Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Lukeminen ja kirjallisuus

07.01.08 - klo:17:23
Elikkä, keskustelua lukemisesta.

Tällä hetkellä on juuri kesken Tuntematon sotilas, joka koulua varten tulee lukea. Harmi, että moinen tyrkytetään pakkopullana oppilaille. Moisista kansallisaarteista tulisi nauttia rauhassa ilman mitään hiilihangolla persettä pistävää opettajaa. Olen nyt lukenut kaksi kappaletta sillä tavalla, että on olleet Rokka ja Susi mukana, eli ei niitä sivuja takana vielä taida olla puoliakaan.

Kun Tuntematon on luettu siirryn Remeksen Hermekseen, jonka sain joululahjaksi. Olen lukenut muutaman muunkin Remeksen (kaikki nuorille suunnatut omistan ja olen siis lukenut). Hermeksen jälkeen on edessä ehdottomasti jo syntymäpäivälahjakseni saamani Neil Gaimanin Neverwhere, joka on jostain syystä jäänyt toistaiseksi lukematta. Joku fantasiakirja se on olevinaan ja tämä painos englanninkielinen.

Yleensä olen lukenut Pottereita. Kuusi ensimmäistä olen lukenut suomeksi, joista ensimmäisen kahdesti. Joka kirjan olen lukenut englanniksi. Aiemmin luin ahkerasti myös Agahtha Christien dekkareita, pääasiassa Hercule Poirotista kertovia sellaisia. Olen myös muutaman Reijo Mäen kirjan lukenut.

Yleisestiottaen tulee luettua aivan liian vähän.
Kirjattu
  • ::
  • 07.01.08 - klo:17:26

Jeftano Poissa

• Jeftano
      • YO TUBE!
    Itse olen lukenut kaikki Kapteeni Kalsarit, mahtava kirjasarja vaikka onkin vähän pienemmille suunattu.
    .                                                                                                   .

.                                                                                                   .
    Kirjattu
  • 07.01.08 - klo:17:27

Kraid

Kapteeni Sinikarhun 13 1/2 elämää sen olla pitää.
    Kirjattu
  • 07.01.08 - klo:17:35

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
      • Nintendo Network ID: Temathael
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737-9533-9532
      • Steam ID: Temathael
    Ite rakastan lukemista. Hyviä kirjoja.

Vanhanaikainen Dragonlance-nörtti olen. Nyt olen lukemassa Legendoja, kun huomasin etten ollut häpeäkseni niitä ikinä lukenut. Kaksosten Aika menossa vasta.
    Kirjattu
  • 07.01.08 - klo:17:39

Dragonride

Mistä päin Suomea muuten löytäis Halo: First Strikeja, Ghosts of Onyxeja jne. suomennettuna? Vai onko niitä ihan missä kirjastossa tahansa? Niin ja etin samalla niit Marvelin Halo-sarjiksia. Tänk juu.
    Kirjattu
  • 07.01.08 - klo:17:40
    Juuri toissapäivänä sain luettua Taru sormusten herrasta-trilogian. Kyllä kesti.
    Kirjattu
  • 07.01.08 - klo:17:50
    Minä luin Tuntemattoman sotilaan jo kuudennella luokalla, vapaaehtoisesti. Hyvä romaani.

Sen jälkeen en olekaan enää kirjoja lukenut.
    Kirjattu
  • 07.01.08 - klo:18:15
    Mistä päin Suomea muuten löytäis Halo: First Strikeja, Ghosts of Onyxeja jne. suomennettuna? Vai onko niitä ihan missä kirjastossa tahansa? Niin ja etin samalla niit Marvelin Halo-sarjiksia. Tänk juu.
    Mitäh, onko Halo-kirjoja muka suomennettu? Itse en ainakaan ole tämmöistä kuullut.

Kapteeni Sinikarhun 13 1/2 elämää sen olla pitää.
    Totta. Yksi parhaita lukemiani kirjoja ikinä. Huumorista fantasia-seikkalua kaikille. Pitkä, muttei missään vaiheessa kyllästyttävä. Lähes täydellinen kirja oikeasti.

Itse luen sellaisen keskinkertiasen määrän kirjoja, enemmän kuitenkin kuin useat kaverini. Lukeminen on todella mukavaa tekemistä, jos kirja on miellyttävä. Monesti on käynyt niin, että olen vahingossa jäänyn lukemaan jotain kirjaa, jota ei viitsi kesken lopettaa, pikkutunneille asti. Ei sentään ole tullut valvottua koko yötä kirjan kanssa. ;P Viimeksi lukemani kirja, oli Kobra veljet, jonka saimme koulusta tehtäväksi lukea. Nojaa, ei se kovin erikonne ollut.
    Eniten taidan pitää fantasia-kirjoista. Taru Sormusten herrasta, Harry Potter, Walter Moersin teokset, Universumin Tomu, Linnunrata-trilogia... jne. Mm. nämä kirjay ovat alleet kuin ansoja minulel, jotka ovat ottaneet minut mukaansa pyörteisiinsä. Maailamassa taitaa olla kuitenkin vielä todella monia hyviä fantasia-sarjoja, joita en ole kuullutkaan. Seuraavana fantasia-sarjana olsii tarkoitus lukea Kuoleman portti, kenelläkään mitään kokemusta.
    Christien Poirotit ovat toinen kirjallinen intohimoni. Vaikeat tapaukset vievät yleensä minut mukansa heti. En ole kuitenkaan oikeen muihin salapoliisiromaaneihin , kuin Poirotteihin tutustunut positiivisesti. Jos on jotain suositeltavaa, niin kertokaa ihmeessä (ei muuten Sherlock Holmesseja).
    Englanninkielisiä kirjoja en ole juurikaan lukenut, ainoastaan uusimman Potterin ja erään Iron Maiden kirjan. Pitäisi ehkä lukea enemmän englanniksi.
    Pitäisi myös lukea näitä "yleissivistykseen" kuuluvia kirjoja, kuten Tuntematon Sotilas ja Sinuhe, egyptiläinen.

Molemmat vanhempani ovat muuten kirjailijoita.
    « Viimeksi muokattu: 07.01.08 - klo:18:32 kirjoittanut Octorok »
    Makkaralla on kaksi päätä. Siinä se on onnellisemmassa asemmassa kuin me muut.
    Kirjattu
  • 07.01.08 - klo:18:26

Kraton Poissa

• Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
      • Nordic Training Journal
    En lue juuri paljon kirjoja, mutta viimeksi luin äidinkielen painostuksella kirjan Philip Ridley - Demonit ja hyvä oli. Nyt pitäisi lukea joku toinen romaani, joka on samanlainen kuin tuo Demonit kirja ja tehdä siitä vertaileva kirjoitelma tmv. Onko ehdotuksia, että mikä kirja sopis tuon kirjan kanssa? Joku demoneista/pahoista voimista kertova kirja siis tai tommonen ihmeellinen.
    Kirjattu
  • 07.01.08 - klo:18:33

Dragonride

Mitäh, onko Halo-kirjoja muka suomennettu? Itse en ainakaan ole tämmöistä kuullut.

Muokkaan kysymystä: Onko suomennettuja versioita? Enklantilaisia nähtävästi vain löytyy.
    Kirjattu
  • 07.01.08 - klo:18:49
    Itse olen lukenut kaikki Kapteeni Kalsarit, mahtava kirjasarja vaikka onkin vähän pienemmille suunattu.
    Mäkin luen näitä :)
    Kirjattu
  • 07.01.08 - klo:20:58

Kasuli Poissa

• Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    Eikös se Halo Graphic Novel käännetty suomeksikin? Voisin käydä tarkistamassa kielen, mutku hylly on niin kaukana. Kai se oli suomi.
    VAIHTELEEPA SITTENKIN >: (
    Kirjattu
  • 07.01.08 - klo:21:07

Turjake Poissa

• Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Elikkä, keskustelua lukemisesta.

Tällä hetkellä on juuri kesken Tuntematon sotilas, joka koulua varten tulee lukea. Harmi, että moinen tyrkytetään pakkopullana oppilaille. Moisista kansallisaarteista tulisi nauttia rauhassa ilman mitään hiilihangolla persettä pistävää opettajaa. Olen nyt lukenut kaksi kappaletta sillä tavalla, että on olleet Rokka ja Susi mukana, eli ei niitä sivuja takana vielä taida olla puoliakaan.

Meidänkin piti lukea Tuntematon ja tehdä sen pohjalta joku kirjoitelma. Jaksoin lukea sinne kirjan puoleenväliin asti ja sitten ei vain jaksanut. Olihan se kirja todella hyvää luettavaa sillon kuin sitä luki, mutta itse kirjan avaaminen ja lukemisen aloittaminen tuntui melko vaivalloiselta.

Lukeminen kannattaa aina.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks

ANIME ON PASKAA USKOKAA JO
    Kirjattu
  • 07.01.08 - klo:21:20
    Eikös se Halo Graphic Novel käännetty suomeksikin? Voisin käydä tarkistamassa kielen, mutku hylly on niin kaukana. Kai se oli suomi.

Yhtäkään Halo-kirjaa ei ole käännetty suomeksi, ei ainakaan virallisesti. Ja mikäli en täydellisesti ole jotain missannut, ei sarjiksiakaan ole käännetty. Kassun vahvistusta kuitenkin odotellessa... ^_^

Ja minähän luen Ankkaa, Aku Ankkaa. Randomi ulostetta ei kuitenkaan enään jaksa, useimmiten luen Barksia, Rosaa tai Rotaa. Diggailen heitä, diggailkaa tekin.
    Kirjattu
  • 07.01.08 - klo:21:22

Kasuli Poissa

• Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    Kyllä tuo näköjään suomeksi on, tosin vain yksittäinen albumi.
    VAIHTELEEPA SITTENKIN >: (
    Kirjattu
  • 07.01.08 - klo:21:24
    Mä luin tänään muuten Kalle Ankkaa odetellessani lääkärille pääsyä. Vastoin kaikkia odotuksiani sain huomata, että ymmärsin sanan sieltä täältä ja kuvien siivettämänä ymmärsin jotain jopa juonesta! Aku Kalle oli vissiin lyönyt vetoa, että ui avannossa talven kylmimpänä päivänä tai luovuttaa talonsa. En jaksanut lukea loppuun, joten minulle jää ikuisesti mysteeriksi se, saiko Aku Kalle pitää talonsa
    Kirjattu
  • 08.01.08 - klo:00:38
    Tällä hetkellä on työn alla Sinuhe egyptiläinen. On kyllä yllättävän mielenkiintoinen, kun jaksaisi vielä lukea ahkerasti.
    Rikollisen vähän kirjoja on lähiaikoina tullut lueskeltua (Da Vinci-koodi viimeksi), joten olen päättänyt hieman herätä tälläkin saralla. Kaikki Potterit on luettu, mutta sarjaan kyllästyminen iski mukavan aikaa ennen viimeisen kirjan julkaisua. Kysyin kaverilta vain kaikki mahdolliset spoilerit ja ryhdyin lukemaan Sinuhea.
    Kirjattu
  • 08.01.08 - klo:00:55
    Todella kehno olen lukemaan vapaa-ajallani, oli kyse sitten opinnoista tai ihan muuten vain kehittävästä kirjallisuudesta. Hieman ristiriitaista, kun itsekin kuitenkin kirjoittamista todella paljon harrastan. Mutta ei kai sitä mihinkään kivitauluun ole hakattu, että kirjailijan pitäisi muiden kirjailijoiden teoksia lukea.

Olemattomasta lukukirjastostani nostaisin kuitenkin esille pari helmeä: Aldous Huxleyn Uljas uusi maailma scifistelyn sekä samaan kastiin kuuluvan Neil Gaimanin Neverwhere - Maanalainen Lontoo (kannattaa ehdottomasti lukea heti kun saat tilaisuuden, Tube).
    Kirjattu
  • 08.01.08 - klo:16:47

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
      • Nintendo Network ID: Samirai
      • 3DS-ystäväkoodi: 0001-3327-0574
    Muahahaha! kirjallisuus aiheet on aina parhaita, osittain siksi että pääsen itserakkaana ihmisenä kehumaan saavutuksillani ^^

Elikkäs itse olen lukenu koko pienen ikäni. Ensimmäisen yli 300-sivuisen romaanin luin muistaakseni siinä kakkosluokan paikkeilla, kirja oli R.A Salvatoren "Kotimaa"-niminen teos ja siitäpä tällainen vaikutuksille altis pikku piltti saikin sitten suuren päähänpinttymän fantasiakirjoista. On tullut luettua kaikki Kokkolan kirjastossa löytyvät suomalaiset fantasiakirjat ja pari englanninkielistäkin. Läpi on luettu niin Dragon Lancet, Forgotten Realmsit, kuin Kuolemanportitkin, joka oli muuten ihan hyvä kirjasarja, mutta ei minusta kaiken hypetyksen arvoinen. Arvostan edelleenkin kaikkein eniten juuri R.A Salvatoren Drizzt Do'Urden seikkailuja, sillä niissä on sitä jotain, mitä en ole löytänyt niistä 150:stä muusta fantasiakirjasta jotka olen lukenut. Ainoa fantasiakirjasarja jonka olen tarkoituksella jättänyt lukematta on Harry Potter. Ei vaan ole kiinnostanut teinien seikkailut taikakoulussa, vaikka elokuvat olen kyllä kahlannut läpi, mutta kun on lukenut Elminsterin ja Raistlinin kaltaisten velhojen tarinat, niin ei paljo Tylypahka kiinnosta.

Tottakai olen lukenut myös muita kuin fantasiakirjoja. Tuntematon Sotilas tietenkin sekä Juoksuhaudantie, Punainen Viiva ja pari Waltarin kirjaa. Itse olen ylpeä siitä, että olen saanut luettua ainoana meidän koulun oppilaista Iliaksen ja Odysseian läpi. Nykyään on sitten lukeminen rajoittunut pelkkiin koulusta määrättyihin kirjoihin, sillä kiireisenä, tyhmänä ja paljon läksyjä omaavana ihmisenä ei ole hirveästi aikaa jäänyt vapaavalintaisille eepoksille, mutta loma lähestyy ja AMK kans. Jos ehkä sitten...
    Kirjattu
  • 08.01.08 - klo:16:52

NoFair Poissa

• Horoperse
    Hyvä että teit tämän topicin Tube ettei mun tarvinnu vaivautua(suunnitelmissa ollu tehä joku kirjallisuus aiheinen). Minä luen oikeastaan aika ahkerasti tosin ylä-asteelle kun tulin lukemisharrastus vähän hiipui, mutta nyt sitä elvytän, koska innostus lukemiseen kasvoi kun olin kirjastossa TET jaksolla. Lehtiä en hirveästi lue, mutta kotiin tulee Aku Ankka, GTI, Mikrobitti ja Tieteen Kuvalehti jotka aina tulee lukaistua. Kirjapuolella suosin fantasia kirjoja. Potterit on tullu kaikki luettua, uusimman lopetin vasta pari päivää sitten, David Eddingsin tuotantoa aika suuri osa on luettu(suosittelen, tosin Eleniumin ja Tamulin tarut huonoja), R.A Salvatorelta luen mitä käsiini saan(vähän, koska kotipaikkakunnan kirjasto nii pikkuinen), ja sitten tulee aina luettua mitä takakansitekstin perusteella(joo vähä huono valintamenetelmä) satun lainaaamaan. Jonkin verran myös Ilkka Remeksen tuotantoa on luettu, vaikken olekaan mikään jännityskirjallisuuden ystävä. Niin ja Cristopher Paolinin Perillinen-trilogia on työn alla, kunhan vain se kolmas osa tulisi kirjastoon. Jos lukee fantasia kirjallisuutta ja ei ole jostain syystä Eddingsin Belgarionin ja Mallorean taruja lukenut niin suosittelen ERITTÄIN lämpimästi.
    Kirjattu
  • 08.01.08 - klo:21:17

cuckaracha

Tähän mennessä mielenkiintoisimmat opukset ovat ehdottomasti olleet Waltarin "Sinuhe Egyptiläinen", sekä Bernard Werberin dekkari "Muurahaisten Kapina". Molempien pariin jaksaa aina palata, eritoten "Egyptiläiseen", kun on päässyt tapahtumapaikkoja tutkiskelemaan - tosin parituhatta vuotta myöhässä. Elokuvaversiointiin olen kerran tutustunut, hieman sivusilmällä, mutta silti varsin kiinnostuneena, totesin elokuvan olevan ensiluokkaista kovan budjetin kuraa, sillä lempikohtaukseni kirjasta oli joko muutettu tunnistamattomaan muotoon tai poistettu. Oluen parin kanssa voisin ottaa filkan uuteen pyöritykseen, mikäli jaksamista löytyy, eikä harmitus lähde hampaankolosta kaivelemalla.
    Kirjattu
  • 09.01.08 - klo:16:32

NoFair Poissa

• Horoperse
    Nyt pitäs keksiä joku hyvä suomalaisen kirjottama kirja, eikä saa olla Remestä eikä Nykäsen Harria. Mitäs ehottaisitte?
    Kirjattu
  • 09.01.08 - klo:18:09
    Reijo Mäkeä, jos ei jumalaton Turku-viha ole päällä.
    Kirjattu
  • 09.01.08 - klo:18:34
    Nyt pitäs keksiä joku hyvä suomalaisen kirjottama kirja, eikä saa olla Remestä eikä Nykäsen Harria. Mitäs ehottaisitte?
    Reijo Mäkeä, jos ei jumalaton Turku-viha ole päällä.
    Jep, itsekkin suosittelen häntä. Mm. Huhtikuun tytöt on hyvä kirja kyseiseltä kirjailialta.
    Makkaralla on kaksi päätä. Siinä se on onnellisemmassa asemmassa kuin me muut.
    Kirjattu
  • 09.01.08 - klo:18:42

Kraton Poissa

Lainasin tänään Paholaisen Asianajaja-kirjan ja luin 50s. Ihan hyvältä vaikuttaa.
    Kirjattu
  • 10.01.08 - klo:16:14

NoFair Poissa

• Horoperse
    Kiitos Tube ja Octorok. Taidanpa sitten sitä kokeilla. Oikeastaan aika turha tämä viesti mutta tulipahan lähetettyä :P.
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:18:13
    Ajan Lyhyt Historia <3
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:23:08

ascalon Poissa

• Mosse
    Ajan Lyhyt Historia <3

Maailmankaikkeus pähkinänkuoressa <3

Saattaa olla joillekin vähän turhan sivistävää. :P
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:12:12

Fault

Luettuna

Taru Sormusten Herrasta 1,2,3. Hobitti, eli sinne ja takaisin. Silmarillion. Keskeneräisten tarujen kirja. Kalevala. Sinuhe. Jäämaan Huuto. Kaikki  Artemis Fowlit. Etsivätoimisto Puolikuu. (Melkein?) kaikki Agatha Christienin dekkarit. Satunnaisia Holmeseita. Walter Moersilta kaikki. Perillinen trilogia 1 ja 2. Kalevala. Viisikot. Salaisuus-kirjat. Muumit. Nalle Puhit. Jumalaton läjä näitä lastenkirjoja, Astrid Lindgren y.m. Terry Pratchetin teoksia iso läjä. Philip Pullmanin Avaruuden Tomu (joku tälläinen) Trilogia. Anthony Horowitsilta(oikein?) paljon. Lueteltavaa olisi vieläkin helvetin moinen määrä, mutta muisti ei kykene nyt enempään. Sitten vielä sarjiksia, lehtiä ja satunnaista tietokirjallisuutta... Kaikki ala-asteella.

.__.
    Kirjattu
  • 14.03.08 - klo:14:40

NoFair Poissa

• Horoperse
    Onko kukaan hommannut uusinta Harry Potteria? Itse en ole vielä ehtinyt ostamaan. Kaveri ainakin haukkuu suomennosta ku luki englanninkielisen ekaksi. Itekki lukenu tuon englanniksi nii saattaapi tuntua tönköltä suomennos.

Odottelen kolmatta osaa Perillinen-trilogiaan. Kestänee kuitenkin vielä suht kauan. Neljäs osa kuulemma tulee että eihän sitä enää trilogiaksi voi sanoakaan :/.

Kirjattu
  • 14.03.08 - klo:15:29

Kraid

Onko kukaan hommannut uusinta Harry Potteria?

Tullut tässä kohta luettua kyseinen kirja. Toki olisin voinut jo lukea sen ajat sitten, mutten ole ehtinyt kiireiden takia. Itse asiassa ihan luistava kirja, vaikkapa olisi voinut ehdottomasti olla pidempikin. Mutta jos vertaamme Viisasten Kivi -kirjaa Kuoleman Varjeluksiin, niin kovasti on sarja muuttunut.

...ja kaiken lisäksi ainakin muistelisin Feeniksin killassa vietetyn "Aragogin hautajaisia".

Puoliverinen Prinssi se oli.
    « Viimeksi muokattu: 14.03.08 - klo:16:01 kirjoittanut Kraid »
    Kirjattu
  • 14.03.08 - klo:15:59
    En ole suomiversiota lukenut, mutta kyllä tuo varmaan pitää jossain vaiheessa katsahtaa. Yleisesti ottaen Potterien suomennoksien haukkuminen on mielestäni täysin turhaa. Eihän se toki alkuperäisen tasolle voikaan yltää, mutta kuitenkin todella laadukas suomennos siitä huolimatta. Myös kaikkien taikasanojen taikka muiden ihmeellisyyksien muuttaminen suomalaisempaan muotoon on ainakin minun mielestäni ihan järkevää, kun vaikkapa "Horcrux" voisi hyppiä ikävästi silmille. Hämäkäk vai mikä ikinä olikaan on tosin täysin typerä suomennos Aragogille, ja kaiken lisäksi ainakin muistelisin Puoliverisessä prinssissä vietetyn "Aragogin hautajaisia".

Joo.

Niinpä tietysti.
    « Viimeksi muokattu: 14.03.08 - klo:17:57 kirjoittanut Magma »
    Kirjattu
  • 14.03.08 - klo:16:08
    Potterit on ihan hyviä kirjoja. Tuon viimeisen lopetus oli tosin typerä.

Joskus aikoinaan olin lukutoukka (lähinnä fantasiaa luin). Läpi kahlattu Eddingsin kaikki kirjat, Weisin Mustamiekka, Kuolemanportti ja pääosa Dragonlanceista, Dan Brownin kirjoja olen lukenut kolme, Kingin viisi.   
    Näiden lisäksi tietenkin yksittäisiä teoksia sieltä sun täältä. Nykyisin vuodessa menee pakko luettavien lisäksi noin kuusi kirjaa. Viimeisin lukemani kirja oli Raymond Khouryn "Viimeinen Temppeliherra", nopeatempoinen ja kiinnostava teos.
    -
    Kirjattu
  • 14.03.08 - klo:19:21

Donkey Poissa

• Pihlajakadun talonmies
    • En myönnä enkä kiellä, pikemminkin päinvastoin.
    Tuon viimeisen lopetus oli tosin typerä.
    Mikäli tarkoitat
    (click to show/hide)
    « Viimeksi muokattu: 14.03.08 - klo:21:01 kirjoittanut Osiris »
    Letkuliitin 'em down! Blast those enemies away. Blast nämä viholliset pois.
    Kirjattu
  • 14.03.08 - klo:19:46
    VITTU PERKELE!!!

Olkoot paska lopetus, mutten olis halunnut sitä tietää silti. Donkey ei kyllä tehnyt mitään väärää, spoiler tagit ja kaikki. Mutta juuri sopivasti kun ei ollut käsi hiirellä, mutta hiiren osoitin oli tagin päällä... Perkele, Potta Härrit kuitenkin ollut niitä harvoja kirjoja jotka jopa minä vaivaudun lukemaan...
    Kirjattu
  • 14.03.08 - klo:19:57

Rottiss Poissa

• Sulava herrasmies
    • "A wild Rottiss appears!"
      • Xbox Live Gamertag: finRatman X3
      • PSN ID: Ratman_Fi
      • YouTube profiilini
    Äijän minä perhana vihaan kirjojen lukemista. Aina äidinkielessä niitä pitäis lukea, ja siksi minun numero siitä on kutonen... Ei vaan jaksa.
    * Kullanmurut *

Kirjattu
  • 15.03.08 - klo:19:17

ascalon Poissa

• Mosse
    Äijän minä perhana vihaan kirjojen lukemista.

Ihan sivistävää ja paikoin viihdyttävääkin puuhaa. Kannattaa ihan oikeasti harkita, että ne kirjat kahlaa läpi. Toki välille osuu jotain Punaisen viivan kaltaista hirveyttä, jota paahdetaan verenmaku suussa, mutta välillä sitten vähän luettavampaakin tekstiä.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • 15.03.08 - klo:19:32

Rottiss Poissa

• Sulava herrasmies
    • "A wild Rottiss appears!"
      • Xbox Live Gamertag: finRatman X3
      • PSN ID: Ratman_Fi
      • YouTube profiilini
    Vois lukea jonkun Juha Vuorisen kirjan äidinkielen päättötyötä varten...
    * Kullanmurut *

Kirjattu
  • 15.03.08 - klo:19:58
    Lue Ilkka Remestä. Niissä on tosin kaikissa sama kaava, eikä niitä jaksa lukea kolmea enempää putkeen, mutta pieninä annoksina ne imaisevat mukaansa ja kirja tulee luettua yllättävän nopeasti.
    Kirjattu
  • 16.03.08 - klo:21:44

pandem Poissa

• aika lol
    Meidän luokallakin puolet teki siitä Remeksestä. :D
    Kirjattu
  • 16.03.08 - klo:22:04

Turjake Poissa

• Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    On muuten varsin mielenkiintoista lukea ensin joku hyvä kirja ja katsoa sen jälkeen siitä kirjasta tehty elokuva. Näin meikäläinen teki hiihtolomalla, kun luin Ian Flemingin Pallosalaman ja katsoin sitten leffan pari päivää sen jälkeen. On suht hauskaa vertailla leffan ja kirjan välisiä eroja ja yhtäläisyyksiä. Jännä.

Kirja oli parempi.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks

ANIME ON PASKAA USKOKAA JO
    Kirjattu
  • 16.03.08 - klo:22:14

Arctic Fox Poissa

• Vulpes Arctos
      • Nintendo Network ID: VulpesArctos
      • Wii-numero: 3209 8382 1974 7037
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737 - 9594 - 1755
      • Xbox Live Gamertag: Vulpes Arctos
      • Steam ID: Vulpes_Arctos
    ^ Minulla oli sama homma Da Vinci-koodin kanssa. Johtopäätöskin oli tässä tapauksessa sama, kirja oli todella paljon parempi. leffa tuntui menevän pikakelauksella ja monia tärkeitä asioita oli muutettu. Myös harry Potterit kärsivät rankasta typistämisestä. Näissä tapauksissa kirjat ovat rauhallisemman ja syvällisemmän juonenkuljetuksensa ansiosta paljon nautittavampia. Taru sormusten herrasta- elokuvat ovat kuitenkin esimerkkejä siitä, että joskus elokuvatkin päihittävät kirjaversion.
    Kirjattu
  • 17.03.08 - klo:15:25
    En lue kirjoja juuri koskaan. Toukokuun 8. päivään mennessä pitäisi lukea 5 kirjaa äidinkielen lukupäiväkirjaa varten, mutta yhtäkään en ole edes aloittanut.
    Kirjattu
  • 18.03.08 - klo:17:16

Donkey Poissa

• Pihlajakadun talonmies
    Lue Ilkka Remestä. Niissä on tosin kaikissa sama kaava, eikä niitä jaksa lukea kolmea enempää putkeen, mutta pieninä annoksina ne imaisevat mukaansa ja kirja tulee luettua yllättävän nopeasti.
    Muahah. Onko yhtäkään Remestä missä ei olisi venäläisiä?
    Kirjattu
  • 18.03.08 - klo:17:42
    Muahah. Onko yhtäkään Remestä missä ei olisi venäläisiä?
    Juu, aloitin juuri tuota Hermestä ja vasta toisessa kappaleessa tuli ryssä vastaan :D (Jos muistan oikein.)

Robinson Crusoe tuli luettua koulun takia, suosittelen. Sitä ei jaksa yhteen putkeen lukea, mutta sillee, että luku tai kaksi illassa, menee mukavasti.
    Kirjattu
  • 18.03.08 - klo:18:18

Donkey Poissa

• Pihlajakadun talonmies
    Juu, aloitin juuri tuota Hermestä ja vasta toisessa kappaleessa tuli ryssä vastaan :D (Jos muistan oikein.)
    Aivan. Itse luin juuri tuon Hermeksen muutama viikko sitten.
    Kirjattu
  • 18.03.08 - klo:20:09

Kraton Poissa

Itse ajattelin lukea seuraavaksi kirjan Lajien synty - Charles Darwin. Evoluutio kiinnostaa sen verran, että voi olla ihan kivaa luettavaa. Itse luen vähän ja romaaneja tai tarinallisia kirjoja en lue yhtään. Luen kirjoja, jotka sisältävät minua kiinnostavia aihepiirejä ja ne ovat lähes aina tämmöisiä tietokirjan tyyppisiä.
    Kirjattu
  • 25.03.08 - klo:22:22

jerskale Poissa

• ohmo
      • Xbox Live Gamertag: Jerskaleh
    Aina kun koitan lukea jotain kirjaa niin jätän sen aina kesken, koska ne ei jaksa ikinä kiinnostaa minua.

Tjaah perjantaina kirja-arvostelu pitäs koulussa tehdä ja arvatkaas olenko lukenut taaskaan yhtään, en.
    Kirjattu
  • 27.03.08 - klo:14:21
    Luin äsken sarjakuvan Blacksad: Valkoinen valtakunta, film-noiria eläinhahmoilla. Aivan uskomaton opus, etenkin visuaalisesti, eikä tarinaa lukiessaankaan tarvitse tuntea myötähäpeää. Jos et ole koskaan lukenut muita sarjakuvia kuin Aku Ankkaa tai jos oletkin, niin tee itsellesi palvelus, ja lue Blacksadia. Ykkösosan luin puolitoista vuotta sitten ja jo se räjäytti tajunnan. Kakkososa jatkaa samalla linjalla, niin herkullisen paras että!
    Kirjattu
  • 06.04.08 - klo:10:31

Kraid

Tässä sitten hurahdin jälleen Taru Sormusten Herraan. Okei, pienenä tuli joskus luettua se vanha klassikko (jossa on ne kaikki osat), mutta eipä juurikaan tiheän ja pienen tekstin takia tullut saatua hirveän hyvää otetta siitä kirjasta, se aiheuttikin enimmäkseen sekavan tunnelman kirjaa luettaessa. No, tässä eilen tuli sitten hankittua tuo Wsoy:n uudempi teos (Taru Sormusten Herrasta I-II-II), joka on ulkoasultaan mahtava + että sisällöltään paljon helpompi luettava ja mukaan tempaiseva.

Jotenkin tämä vain on paljon paremman tuntuinen versio, kuin tämä.

Minusta se onpäinvastoin.

No siis, toki se alkuperäinen on myös mahtava, mutta eniten minua vain suorastaan ärsytti se tiheähkö teksti ja fonttikoko. Se jotenkin loi sellaisen epämiellyttävän tunnelman.
    « Viimeksi muokattu: 06.04.08 - klo:15:40 kirjoittanut Kraid »
    Kirjattu