The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

1 ... 4 5 [6] 7 8   Siirry alas
05.03.17 - klo:22:58

Riby Poissa

  • Anon9746
    • Resetti.net
Itse olen aina löytänyt vaihtoehtoisen reitin.
Minä en.

Onko teillä muuten häirinnyt se, kuinka kaikissa arvosteluissa hehkutetaan, että "BotW vain heittää pelaajan keskelle pelimaailmaa ilman mitään tutoriaaleja"? Tuo väittämähän on ihan hevonkukkua, sillä Great Plateau on vain yksi glorifioitu tutoriaalialue. Itse ainakin petyin tähän hieman. Tulevalta Zeldalta toivoisinkin vielä kevyempää alkututoriaalia (ainakin aidat pois) ja että questit toteutettaisi erillä lailla. Quest-listaus ja kartan questmarkerit ovat mielestäni turhia. Npc:t voisivat kyllä esimerkiksi sanoa, että mene idässä olevaan kylään, mutta ei sitä kylää tarvisi merkata kartalle. Nyt tuntuu siltä, että vaikka pelin voikin läpäistä millä tyylillä haluaa, antaa vain yksi tyyli kaikista parhaan pelikokemuksen.
<div class="signature">', $message['member']['signature'], '</div>';
Kirjattu
  • ::
  • 05.03.17 - klo:23:08
    Rakastan tätä löytämisen riemua. *<3*

    (click to show/hide)

    Olemattomaan pelikelloon on varmasti kertynyt yli 30 tuntia peliaikaa ja Breath of the Wild maistuu maistumistaan. Olen kolunnut 29 Shrineä, kerännyt 42 Korok Seediä ja
    (click to show/hide)
    Luolastoihin en ole vielä törmännyt.
    Kirjattu
  • ::
  • 05.03.17 - klo:23:25

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Great Plateau vastaa tutoriaalia joo, mutta eipä sekään juuri pelaajaa ohjasta. Lähinnä paimentaa kiertämään kaikki alttarit jotka pitää vielä itse paikantaa.

    Voiko joku vahvistaa, voiko ennen liitimen hankkimista häipyä Plateaulta?

    Minusta on hyvä, että peli pitää kirjaa kaikista sivujuonista. Muuten unohtaisin ne.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 06.03.17 - klo:14:55
    Voiko joku vahvistaa, voiko ennen liitimen hankkimista häipyä Plateaulta?
    Ei voi ainakaan virallisesti. Ehkä sequence breakingilla jos sellainen mahdollisuus löytyy.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.03.17 - klo:20:34

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Mihin tässä käytetään Korokkien siemeniä?
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 06.03.17 - klo:20:43
    Mihin tässä käytetään Korokkien siemeniä?
    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 06.03.17 - klo:21:04

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 06.03.17 - klo:21:13
    (click to show/hide)
    « Viimeksi muokattu: 06.03.17 - klo:21:17 kirjoittanut Coconuut »
    Kirjattu
  • ::
  • 06.03.17 - klo:21:25

    Riby Poissa

    • Anon9746
      • Resetti.net
    (click to show/hide)
    <div class="signature">', $message['member']['signature'], '</div>';
    Kirjattu
  • ::
  • 06.03.17 - klo:21:42

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Vedin sen kolmella sydämellä. Sydämien määrällä ei tunnu olevan väliä, kun moni hyökkäys jättää Linkin vartin päähän kuolemasta. Toivottavasti jousesi ja nuolesi riittävät.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 06.03.17 - klo:22:44
    Kolmella sydämellä meni täälläkin. Olen keskittynyt päivittämään pelkästään staminaa, minkä sain juuri vedettyä tappiin.

    Ryntäys Death Mountainin pääquestille oli varmaan pelin tähän asti kuumottavin kokemus.
    (click to show/hide)
    Vuorelle pääsee varmasti ainakin kymmenellä tätä paremmalla tavalla, mutta tämä nyt oli se meikäläisen tapa :)
    « Viimeksi muokattu: 06.03.17 - klo:22:45 kirjoittanut Garo »
    Kirjattu
  • ::
  • 06.03.17 - klo:23:59
    Joo tuossa on joku suoja että sulle jää aina se neljäsosa sydäntä, onkohan niin että jos hp:t on täynnä niin silloin vain tuo toimii noin? Estää sen että omg olin täydet hp:t ja yhel iskul kuolin.

    (click to show/hide)


    « Viimeksi muokattu: 07.03.17 - klo:00:03 kirjoittanut Cyna »
    Kirjattu
  • ::
  • 07.03.17 - klo:00:10

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Minusta se on vain tietyissä hyökkäyksissä, yleensä huomannut pomoissa joiden tulisi olla haastavia missä tahansa vaiheessa peliä. Moni muu isku kuitenkin kaataa laakista, jos sydämet eivät riitä.

    Mites on Cynalle peli maistunut?
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 07.03.17 - klo:00:47
    (click to show/hide)

    So good game.

    *edit*
    Olen keskittynyt päivittämään pelkästään staminaa, minkä sain juuri vedettyä tappiin.
    Onko
    (click to show/hide)
    maksimi?
    « Viimeksi muokattu: 07.03.17 - klo:00:50 kirjoittanut Coconuut »
    Kirjattu
  • ::
  • 07.03.17 - klo:17:25
    Huomasin, että hummani osaa ravata omin päin teitä pitkin :3

    Noista questmarkereista vielä. Ainakin sivutehtävien markerit tuntuisivat näyttävän tehtävänantajan sijainnin, mikä on ihan tervetullutta hahmojen päivärytmit huomioon ottaen. Muuten paikkoja on saanut metsästellä pitkälti enemmän tai vähemmän tarkkojen neuvojen varassa. En ole varma opastaako peli sitten avuliaammin juonitehtävien suhteen, mutta saahan tuon merkin halutessaan pois päältä kokonaankin.
    Kirjattu
  • ::
  • 07.03.17 - klo:18:07
    Onko
    (click to show/hide)
    maksimi?
    Joo, mutta päälle saa vielä ainakin yhden väliaikaisen jos esim. tekee tietynlaisen eliksiirin tai ruoan.

    Toinen luolasto takana. Itse luolailu ei maistunut ihan yhtä hyvältä kuin ekassa, mutta pomo oli mielestäni parempi ja luolastoa edeltävä osuus pelattavuudeltaan kiinnostavampi. Tuntui hyvältä kun älysin taistelun loppuvaiheilla melko nopeasti käyttää oikeaa itemiä, eikä tämä vaatinut sitä, että bossi olisi auliisti esitellyt heikkoa kohtaansa kuten Zeldoissa yleensä, vaan riitti että osasin mielessäni yhdistää erään pomon hyökkäysanimaatioista yhden toisen, jo ennen luolastoa nähdyn vihollisen hyökkäysanimaatioon.

    Käyttääkö porukka muuten tuota Sheikah Sensoria? Itse laitoin sen pois päältä, koska tuntuu mukavammalta löytää Shrinejä ihan yllättäen.

    Kirjattu
  • ::
  • 07.03.17 - klo:18:18

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    Kytkin sen sensorin pois päältä kun se ulisi koko ajan.

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 07.03.17 - klo:20:33
    Aluksi otin Sheikah Sensorin pois päältä Echon mainitseman syyn vuoksi, mutta aloitettuani Shrine jahdin laitoin sen takaisin päälle.
    (click to show/hide)

    57 Shrineä läpäisty, Stamina päivitetty maksimiin ja yksi Ubi-torni jäljellä. Tänään voisin vihdoinkin läpäistä toisen luolan. :3
    Kirjattu
  • ::
  • 08.03.17 - klo:04:25

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 08.03.17 - klo:14:30

    Riby Poissa

    • Anon9746
      • Resetti.net
    Lainaus käyttäjältä: Kotakun haastattelu

    http://kotaku.com/hookshots-wii-u-maps-and-other-things-nintendo-cut-fr-1793056895

    Having to bring Breath of the Wild to Switch wasn’t a huge surprise—“We knew about the hardware... We thought it’s probably gonna come, oh and here it is.”—but it was a big undertaking, and it meant that Nintendo had to scrap all of the ideas they had for the Wii U’s GamePad controller, like a separate map and a different control scheme.

    “When it was originally just for the Wii U, we had touch controls,” said Fujibayashi. “But we had to remove them... Although it was not very flashy or exciting work, it was still time-consuming and difficult.”

    In Breath of the Wild, one of Link’s main tools is the Sheikah Slate, a device that resembles the Wii U GamePad and allows Link to interact with the world. Originally, this Sheikah Slate was going to be far more connected to Wii U GamePad, to the point where Fujibayashi and the other developers had to overhaul parts of the story when they decided to bring Breath of the Wild to Switch as well.

    We felt that the way the Sheikah Slate is represented in the game and how we use the GamePad in real life synced really well,” said Fujibayashi. “So when we had to remove it, I did feel like, ‘Oh, it’s too bad we had to do that.’ And because it was so tied into the scenario, we did have to go back and redesign and rethink the scenario, which was a little bit [of] hard work.”

    Sieltähän se totuus tuli. Eli Wii U:n ominaisuuksia ei riisuttu pelikokemuksen vuoksi, vaan Switchin vuoksi (yllätys). Miksi tuota nyt ei voinut myöntää ihan suoraan heti kättelyssä?
    Yllättävää oli, että koko tarinaa päädyttiin muuttamaan kun Gamepadin ominaisuudet riisuttiin. Mitähän olisi ollut toisin, jos alkuperäisessä tarinassa olisi pysytty?
    <div class="signature">', $message['member']['signature'], '</div>';
    Kirjattu
  • ::
  • 08.03.17 - klo:14:50

    Samirai Poissa

    • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Ihmisenä joka ei vieläkään ole saanut WiiU:n Zeldaa postiinsa alkaa koko peli jo pikkuhiljaa ärsyttämään. Melko varmasti kaikki ärtymys haihtuu kun itse pelin maailmaan pääsee sukeltamaan mutta juuri nämä muutokset jota pikkuhiljaa nousee erinäisistä haastatteluista pihalle, tuntuvat olevan juuri asioita joiden en halunnut Zeldassa muuttuvan.

    Ihmisenä joka ei kummemmin välitä sandboxeista ja kaikesta sivutauhkasta videopeleissä, tunnen oloni jotenkin petetyksi että peli on rakennettu juuri noiden asioiden ympärille, samalla karsien niitä Zelda-pelien ydinjuttuja kuten hiljalleen päivittyvää puzzle-esinevalikoimaa, pitkiä luolastoja ja tiivistä pelikokemusta. Voin kuitenkin antaa paljon anteeksi kunhan tästä viimein älyävät jättää sen turhan valopallojen keräilyn pois!

    Myös median hehkutus saa meikän aina hiukan vastakarvaan tuotetta kohtaan oli kyseessä sitten Harry Potter tai GTA. Tämän vuoksi olisi kiva kun voisi oikeasti saada jonkun Zelda-filtterin pariksi viikoksi uutistarjontaan :D
    Kirjattu
  • ::
  • 08.03.17 - klo:17:22

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    En kyllä tajua, miten minimappi WiiU:lla olisi Switchin omistajilta pois :7 Eikö reiluuden vuoksi Switchiversiota pitäisi pystyä pelaamaan vain telkkarissa kiinni?

    Minulle Breath of the GOAT on ollut Zeldan makuisin 3D-Zelda koskaan, mutta se nyt riippuu ihan siitä millaisena sarjan näkee ja määrittää. Ja minä satun olemaan varsin sairas perverssi sillä saralla. Esineiden käyttöön perustuvaa ongelmanratkontaa on pelissä yhä paljon, mutta usein totuttua erinäköisempänä. Vaikka ne tärkeimmät saakin vähän tylsästi heti alussa käyttöön.
    « Viimeksi muokattu: 08.03.17 - klo:17:24 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 08.03.17 - klo:17:35
    Tuli muuten alussa monta kertaa vilkaistua Gamepadia kun odotin, että siellä näkyisi kartta. Samaten tulee aina hevosta nimetessä vaistomaisesti vedettyä stylus esiin, turhaan. Kiva kun sentään viimein myöntävät, ettei ominaisuuksien riisumista tehty "koska ne eivät sopineet tämänkaltaiseen peliin".
    Kirjattu
  • ::
  • 08.03.17 - klo:19:39
    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 10.03.17 - klo:13:23
    Kolmas dunsku takana. Täytyy sanoa, että tähän olin hieman pettynyt. Luolastoa edeltävä osuus oli erittäin lyhyt ja helppo, eikä itse luolastokaan tarjonnut kummemmin haastetta. Palkinto sentään oli tähänastisista hyödyllisin, ja seuraavalla pelikerralla haenkin sen varmaan ensimmäisenä.

    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 10.03.17 - klo:14:02

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 11.03.17 - klo:16:24
    Alkaa tulla jo ähky. Pitää varmaan pelata äkkiä :B: ettei jää kokonaan kesken...
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.17 - klo:13:15
    Luolat läpi, 88 Shrineä koluttu ja
    (click to show/hide)
    Seuraavaksi vuorossa olisi Ganonin piekseminen, mutta taidan etsiä loputkin Shrinet ja hankkia kaiken maailman megapanssareita ennen sitä. :)
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.17 - klo:14:10

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Olen katsonut kun viisi kaveria pelaa Zeldan tutoriaalia läpi. Jokainen pelannut omalla tyylillään ja löytänyt Plateaulta juttuja joista en edes tiennyt. Olisin voinut maksaa pelkästä tutoriaalista täyden pelin verran.

    Faron oli kyllä suuri pettymys. Samat viholliset, samat kasvit, samat villieläimet, samat korokpuzzlet, eikä oikein mitään omaperäistä. Pelissä on hyvät mekaniikat ja hauskaa sisältöä, mutta ne mahtuisivat puolta pienempäänkin Hyruleen. Nyt lähdin Death Mountainille toista luolastoa varten ja peli maistuu taas kuin kiimainen sipuli.

    51 alttaria
    119 korokin siementä
    Hyrulen läntisessä puolikkaassa en ole vielä käynytkään *__*
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.17 - klo:19:46
    Eilen tuli Clamydia Ganon piestyä, mutta ilman
    (click to show/hide)

    (click to show/hide)

    Olen nyt alkanut koluta maailmaa tiheällä kammalla siemeniä ja pyhättöjä etsien. Eteen on tullut kaikkea muutakin, kuten minipelejä, uusia aseita, eläimiä ja hullun vahvoja vihollisia. Vaan mitäs viimeisestä kun kymmenien pelituntien jälkeen saattaa tulla jopa random sähkölepakon ownaamaksi jos ei pidä varaansa.

    On muuten sanottava, että tykkään tavasta jolla peli pelkällä objektien ja hahmojen asettelulla kertoo tarinaa ja ruokkii mielikuvitusta. Yksinkertaisena esimerkkinä vaikka hiiltyneiden talonraunioiden vieressä tanssahteleva vihollinen, joka käyttää aseenaan tulisauvaa. Eteen on tullut useita vastaavia tapauksia, joissa ei tarvitse kuin ynnätä yhteen yksi plus yksi jotta voi ihastella, kuinka paljon ajatusta pelin maailman rakentamiseen on käytetty.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.17 - klo:22:13
    Itsekin taputtelin pelin pakettiin kun lopetus alkoi liikaa kutkuttaa. Toisin kuin Garo,
    (click to show/hide)

    Kokonaisuudesta pidin tavattomasti. Aika ajoin tietynlainen epäusko ja ähky meinasi hiipiä puseroon, mutta sitten kukkulan takaa paljastui taas sellainen ylläri, että sukat vaan pyöri jaloissa. Nyt pitäisi puntaroida lähteäkö metsästämään lukemattomia missattuja salaisuuksia vaiko kenties kastaa varpaita jonkin sortin low% runin muodossa. En muista sitten ekan Zeldan 2nd Questin kaltaista kuumotusta jatkaa pelaamista heti läpäisyn jälkeen.

    Jos jostain haluaisi kritisoida, niin
    (click to show/hide)
    « Viimeksi muokattu: 12.03.17 - klo:22:17 kirjoittanut Jikkyooshaberiparodius »
    Kirjattu
  • ::
  • 13.03.17 - klo:23:05

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    (click to show/hide)
    (click to show/hide)
    Palasin raidaamaan Hyrulen Linnaa. Kiipesin katolle, moikkasin Ganonia ja löysin lukemattomasti salareita ja siistiä paskaa. Tässä pelissä ei ehkä ole kuin yksi todellinen luolasto, mutta ainakin se on todella hyvä. Enkä edes löytänyt sitä keittokirjaa, jota varten reissulla lähdin.

    Tästä jatkoinkin seikkaluani Ritojen maille. Silloin kun peli palkitsee tutkimisesta kunnolla se on parasta mahdollista etanoiden eutanasiaa, mutta nyt tuntuu taas että puuhaan vaan niitä samoja askareita, joita olen koko pelin jo tehnytkin. Välillä tuntuu kuin pelaisi Skyward Swordia, joka on lukenut läksynsä ja korjannut pahimmat virheensä.
    (click to show/hide)
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 14.03.17 - klo:00:07

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Kauanko teillä on elämää Hyruleen hukkunut? Switchi näyttää viimein peliaikani, kun peli on omistettu yli viikon, väittää peliajaksi yli 75 tuntia. Luolastoja läpäisty kaksi kappaletta... ._.

    *edit* En muista minkään Zeldan läpäisyn kestäneen yli 50h tätä ennen.
    « Viimeksi muokattu: 14.03.17 - klo:00:10 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 14.03.17 - klo:03:28

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Ihmisenä joka ei vieläkään ole saanut WiiU:n Zeldaa postiinsa alkaa koko peli jo pikkuhiljaa ärsyttämään. Melko varmasti kaikki ärtymys haihtuu kun itse pelin maailmaan pääsee sukeltamaan mutta juuri nämä muutokset jota pikkuhiljaa nousee erinäisistä haastatteluista pihalle, tuntuvat olevan juuri asioita joiden en halunnut Zeldassa muuttuvan.

    Ihmisenä joka ei kummemmin välitä sandboxeista ja kaikesta sivutauhkasta videopeleissä, tunnen oloni jotenkin petetyksi että peli on rakennettu juuri noiden asioiden ympärille, samalla karsien niitä Zelda-pelien ydinjuttuja kuten hiljalleen päivittyvää puzzle-esinevalikoimaa, pitkiä luolastoja ja tiivistä pelikokemusta. Voin kuitenkin antaa paljon anteeksi kunhan tästä viimein älyävät jättää sen turhan valopallojen keräilyn pois!

    En ole pelannut tätä peliä, eli en tiedä mistään mitään enkä myöskään lukenut tämän lainaamani viestin jälkeen tulleita viestejä koska olen autisti.

    Halusin kuitenkin sanoa, että ainakin minulle yksi Zeldojen ydinjutuista on aina ollut maailma ja sen koluaminen. En ole pitänyt täysin avointa pelimaailmaa välttämättömänä, sillä tutkimusmatkailu on tyydyttävää vaikka se liittyisi vain sivutehtäviin, mutta olen kyllä tyytyväinen BotW:in ottamaan suuntaan sen jälkeen mitä SS tarjosi. Skywardin Swordin maailmassa oli laihanlaisesti nähtävää, enkä innostunut siitä, että etenkin loppupuolella keskityttiin uusilla alueilla palloilun sijasta vanhojen maisemien kierrättämiseen. Puhumattakaan siitä, että vanhoissa maisemissa suoritetut tehtävät eivät olleet lainkaan hauskoja.

    Luolastot ovat toki oleellinen osa Zelda-kokemusta, mutta muista nostamistasi pointeista en oikein tiedä. Hiljalleen päivittyvä esinevarasto... onhan siinä puolensa, mutta en näe, että sen poistaminen pilaisi Zeldaa. Tiivis pelikokemus... noh tämän voi ymmärtää niin monella tavalla, että tarvitsisin lisätietoa. Minusta on ihan kiva, että seikkailupelissä on paljon nähtävää ja tutkittavaa, mutta kieltämättä ymmärrän, että pelkistä luolastoista ja tarinasta (lol) kiinnostuneet saattavat haluta läpäistä pelin suoraviivaisesti, sen kummempia ympäristössä palloilematta.

    Sen sijaan en ole aivan innoissani BotWin varusteisiin liittyvästä manageroinnista. Itse olen aina hiukan vierastanut itemien kanssa säätämistä kaikissa peleissä. Olenkin pitänyt Zeldoista osittain niiden yksinkertaisuuden vuoksi. Kaikki on ollut helposti ja nopeasti sisäistettävissä ja on voinut keskittyä hahmonkehityksen ja valikoiden pläräämisen sijasta pelimaailman tarjoamaan sisältöön. Muistan pitäneeni Wind Wakerista aikoinaan muun muassa siksi, että sen pelaaminen tuntui niin vaivattomalta.

    Aseiden rikkoutuminenkin huolestuttaa. Ymmärrän, että ns. survival-tyyppisessä lähestymistavassa on etunsa, mutta en ole varma, onko sen tuottama lopputulos minulle sopiva peli. Pahimmillaan kaikesta tästä esineisiin ja varusteisiin liittyvästä puuhastelusta kumpuava turhautuminen saattaa lannistaa niin paljon, ettei maailmaa edes tee mieli tutkia.

    Mutta saa nähdä. Näin ennakkoon minua innostaa ajatus siitä, että voin (Tingleä lainatakseni) valita ilmansuunnan ja kulkea kohti taivaanrantaa.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.03.17 - klo:09:51

    Samirai Poissa

    • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Ymmärrän hyvin tuon Tapzankin lähestymistavan ja juuri siksi Zeldoja on varmasti vaikea tehdä kun pelaajilla on hyvin erilaisia odotuksia. Samaa mieltä olen myös siitä että Skyward Swordin jälkeen minkälainen muutos tahansa on parempaan päin.

    Jos nyt kuitenkin pointtejani selitän niin Skyward Swordin alueiden kierrätyksestä on opittu liikaakin ja kuppi kallistunu ikävästi nyt toiseen ääripäähän. Eli pelimaailma on niin iso, ettei sitä tee mieli tutkia. WW:ssä maailman koko skaalautui vielä sillai kivasti että minne ikinä menikään tutkimaan, niin hommasta sai jotakin irti ja tunsi saavuttaneensa jotakin. BotW:ssa tuntuu että kun tutkii jonkun random-metsän ja palkintona on taas yksi hajoava miekka niin miksi vaivautua? Jopa rupeet ovat tuon rinnalla palkitsevampia. Tätä hain tuolla "tiiviillä pelikokemuksella", eli peliä on koko ajan jokin syy pelata eikä tunnu että tutkiminenkaan olisi turhaa.

    Tuohon hiljalleen päivittyvään esinevarastoon Tapza vastasi jo melkein omassa viestissään, eli kun kaikki esineet tulee heti ja loput mitä saa on hajoavaa sorttia, niin peli ei ikään kuin palkitse enää ollenkaan. Kun OoT:ssa sai hookshotin, niin se tuntui palkinnolta. Kun BotW:ssa tekee puzzleja vain staminamittarin päivittämisen vuoksi ja aina samoilla puzzle-esineillä, niin kärjistettynä homma tuntuu pakkopullalta.

    Aina kun puhutaan sandbox-peleistä niin on valitettu että ne on turhia jos siellä tyhjyydessä ei ole mitään elämää *kröhömtwilightprincesskröhöm* mutta onko se parempi ratkaisu että siellä on jälleen yksi tuhannesta moblinjengistä paistamassa makkaraa, ne kun mieluummin vain skippaa kokonaan ja jatkaa eteenpäin ja hommasta ei taaskaan jäänyt käteen muuta kuin turhaa palloilua.

    Minun mielestäni siis BotW on nyt muutaman tunnin pelaamisen jälkeen koluamis- ja selviytymissimulaattori enemmän kuin seikkailupeli. Toisille nuo termit voivat olla synonyymejä ja täten pelikokemus todellakin nautittava, mutta itse en hae Zelda-peleiltä keräilyn ja kokkauksen, sekä pusikoiden rämpisen siivittämää survival-meininkiä, vaan jotain mielekästä tarina(lol)vetoista pulmanratkontaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.03.17 - klo:10:05
    Kirjattu
  • ::
  • 14.03.17 - klo:13:20
    Siis Samirai on vasta ihan pelin alussa? Kyllä niitä palkitsevampia juttujakin löytyy kuin hajoavat miekat. Plus shrine-puzzlejen ratkaiseminen itsessään on palkitsevaa riippumatta siitä, odottaako sen lopussa joku suuri palkinto.

    Ja siis tuo, että kaikki puzzle-esineet saa heti pelin alussa on minusta hieno juttu. Toki kasvavalla esinevalikoimalla on puolensa, mutta tässä pelissä ei koskaan tule sitä hetkeä, että tappelet puzzlen kanssa vartin vain tajutaksesi, että nyt sinulta puuttuu jokin tässä vaadittu esine, kaikki puzzlet ovat ratkaistavissa heti. Ainoa mitä voi käydä on että puzzle vaatii nuolia jotka ovat juuri päässeet loppumaan, mutta sekin asia korjaantuu nopealla kauppareissulla. Kasvava esinevalikoima on enemmän metroidvania-juttuja, ja kyllä Zeldan voi mieltää myös tavallaan metroidvaniaksi. BotW ei kuitenkaan sitä ole.

    Lainaus
    Minun mielestäni siis BotW on nyt muutaman tunnin pelaamisen jälkeen koluamis- ja selviytymissimulaattori enemmän kuin seikkailupeli.

    M-m-mutta eikös seikkaileminen ole juuri koluamista ja selviytymistä? *_*
    « Viimeksi muokattu: 14.03.17 - klo:13:28 kirjoittanut Cyna »
    Kirjattu
  • ::
  • 14.03.17 - klo:13:39

    Samirai Poissa

    • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Siis Samirai on vasta ihan pelin alussa? Kyllä niitä palkitsevampia juttujakin löytyy kuin hajoavat miekat. Plus shrine-puzzlejen ratkaiseminen itsessään on palkitsevaa riippumatta siitä, odottaako sen lopussa joku suuri palkinto.

    Joo, about kymmenen tuntia vasta pelattuna. Todellakin toivon että jotain vähän uniikimpaa tosiaan osuu kohdalle, eikä vain pikkupäivityksiä geariin. Aikoinaan Darksiderseissa oli myös tuo ongelma että kakkos osa päätti lisätä "diablomaisen" esineiden päivitysrumban peliin ja se minusta söi esineiden arvoa kun 90% dropeista oli jotain mitä ei kantsinut edes vilkaista.

    Sinällään pystyn allekirjoittamaan että puzzlejen ratkaisu on itsessään jo palkinto ja hyvällä tavalla tulee esim. Portal mieleen noista shrineista. Siitä huolimatta pidän enemmän kun niiden puzzlejen ratkaisu vie kohti jotain suurempaa päämäärää kuten edellä mainittu Portal ja aiemmat Zeldat. Kun vielä vähän vaihtelua sais shrinejen ulkoasuihin...

    Toki kasvavalla esinevalikoimalla on puolensa, mutta tässä pelissä ei koskaan tule sitä hetkeä, että tappelet puzzlen kanssa vartin vain tajutaksesi, että nyt sinulta puuttuu jokin tässä vaadittu esine, kaikki puzzlet ovat ratkaistavissa heti.

    En muista että olisin koskaan Zeldassa jäänyt jumiin siksi että jokin esine olisi jäänyt saamatta, ehkä vain sitten käynyt tuuri.

    Kasvava esinevalikoima on enemmän metroidvania-juttuja, ja kyllä Zeldan voi mieltää myös tavallaan metroidvaniaksi. BotW ei kuitenkaan sitä ole.

    Joo, ehkä siis suurin ongelma minulle on tuo metroidvaniamaisuuden poissaolo. Periaatteessa jos olisin järkevä niin jättäisin sellaisen pelin kesken joka ei meikän makuun sovi, mutta Zeldojen kohdalla en millään hennoisi tätä tehdä ._.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.03.17 - klo:16:39
    En muista että olisin koskaan Zeldassa jäänyt jumiin siksi että jokin esine olisi jäänyt saamatta, ehkä vain sitten käynyt tuuri.

    En tarkoita pelkästään jumiinjäämistä, mutta myös hetkiä kun esimerkiksi näet kasan kiviä reitin edessä, mutta et voi edetä ennen kuin olet saanut pommit. Tai että löydät jonkun luolan jossa on soihtuja mutta et voi tehdä siellä mitään ennen kuin saat tulinuolet tai tuliloitsun tms.

    Pari kertaa BotW:n pelailun alkupuolella oli pari shrine-puzzlea joissa tappelin pitkän aikaa ja Zelda-peli kun oli kyseessä, nousi hetken päästä ajatus että ehkä en edes pysty ratkaisemaan tätä juuri nyt. Ja tuo ajatushan ilmeni siis vääräksi. Minusta se on hyvän puzzle-pelin merkki kun avaimet olivat käsissä koko pulmanratkonnan ajan, mutta silti tuntuu että jokin palanen puuttuu, vaikka ratkaisunavaimet olivat koko ajan hallussasi.
    « Viimeksi muokattu: 14.03.17 - klo:16:41 kirjoittanut Cyna »
    Kirjattu
  • ::
  • 14.03.17 - klo:16:58

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Olen osittain kyllä samaa mieltä Samirain kanssa. Peli palkitsee maailman tutkimisesta todella hyvin, mutta filleriä siinä on silti aivan liikaa. Suosittelen suuntamaan Hyrulen Linnaan, pelin paras paikka ja antaa motivaation kerätä syrämen palesia ja varusteita.

    Taistelemiseen peli ei kyllä juuri kannusta, vihut on nähty ja aseet vaan menee paskaksi. Nykyään vihollisleirejä raidatessa tyydyn vain hiippailemaan arkulle ja lähtemään, mikä onkin epälineaarisen pelisuunnittelun suloja.

    En liikaa vastusta kaikkien Sheikah Slaten kykyjen löytymistä heti alussa, mutta näin pitkässä pelissä toivoisin, että pelaajan tapa vuorovaikuttaa peliympäristön kanssa muuttuisi pelin aikana enemmän. Kun gamepadin taidot eivät ole usein pakollisia maailman tutkimiseen, ne voisivat hyvin olla perinteisiä tyrmäesineitä, mutta tämä vaatisi pyhättöjen miettimistä uusiksi.

    Tapzalle, pelissä on valikkorumbaa enemmän kuin koskaan aiemmin, mutta pysyy silti mielestäni hyvän maun rajoissa. Uuden aseen saa valittua kahdella napin painalluksella ja niitä löytää viisi sinä aikana kun saa yhden paskottua. Minäkin olen pitänyt Zeldojen yksinkertaisuudesta, sekä niiden melko tasaisesta vaikeustasosta läpi pelin. Kun BotW:n örkit alkavat pelin edetessä lyömään 10 kertaa kovempaa, eivätkä kuole enää pommeihin hommasta menee maku :7
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 14.03.17 - klo:17:17
    Itsekin aloin jonkin ajan pelaamisen jälkeen ignoremaan vihollisleirejä, mutta kuinka ollakaan peli hetken päästä tarjosi uuden syyn lahdata niitä, jonka jälkeen olen tuhonnut jokaisen vastaantulleen...

    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 14.03.17 - klo:17:45

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    Lyonelien vaikein osa on niiden hp. Miekka-Lyonelin iskut ovat horisontaalisia joten takavoltti tehoaa aina mutta elukan pieksintään tarvii enemmän kuin yhden aseen.

    Toinen harmi on se ettei parrylla ole mitään erikoisiskua kuten onnistuneen väistön witch time.

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.03.17 - klo:18:00

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Minä muistelisin parrylla päässeeni velhomoodiin, voin olla väärässä. Kilpitujaus on kyllä loistava liike
    (click to show/hide)
    vastaan, kilvet vaan loppuvat aina kesken :P
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 14.03.17 - klo:18:01
    Making of Breath of the Wild

    <a href="https://www.youtube.com/v/UO7L8RG-6u8" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/UO7L8RG-6u8</a>

    <a href="https://www.youtube.com/v/XC1GlgoR878" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/XC1GlgoR878</a>

    <a href="https://www.youtube.com/v/m9q1qVdMlVE" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/m9q1qVdMlVE</a>
    Kirjattu
  • ::
  • 14.03.17 - klo:19:27
    Seurasin juuri oman velipojan zeldailua Hateno Villageen asti. Hävyttömän monta kertaa pääsi suusta "ai, tämän voi tehdä näinkin" tai "ai, täälläkin on tällainen", vaikka kaikki hänen tutkimansa paikat olivatkin minulle näennäisen tuttuja. En ihmettelisi, vaikka vuosienkin päästä pelistä löytyisi jotain  :o-hymiön arvoista.
    Kirjattu
  • ::
  • 15.03.17 - klo:13:45
    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 15.03.17 - klo:17:07

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Tykkään kyllä tarinasta todella paljon. Ekspositiota ei työnnetä kurkusta alas, mutta jos tekee mieli nähdä seuraava välianimaatio, voi lähteä etsimään sellaista ja saa palkinnoksi kivan palan tarinaa. Zeldan hahmo on minusta parhaiten kirjoitettu sarjan historiassa.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 16.03.17 - klo:02:46

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Pelaaminen piti lopettaa viisi tuntia sitten, mutta taivaanrannassa olikin jotain välkkyvää hauskaa
    (click to show/hide)
    , seurasin Korokkien jälkiä, ryöstin parit vihollisleirit, pari pyhättöä tuli kaivettua ja törmäsinpä myös uusin sivutehtäviin. Lopulta huomasin talloneeni reitelläni puolen Hyrulea. Vieläpä sitä osaa kartasta, jonka luulin jo kolunneeni. Vittu mikä peli ei jumalauta ei helvetti. Varo vaan Paavo, ettet jää jumiin videopelimaailmaan.

    Nyt pitää kyllä taas jatkaa pelaamista. Pitää tehdä parit puzzlet ja kerätä cutscene ennen nukkumaanmenoa...
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 16.03.17 - klo:22:54

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    (click to show/hide)

    On kyllä hienoa nähdä Aonuman saavan ansaitsemaansa tunnustusta. Jäbyli on 20 vuotta kuluttanut sarjan parissa, mutta ennen Breath of the Wildia uusi peli on aina jäänyt Ocarina of Timen varjoon.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 20.03.17 - klo:04:25

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Toden totta. Peli on varsinainen puheenaihe kavereiden kanssa ja internetissä. Kaikki jakavat pelimekaniikkoihin ja paikkoihin liittyviä salaisuuksia, joita sitten pitääkin päästä heti omassa pelissä kokeilemaan. Epälineaarinen rakenne, mysteeriset sivutehtävät, se miten koko peli on rakennettu seikkailun ja tutkimisen varaan... ai että. Tämä on kyllä se Zelda ykkösen jatko-osa jota olen niin pitkään odottanut :)



    *edit* Oikeesti mun sydän vaan pakahtuu onnesta kun ajattelen ja pelaan tätä peliä apua auttakaa *<3*
    « Viimeksi muokattu: 20.03.17 - klo:04:28 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::