin saisi iskemään jähmettäviä iskuja tai heilumaan propellin lailla Megaman tyyliin. Mutta meinaan siis että pitäisi tulla koko Linkin olemusta muokkaavia kykyjä eikä vain jotain hyrrää jolla voi luistella kolmessa paikassa koko pelissä.

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #36 : 08.06.14 - klo:22:38 »
Toivon:
- juonen olevan yhtä iso ja tärkeä kuin Twilight Princessissä
- esineet luolastoista
- realistista luukkia
- ekat kolme luolastoa saa vetää haluamassaan järjestyksessä (loput dunkut fixatussa järjestyksessä, koska niiden pitää olla vaikeempii ku edelliset)
- stamina mittari huitsin nevadaan, albw:n itemi mittari myös
- taikamittari takas
- hyvää vihollis-designii niinku krokoi ja ampiaisii
- ei erikoisia juttuja gamepadille niin voi pelaa myös pro-ohjaimella

 


*

Poissa Turjake

  • Törö
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #37 : 08.06.14 - klo:23:49 »
- ekat kolme luolastoa saa vetää haluamassaan järjestyksessä (loput dunkut fixatussa järjestyksessä, koska niiden pitää olla vaikeempii ku edelliset)
- taikamittari takas

Ekassa ei ole järkeä, koska on rakenteellisesti hölmöä vain rajoittaa entuudestaan pelaajan kykyjen, osaamisen ja vallan hyödyntämistä pelin loppua kohti mentäessä. Lisäksi Zelda ei ole mielestäni koskaan ollut sellainen peli, jonka "vaikeuden" kuuluisi johtua mistään muusta kuin puzzleilusta.

En keksi ainuttakaan hyvää syytä taikamittarin paluulle. Voitko avata tätä hieman? Mielestäni mokomasta luopuminen kuului ALBW:n teoriassa pieneltä kuulostaviin uudistuksiin, jotka kuitenkin tekivät pelaamisesta melko lailla vähemmän turhauttavaa kuin aiemmin.
<+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
<Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
<+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #38 : 09.06.14 - klo:00:06 »
Toivon että uusi Zelda yllättää minut.

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #39 : 09.06.14 - klo:02:08 »
Joutskarit, pommit, hookshotit ja bumerangit saisi toki olla hommassa mukana, mutta ne voisi ottaa ihan perus arsenaaliin kuuluviksi vempeleiksi eikä koko luolaston tyylin muokkaaviksi artefakteiksi.
Toivon että uusi Zelda yllättää minut.
- hyvää vihollis-designii niinku krokoi ja ampiaisii

noice

kaikkee turhaa nipotusta mistä tykkään

- oikeita puzzleja eikä mitään itsensä ratkaisevia koristeita, joissa ei edes voi epäonnistua kunhan vaan vääntää jokaista vipua. Laytonien puzzle mestari mukaan kehitystyöhön. Jos halutaan varmistaa että peli sopii myös lapsille ja ADteräväpiirroille niin etenemiseen pitää vain osata työntää palikkaa ja ratkaisemalla koko palapelin saa jotain plussabonuksia.

- luolastot eivät ole vain toisistaan irrallisten tappelu- ja puzzletuokioiden rymitystä, vaan ne pitää hahmottaa kokonaisuutena vaikka yhtenä passlena. Kaikille kartoille (myös maailmankartalle) saa piirtää omia merkintöjään ja kirkkoveneneitään ja parhaassa tapauksessa ne kaikki piirretään itse. Luolastoista vähintään kolme kertaa pidempiä, eikä mitään vaisuja tuhnuja jotka syö suupalana. Vihollisiksi mörköjä jotka tappavat pelaajan yhdellä iskulla mitä ei voi mitenkään väistää jos tähdet ja rng kohtaavat.

- pelin läpäisyyn vaaditaan kolmen luolaston läpäisy ja 6 muuta on ylimääräisenä extrana. Ne on piilotettu kryptisen paskan ja keinotekoisen vaikeusasteen taakse.

- pomoja ei ole käsikirjoitettu etukäteen vaan pelaajan pitää itse löytää sauma hyökkäämiselle. Ei mitään paskoja passle tappeluita joissa passle on käyttää luolaston esinettä.

- ei mitään turhia cockblokkeja pelimaailmaan joista ei pääse yli ennen kuin hommaa pommit neljännestä luolastosta. Olen jo iso poika ja osaan pelata video pelejä itsekin.

- Hero mode heti alussa

- DS Zeldojen kosketusnäyttökontrollit, Wiin wagglet, Classic Controller Pro sekä Donkey Kongan rummut ovat kaikki tuettuja ja pelaaja saa itse valita tapansa pelata. Marion auto on hienompi kuin mun auto.

-tappeluun voisi panostaa edes sen verran että kaikki aseet olisivat hauskoja käyttää eivätkä turhaa jumitusta.

- Tingle Mask joka muuttaa pelaajan Tingleksi. Pelin paras esine joka bännätään turnauksissa rikkinäisyytensä vuoksi.

- Pelin läpäisyn jälkeen pelaaja pääse A Link Between Worlds pelin maailmaan seikkailemaan jonka jälkeen lähdetään NES:n LoZ maailmaan upeana HD-elämyksenä kuten WWHD jonka jälkeen matkataan a Link to the Pastin Hyruleen ja matchataan kaikki salipäälliköt uudestaan ja lopussa kohdataan Death Mountainin huipulla edellisen pelin päähenkilö Dante Devil May Cry -sarjasta.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Ihanaakin ihanampi Tomoko

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #40 : 09.06.14 - klo:02:26 »
Pelaa jo se Dark Souls.

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #41 : 09.06.14 - klo:11:00 »
Jotenkin on hirveän kyyninen olo tämän pelin suhteen. Anouman puheet ovat tuntuneet jo jonkin aikaa siltä että mies ei jaksaisi Zeldoja tehdä mutta kun on pakko, niin mielummin sitten vääristää sarjan tavalla jota kutsutaan yleensä spin-offiksi. Ja samaan aikaan tuntuu että fanipojat vain yllyttää tätä.

Ehkä tää on vaan angstailua ja menee ohi ajan kanssa.

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #42 : 11.06.14 - klo:00:18 »
Traileri.

(click to show/hide)

Hevonen ei ilmeisesti muuten ole Epona. Tai ainakin kuvittelisi, että sen reinkarnaatiolla olisi myös valkoinen harja, mutta trailerin hevosella on musta harja.

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #43 : 11.06.14 - klo:00:26 »
Minäkin pistin merkille tuon mustan harjan. :)





Näyttää fantastiselta, mutta Linkin nassussa on kyllä jotain häikkää. Tehkää siitä tyttö tai laittakaa äijjyyttä kehiin.

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #44 : 11.06.14 - klo:00:41 »
Et sitten Tube löytäny pienempää kuvaa?

Heppa näyttää kyllä Eponalta harjaa lukunottamatta. Go figure. Tyksin siitä että hepalle on annettu satulalaukut.

Ehkä merkityksellinen, mutta saattaa olla vain tunikan teeman jatketta. Enemmän ihmettelisin hatun puuttumista ja paidan väriä. Jos toi on alkupätkän asu ennen perinteistä, onko se jotenkin tärkeä myöhemmin, vai miksi sille annetaan kohtalaisen paljon ruutuaikaa perinnelookin sijasta?

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #45 : 11.06.14 - klo:00:44 »
Itsekin ihmettelen juuri sitä, että pelin julkaisutrailerissa ei näy vihreää nuttua lainkaan. Kyllä sen ymmärtää, että nyt jo vähän perinteisesti pelin alussa ei ole lainkaan vihreää tunikaa, mutta se, että sitä ei näy julkaisutrailerissa ollenkaan, kun Linkin vihreä puku on sarjalle erittäin ikoninen osa, on aika mielenkiintoista.

Ja kuvien suuri resoluutio johtuu siitä, että otin ensimmäiset, jotka olivat saatavilla, ja joku muu tykkäsin korkeasta resoluutiosta.

Avoin maailma kuulostaa gutalta.

//Trailerin Link näyttää muuten hieman naismaiselta. Ei paljoa, mutta vähän. Teoria: Mitä jos Link ei olekaan Link vaan Zelda? Selittäisi puuttuvan tunikan. Pois heitettävästä huivistakin tulee hieman mieleen Zeldan huivi TP:ssä. Selittäisi myös sen, miksi yhtäkkiä on pidemmät hiukset.
« Viimeksi muokattu: 11.06.14 - klo:00:48 kirjoittanut Tube »

Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #46 : 11.06.14 - klo:01:22 »
Ja sininen olisi yksi Zelda perinteisistä väreistä.

Tosin Zelda on usein täysin blondi, ja tossa nuutin postaamassa gif:issä näyttää aika laudalta. Veikkaisin että jos on Zelda, niin joko Nintendo on mennyt naishahmojensa suhteen hyvin vähän arvostetulla tavalla järkevämpään suuntaan, tai sitten tunikassa näkyisi -jonkinlaiset- kohoumat. Ei kyllä mahdoton ajatus.


Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #48 : 11.06.14 - klo:04:41 »
Sitähän minä olen tässä koko päivän sanonut että kyllähän tuo aivan selvä nainen on, että joko Link on nainen tai tuo on Zelda tai joku muu keskeinen naishahmo. Olen ok minkä tahansa vaihtoehdon kanssa, mutta jos tuo tosiaan osoittautuu miespuoliseksi Linkiksi niin eh äh dudehan näyttää ihan leidiltä. Ihan hyvin tuo voi olla vaikka teini-ikäinen Zelda, ja hiuksien värillähän ei ole merkitystä kun TP:ssä oli ruskeat.

Niin ja jos oikein aletaan miettimään niin eihän tuossa teaserissa ollut mitään Zelda-peliin viittaavaa, eihän me edes osattaisi tunnistaa tuota Zeldaksi ellei meille olisi sitä erikseen kerrottu.
« Viimeksi muokattu: 11.06.14 - klo:04:56 kirjoittanut Cyna »

*

Poissa Tapza

  • Luuseri
Vs: WiiU:n uus Zelda
« Vastaus #49 : 11.06.14 - klo:08:47 »
Perus prettyboy-androgyyni-japsimeininkiä. Ei mielestäni näytä yhtään naisellisemmalta kuin aiemmat Linkit keskimäärin. Mutta jos on muija niin ok.