Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Steam

08.02.13 - klo:17:57

eebrozgi Poissa

• spoiler: eero
Yllätyin ettei tälle ollut jo ketjua.
Niille, jotka ovat onnistuneet missaamaan:
Lainaus käyttäjältä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Steam
Steam on Valve Corporationin kehittämä videopelien jakelu-, moninpeli- ja viestintäalusta.

Aiheen perustamisen motiivi: http://dome.fi/pelit/ajankohtaista/gabe-steamista-taytyy-tehda-entista-avoimempi-jarjestelma

Gabe, olet hieno ihminen. >)
« Viimeksi muokattu: 09.02.13 - klo:01:13 kirjoittanut eebrozgi »
KEEP YOUR COOL!
Kirjattu
  • ::
  • 08.02.13 - klo:18:44
    Steam on paras. Loistavaa miten saan kaikki pelini yhteen selkeään paikkaan. Origin oli hieman horjuttaa utopiaani, mutta EA noin yleensä kiinnostaa päivä päivältä vähemmän, joten ei ole niin iso menetys. Kauhulla silti odotan sitä päivää joskus tulevaisuudessa, kun näitä DRM-ohjelmia on joku viisi erilaista ja pelini ovat jakautuneet näiden kesken. :s

Steamissa näyttää olevan pelejä 113 (short cutit poislukien), suurin osa tietty Humble Bundleista saatuja puoli-ilmaisia pelejä. Eniten naputettu TF2 (1200h), Civ5 (220h) ja Binding of Isaacia (85h).
    Kirjattu
  • 09.02.13 - klo:01:11

eebrozgi Poissa

Itse en aluksi meinannut pitää Steamista ollenkaan kun pelasin sen kautta lähinnä Cave Story Plussaa ja tietylle päälle sattuessaan Steam oli turhan nettiriippuvainen. Ei hirveästi ilahduttanut junamatkalla odotella kun Steam yrittää yhdistää kännykän netin kautta kaksi minuuttia vain ilmoittaakseen, että etpäs pelaakkaan jotain Cave Storya.
    Ajan kuluessa kumminkin tuota vähän hiottiin ja minä pehmenin, mutta yhä tuo Gaben määrittelemä uudistus sopii omaan makuuni aivan täydellisesti.
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • 20.03.13 - klo:02:38

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    En tiedä miten noi toimivat, mutta tein tuollaisen.

http://steamcommunity.com/groups/resetti
    Kirjattu
  • 12.07.13 - klo:12:34

eebrozgi Poissa

KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • 13.07.13 - klo:19:43
    Jahas, tämäkin ale tuli sitten korkattua Tropico 4 -paketilla.

Praise be to Gaben.
    Kirjattu
  • 19.07.13 - klo:00:07

Ingoo Poissa

• Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    Käy tää näinki t.15€ korteista :

« Viimeksi muokattu: 19.07.13 - klo:00:09 kirjoittanut Ingoo »
    Kirjattu
  • 19.07.13 - klo:10:54
    Taidat olla alle 10lvl-scum.
    Kirjattu
  • 19.07.13 - klo:13:16

Ingoo Poissa

Lvl 16 :(
    Kirjattu
  • 23.09.13 - klo:20:03

Ingoo Poissa

Kirjattu
  • 26.09.13 - klo:11:35

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Steam Machines

Choo choo!

---

Näitä siis alkaa tulla. Aika siistiä. Valvella on aika kovat mahdollisuudet vetää tietokonepelaaminen Linuxin suuntaan. Steam OS:llä voidaan striimata Windows PC:ltä pelit, jotka eivät natiivina Linuxilla pyöri, mutta jos Steam OS ja Steam Machinet ottavat tuulta alleen ja jos Valven sanoihin on luottaminen, suuri osa tulevosta AAA-peleistä pyörii Steam OS:llä ja täten Linuxilla.

Steam OS on Androidin tapaan valmistajille vapaa käyttöjärjestelmä, ja on siistiä miettiä kaikkia mahdollisuuksia, joita se tarjoaa, jos ottaa tuulta alleen. Tulevassa televisiossasi (tai BluRay-soittimessasi) on Steam OS mukana ja voit striimata lähiverkossa pelit televisioosi, joten kyseiset laitteet eivät edes tarvitse paljoa laskentatehoa, jotta tämä olisi mahdollista. Pelikonsoli, joka ei ole lukittu. Voi asentaa uutta softaa, uutta rautaa tai vaikka vaihtaa käyttöjärjestelmän.

Hieno juttu. Toivon todella, että tästä tulee trendi, joka syö perinteisten konsoleiden markkinaosuutta.
    Kirjattu
  • 27.09.13 - klo:20:29

eebrozgi Poissa

Kirjattu
  • 31.12.13 - klo:18:58
    "Noin. Liityin Amnestyyn. Ostin niiden pinssin, maksoin 20 euroa."

Eli se uus ihme hiippari restin Steam-yhteisössä olen minä.
    Kirjattu
  • 25.03.14 - klo:20:15
    Kirjattu
  • 25.03.14 - klo:21:02

eebrozgi Poissa

Jaa, eipä mitään kummoisia. Ihan kiva että on liukkaasti toimiva julkaisukanava vaikka se itse olisikin vähemmän itseisarvo sen pelin laatua määrittämään. Markkinoinnin keinot muuttuu ajan myötä.
    Kuulen kyllä vieläkin tiuhaan eräiltä tahoilta "ostaisin jos olis Steamissa", eli ilmeisesti itse Steamiin kohdistuva myönteisyys ei ole pahemmin laskenut. Lähinnä se pelien alati paisuva julkaisutahti vaikeuttaa jokaisen yksittäisen julkaisun keikailua parrasvaloissa.
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • 25.04.14 - klo:23:58

joulun veli Poissa

• Itseoppinu Navy Seali
    http://steamcommunity.com/profiles/76561198075542934

Jep jooh, stiimus voi lisätä kaveriksi jos mieli tekee. Peliseuraa musta ei saa koska uusi kone ja kaikki pelit asentamatta due to reasons enkä muutenkaan pelaa mitään mitä muut pelaa.
    Kirjattu
  • 16.08.14 - klo:18:18
    Ostin Googlen Play Storesta tylsyyksissäni eurolla Deus Exin, ja totesin sen kahden sekunnin pelaamisella paskaksi. Enivei, pystyin menemään takaisin Play Storeen ja pyytämään täyden refundin pelistä, pelaamisen jälkeen. Olen ällikällä löyty, en tiennyt että tällaista digitaalisten pelien palauttelua harrastettiin yhtään missään, saatika tollasen ison ja pahan yhtiön kuin Googlen palveluissa.

Niin että sitä vaan että milloin sama Steamiin?

Jaa olis ehkä kannattanu ottaa jutuista selvää, pelin pystyy palauttamaan 15 minuutin sisään ostohetkestä. Tämä kyllä olikin liian hyvä ollakseen täysin totta. Että joo älkää välittäkö.
    « Viimeksi muokattu: 16.08.14 - klo:18:21 kirjoittanut Cyna »
    Kirjattu
  • 16.08.14 - klo:23:38

Echo Poissa

• Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    Steamin ulkoasu muuten päivittyi. Viileetä.

Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • 09.11.14 - klo:22:10
    Valkyria Chronicles näköjään pamahtaa Steamiin jo kahden päivän päästä, ihan kelpoon 20e:n hintaan, -10% jos ostaa ennen julkaisua. Kinostaa aika paljon, jos tykkään kovasti Fire Emblemistä ja XCOMista niin eikö mahdollisuudet sille että tykkään tuostakin ole aika isot? Harkitsen nimittäin ennakko-ostamista ja tarvitsen vielä viimehetken tönäyksen.
    Kirjattu
  • 09.11.14 - klo:22:21
    Kirjattu
  • 09.11.14 - klo:22:22
    on sillä ainakin seal of henck
    -
    Kirjattu
  • 10.11.14 - klo:12:19

Ingoo Poissa

Valkyria Chronicles lähtee Greenmangamingista vielä kelvompaan 14,40e:n hintaan.

Muista käyttää koodia NOVEMB-ERGMGX-20XOFF.

Tuossa vielä reffilinkkin, mikäli haluat 2e greenmanlompakkoon :Linkki
    « Viimeksi muokattu: 10.11.14 - klo:12:21 kirjoittanut Ingoo »
    Kirjattu
  • 10.11.14 - klo:15:59
    Juuh ostan sillä sekunnilla kun joku netissä sanoo että pc-porttaus ei ole täysin pelikelvoton ripulikasa. En riitäkään pallit yolo ennakko-ostoon. :s
    Kirjattu
  • 10.11.14 - klo:17:58

Ingoo Poissa

Isoja kuvia:

(click to show/hide)

(click to show/hide)

Kontrollit pystyy bindaamaan miten tahtoo, joten ohjainta ei tarvitse ollenkaan.
    « Viimeksi muokattu: 10.11.14 - klo:18:02 kirjoittanut Ingoo »
    Kirjattu
  • 10.11.14 - klo:20:32
    Ok selasin Neogafin ketjuja ja vakuutuin, kiitokset tuosta GMG:n koodista.
    Kirjattu
  • 11.11.14 - klo:17:24

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Kirjattu
  • 11.11.14 - klo:17:27

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Jep. Ja on muuten huonosti kirjoitettu uutinen.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 11.11.14 - klo:18:20
    No siis toki tällainen satunnaisten vanhojen konsolipelien ilmestyminen Steamiin pitäisi pistää hälytyskellot soimaan, normaalistihan kyseessä on halpa rahastuslypsäys. Esimerkiksi BlazBlue: Calamity Triggeristä poistivat nettipelin sen lisäksi, että kyseessä on se vanhin BlazBlue jonka ei pitäisi kolmen laajennuksen jälkeen ketään kinostaa, ja Final Fantasy XIII taisi olla aika onneton yritys noin yleisesti.

Jos PC-porttaus tulee muiden versioiden kanssa samaan aikaan, ei sen toimivuus pitäisi olla mikään jymy-yllätys.

Kirjattu
  • 08.03.15 - klo:23:32
    Steam Machinesta on nyt saatu enemmän infoa ja hyvin mielissäni olen. En siitä, että edes haluaisin kyseisiä laitteita itselleni, vaan siitä mihin suuntaan ne ohjaavat koko pelialaa. Olen jo pitkään unelmoinut maailmasta jossa pelilaitteet toimivat kuin mitkä tahansa muut mediasoittimet, siten, että ostat valmistajan x tekemän pelilaitteen ja sillä pyörii kaikki pelit mitä kaupasta löytyy. Tällainen ainakin minun korvaani kuulostaisi pelaamisen kulta-ajalta, jokainen pelilaitteen omaava pääsisi kokemaan kaikki haluamansa pelit eikä täysin turhia yksinoikeuspelejä enää olisi.

Steam Machines on vähän sinne päin. Kuka tahansa valmistaja voi tehdä oman versionsa Steam Machinesta ja sillä toimii (laitevaatimuksien rajoissa) Steam-pelikirjaston pelit. Jos Steam Machines olisi ainoa olemassa oleva pelilaite, sehän olisi aika suoraan tuo minun utopiani, miinus se että koko teatteria pyörittää Gaben. Lisäksi tuossa on vielä selkeitä ongelmakohtia, eri valmistajien Steam Machinet sisältävät eri komponenttejä ja monissa ei edes tarkalleen lue minkä videokortin ne sisältää, erittäin oleellinen tieto jota ei vain kerrota. Muutenkin nuo ovat vain käytännössä ylihintaisia pakettikoneita, itse koottuna säästää pitkän pennin edelleen, mikään ei siinä mielessä muutu. TotalBiscuit ehdotti hyvää ratkaisua että jos jokaisella Steam Machinellä olisi joku suorituskyky-rating ja jokaisella pelillä olisi vaatimus-rating, se selkeyttäisi ostopäätöksiä taviksille, joille tämä koko höskä on ilmeisesti suunniteltu.

Steam-ohjain on erittäin kiintoisa mutta epäilenpä että tuo Xbox360-ohjainta PC:llä tulee syrjäyttämään. Kokeilemaan pitäisi päästä.
    Kirjattu
  • 04.02.17 - klo:13:03

Ingoo Poissa

Tästä ylijääneitä humblebundlesta saatuja koodeja :
    (click to show/hide)
    Yllätykseksi jätän mainitsematta, mikä peli on mikäkin koodi :)
    Listasta löytyy mm. Day of the Tentacle remastered, Bioshock, Dead Island ja läjä indiepaskaa.

Toivoisin että jengi ottaisi maksimissaan kaksi avainta per pää :)

Kirjattu
  • 04.02.17 - klo:13:59
    Kiitos Risenistä ja Killer Is Deadistä, Ingoo-setä. :)
    Kirjattu
  • 04.02.17 - klo:14:11

Echo Poissa

• Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    Minun paketeissani oli Burnout Paradise ja Vanishing of Ethan Carter. Kiitos Ingoo-pukki :)

Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • 04.02.17 - klo:14:50

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Ryse: Son of Rome ja Saints Row kolmonen mulle. Kiitoksia. Passeleita ilmaispelejä sikäli, että näitä tuskin olisin itse tullut ostaneeksi.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 04.02.17 - klo:15:00

Tingle Poissa

• Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Käytin koodit 7 ja 8
    Koodia: [Valitse]
    EYPYJ-Y5PH7-I2ETE
    B4CNV-V09EK-AFJVD

Sain Mirror's Edgen ja Gishin. En lupaa pelaavani kumpaakaan, mutta kiitos paljon Ingoopukki, Ingoopukki, valkoparta, vanha ukki.
    Eikös indiet, paina selkää,
    käypä tänne emme pelkää.
    Oothan meille vanha tuttu,
    ystävämme, pelinuttu.
    Tääl on myöskin kiltit lapset
    kirkassilmät haisupillut.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • 04.02.17 - klo:20:34

Riby Poissa

• Anon9746
      • Resetti.net
    Lainaus
    "Liian monta aktivointiyritystä
    Tällä tilillä tai tästä IP-osoitteesta on yritetty aktivoida liian monta tuotetunnusta. Odota ja kokeile myöhemmin uudelleen."

Toisin sanoen aika moni koodi on jo käytetty, kun yhtään käyttämätöntä ei tullut vastaan ennen tuota herjaa. :<

Kaunis ajatus *<3*

<div class="signature">', $message['member']['signature'], '</div>';
    Kirjattu
  • 04.02.17 - klo:20:45

Ingoo Poissa

Täytyy varmaan jakaa Ircin kautta seuraavat sitten joskus. Liekö lurkkaajat/joku botti napannut.
    Kirjattu
  • 04.02.17 - klo:20:55
    Tai sitten jakamisen voisi suorittaa Resetin kauppapaikalla. Se näkyy vain jäsenille.
    Kirjattu
  • 04.02.17 - klo:21:13

Ingoo Poissa

No siellä sit seuraavaks, kun en tajunnut moista ollenkaan.
    Kirjattu