Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!





The Legend of Zelda: Breath of the Wild

21.07.17 - klo:18:58

Riby Poissa

  • Anon9746
    • Resetti.net
Siis miksi Shrinejä piti ruveta grindaamaan...? Ja miten hauskat ja kevyet puzzleshrinet ovat huonompia kuin kierrätetyt pomo-ottelut ja tyhjät palkintohuoneet nyt en kyllä aivan ymmärrä... Ja miten puzzlet katkaisevat pelaamisen, kun puzzlet ovat oleellinen osa peliä...
(click to show/hide)
Minusta nuo kevyet puzzlet vain tuntuivat kovin päälleliimatuilta, eivätkä lainkaan osalta peliä.
* Kullanmurut *


 <div class="signature">', $message['member']['signature'], '</div>';
Kirjattu
  • ::
  • 21.07.17 - klo:19:02
    Minusta BotW:n se pääsisältö pelillisesti on juuri nuo puzzle-shrinet, joten minusta on aika hupsua kun joku alkaa niitä skippailemaan kun "keskeyttävät pelikokemuksen". Toki se on jokaisen oma käsitys, millaisina peleinä Zeldoja pitää, itse kun pidän niitä ensisijaisesti juuri puzzle-peleinä. Olisi mielenkiintoista kuulla mitä muut ajattelevat tästä.

    Ja siis kyllä näin puzzleihin päin suuntautuneena hieman harmitti isompia luolastojen puute, mutta toisaalta harva Zelda-luolasto oikeasti on todella selkeästi yksi iso palapeli, ne yleensä koostuvat pienemmistä, toisiinsa liittymättömistä puzzleista. Toki jos luolastot olisivat kaikki olleet Stone Towerin tai Ocarinan Water Templen tasoisia niin olisi se sitten ollut parempi. Lisäksi BotW:n lyhyet shrinejen puzzleilut olivat kivointa puzzleilua aikoihin, tykkäsin erityisesti siitä miten vapaamuotoisesti monet puzzlet sai ratkoa (joskus vähän liiankin vapaamuotoisesti).
    Kirjattu
  • ::
  • 21.07.17 - klo:20:06

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Minustakin puzzlet ovat hyvin keskeinen osa Zeldoja. Siksi pidin siitä, miten monipuolisesti BotWissa oli tarjolla pulmia. Shrine-puzzlejen ja Divine Beastien lisäksi mukana oli useita ympäristöön integroituja pulmia, kuten monet Shrine Questit. Minulle tuli niitä ratkoessa sellainen olo kuin olisin Indiana Jones elokuvassa Raiders of the Lost Ark. *_* Sitten kun mukana oli vielä sellaisia tapauksia, joissa ei erikseen alleviivattu, että kyseessä on puzzle. Aijai, tästä minä tykkään ja Nintendomunasta.

    En väheksy Ribyn mielipidettä, mutta tässä nähdään taas miten erilaisia pelaajien perspektiivit ovat. Itse kun ratkoin Shrineja vain sen vuoksi, että niitä oli kiva ratkoa, enkä siksi, että halusin saavuttaa jonkin päämäärän. Minua kiinnostaa hyvin vähän se palkinto, jonka jokaisen Shrinen suorittamisesta saa, ja siksi onkin aina masentavaa löytää uusi Shrine ja huomata, että tarjolla ei olekaan kivaa pulmahuonetta vaan pelkkä palkinto tai kierrätetty pomo-ottelu. Blessingit tosin tarjoillaan useimmiten jonkin overworld-puzzlen päätteeksi, mutta joskus tuo puzzle on luokkaa "räjäytä kiviseinä". Toisaalta joskus overworld-puzzlen kautta avattava Shrine ei olekaan Blessing, vaan täysiverinen pulmapyhättö. Sellaiset ovat aina positiivisia yllätyksiä. Pidän siitä, että puzzlen ratkaisemisesta palkitaan uudella puzzlella.

    Toivoisin silti, että maailmassa olisi enemmänkin erilaista löydettävää. Shrineihin, Korokeihin ja aarrearkkuihin kyllästyy ennen pitkää. Olisi mukavaa, jos osa löydettävistä asioista ei olisi kategorisoitavissa näihin kolmeen luokkaan. Mukana voisi siis olla vaikka uniikkeja puzzlehuoneita, jotka eivät olisi shrineja, tai enemmän erilaisia rakennuksia ja asutuskeskuksia. Tällä tavalla maailma tuntuisi vähemmän rakennetulta kokonaisuudelta ja enemmän oikealta paikalta josta voi löytyä vaikka mitä hauskaa ja yllättävää.

    Edit:

    Lainaus käyttäjältä: Riby
    Minua ärsyttää myös se, kuinka Divine Beastien sisäänpääsy vaatii joka kerta jonkin alkuhöpöhöpö-questin, jotka noudattavat aina samaa puuduttavaa kaavaa joka pedon kohdalla.

    Tästä muuten myös eri mieltä. Nämä questithan ovat aivan verrattavissa kaikkiin niihin luolastoa edeltäviin palloiluihin, joita aiemmissa Zeldoissa on. Ja nehän ovat enimmäkseen ihan mukavia, paitsi jos kyseessä oleva peli on Skyward Sword. Lisäksi nämä tehtävät esittelevät maailmaa ja hahmoja ja tarjoilevat tarinaa (:DDD). Ja eivät ne edes ole häiritsevän kaavamaisia. Toki jokaisessa tavataan Championin jälkeläinen ja sitten käydään hakkaamassa Divine Beast tainnoksiin, mutta varsinaisissa tehtävissä on ihan mukavasti vaihtelua. Pidin erityisesti aavikon juonitehtävistä. Hiippailu pahisten linnakkeessa oli lystiä, ja tarjottiinpa urakan päätteeksi vielä helppo ja hölmö bossitappelu, joka toi mieleen aiemmat 3D-Zeldat. Rito-Beastia edeltävä tehtävä on kyllä ihmeellisen tynkä ja tylsä.
    « Viimeksi muokattu: 22.07.17 - klo:05:15 kirjoittanut Tapza »
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.09.17 - klo:21:16
    Kirjattu
  • ::
  • 19.09.17 - klo:22:46

    Mauno

    Objektiivisesti paras.



    Oikea yläkulma on kanssa ihan hauskan näköinen. :)
    Kirjattu
  • ::
  • 19.09.17 - klo:23:53

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Mulle alarivin kolmas vasemmalta. Ja Iltasanomat ja kahvi. En tarvitse kuittia kiitos :)
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 20.09.17 - klo:01:18
    Alarivin toinen vasemmalta. Tai ihan vasen yläkulma.  B)
    Kirjattu
  • ::
  • 20.09.17 - klo:03:17

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 20.09.17 - klo:04:32


    Hmm...

    On kyllä aika löyhä keskustelunaihe, mutta samapa tuo. Omaan makuun eivät ole liian överit hiustyylit, mutta onhan noissa aika söpöjä vähän maltillisempia tukkia. Keskirivin kolmas näyttää kivalta ja ekan ja tokan rivin toiset. Samaten tuo Maunon laittama kuva.

    Jouluksi (?) tulloo uutta lisäsisältöä. Onko siitä jo jotain enemmän tietoa kuin lisädunkkua ja -juonta?
    Kirjattu
  • ::
  • 20.09.17 - klo:14:15
    Jouluksi (?) tulloo uutta lisäsisältöä. Onko siitä jo jotain enemmän tietoa kuin lisädunkkua ja -juonta?
    Uusia kuteita, joista ainakin The Wind Wakerin rapupaita on paljastettu. Toivon samaan syssyyn Spirit Tracksin konduktöörin univormua.

    Kirjattu
  • ::
  • 08.12.17 - klo:07:09

    Lisäripaketin traileri. Saatavilla nyt.

    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 08.12.17 - klo:08:40
    Tämän takia ylityöt otetaan vapaana. >)
    Kirjattu
  • ::
  • 08.12.17 - klo:08:50

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Näyttää oikein kivalta. Voisi pelata tämän tuossa joulumpana.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 08.12.17 - klo:10:58

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Juuuh tuli muuta tekemistä... en taidakaan tulla miittiin...

    Onnea Zelda vuoden paras peli torilla tavataan! >)
    « Viimeksi muokattu: 08.12.17 - klo:11:08 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 08.12.17 - klo:12:56

    (click to show/hide)
    Tästä nyt on turha pahoittaa mieltään. Aivan ilmiselvä referenssi Mario Kart 8:n DLC:hen.

    Kirjattu
  • ::
  • 08.12.17 - klo:13:10
    Kirjattu
  • ::
  • 08.12.17 - klo:13:34

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Minusta ihan kiva ja pelin maailmaan oivallisesti istuva lisä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 08.12.17 - klo:13:50

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Aika slippery slope. Marjokartissa prätkän ymmärtää, mutta Zeldan aikajanaan tuollaiset eivät kyllä sovi!

    Mukava piristysruiske DLC:hen :)
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 08.12.17 - klo:14:00
    Seuraavaksi Zeldassa on varmaan junia ja höyrylaivoja!
    Kirjattu
  • ::
  • eilen kello 17:20
    @Coconuut otti kahdenvälisissä keskusteluissamme puheeksi DLC Passin hinnan. Hänen mielestään 20 € on ihan ok, mutta 30 € olisi (ilmeisesti) ylihinnoiteltu. Mitäs mieltä muut ovat?

    Minä en oo vielä kerennyt tuota kakkos-DLC:tä pelata hirveästi, mutta vaikuttaa aikamoiselta fetch questilta paikoin :( Toivottavasti dungeon on hyvä.
    Kirjattu
  • ::
  • eilen kello 19:23
    20 € on ihan passeli hinta, vaikka itse antaisin koko dlc:n arvoksi semmoiset 15 € nyt kun kaikki on kaluttu läpi.

    Kakkos-DLC maistui itselleni hyvin. Shrinejä edeltävät haasteet hyödynsivät kivasti sitä, että maailma on pelaajalle jo tuttu. Uudet shrinet olivat heikoimmillaankin keskitasoa, kun taas parhaimmista useampikin menisi varmaan omaan top-kymppiin. Uusi luolasto oli sopivan kinkkinen, joskin turhan lyhyt. Bossi oli helposti koko pelin paras ja hyödynsi jälleen mukavasti pelaajan aiempaa tietämystä tuntumatta silti liian kierrätetyltä. Kaikista paras koittaa kuitenkin vasta kaiken tämän jälkeen, sillä prätkällä huristelu pitkin maita ja mantuja on vain niin hauskaa ja saa Korok-jahdinkin taas maistumaan (n. 750 löydetty). Tuo myös uutta perpektiiviä maailmaan, sillä motskarin selästä alkaa nähdä kaikkialla hyppyreitä, ja jyrkät vuorenrinteet saavat kysymään, että pääseeköhän tuosta ajamalla. Olen valmis GTA: Hyruleen.
    Kirjattu
  • ::