Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

25.03.17 - klo:18:25

Tingle Poissa

  • Paavo
    • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
    • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
    • PSN ID: Tinglemies
    • Steam ID: Paavomies
    • Academic Nintendo Club RY
Laitoin minäkin pelin pakettiin. Statsit:

(click to show/hide)

Season Pass hankittu.
« Viimeksi muokattu: 25.03.17 - klo:18:28 kirjoittanut Tingle »
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
Kirjattu
  • ::
  • 29.03.17 - klo:21:14
    BotW on 6/5, Paavo on 7/5.

    Paavo siis pelin läpäistyään lainasi Switchin minulle, ja olen nyt muutaman päivän pelannut aivan täpinöissäni peliä. Juuri tällaista Zeldan kuuluu olla!

    Varoituksen sanana olen kirjoittanut viestini vielä muita viestejä lukematta kuin silmäillen, koska olen vältellyt tätä ketjua spoilereiden tähden, joten viestissäni saatan hyvinkin toistaa asioita, joita joku muu on täällä jo sanunut.

    (click to show/hide)
    vetäisin jo läpi ja oli kyllä kiva tehtävä. Suurin osa karttaa on vielä kaluamatta, vaikka olenkin jo juossut pitkin maita ja mantuja pelkissä torneissa paljastamassa kartat. Samalla toki olen nähnyt muutakin maisemaa, ja kivalta näyttää. Erilaiset maisemat miellyttävät ja luonnonilmiöt ovat tosi kivoja, etenkin sateen tuoma liukkaus on tosi hauska keksintö, vaikkakin toisinaan turhauttavaa.

    Tätä pelatessa toivoo, että Zeldat tulevat jatkossakin olemaan avoimen maailman seikkailuja. Vastaavaa avointa maailmaa täynnä pientä tekemistä siellä täällä lisätehtävineen odotan innolla. Milloin saamme TWW:n "todellisen" jatko-osa useampine saarineen (ja ehkä yhden tai useamman massiivisesti isomman saaren/mantereen kera) ym.? Maailman tutkiminen itsessään on jo erityisen hienoa, ja sitten, kun saadaan päälle vielä muuta pelaamista, niin ai että, ai että. Maisemat ovat myös todella kauniita, ja musiikki sopivat erittäin hyvin, jokseenkin ne tuntuvat aiempia Zeldoja heikommin mieleen jääviltä. Dungeonien pilkkominen pienempiin osiin pyhättöjen avulla on myös varsin nerokas keksintö. Eipä ole kyllä aiemmissa Zeldoissa tullut luolastoähkyä niiden aikana, mutta tällä tavalla siltä ainakin vältytään vähentämättä sisällön määrää. Hyvä ratkaisu. :)

    Vaikka villihevosten metsästäminen ja kesyttäminen onkin hauskaa, niin olisin kuitenkin tykännyt enemmän siitä, että alusta alkaen päästäisiin ratsastamaan tutulla ja turvallisella Eponalla.
    (click to show/hide)

    Erityisen ihastunut olen siihen, että joka paikassa tuntuu olevan jotain, eikä maailma ole TP:n tai SS:n tapaan aivan tyhjä ja autio pieniä pisteitä lukuun ottamatta. Vastaan tulee ihmisiä, joilla on oikeasti asiaa, ja jotka usein antavat sivutehtävän. Välillä on viattomia kansalaisia pikkumörköjen kimpussa, ja pääsee sankaroimaan ja saa palkinnoksi jotain pientä sälää. Jopa silloin, kun maailma on "tyhjä", on se kiinnostava hajonneineen rakennuksineen sekä mielenkiintoisine luonnonelementteineen. Toisaalta sisältö ei myöskään tunnu väkisin pakotetulta esimerkiksi GTA- ja TES-pelien tapaan, vaan tekeminen on tuntunut ainakin tähän asti alusta loppuun hauskalta.
    (click to show/hide)

    Lisätehtävistä mieleen tuli, että en aluksi ollut quest login suuri ystävä, mutta kun pieniä tehtäviä ropisee koko ajan, olenkin alkanut tykätä siitä, että pysyy kärryillä siitä, mitä kaikkea onkaan lupautunut tekemään.

    Joidenkin vihollisten voimatasot ovat selkeästi yli 9000, mistä johtuen niiden kanssa on näin alussa vähän turha edes yrittää painia. Kun saa ekasta guardianin pamauksesta Game Over -tekstit ruutuun, harmittaa vähän, kun oikeasti yritti vaan juosta ohi päästäkseen jonnekin. Toisaalta on kivaa, että eri paikoissa on vihollisia, joita ei voi heti kohdata, vaan joilta on pakko juosta karkuun ja palata myöhemmin uudemman kerran koettamaan onneaan. Erityisesti ulkosalta löytyvät pikkupomot ovat tosi kiva juttu, ja niitä on sitten myöhemmin hyvä lähteä metsästämään.

    Etenkin pelin alkumetreillä aseiden kestävyyden puute risoi oikein kunnolla, mutta nyt kun inventaariossa on vähän enemmän kamaa, niin homma ei enää niin paljoa korpea. Toisaalta on kiva, että peli kannustaa myös vaihtoehtoisiin lähestymistapoihin vihollisten tappamiseksi, kun aseet hajoavat niin helpolla, mutta toisaalta tähän kannustaa jo kuolema muutamasta vihollisen osumasta, joten en ole aivan varma, tarvittiinko tällaista "tuplakannustinta". En tiedä toivonko BotW:n asejärjestelmän palaavan ainakaan jokaiseen tulevaan suuremman luokan Zeldaan, mutta kaipa sitä ainakin joskus on kiva katsella. Vaikka rikkoutuvia aseita ei jatkossa nähtäisi, olisi kivaa, että saisimme liudan erilaisia aseita aina välillä, koska erilaisten aseiden soveltuvuus eri vihollisia vastaan tuo mukavan lisäelementin jokaiseen taisteluun.

    (click to show/hide)

    Palaan myöhemmin.

    EDIT: Ai joo, hymy ei oo hyytynyt.

    EDIT: Voisin vielä mainita, että pelistä nauttimisen on vienyt aivan uusiin sfääreihin se, etten ole juurikaan ollut pelistä hypettynyt, koska tiesin, etten peliä tule aivan heti julkaisun jälkeen pelaamaan. Tämä Paavolta saaminen (hihi) lainaan oli todella kiva ylläri, ja olen aivan täpinöissäni.
    « Viimeksi muokattu: 29.03.17 - klo:21:20 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • ::
  • 30.03.17 - klo:00:42

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • PSN ID: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Hyvä että tykkäät, ja kallis leluni on päässyt käyttöön :)

    Katsoin kun kolme kaveria pelasivat Zeldaa. Jokaiselle oli kehittynyt ihan omat pelityylinsä ja suosikkikikkansa. En yleensä tykkää seurata yksinpelejä sivusta, mutta on tämäkin vaan niin naatinnollista...
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 07.04.17 - klo:01:50

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    En olisi koskaan valittanut Zeldojen pitkistä tutoriaaleista, jos ne olisivat olleet samanlaisia kuin BotW:issa. Sen sijaan, että altistuisin aggressiiviselle tarinan pakotukselle ja suorittaisin tyhjänpäiväisiä, täysin pelin ydinasioihin liittymättömiä kotiaskareita, pääsenkin pyörimään vapaasti laajalla alueella ja tekemään asioita, jotka oikeasti tuntuvat valmistavan minua tuleviin koitoksiin. Aikamoista.

    Great Plateau oli pienempi kuin olin etukäteen kuvitellut. Lähdinkin sieltä välittömästi pois kun tilaisuus annettiin, koska ajattelin, ettei siellä enää ollut mitään nähtävää. Sitten luin Paavon viestin jossa mm. puhuttiin jostain kanjonista ja sen ylittämisestä puunrungon avulla. Jummijammi sentään, ainoa asia jonka minä ylitin oli lumihuippuisen vuoren kupeessa virtaava joki.

    Plateaun jälkeen en tehnyt mitään juonta edistävää, vaan keskityin kokkailuun ja uusien nähtävyyksien etsimiseen. Maailmassa on aika paljon tyhjää tilaa, mutta nautin sen koluamisesta silti. Aseiden ja Korok-siementen kaltaiset palkinnot, joita maamerkkien löytämisestä saa, ovat ihan sivuseikkoja, vaikka toki kivoja bonuksia.

    Statsit ovat tällä hetkellä sellaiset, että olen läpäissyt 7 shrinea ja kuollut varmaan kymmenen kertaa. Hymyn hyytyminen jatkuu huomenna, jolloin toivottavasti olen vähän pirteämpi.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 08.04.17 - klo:01:43

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    En edennyt pääjuonessa taaskaan yhtään.

    (click to show/hide)

    Saa nähdä millaisia seikkailuja huominen päivä tuo tullessaan.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 08.04.17 - klo:17:22
    Mijamodo kuulemma vietti aikansa pelin prototyypin parissa pelkästään puissa kiiveten. Alan samaistua nyt kun vainoharhaisena etsin latvoista ja oksankoloista korokkeja.

    Tajusin muuten jokin aika sitten olleeni aiemmin täysi ide-uutti kun ukkosella viskasin metallikamat ja Kuolemanvuorella puukamat veks, vaikka salamaniskun/syttymisen välttämiseksi riittää kun unequippaa ne  ._.
    Kirjattu
  • ::
  • 09.04.17 - klo:00:04

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    ^ Onneksi olen kuollut niin usein, että latausruudussa näkyvät vinkkitekstit ovat ehtineet opettaa yhtä ja toista, kuten esimerkiksi tuon.

    En tiedä mitä sanoa tästä pelistä kuulostamatta munasuulta, mutta en muista koska viimeksi olisin pelannut videopeliä vastaavanlaisella hartaudella... enkä rehellisesti sanottuna keksi mitään valittamisen aihetta paitsi ehkä kömpelön ääninäyttelyn ja ajoittaiset framedropit... niin... ja sitä en ainakaan myönnä, että olisin vuorenhuipulta alas avaraan maailmaan tähyillessäni herkistynyt hitusen...

    Pelailut jatkuu.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 09.04.17 - klo:04:19
    Tavaratsydeemit ja musiikit ovat ainakin aiemmissa Zeldoissa olleet paremmin. Muutoin luolastojen pilkkominen osiin on mielestäni tosi kiva juttu, mutta
    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 15.04.17 - klo:01:43

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Pidän nyt taukoa Zeldasta koska olen Helsingissä käymässä enkä halunnut raahata konsolia mukaan.

    Sokea alkuhuuma on hiukan haihtunut, ja osaan nyt nähdä, minkä takia tämä peli ei kaikkiin iske. Minulle tämä kuitenkin edustaa hyvin paljon sitä, mitä olen Zeldalta toivonut.

    Framedropit ovat edelleen huomattavia ja ääninäyttely edelleen kömpelöä, mutta kumpikin häiritsee lopulta aika vähän. Sen sijaan seikkailun ja tutkimusmatkailun tunne taitaa olla merkittävin, mitä olen videopelissä kokenut sitten The Wind Wakerin. Pidän suunnattomasti siitä, että voin mennä minne haluan, pysähtyä ihailemaan maisemia vuorenhuipulta, lentää liitimellä maailman yli ja löytää uusia asutuskeskuksia, jossa käyskentelevät ihmiset kertovat nippelitietoa maailmasta, antavat sivutehtäviä ja joskus palkitsevat tavaroillakin.

    Avoimen maailman pelejä toki on paljon, enkä väitä olevani genren asiantuntija, joten saatan vaikuttua monista asioista, jotka ovat muiden mielestä jo moneen kertaan nähtyjä. Niissä avoimissa seikkailuissa joita olen pelannut, kuten esimerkiksi Skyrim, Assassin's Creed ja Red Dead Redemption, minua on kuitenkin aina häirinnyt pelimaailman ajoittainen kasvottomuus. Tällä tarkoitan esimerkiksi sitä, että NPC-hahmoja on vain muutamaa mallia ja niitä on sitten monistettu ja istutettu maailmaan etupäässä siksi, että kaupunkeihin saataisiin mahdollisimman paljon ihmisiä. Botwissa hahmoja on vähemmän, mutta (melkein) kaikki ovat eri näköisiä, jokaisella on nimi ja jokaisen kanssa voi vuorovaikuttaa. Tällaiset pieniltä kuulostavat asiat tekevät maailmasta kotoisan ja persoonallisen.

    Olen pelannut peliä Wii U:n logien mukaan kuutisenkymmentä tuntia ja läpäissyt vasta yhden luolaston. Tietyllä tavalla ymmärrän valitukset siitä, että pelissä ei ole samanlaisia pitkiä ja monikerroksisia tyrmiä kuin edellisissä Zeldoissa, mutta varsinaisen pulmanratkonnan sanoisin kyllä olevan parempaa kuin koskaan aiemmin. Tähän vaikuttaa sekin, että peli ei katso tarpeelliseksi kertoa puzzleihin ratkaisua tai aina edes erikseen alleviivata, että kyseessä on puzzlekohta. Maailmaan eksyminen on hauskaa, kun eteen voi osua alueita, joissa täytyy itse päätellä (tai usein myös valita) sopiva etenemistapa. Shrinet ovat hauskoja välipaloja, ja fysiikkaan nojaavat aivopähkinät toden totta saavat miettimään useita eri ratkaisutapoja.

    Sen sijaan Combat Trialeita en ymmärrä yhtään. Olen tehnyt niitä ehkä neljä tai viisi enkä ole huomannut merkittävää eroa yhteenottojen välillä. Tuntuu, kuin Nintendo olisi halunnut tehdä tietyn määrän shrineja ja päättänyt sitten helpottaa urakkaa copy + pasten avulla.

    Myös kritiikin musiikista ymmärrän. Se ei jää mieleen kuten Zeldoissa yleensä, mutta toisaalta pidän hyvin paljon siitä, että maailmassa käyskennellessä taustalla ei pauhaa eeppinen orkesteri. Luonnon äänistä ja ajoittaisista vaimeista soinnuista koostuva ääniraita rakentaa pelille omanlaistaan hienoa tunnelmaa.

    Varmaan jotain jäi vielä sanomatta, mutta aina voi tarpeen tullen spämmätä lisää. Kaiken kaikkiaan olen nauttinut Botwista hyvin paljon. Odotan mielenkiinnolla mihin suuntaan Nintendo aikoo sarjaa tämän pelin pohjalta kehittää.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 15.04.17 - klo:15:59
    Pelasin viimein pelin "läpi" muutaman viikon tauon jälkeen, eli kävin hakkaamassa Ganonin linnan.
    (click to show/hide)

    Pelin läpäisemisen jälkeen päätin lähteä etsimään puuttuvia muistoja, mutta sen sijaan että käyttäisin vihjeitä, päätin etsiä muistoja rehellisesti kartan ja tutkimusmatkailun avulla. Tällaisesta tutkimusmatkailusta minä tykkään: selkeä päämäärä. Sen sijaan korokien etsiminen on yhtä helvettiä, koska niitä voi olla (ja onkin) missä vain "epäilyttävässä" paikassa. Toki kaikki selkeät kukka- ja kivimuodostelmat sekä vuorten huiput on helppo bongata, mutta baluhkgjfdhln. Myös piilo-shrinejen etsiminen on välillä hieman turhauttavaa, mutta tutkan ansiosta sentään hieman helpompaa. Omat statsinihan ovat tällä hetkellä ihan hirveät, etenkin korok seedien osalta:

    15 sydäntä
    2 kiekkoa + 3/5 kiekko staminaa
    64 shrineä
    31 korok seediä

    Eli tekemistä riittää vielä, mutta saa nähdä kuinka pitkälle riittää mielenkiintoa. Kaikkia korok seedejä tuskin jaksan etsiä ellei siihen tule jotain helpotusta kesän dlc:ssä, mutta ehkä nuo 120 shrineä vois mennäkin?

    Antaisin pelille 3½ / 5 eli täysiin "tähtiin" pyöristettynä 4/5. Tapza on oikeassa todella monista asioista. Yhdet combat trialit olisivat riittäneet. Osa blessingeistä on myös niin turhia, että oisin suonut niihin laitettavan jotain muuta palkinnoksi.
    « Viimeksi muokattu: 15.04.17 - klo:16:01 kirjoittanut Osireon »
    Kirjattu
  • ::
  • 15.04.17 - klo:18:03

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • PSN ID: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Blessingit on kyllä 0/5, mutta taistelupyhätöt olivat kierrätyksestä huolimatta ihan menevää mättöä. Olihan niissä vähän eri varustusta ja tavat käyttää ympäristöä vaihtelivat. Zeldoissa puhuttaessa tuntuu bossien kierrätys olevan suuri synti vaikka variaatiota olisi kohtuullisesti, mutta sitten rivimonsujen samanlaisuus (joka on erityisesti BotW:ssa ongelma) katsotaan herkemmin läpi sormien.

    Korokit ovat pelin parhaita puolia. Pelkästä Korokin bongaamisesta tulee löytämisen fiilis, yksinkertainen puzzle on hauska suorittaa ja onpa niillä perkeleillä oikeaa käyttöäkin. Ja ennen kaikkea ne ovat täysin ylimääräisiä, eikä kaikkien keräämiseen pelaajaa edes kannusteta. Olisi aika vekkulia jos Ganonin mättämiseen pitäisi kerätä ne kaikki, siinäpä vasta hyvän genren ominaisuus.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 15.04.17 - klo:19:01

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Mulla taas ei ole Blessingien kanssa ollut ongelmaa, koska ne ovat ainakin tähän mennessä tulleet sellaisista shrineista, joissa varsinainen tehtävä on suoritettu jo shrinen ulkopuolella. Tietysti siunauksen hakeminen shrinen sisältä olisi voitu korvata sillä, että palkinto olisi vain tipahtanut taivaasta overworldissa, mutta tämä on minusta vain joutava pikkuseikka.

    Korokien etsiminen on minustakin kivaa. En minä niitä ole varta vasten lähtenyt etsimään, mutta tulee aina kiva olo kun sattuu huomamaan jotain välkehtivää metsässä. Ehkä suhtaudun tähän peliin vähän eri tavalla kuin monet, sillä en ole missään vaiheessa tutkinut maailmaa siksi että haluaisin saavuttaa jonkin päämäärän. Siksi en ole pääjuonessakaan kummemmin edennyt: menen paikkoihin, koska haluan mennä, en siksi että niissä palkittaisiin jollain tavaralla tai cutscenellä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 15.04.17 - klo:19:05
    Niin no siis minä tarkoitin blessingien suhteen sitä, että ne on kivoja sivutehtäviä, mutta pitikö niistäkin tehdä pyhättötehtäviä? Eikö olisi voinut keksiä joitain muitakin palkintoja kuin ne shrine orbit?
    Kirjattu
  • ::
  • 15.04.17 - klo:19:37

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    Blessing-pyhättöjen asepalkinnot ovat minun silmissäni arvottomia. Mielestäni jokaisesta blessingistä olisi voinut irrota pysyvä palkinto eli joku vaateosa. Esimerkiksi löysin ekasta blessingistä sähködefenseä antavat kumihousut mikä oli pyhätön questille sopva palkinto.

    Pahin isku munille oli springien blessingit. Ase minkä saa muualtakin.

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 15.04.17 - klo:20:43

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • PSN ID: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Minusta shrinen löytämisen varsinainen palkinto oli puzzle itsessään (tai edes menevä kopiopomomättö). Pelkkä spirit orbi on vain pyyhe vastoin kasvoja. Shrine Puzzlet nyt yleensä ovat 5/5, mutta välillä noihin siunauksiin törmää ihan vaan lentämällä suoraan maalin sopivalta kielekkeeltä.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 20.04.17 - klo:00:09
    (click to show/hide)

    Shrinejä vielä metsästän jokusen ennen kuin palautan Switchin Paavolle ennen Mario Kartin julkaisua.
    Kirjattu
  • ::
  • 20.04.17 - klo:00:44

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • PSN ID: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    (click to show/hide)
    « Viimeksi muokattu: 20.04.17 - klo:00:48 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 20.04.17 - klo:01:07
    (click to show/hide)

    EDIT: 97 shrineä ja 106 korokinsiementä. Löysin äsken yhden uuden tallin. Voi juku että tässä maailmassa riittää tutkimista, kun "isojakin" juttuja tulee yhä vastaan.
    « Viimeksi muokattu: 20.04.17 - klo:03:09 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • ::
  • 23.04.17 - klo:17:19

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • PSN ID: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Tajusin Breath of the Wildin päässeen Pelitin kanteen. Vieläpä ensimmäisenä Nintendopelinä koksaan. Matka kohti tasa-arvoista yhteiskuntaa on vasta alkamalla oi siskokset kultaiset.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 26.04.17 - klo:21:04
    Melkein kaksi kuukautta BotW:n maailmaa tutkittu ja vieläkin löytyy, jos ei uutta tavaraa, niin ainakin uusia skenaarioita. Hylätyn leiripaikan nuotio lepatti kutsuvasti, mutta mitkäs siellä tuulensuojan alla noin kimaltelevat? Banaanit? Joku arvaa, mitä sitten kävi.

    Korok-siemenien metsästys jatkuu. Nyt on reilut 600 plakkarissa. Sivutehtäviä on löytämättä 2, minibosseja hakkailematta 9 ja shrinejä löytämättä 2.
    Kirjattu
  • ::
  • 26.04.17 - klo:21:48

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Aloin jo vähän väsyä tähän peliin, mutta sitten päätin käydä moikkaamassa Ganonia vaikka yksi Divine Beast on vielä hoitelematta. Ja voi juku Hyrule Castle oli kyllä Paavon sanojen veroinen. Sain taas ihan uutta virtaa jatkaa pelaamista. Etenin ilmeisesti johonkin välibossiin asti, mutta kuolin sitten kun en tullut hotkineeksi parantavaa ruokaa ennen miljoona sydäntä vievää superiskua. Vaan mitäpä tuosta, minä palaan vielä.

    Shrineja takana jotain päälle 60, korokeja ehkä satakunta. Voi olla etten kerkeä pistää peliä pakettiin ennen paluutani ulkomaille.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 30.04.17 - klo:16:31

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Läpi meni. Piti kiirehtiä, koska lennän tänään takaisin Britteihin enkä jaksa raahata wiiwuuta mukana. Eilen illalla startannut yhtäjaksoinen pelisessio jatkui tuntuvasti tämän päivän puolelle, ihan tuonne keskipäivän tunneille asti. Päälle 15 tunnin sessio siis. Hyi vittu. Ei ole normaalia pelata näin paljon.

    (click to show/hide)

    Mainio peli. Toivon vaan, etten olisi läpäissyt sitä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 30.04.17 - klo:16:38

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • PSN ID: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Pelissä on tosiaan parempi loppuratkaisu, mutta sen jo varmaan näitkin. Sen saa suorittamalla kaikki Main Questin tehtävät.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 30.04.17 - klo:17:06

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Joo, kyllä minä ne kaikki tietääkseni tein.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.05.17 - klo:00:46

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • PSN ID: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Kuukauden tauon jälkeen palasin Breath of the Wildin villiin videopelimaailmaan. Tarkoituksena oli etsiä puuttuvia neljää pyhättöä, joten kiersin koko pelimaailman ympäri. En löytänyt kuin pari hassua korokkia, mutta pelkkä maisemakierros oli edelleen hauskaa sekin :)

    Nyt voisin sortua gamefaqsiin.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 02.05.17 - klo:01:45
    Aiotko gamefagittää myös kaikki Korokit?
    Kirjattu
  • ::
  • 02.05.17 - klo:01:47

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • PSN ID: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    En :D

    Neljästä puuttuvasta shrinesta kolme olikin sellaisia, jotka olin merkinnyt karttaan, mutta joiden shrine questia en ollut löytänyt :V

    *edit* Statsipäivitys
    (click to show/hide)
    « Viimeksi muokattu: 02.05.17 - klo:03:39 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 02.05.17 - klo:04:06

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • PSN ID: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY


    Voi jukranpojot, tiedonjyvää DLC:stä julki. Näyttää ihan paskalta, onneksi ostin jo Season Packin.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 02.05.17 - klo:07:41

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Päätös pelata tämä vasta loppuvuodesta kaiken dlc:n kera näyttää päivä päivältä paremmalta.

    Ei se että peli ei nyt jo sisältäisi tarpeeksi sisältöä, mutta kun aika ei vaan riitä nyt Zeldalle.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.05.17 - klo:07:42
    Odotin hard modelta aavistuksen verran enemmän. Vihujen palautuva hela kuulostaa jopa mielenkiintoiselta muutokselta, tasopäivitys ei niinkään. Toivon mukaan moodista paljastuu vielä jotain ylimääräistä jekkua. Ympäri maailmaa piilotetut armoripäivitykset ja muu tilpehööri taas vaikuttavat oikein lystikkäiltä, tätä peliä tulee pelattua minkä tahansa tekosyyn varjolla vaikka palkkiot olisivat lähes olemattomia (nimimerkki en-ole-vieläkään-löytänyt-switch-t-paitaani).

    Niistä tekosyistä puheen ollen, tuoreimman päivityksen myötä myös audioraidan voi vaihtaa pelin asetuksista.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.05.17 - klo:11:05
    Niistä tekosyistä puheen ollen, tuoreimman päivityksen myötä myös audioraidan voi vaihtaa pelin asetuksista.
    Juuh elikkäs:

    Starting today, players will be able to experience the game in one of nine audio languages [Japanese, English, French (France), French (Canada), German, Spanish (Spain), Spanish (Latin America), Italian and Russian], with a different language used for on-screen text by downloading a free software update. To enable this feature in the Wii U version of the game, players will need to download a Voice Pack from Nintendo eShop.

    Ei huono juttu yhtään. Varsinkin kun tuota voi ilmeisesti vaihtaa lennosta. Ihan siistiä, vois kokeilla vähän erilaisia ääniä.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.05.17 - klo:11:41

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    No voi jumpe, ehkä olisi sittenkin pitänyt lykätä pelin pelaamista kesään asti?! Ääninäyttely on yksi pelin harvoista huonoista asioista, ja tämän päivityksen myötä sekin korjaantuu. Tosin Youtube-videoiden perusteella japsiäänetkin ovat vähän ärsyttäviä, mutta ainakaan huomio ei kiinnity jatkuvasti siihen, miten outoa ja elotonta delivery on. Enkkuversiossa jotkut hahmot kuulostavat jenkeiltä jotka yrittävät puhua ajoittaisella brittikorostuksella. Jotkut ovat toki parempia kuin toiset, esimerkiksi Urbosan äänestä pidin kun taas Mipha kuulosti fanidubista napatulta.

    Nuo Tinglen linkkaamat DLC-lisäykset eivät kuulosta erityisen kivoilta, mutta pakko ottaa.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.05.17 - klo:13:10
    Hard Mode on luetun perusteella pienoinen pettymys. Leijuvat tasanteet ovat odottamaton ja ihan hauska lisä, ja vihujen regeneroituva hela ja havaintokentän laajentaminen tms. saattavat tuoda hiippailuun ja joukkotappeluihin vähän lisää jännitystä. Vihujen "rankin" korottaminen on sieltä laiskimmasta päästä, mitä tulee vaikeustason nostamiseen. Olisi ollut kiinnostavampaa nähdä eri vihollistyyppejä uusissa paikoissa, esim. Oktorokkeja Great Plateaulla tai Lyneleitä aavikolla. Kuvien perusteella vihollisten asettelu on täysin sama kuin normimoodissa. Kuulostaa myös siltä, että peliin lisätään hopeavihujakin vaikeammat kultavihut, mikä on kai ihan jees, vaikka kauhulla odotan kuinka kauan kultaista Lyneliä saa hakata.

    Oma lisäykseni Hard Modeen olisi ollut, ettei aika pysähdy valikoita selatessa. Tämä olisi tuonut taisteluihin enemmän hektisyyttä ja korostanut etukäteen suunnittelun ja valmistautumisen arvoa, kun ei kesken taistelun välttämättä voikaan kaikessa rauhassa mättää ruokaa naamariin. Voihan tuota olla tekemättä sellaisena itselle asetettuna haasteena, mutta moinen tuntuu omaan makuuni liian väkinäiseltä, toisin kuin vaikkapa Champion-apujen kytkeminen pois päältä.

    Nyt kun on vihollisista puhe, niin täytyy sanoa, että vihollistyyppien vähyys on kyllä yksi pelin heikkouksista. Jos unohdetaan variaatiot, bossit ja minibossit, on erilaisia vihollisia vain viitisentoista. Vertailun vuoksi esim. Twilight Princessissä vihutyyppejä on noin tuplasti enemmän. Missä ovat vaikkapa sellaiset klassikot kuin Dodongot ja Like Liket?

    Hero's Path Mode on kiva lisä. Sen seurantajärjestelmän avullahan katsottiin pelin kehitysvaiheessa, mllaisia reittejä testaajat tuppasivat kulkea, ja sen perusteella sitten muokattiin maailmaa houkuttelevammaksi niiltä alueilta, jotka testaajat jättivät huomiotta. Mahtaako Nintendo ottaa valmista maailmaa tutkivien pelaajien reitit huomioon suunnitellessaan seuraavan open-air Zeldan maailmaa? Inb4 joku piirtää kartalle jättipippelin.

    No voi jumpe, ehkä olisi sittenkin pitänyt lykätä pelin pelaamista kesään asti?! Ääninäyttely on yksi pelin harvoista huonoista asioista, ja tämän päivityksen myötä sekin korjaantuu.
    En ole itse tainnut vielä ottaa kantaa pelin ääninäyttelyyn. Mielestäni se on kelvollista ja sitä on haukuttu turhan paljon. Tuntuu siltä, että ihmiset ovat unohtaneet miltä oikeasti huono ääninäyttely kuulostaa. Itselläni pistivät hieman korvaan ainoastaan Mipha ja Yunobo.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.05.17 - klo:13:30

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Olen samaa mieltä siitä, että sitä on haukuttu liikaa ja omakin viestini oli lievä kärjistys. Luonnehtisin sitä itsekin ihan kelvolliseksi, mutta mielestäni nykyään on lupa vaatia enemmän. Ääninäyttely ei missään vaiheessa noussut niin hyväksi, että olisin osannut olla kiinnittämättä siihen huomiota. Toisin sanoen cutscenejen aikana huomasin keskittyväni enemmän ääninäyttelyyn kuin siihen, mitä tarinassa tapahtui. Tällainen immersion rikkoutuminen on aika masentavaa.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.05.17 - klo:13:32

    eebrozgi Poissa

    • spoiler: eero
      • Nintendo Network ID: eebrozgi
      • Wii-numero: 3590 5048 9464 7022
      • 3DS-ystäväkoodi: 3952-8077-6581
      • Xbox Live Gamertag: eebrozgi
      • Steam ID: eebrozgi
    Pelasin tämän videopelin ja mikään ei ole vielä estänyt kruunaamasta tätä lempizeldakseni. Kiitos Sakurai kiitos Kojima.

    Jotkut mainitsivat soundtrackin heikkoudesta, mutta minun mielestä se on niin hyvä ja ehkä parempikin kuin tämän muotoiselta peliltä kehtaisin odottaa, arvostan sitä että peli osaa olla hiljaakin. Niinä hetkinä kun musat sitten oikeasti näyttää kaikki korttinsa olin hunajaputouksessa.
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • ::
  • 02.05.17 - klo:14:33

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • PSN ID: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Niin hyvä peli, että eerokin hyväksyy B) Soundtrack on minusta hyvä, mutta Hyrule Fieldille joku sarjan tunnusmusiikki blästäämään taustalle 9000 desibelin voimalla olisi tehnyt hyvää sydämelle.

    Hard Mode on luetun perusteella pienoinen pettymys. Leijuvat tasanteet ovat odottamaton ja ihan hauska lisä, ja vihujen regeneroituva hela ja havaintokentän laajentaminen tms. saattavat tuoda hiippailuun ja joukkotappeluihin vähän lisää jännitystä. Vihujen "rankin" korottaminen on sieltä laiskimmasta päästä, mitä tulee vaikeustason nostamiseen. Olisi ollut kiinnostavampaa nähdä eri vihollistyyppejä uusissa paikoissa, esim. Oktorokkeja Great Plateaulla tai Lyneleitä aavikolla. Kuvien perusteella vihollisten asettelu on täysin sama kuin normimoodissa. Kuulostaa myös siltä, että peliin lisätään hopeavihujakin vaikeammat kultavihut, mikä on kai ihan jees, vaikka kauhulla odotan kuinka kauan kultaista Lyneliä saa hakata.

    Nyt kun on vihollisista puhe, niin täytyy sanoa, että vihollistyyppien vähyys on kyllä yksi pelin heikkouksista. Jos unohdetaan variaatiot, bossit ja minibossit, on erilaisia vihollisia vain viitisentoista. Vertailun vuoksi esim. Twilight Princessissä vihutyyppejä on noin tuplasti enemmän. Missä ovat vaikkapa sellaiset klassikot kuin Dodongot ja Like Liket?
    Itsekin olisin toivonut lisävihuja hard modeen. Like Liket sopisivat pelin mekaniikkoihin täydellisesti. Hopeamoblineja ja sotametallimyrkkybokoblineja vihasin jo valmiiksi. Samanlaisia nyrkkeilysäkkejä, joiden suurin ero on, että hyökkäysnappia pitää takoa viisi kertaa normaalia pidempään. Nyt tästä lystistä pääsee nauttimaan lisää maksullisen DLC:n kautta voi Paavo minkä teitkään.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 02.05.17 - klo:14:38
    En itse ole vielä tämän perusteella edes varma haluanko ostaa tuota DLC-passia. Toki mulla on Nintendo-muna niin syvällä kurkussa, että tulee varmasti ostettua, mutta ainakaan vielä en oo ostanut.
    Kirjattu
  • ::
  • 08.05.17 - klo:14:18

    eebrozgi Poissa

    • spoiler: eero
      • Nintendo Network ID: eebrozgi
      • Wii-numero: 3590 5048 9464 7022
      • 3DS-ystäväkoodi: 3952-8077-6581
      • Xbox Live Gamertag: eebrozgi
      • Steam ID: eebrozgi
    miettikää jos zelda ois nintendolla :D sit siinä ois ne musat niinku mariossa se, se tidittittidi ti


    (tein:  itse)
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • ::
  • 08.05.17 - klo:14:55

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • PSN ID: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Nyt iski kovat vibat Link's Awakeningista. Oliko shrinemusa alunperinkin remix?
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 30.06.17 - klo:17:52
    Master Trials DLC:n Trial of the Swordia kokeiltu lyhyesti. Vaikuttaisi pidennetyltä Eventiden Shrine Questilta, mutta tylsemmissä maisemissa (Shrine-seinät). Ihan kivaa kai silti.
    Kirjattu
  • ::
  • 30.06.17 - klo:19:00
    Uudet kamat löydetty (mitään ei voi päivittää, harmi) ja Trial of the Sword läpäisty. Beginning Trialsit eivät olleet kummoisia, mutta Middle Trialsit kuumottivat jo aika paljon ja kuolin kahdesti. Toinen kuolema oli aika typerä, kannoin vahingossa räjähtävän tynnyrin soihtuun :P Final Trialsit kuumottivat nekin aluksi, mutta siinä puolenvälin jälkeen arsenaali alkoi olla sitä luokkaa, että enempi jännitys alkoi jo haihtua. Olihan tuo kokonaisuutena kiva, vaikka odotinkin vähän haastavampia skenaarioita. Seuraavaksi Master Moden kimppuun; katsotaan kuinka pitkälle sitä jaksaa vääntää. Tahdon ainakin käydä moikkaamassa kultaista Lyneliä.

    E: Täällä on jumalauta
    (click to show/hide)
    « Viimeksi muokattu: 01.07.17 - klo:00:04 kirjoittanut Garo »
    Kirjattu
  • ::
  • 02.07.17 - klo:18:09
    Päätin itse loikata suoraan Master Modeen, koska jos joku päivä karttaruudun alalaidassa tulee komeilemaan luku 100,00%, niin täytyyhän sen tapahtua tosimiesten vaikeustasolla saatana. Vähän jäi tosin kirvelemään peruspelin parissa grindatut armorisetit ja rapiat 400 korokinpaskaa.

    Uusia varusteita tai miekkahaastetta en ole vielä päässyt kokemaan, mutta uusi moodi on maistunut yllättävän hyvin. Ehkä (positiivisesti) yllättävin muutos tähän mennessä on ollut vihujen hitaasti palautuva helapalkki, joka käytännössä pakottaa lähestymään viholliskeskittymiä tuoreesta näkökulmasta. Tähystäjien napsiminen jousella ei välttämättä onnistu tuosta vaan ja nyt kun perusvihujen hela-allaskin on yhden väriportaan korkeammalla, vihujen paiskominen rotkoon tai lähimpään jorpakkoon Dekulehdellä on varsin näppärä, resursseja säästelevä taktiikka. Jää/salamanuolia ja -sauvojakin tulee käytettyä enemmän ryhmänhallinnassa.

    Näin täysin vaikeustasoon liittymättömänä huomiona en voi kun taas taivastella, miten paljon aikaa ja vaivaa NPC statistien päivittäisiin rytmeihin ja täysin turhanpäiväisiin reaktioihin on käytetty. Hatenossakin piti käydä esittelmässä sinistä liekkiä jokaiselle vastaantulijalle ja samalla tuli törmättyä täysin uusiin tuttavuuksiin, jotka olin missannut tyystin ekan 140 tunnin aikana ai hei kiva farmarityttö mitäs sinulla on minulle ai muna NintenDOOOOOOO.

    tl;dr;liikaa sisältöä; BotW on edelleen parasta paskaa vähän aikaan. Pakko tykätä.
    « Viimeksi muokattu: 02.07.17 - klo:18:12 kirjoittanut Jikkyooshaberiparodius »
    Kirjattu
  • ::
  • 12.07.17 - klo:18:26
    Mestari Miekka hankittu Mestari Moodissa, kurkistetaanpa millaista meno on Trial of The Swordissa.

    Floor 1-2:
    (click to show/hide)

    Floor 3:
    (click to show/hide)

    Floor 4-6:
    (click to show/hide)

    Floor 7:
    (click to show/hide)

    Floor 8-9:
    (click to show/hide)

    Floor 10:
    (click to show/hide)

    Taas mennään.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.07.17 - klo:20:07

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Löysin eilen aika monta Shrinea. Harmi että moni niistä oli Combat Trial (näitä tuli oikeesti joku kolme putkeen siis voi vittu) tai Blessing. Sitten kun lopulta törmäsin puzzlepyhättöön, pulma oli sellainen että ota metallipallo ja vie se katkaisijan luo. Ovi avautuu, ja shrine on läpäisty. Mitä vittua nyt taas Mijamodo.

    Maanpäänmainio peli edelleen, mutta ajoittain sisällössä on selvästi keskitytty määrään laadun sijasta.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 13.07.17 - klo:00:55
    Noi blessingit ovat onneksi melkein kaikki sellaisia, että sinne pääseminen on jo itsessään puzzle. Combat trialit taas olisi voinut jättää melkein kaikki vaikka mieluummin pois kuin vetää kopipastella sama juttu monta kertaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 13.07.17 - klo:02:02

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    Kytkin Wii U:n pitkästä aikaa päälle. 24 Shrineä jäljellä. Pelaan open world-pelejä tyhmällä tavalla. Minulla on tapana kerätä kaikki tärkeä keräiltävä ja pelata melkein 100% ennen kuin lähden pieksemään pääpahiksen pylyä kuin kunnon täysissä voimissaan oleva sankari.

    Master Mode mennään sitten miten mennään.

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 20.07.17 - klo:02:08
    250 Korokia löysin ihan itse, mutta loppuja varten kaivoin esiin Zelda Dungeonin interaktiivisen kartan. Urakka alkoi 8.7. ja päättyi 15.7.. En muuten suinkaan pyhittänyt 50 tuntia ainoastaan Korokien kakoille, vaan multitaskasin samalla tv-sarjan Oz - Kylmä rinki. :)

    Kaikkien Switch-omistajien tapaan minäkin olen rakastunut salamannopeaan kuvankaappaukseen, joten tulihan niitä kuvia napsittua aika pirusti. Tässä kuvasatoni, olkaa hyvä (sisältää spoilereita laidasta laitaan).
    « Viimeksi muokattu: 20.07.17 - klo:12:44 kirjoittanut Coconuut »
    Kirjattu
  • ::
  • 21.07.17 - klo:13:01

    Samirai Poissa

    • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
      • Nintendo Network ID: Samirai
      • 3DS-ystäväkoodi: 0001-3327-0574
    Breath of the Wildista tuli Skyward Swordin jälkeen toinen Zelda jota en jaksa pelata läpi. Siinä missä Skyward Sword kaatui itselleni liian vaikeaan viimeiseen bossitappeluun, niin BotWin tapauksessa kolme divine beastia ja kaikkien ubisoft-tornien metsästys sai minut näkemään pelistä jo tarpeeksi eikä nyt mielenkiinto enää riitä jatkamiseen. Kuten SS:n tapauksessa niin päädyin eilen sitten vilkuilemaan lopputappelun ja ending scenet youtubesta ja se yleensä meinaa sitä etten enää pelin pariin palaa.

    Ehkä n. 50h tuli pelikelloon tunteja, eli en voi väittää ettenkö olisi saanut rahoilleni vastinetta, vaikka liian monta tuntia tuosta on kiipeämistä nyppylöille joilla ei ollut edes shrinea vaivanpalkaksi. Tämä ehkä aiheutti lopullisen turhautumiseni peliin sillä WoWin jälkeen ei tosiaan tällaiset äärettömän isot maailmat ole jaksaneet enää innostaa vaan mieluummin tyytyisin tiiviimpään kokonaisuuteen. Noh mutta katsotaanpa taas viiden vuoden päästä millaisen Zeldan saavat seuraavaksi aikaiseksi, toivottavasti ei ihan näin survival-painotteista ja tyhjää täynnä olevaa tapausta. Ja enemmän niitä dunkkuja prkl!
    Kirjattu
  • ::
  • 21.07.17 - klo:17:07

    Riby Poissa

    • Anon9746
      • Wii-numero: 1435 9560 2543 3701
      • Xbox Live Gamertag: Ribyli
      • PSN ID: Ribbyli
      • Steam ID: Riby
      • Resetti.net
    BotWin tapauksessa kolme divine beastia ja kaikkien ubisoft-tornien metsästys sai minut näkemään pelistä jo tarpeeksi eikä nyt mielenkiinto enää riitä jatkamiseen.
    Tämä. Minullekin tuli vain yksinkertaisesti ähky kun pelasin. Shrinetkin tuntuivat aluksi ihan kivoilta, mutta kun niitä piti alkaa grindaamaan, niin niistä lähti ilo hyvin nopeasti. Grindaamisentarpeen loputtua olen vain kylmästi jättänyt menemättä shrineihin, vaikka niitä tuleekin vastaan kuin sieniä sateella. Vastoin yleistä konsensusta mielestäni combat trialit ja blessingit ovat parhaita shrinejä, sillä ne eivät keskeytä muuta pelikokemusta liikaa. Myös trialit, jotka tapahtuvat overworldissä ovat suurimmilta osin kivoja.
    Divine Beastit ovat niin tylsiä, että neljättä en enää edes jaksa pelata. Minua ärsyttää myös se, kuinka Divine Beastien sisäänpääsy vaatii joka kerta jonkin alkuhöpöhöpö-questin, jotka noudattavat aina samaa puuduttavaa kaavaa joka pedon kohdalla.
    * Kullanmurut *


     <div class="signature">', $message['member']['signature'], '</div>';
    Kirjattu
  • ::
  • 21.07.17 - klo:18:34

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Siis miksi Shrinejä piti ruveta grindaamaan...? Ja miten hauskat ja kevyet puzzleshrinet ovat huonompia kuin kierrätetyt pomo-ottelut ja tyhjät palkintohuoneet nyt en kyllä aivan ymmärrä... Ja miten puzzlet katkaisevat pelaamisen, kun puzzlet ovat oleellinen osa peliä...

    Itse olen pelannut peliä nyt jotain 150-160 tunnin luokkaa. Shrinejä on jäljellä vielä jotain 15. Ne kaikki ajattelin ainakin etsiä. Korokin papanoiden kerääminen taas on jotain sellaista mitä en myöskään aivan ymmärrä.

    Itse pidän Botwia monin tavoin fiksummin suunniteltuna pelinä kuin monia muita Zeldoja, mutta samaa mieltä olen siitä, että maailma on mielekkääseen sisältöön nähden liian iso. Itse kyllä ensimmäisten kymmenien tuntien jälkeen nautin maailman tutkimisesta ihan vain tutkimisen ilon vuoksi, mutta näin loppuvaiheessa tuntuu hiukan puuduttavalta lähteä samoilemaan, kun vastaan tulee suuren osan ajasta pelkkiä tyhjiä laaksoja ja vihollisleirejä.

    Divine Beastit ovat minusta todella hyviä, koska ne tarjoavat sitä, mitä Zelda-luolastoilta kaipaan. Ei pelkkiä erillisiä huoneita ja irrallisia puzzleja, vaan yhtenäisiä alueita joiden navigoimikseksi täytyy osata hahmottaa suuria kokonaisuuksia. Toki pulmanratkonta on edelleen kevyttä, kuten Zeldoissa aina, mutta tyydyttävämpää kuin iänikuinen soihtujen sytyttely.

    Muistan lukeneeni, että Miyamoton inspiraatio Zeldaan syntyi hänen lapsuuden aikaisista metsäretkistään. Hän oli eräänä kävelylenkillään löytänyt järven ja ollut haltioissaan, koska ei ollut aiemmin tiennyt, että lähistöllä oli järvi. Jos tällainen löytämisen ilo nähdään yhtenä Zeldojen kantavista teemoista, saavuttaa BotW sen minusta paremmin kuin ainakaan mikään sarjan osa Wind Wakerin jälkeen. Mutta toisaalta ymmärrän, että luolastot ovat joillekin tärkein osa Zeldoja, ja sillä saralla BotW suoriutuu heikommin. Divine Beastien lisäksi maailmassa olisi saanut olla esimerkiksi muutama Hyrule Castlen kaltainen tyrmä. Niitä olisi tutkinut mieluummin kuin keskenään lähes identtisiä laaksoja, joiden koluamisesta palkittiin parilla Korokin paskalla.

    En myöskään suuremmin välitä keräilyyn painottuvista sivutehtävistä, joista saa vaivanpalkaksi pelkän mitättömän rahasumman tai muuta turhanpäiväistä. Onneksi niitä ei ole pakko tehdä, toisin kuin Skyward Swordissa.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::