Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Remember Me

12.02.13 - klo:01:13
Et ole kuullut tästä? En ihmettele.

Tässä on uuden "okamin" ainekset kasassa; Capcomin alainen studio tekee mainion ja muistettavan pelin, mutta Capcom tavalliseen tapaansa kusee markkinoinnin täysin. Peli ei myy juuri mitään, jolloin Capcom kaataa pelistudion alas.

Tällaisen avautumisen takia piti ketjukin tehdä...
« Viimeksi muokattu: 12.02.13 - klo:01:15 kirjoittanut Cyna »
Kirjattu
  • ::
  • 12.02.13 - klo:01:15

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Ketjun tekemisessä on suunnaton vaiva ja energia. Ajattele miten paljon sademetsää olisi säästynyt ilman tätä!
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 12.02.13 - klo:01:39
    Mietiskelin tätä jokin aika takaperin. Miksi kaikki hienot konseptit mennään pilaamaan tappelulla? Eikö kerrankin voitaisi tehdä aikuisille peliä, jossa ei joko missaa suurta osaa pelin ominaisuuksista, kun ei tappele laajasti ja monipuolisesti, tai pidä räiskiä/hakata itseään tuhatpäisen vihollislauman läpi?

    Joka tapauksessa tämä on niitä pelejä, mitkä pitää ostaa sitten viimeistään alennusmyynneistä.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.02.13 - klo:07:59
    elämä on paskaa
    Kirjattu
  • ::
  • 12.02.13 - klo:08:01
    Nyt kun olisi se tykkäysnappi...!!!
    Kirjattu
  • ::
  • 12.02.13 - klo:08:16
    Olen katsonut tästä muutaman videon. Niissä on näkynyt tasan jo viitisen vuotta sitten vanhentunutta kiipeilygameplayta sekä maailmaa mullistava combo lab, joka näyttää vaikuttavan itse peliin jopa niinkin paljon, että saa päättää paineleeko pelin aikana enemmän X:ää vai Y:tä. Tähän päälle amnesiasta kärsivä päähenkilö, yllätyksettömältä vaikuttava juoni ja keskinkertainen ulkoasu. En tätä ehkä ihan Okamiin vertaisi ainakaan pelin laadun osalta.

    Lupaudun toki katselemaan enemmänkin infoa pelistä kunhan kotiin pääsen, ihan vain Cynan mieliksi. :3
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.02.13 - klo:09:18

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Olen kuullut ja itse asiassa seurannutkin mielenkiinnolla. Tämä on yksi niistä harvoista tulevista pelijulkaisuista, jotka kiinnostavat enemmänkin. En suhtaudu peliin aivan yhtä pessimistisesti kuin Zoink, varsinkin kun juonen yllätyksettömyydestä ei oikeastaan voi tässä vaiheessa sanoa juuta eikä jaata. Joka tapauksessa tuo muistojen muokkaaminen, niin kiinnostava ja kekseliäs konsepti kuin onkin, vaikuttaa olevan loppujen lopuksi vain yksinkertaista objektien läpikäymistä ja klikkailua. En nyt suorilta käsin osaa sanoa, millä kaikilla konsteilla siitä saisi mielenkiintoisemman, mutta pelkään koko jutun jäävän gimmickiksi Detonatinkin manaaman toiminnan noustessa pääosaan.

    Näkemieni videoiden perusteella tässä yhdistellään aika monia eri pelejä, mieleeni tulevat ainakin Assassin's Creed (kiipeily) ja Batman Arkhamit (tappelu), futuristisesta ulkoasusta puolestaan lähiaikojen peleistä ehkä Deus Ex: HR. Saa nähdä onko tuo pelin oma juttu kuinka yritteliäs ja mielenkiintoisesti toteutettu, sillä on kokonaisuuden kiinnostavuutta tarkastellessa melko suuri merkitys.

    Odotuslistalla siis on, mutta tässä vaiheessa suhtaudun vielä pienellä varauksella mahdollisen pettymyksen välttämiseksi.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.02.13 - klo:13:48
    Lupaudun toki katselemaan enemmänkin infoa pelistä kunhan kotiin pääsen, ihan vain Cynan mieliksi. :3

    Ei mun mieliksi tartte mitään kattoa, ei mua oikeastaan edes sen suuremmin kiinnosta edes koko peli, sivusilmällä vain tarkkailen. Ragettaa vain capcom.

    Näkemieni videoiden perusteella tässä yhdistellään aika monia eri pelejä, mieleeni tulevat ainakin Assassin's Creed (kiipeily) ja Batman Arkhamit (tappelu), futuristisesta ulkoasusta puolestaan lähiaikojen peleistä ehkä Deus Ex: HR.

    Minusta peli suorastaan huusi Ghost Trickiä noissa muistonmanipulointikohdissa. Tosin niin, eihän sitä vielä tiedä kuinka isossa osassa tuo toistaiseksi pelin mielenkiintoisin osio on.

    Ketjun tekemisessä on suunnaton vaiva ja energia. Ajattele miten paljon sademetsää olisi säästynyt ilman tätä!

    Ei siinä mitään vaivaa ole, tuntui vain typerältä ja vähän jopa ilkeältä tehdä ketju asiasta, jonka alunperin ajattelin vain ohimennen mainita irkissä, negatiivinen dissaus yhtiötä kohtaan ja pelistä, joka ei edes pahemmin itsessään kiinnosta.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.02.13 - klo:15:45
    Noin, katselin lisää gameplayta, tällä kertaa myös muistojen remixauksesta. :3
    Tuli tosiaan melkoisesti mieleen Ghost Trick, mutta en tiedä onko se hyvä vai huono asia. Ghost Trickissäkin kun lähinnä se juoni jaksoi pitää mielenkiintoa yllä, kun taas puzzlet olivat enemmänkin tasoa trial and error. Pelin ulkoasu oli myös parempi kuin mitä muistin, tiedä sitten olenko katsonut jotain useamman vuoden vanhaa materiaalia. Deus Ex -vibat ovat suuret maailman ja muunkin osalta, mistä Human Revolutionin fanittajana pidän todella paljon, mutta samalla pelistä tuntuu puuttuvan se "oma" juttu. Kyllä tätä kehtaa ehkä nykyisen pelitilanteen mielessä pitäen odottaa, mutta pienellä varauksella.


    E: Kirjoittamisen jälkeen tajusinkin yrittäneeni kirjoittaa samaa viestiä kuin Tapzalla ylempänä. Tydyy. Lukekaa se, se on parempi. :----)
    « Viimeksi muokattu: 12.02.13 - klo:15:48 kirjoittanut Zoink »
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • ::
  • 16.09.14 - klo:22:39
    Oli alessa Steamissa viikonloppuna, ostin ja nyt se meni läpi. Vuodatan.

    Peli näyttää tosi kivalta. Tunnelma ja ulkoasu ovat jännä sekoitus josta tulee mieleen Deus Ex: HR, Mirror's Edge, Portal, Half-Life ja Beyond Good & Evil, ja tykkäsin siitä kovasti. Maisemat ja pelialueet ovat täynnä yksityiskohtia, ja tappelun ulkopuoliset alueet tulikin pääasiassa talsittua kävelynopeudella jotta bongaisin kaikki pienetkin jutut ympäristöstä. Grafiikat olivat muutenkin täysillä asetuksilla oikein mainiot.

    Tappelusysteemistä. Ei tämä mikään Batman ole mutta ei huono yritys ollenkaan. Erityisesti tykkäsin dynaamisesta musiikista ja äänimaailmasta joka palkitsi orgastisilla tulevaisuuspiippailuäänillä/-musiikilla jos onnistuit suorittamaan kombon loppuun, ja vastaavasti jos vihu sai sinuun osuman kaikki musa vain kiusallisesti häviää. Monet ovat tuota aika äkkiä itseääntoistavaksi haukkuneet mutta minusta ei se nyt niin hirveästi sitä ole, pelin loppuun asti peli pudottelee uusia kykyjä ja vihutyyppejä jotka vähän aina sekoittavat pakkaa, ja tappelut voi suorittaa läpi monella tavalla joista pelaaja valitsee sen mieluisimman. Ei minusta yhtään sen itseääntoistavampi kuin vaikkapa just Batmaneissä, ei valittamista itselläni.

    Njoo kiipeilyosiot mutta onhan noita vaikka Unchartedeissakin ja nehän ovat hyviä pelejä???? Eivät ne tässä erityisen haastavia olleet mutta hienot maisemat ja kamerakulmat pitivät mielenkiinnon yllä.

    Memory Remixaus oli tosi kivaa mutta samat natinat voisin sille antaa mitä annoin Ghost Trickillekin, että ne puzzlet eivät varsinaisesti vaadi mitään loogista päättelykykyä tai sellaista, täytyy vain kokeilla juttuja ja sen jälkeen kokeilla juttuja yhdessä kunnes homma menee läpi. Remember Messä oli se yli Ghost Trickin että tapahtumilla oli monta eri lopputulosta, vaikkakin on vain se yksi jonka jälkeen pelissä pääsee eteenpäin, mutta todella kiva yksityiskohta (oliko Ghost Trickissa useampia lopputuloksia, en olekaan varma?). Mieluummin yritti välttää sitä oikeaa ratkaisua ja kokeilla miten monella tavalla kohtaus voi päättyä.

    Aivan pakko mainita miten hyvin animoitu Nihilin peppu on, ja hyvä niin, sehän peittää neljäsosan ruudusta melkein koko peliajan. *_*

    Itse tykkäsin siis tästä pelistä tosi paljon, mutta en välttämättä pystyisi tätä ihan suorilta suosittelemaan, tämä kun juuri minun pelillisiä pakkomielteitä kutkutteli, ulkoasullaan ja äänimaailmallaan. Pelillisesti sellainen keskiverto, ehkä vähän yli. Tosin meninkin tähän asenteella "tää on ihan paska" kun sitä koko internet oli kailottanut (joku relixikin sanoi että älä osta, mee pois), ja sitten yllätyin positiivisesti n. joka jutusta, en tiedä paljon sillä oli merkitystä asiaan, tuskin paljoa.
    « Viimeksi muokattu: 16.09.14 - klo:22:41 kirjoittanut Cyna »
    Kirjattu
  • ::
  • 06.11.16 - klo:21:03
    Olen näemmä kolmisen vuotta sitten luvannut ostaa tämän alennusmyynneistä. No, minä ostin, mutta vähemmän yllättävästi jätin pelikirjaston pohjalle odottelemaan.

    Eilen sitten asentelin pelin lopulta ja tänään vedin loppuun. Ja voi elämä miten kauheasti petyin.
    Paljon voin antaa anteeksi, mutta huonot ja jäykät kontrollit eivät kuulu tähän joukkoon. Hyppelyt ovat vähän niin kuin Unchartedeissa, mutta tämän lasken sekä plussaksi, että miinukseksi. Oikeasti hei pelit, jos tuo yksi palkki ei olisi painon alla pudonnut, niin miten olisin päässyt jatkamaan. Yrittäkää edes. Tappelu on kehnoa Batmania; vihollisen väistäminen katkaisee kombon (ellei väistä juuri oikealla tavalla, joka yleensä on mahdotonta, jos ei tahdo väistää keskelle vihollislaumaa) ja jos väistät joitain, niin väistöstä toipuessasi toinen vihollinen humauttaa turpaan. En myöskään onnistunut (ainakaan tietoisesti) jakamaan komboa kahden(/useamman) vihollisen välille, yrittäessäni kombo vain alkoi alusta. Yhdistetään tähän yksi pelin loppupuolella tapahtuva tappelu, jossa kaksi supervihollista pitää jatkuvalla syötöllä kahdeksaa pikkuvihollista kentällä, eikä supervihuja pysty lyömään ilman tiettyä cooldownia, jota pitääkin odottaa sitten kaksi minuuttia. Samalla pitäisi väistellä pikkuvihuja ja yrittää tehdä komboa, joka lyhentää cooldowneja, mutta samalla pitäisi myös tehdä komboa, joka palauttaa hipareita (koska väistäessäsi yhtä lyöntiä teleporttaa toinen supervihu taaksesi ja humauttaa puolet elämästä pois ennen kuin väistö onnistuu taas). Tähtääminen on vaikeaa ja komboa tehdessä pitää odottaa sata vuotta ennen seuraavaa inputtia, muttei sataa vuotta ja kahta sekuntia, silloin nimittäin alkaa uusi kombo.

    ComboLabissa saakin päättää valmiista komboista mitä kukin isku tekee (enemmän lämää, palauttaa hipareita, lyhentää cooldownia), mutta vasta kun on unlockannut tietyn nappulan inputteja lisää. Ja tietysti pelin määräämässä järjestyksessä, nauti toisen lyönnin jälkeen rikkinäisestä neljännestä kombostasi parin episodin ajan. Yritys hyvä kymmenen, toteutuksesta pyöreä nolla.

    Sitten niistä muistinrukkausosuuksista[sic]. Kuten odotettua, on oikeita vastauksia vain yksi. Sitten pelillä on vielä otsaa jaella acheja vaihtoehtoisista lopputuloksista. Tässäkin kontrollit ovat kankeat, kankeammat kuin tappelussa, joka on jo jonkinasteinen saavutus. Samalla rahalla, joka käytettiin taistelusysteemin väsäämiseen, olisi voitu tehdä aika monta puzzlea lisää, sekä useampia "oikeita ratkaisuja". Mutta selkeästi Batmania tällä lähdettiin haastamaan.


    Hyvät:
    +Idea
    +Lyhyt
    +Nilinin takapuoli

    Huonot:
    -Toteutus
    -Lyhyys on positiivinen ominaisuus
    Kirjattu
  • ::