Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

The Last of Us

14.02.13 - klo:22:28
Last of Us on Naughty Dogin uusi peli Playstation kolmelle. Siinä on Zombeja ja päähenkilöinä on parrakas mies sekä nuori tyttö. Enempää en tällä hetkellä tiedä, enkä haluakaan tietää. :)

Julkaisu on kesäkuun 14. päivä.
Kirjattu
  • ::
  • 14.02.13 - klo:22:34

    Tapza Poissa

    • /)^ɛ^(\
    • Rappiolla
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Vitun zombit. Olen tosin pitänyt tähän mennessä kaikista Naughty Dogin peleistä, joihin olen näppini upottanut, ja nekin jotka ovat pelaamatta (Unchartedit) houkuttelevat jonkin verran, joten kaipa tätä uskaltaa jonkin asteisella mielenkiinnolla odotella.
    Gabe is thin. Gabe is thin. Gabe is thin.
    Kirjattu
  • ::
  • 15.02.13 - klo:08:07

    Sotakoira Poissa

    • D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    Itse oon seurannut mielenkiinnolla pelistä julkaistuja artikkeleita ja videoita. Kyseessä yksi harvoista peleistä joita oikeasti innolla odotan, ja saa nähdä kuinka hyvä siitä loppujen lopuksi tulee. Pidän siitä että selviytymisessä suurta osaa esittävät muut ihmiset, ja pidin myös maailman ulkoasusta ja olemuksesta. Viimeinkin "post-apokalyptinen" peli joka ei ole pelkkää ruskeaa ja harmaata.

    Toivon että tuo kumppanin AI ei tule olemaan rasite valmiissa tuotteessa, niin paljon huonoja kokemuksia AI-kumppaneista niin monesta pelistä että huhhuh.
    Kirjattu
  • ::
  • 05.06.13 - klo:21:37
    Kirjattu
  • ::
  • 05.06.13 - klo:22:30

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Yritän koko aika vakuutella itelleni etten mä tarvi tätä heti julkasussa. Fuck.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.06.13 - klo:00:35
    Arvosteluissa mainitaan jälleen kerran siitä, että vihollisia tippuu läpipeluun aikana useita satoja ja esimerkiksi gametrailersin yksinpeliarvostelussa oli videokuvaa lähinnä pelkistä taisteluista. Herää kysymys kuinka paljon sitä muuta sisältöä pelissä on. Taitaa jatkaa Unchartedin jalanjäljissä, että kaikki muu kuin itse räiskiminen on kiinnostavaa mutta sitten sitä räiskintää pitää tunkea koko peli täyteen. Unchartedeissa sentään oli silloin tällöin varsin näyttävät ja kiinnostavat miljööt ja mainioita puzzleja jotka kummatkin vaikuttavat tästä puuttuvan.

    Toisaalta kuka minä olen tuomitsemaan, Naughty Dog osaa kyllä asiansa ja luultavasti peli on ainakin laadukas jos ei muuta. Tulee varmaankin hommattua sitten kun se maaginen parinkymmenen euron raja rikkoutuu. Sinänsä vain huvittaa, että yleisen mielipiteen mukaan CoDit ja muut vastaavat ovat paskaa mutta toinen putkiräiskintä paskemmalla nettipelillä kuitenkin maistuu.
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.06.13 - klo:07:15
    No joo no ei kyl ollu paljoo puzzlei Uncharted ykkösessä ja kakkosessa... ja ne ainoot puzzletki oli tosi helppoja jopa mun aivoille.
    elämä on paskaa
    Kirjattu
  • ::
  • 06.06.13 - klo:07:40

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Nykypäivän peliarvioihin on kyllä ihan turha luottaa, mutta lähinnä tarinan takia haluaisin pelata tämän mahdollisimman pian. Mikään ei kyrsi enempää kun joku huutelee ja spoilaa mielenkiintoisen pelin...

    in b4 pelaa videopelejä tarinan takia :DDDDDDDDDDDDDD
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.13 - klo:19:52
    Serious Auto-Save Problems Plague The Last of Us

    Ehdinkin jo miettiä miksi startti-ruutu näyttää tältä:/ Selittääköhän tää kanssa miksei oo tullu trophyjä...
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.13 - klo:20:05

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Autosave bugii ja metascore 96 jeesjees.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.13 - klo:22:14
    No ei tuota päivitystä ollut arvostelijoiden saatavilla.

    Lopetin pelin ja joudun taas aloittamaan prologista. :( Noh, saanpahan nyt vedettyä hiiviskelyt paremmin.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.06.13 - klo:00:09
    Pelikello näyttää 12h 31min ja vähän yli puolen välin mennään. Varmaan pari tuntia peli seisonut startissa.

    oha tää iha vitun hyvä
    Kirjattu
  • ::
  • 01.07.13 - klo:13:02
    Pakko kai kertoa joitakin fiiliksiä täälläkin.

    Ihan ensimmäiseksi: Last of Us ei ole Uncharted. Moni Xbotti heitti minulle rakkaalla kanavallamme "nauti zombi-Unchartedistasi", mutta voi pojat kun ukot oli väärässä. Last of Us on selviytymistä, lähes yhtä isolla S:llä kuin ensimmäiset Resident Evilit. Normaalilla vaikeustasolla panoksia löytyy vähän, ja pelaajaa selvästikin rohkaistaan hiippailuun ja vihollisten hiljaiseen nujertamiseen. ADHD pumpum -pelaajana olin aluksi vähän pihalla, mutta puolivälissä jokainen konflikti hoitui siististi varjoissa.

    Pelin juoni oli hyvä, joskin jo jonkin verran nähty muissa Zombiapokalypse-jutuissa, mutta hahmot sekä maailma olivat erinomaisia. Punaniska-aksentilla muriseva Joel toimi loistavasti päähahmona ja oli myös mukavaa vaihtelua Unchartedien vekkuli-Drakelle. Ellie taas vei aitoudellaan ja rääväsuullaan palkintopystin lempilapsivideopelihahmonani. Etenkin hetket, joissa Ellie kummasteli kaiken maailman 2000-luvun teinityttöjen turhuuksia, jäivät mieleen sellaisina "True dat" -hetkinä.

    Muutama ajatusviiva spoileihin, käsittelen loppua ja muuta spoilerihtavaa:

    (click to show/hide)

    Kaiken kaikkiaan The Last of Us vei Uncharted 2:n paikan PS3:n parhaana pelinä. Naughty Dog ansaitsee kaiken kunnian, pitää varmaan ostaa PS4 ihan vaa seuraavan NG-pelin takia.
    « Viimeksi muokattu: 22.01.14 - klo:19:58 kirjoittanut Coconuut »
    Kirjattu
  • ::
  • 02.07.13 - klo:23:18
    Uskokaa tai älkää, tämä on oikeasti ihan hyvä peli.

    Ja kyllä tästä maistuu Uncharted vähän läpi.

    Normaalilla kun pelaa, on vähiten raivoa aiheuttuva vaihtoehto sniikkailla hiukan ja räiskiä loput. Selviytymisluonteensa peli näyttää siinä, että ammuksia ja muita tarvikkeita on hahmolle tarjolla kahdella tavalla: Niin paljon ettei kaikkia pysty ottamaan mukaan, ja niin vähän ettei niitä ole oikeastaan yhtään. Ja ei niitä polttopulloja kehtaa heittää, kun kantoon mahtuu korkeintaan kolme, ja ne tarvikkeet joista moisia voisi kyhätä menevät myös ensiapupakkauksiin (joita ei niitäkään kauheasti kehtaa käyttää, ellei pelaa niin huonosti että on pakko). Erityisesti vituttaa, että esimerkiksi kivääriin saa kannettua mukanaan vain yhdeksän patruunaa, mutta pistooleihin kuteja on kymmenittäin. Enkö voisi vaikka jättää kaikkia revolverini ammuksia ojaan ja käyttää sen tilan kiväärin tai haulikon patruunoihin? Yleisin ase on varmaankin Joelin nyrkit ja pätkä kakkosnelosta.

    Välillä AI on tyhmä kuin mikä ja välillä se vierittää taktisia kuvioita kuin paraskin sotilaskomentaja. Luojan kiitos telepaattiset vartijat eivät jostain syystä näe hiiviskelyosuuksissa tekoälykavereita vaikka nämä juoksisivat pahiksen nenän edestä. Ellie on usein jopa hyödyllinen, vaikka alussa tytön toimenpiteet rajoittuvatkin "behind you!" -huutoihin vihollisen yrittäessä hiippailla Joelin niskaan.

    Ellien kasvu on tulee pelissä hyvin esille, vaikka pelin juoni noudattaakin miltei kaikkia kliseitä. Tyttö on oikeasti hieno matkakumppani, joskin tilaisuuksia Ellien suoraan suojelemiseen tulee tavallisessa pelitilanteessa ikävän vähän. (Vaikka "pikku"tytön pitäminen kaukana zombiesta ja aseita heiluttelevista hulttioista onkin kohtuullisen järkevää.) Ainoa varsinainen moite Ellien käytöksestä tulee tämän yltiöpäisestä kiroilusta. Vaikka se onkin realistista (etenkin pelin miljöön huomioon ottaen), on useammin kuin kerran tullut toivottua Joelin huomattavan tästä edes klassisella "language!" -huudahduksella.

    Ellie kyllä näyttelee ikänsä (ja myös osittain tiettyjen juonisyiden) takia eri roolia kuin The Walking Deadin Clementine, mutta kyllä The Last of Us vie pystin Parhaasta lapsihahmosta merkittävässä roolissa. Saatan kyllä olla hiukan liian lempeä tätä peliä arvioidessa, sillä isä-tytär-suhteet päähenkilön ja nuoremman tytön/naisen välillä ovat aina osuneet heikkoon kohtaani. 12 on paras ikä.

    Mielestäni pelin parasta antia on sen ainaisen tappelun ja hiiviskelyn sijasta tyhjien naapurustojen ja raunioiden tutkiminen. Koskaan ei tiedä milloin jonkin oven takaa hyökkääkin zombie (vaikka yleensä ei hyökkää), joten ainakin alussa pelaajan täytyy olla varpaillaan. Puzzleja on melko vähän, mutta yleensä ne eivät tunnu liian irrallisilta, ja ovatkin helppoudessaan välillä ihan vain rasittavia.

    Kyllä tämän aikankin kerran pelaa, jos sattuu PS3 jostain nurkasta löytymään.

    Ja sitten ne pakolliset spoilerit:
    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 12.09.13 - klo:11:58
    Kirjattu
  • ::
  • 22.01.14 - klo:20:03
    Pidennetty traileri:
    <a href="http://www.youtube.com/v/t4qvqiVOk6Q" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/t4qvqiVOk6Q</a>

    Left Behind tulee myyntiin helmikuun 14. päivä. Hintaa en tiedä, enkä oikeastaan välitä, ostoon kuitenkin.  :>
    Kirjattu
  • ::
  • 30.09.14 - klo:01:05

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Voi huhhuh, tulihan sitten viimeinkin koettua tämä varsin laajalti ylistetty peli ja tapani mukaan lyhyet ajatukset tästä alla.

    Ensinnäkin PS4-versio on aivan fantastinen. Lataustaukoja ei ole, peli pyörii äärimmäisen sulavasti 60fps ja peli näyttää animaatioineen ihan rikollisen hyvältä ollakseen pohjimmiltaan viime sukupolven peli. PS4-versiohan tarjoilee lisäksi bonareina melko hauskan Photo Moden ja vaihtoehdon valita 30 ja 60fps:n välillä. En kyllä edelleenkään ymmärrä, miten kukaan valitsisi 30 framea 60 sijaan, mutta ehkä jätän tämän kysymyksen pohdiskelun johonkin toiseen topikkiin. Toisaalta vaihtoehtoiset ruudunpäivitykset ovat mielestäni varsin loistava idea ja toivonkin, että tätä käytäntöä alettaisiin nähdä peleissä lisää.

    Peli on aika huikea kokemus ja yllätyksekseni se vain paranee koko ajan. Alku on kieltämättä ehkä vähän turhan tahmea näin jälkikäteen ajatellen. Alussa on vähän turhan paljon tylsiä tikkaiden siirtelyjä ja muuta "puzzleilua". Ymmärrän kyllä näiden tarkoituksen, ja rytmityksen puolesta niissä onkin järkeä, vaikka homma käy aika nopeasti itseääntoistavaksi. Hauskaa tosin, että peli itsekin irvailee näille kohtauksille. Niin sanottua downtimea on muuten todella paljon ja huomasin pitäväni näistä osioista melkeinpä eniten koko pelissä. Sinänsä hassua, koska en pidä itseäni tällaisten kokemuspelien suurimpana ystävänä, mutta koin saavani suurimmat kiksit pelistä silloin kun en aktiivisesti tehnyt oikeastaan mitään. Peli onnistuu luomaan todella vahvan tunnelman ja seikkailun ja jännityksen fiilistä. Olin hieman epäuskoinen huomattuani sydämeni pompottelevan aivan hulluun tahtiin jonkin nolon quick time eventin jälkeen. Tämä lienee merkki siitä, että joko a) olen lopullisesti sekoamassa tai b) peli onnistuu äärimmäisen hyvin siinä, mitä se yrittää. Muutenkin pelaaminen on hyvin jännittävää, koska pelissä eteneminen ei ole mikään itsestäänselvyys ja aika moni asia on loppujen lopuksi kiinni aika pienistä seikoista. Pelottavahan The Last of Us ei ole, mutta hiton kuumottava kylläkin.

    Itse gameplay on loppujen lopuksi aika tyydyttävää. Tykkään pelin mikromanageroinnista ja rajatuista resursseista. Olen myös aina diggaillut hiiviskelypeleistä, mitä The Last of Us myös loppujen lopuksi suurimmilta osin edustaa. Kaikenlainen pieni nikkarointi ja ympäristön tutkiminen resurssien toivossa oli yllättävän mielekästä. Sanottakoon, että ammuskelun määrää pidettiin loppujen lopuksi aika vähäisenä, mistä pidin. Niin moni peli sortuu siihen, että erityisesti loppupuolella peli alkaa tunkea aivan liikaa ammuttavaa ruudulle (terve RE: Revelations ja Dead Space) ja meininki alkaa puuduttaa ihan liikaa. Tällaista ongelmaa en kokenut The Last of Usin kanssa.

    En voi sanoa, että tarina olisi erityisen oivaltava tai kliseetön, mutta se on toteutettu mestarillisella ammattitaidolla. Hahmot ovat upeita, tapahtumapaikat mieleenpainuvia, juonenkäänteet luonnollisia ja välianimaatioita on ilo katsella. Tarinan kulkua seuraa yllättävän suurella mielenkiinnolla, koska toteutus on niin ensiluokkaista aina dialogista ääninäyttelyyn. Onpahan tarjolla vielä sitä kuuluisaa filosofiaakin, ainakin pelin loppupäässä, jossa moraaliset dilemmat nostavat päätään ja hahmotkin saavat uusia ulottuvuuksia. Tykkäsin tarinasta todella, todella paljon.

    Olin melkoisen yllättynyt siitä, kuinka paljon pelissä on siistejä yksityiskohtia. Esimerkiksi taskulampulla Ellien naamaan sojottaminen saa likan irvistämään. Toisen mieleenpainuvan yksityiskohdan huomasin vasta pelin loppupuolella, kun Ellie ja Joel painautuivat samaa seinää vasten ja Joel asetti toisen kätensä Ellien ympärille. Ihan pieniltä vaikuttavia juttuja, mutta tällaiset lisäävät vain niin paljon.

    Peli ei ole tietenkään ilman ongelmia. Ennakkoon olin kauhistellut pelin tekoälyä ja suoraan sanoen se on ihan naurettavan paska. En ehkä muuten välittäisi tällaisista asioista, mutta kun The Last of Us nyt sattuu olemaan tarinapohjainen kokemuspeli, jossa immersio on niin kriittinen osa kokonaisuutta. Vähän turhan usein immersio katosi taivaan tuuliin tekoälyn toiminnan takia. Ymmärrän gameplayn sujuvuuden ja turhautumisen välttämisen kannalta sen, miksi viholliset eivät esimerkiksi huomaa Joelin seurassa kulkevia npc-hahmoja, mutta kyllähän tämä nyt vähän häiritsee. Lisäksi pelissä on muutamia teknisiä ongelmia. Välillä tekstuurit latautuvat liian hitaasti tai katoavat kokonaan. Kuolin kahdesti jäätyäni tyhjyyden päälle leijailemaan. Onneksi peli onnistuu nappaamaan otteeseensa aika nopeasti tällaisten ongelmien jälkeen.

    Tällä hetkellä antaisin pelille erittäin vahvan 4/5-leiman, mutta voi hyvinkin olla, että pidemmän sulattelun jälkeen vaihdan korkeammaksi. Tämä on niin mielettömän lähellä napakymppiä.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 30.09.14 - klo:02:02

    Ihanaakin ihanampi Tomoko

    Mielipiteemme tästä pelistä ovat suorastaan pelottavan lähellä toisiaan. Pohdin edelleen itsekin, että antaisinko pelille arvosanaksi viisi tähteä viidestä vai pitäisinkö sen "vain" erittäin vahvana neljäkauttavitosena. Siinä missä ensimmäinen Dead Space oli minulle se oikea Resident Evil 5, niin tämä on kyllä ehdottomasti sitten Resident Evil 6, ei siitä vain mihinkään pääse. Naughty Dog saattaa hyvinkin olla se lempparini tällä hetkellä länsimaalaisista pelitaloista, vaikka Valve kyllä tulee lähelle Portaliensa kanssa ja Rockstar Gamesin viime sukupolven hitit ovat valitettavasti vieläkin kokematta.

    Taidan muuten kuulua niihin harvoihin pelaajiin, joita ei edes haittaisi, vaikka The Last of Us ei saisikaan jatkoa. Olisihan se toki kutkuttavaa tietää, kuinka tarina voisi tuosta jatkua ja miten teknisesti kehittynyt peli jatko-osa todennäköisesti olisi, mutta ei se avoimeksi jäävä loppukaan huonolta ratkaisulta minusta tuntuisi. Vähän kyllä pelottaa se, mikäli tätä nimikettä aletaankin nyt lypsäämään, kun on tekeillä jo se elokuvakin...
    Kirjattu
  • ::