Minustakin puzzlet ovat hyvin keskeinen osa Zeldoja. Siksi pidin siitä, miten monipuolisesti BotWissa oli tarjolla pulmia. Shrine-puzzlejen ja Divine Beastien lisäksi mukana oli useita ympäristöön integroituja pulmia, kuten monet Shrine Questit. Minulle tuli niitä ratkoessa sellainen olo kuin olisin Indiana Jones elokuvassa Raiders of the Lost Ark. *_* Sitten kun mukana oli vielä sellaisia tapauksia, joissa ei erikseen alleviivattu, että kyseessä on puzzle. Aijai, tästä minä tykkään ja Nintendomunasta.
En väheksy Ribyn mielipidettä, mutta tässä nähdään taas miten erilaisia pelaajien perspektiivit ovat. Itse kun ratkoin Shrineja vain sen vuoksi, että niitä oli kiva ratkoa, enkä siksi, että halusin saavuttaa jonkin päämäärän. Minua kiinnostaa hyvin vähän se palkinto, jonka jokaisen Shrinen suorittamisesta saa, ja siksi onkin aina masentavaa löytää uusi Shrine ja huomata, että tarjolla ei olekaan kivaa pulmahuonetta vaan pelkkä palkinto tai kierrätetty pomo-ottelu. Blessingit tosin tarjoillaan useimmiten jonkin overworld-puzzlen päätteeksi, mutta joskus tuo puzzle on luokkaa "räjäytä kiviseinä". Toisaalta joskus overworld-puzzlen kautta avattava Shrine ei olekaan Blessing, vaan täysiverinen pulmapyhättö. Sellaiset ovat aina positiivisia yllätyksiä. Pidän siitä, että puzzlen ratkaisemisesta palkitaan uudella puzzlella.
Toivoisin silti, että maailmassa olisi enemmänkin erilaista löydettävää. Shrineihin, Korokeihin ja aarrearkkuihin kyllästyy ennen pitkää. Olisi mukavaa, jos osa löydettävistä asioista ei olisi kategorisoitavissa näihin kolmeen luokkaan. Mukana voisi siis olla vaikka uniikkeja puzzlehuoneita, jotka eivät olisi shrineja, tai enemmän erilaisia rakennuksia ja asutuskeskuksia. Tällä tavalla maailma tuntuisi vähemmän rakennetulta kokonaisuudelta ja enemmän oikealta paikalta josta voi löytyä vaikka mitä hauskaa ja yllättävää.

Minua ärsyttää myös se, kuinka Divine Beastien sisäänpääsy vaatii joka kerta jonkin alkuhöpöhöpö-questin, jotka noudattavat aina samaa puuduttavaa kaavaa joka pedon kohdalla.
Tästä muuten myös eri mieltä. Nämä questithan ovat aivan verrattavissa kaikkiin niihin luolastoa edeltäviin palloiluihin, joita aiemmissa Zeldoissa on. Ja nehän ovat enimmäkseen ihan mukavia, paitsi jos kyseessä oleva peli on Skyward Sword. Lisäksi nämä tehtävät esittelevät maailmaa ja hahmoja ja tarjoilevat tarinaa (:DDD). Ja eivät ne edes ole häiritsevän kaavamaisia. Toki jokaisessa tavataan Championin jälkeläinen ja sitten käydään hakkaamassa Divine Beast tainnoksiin, mutta varsinaisissa tehtävissä on ihan mukavasti vaihtelua. Pidin erityisesti aavikon juonitehtävistä. Hiippailu pahisten linnakkeessa oli lystiä, ja tarjottiinpa urakan päätteeksi vielä helppo ja hölmö bossitappelu, joka toi mieleen aiemmat 3D-Zeldat. Rito-Beastia edeltävä tehtävä on kyllä ihmeellisen tynkä ja tylsä.