Mistä päin Suomea muuten löytäis Halo: First Strikeja, Ghosts of Onyxeja jne. suomennettuna? Vai onko niitä ihan missä kirjastossa tahansa? Niin ja etin samalla niit Marvelin Halo-sarjiksia. Tänk juu.
Mitäh, onko Halo-kirjoja muka suomennettu? Itse en ainakaan ole tämmöistä kuullut.
Kapteeni Sinikarhun 13 1/2 elämää sen olla pitää.
Totta. Yksi parhaita lukemiani kirjoja ikinä. Huumorista fantasia-seikkalua kaikille. Pitkä, muttei missään vaiheessa kyllästyttävä. Lähes täydellinen kirja oikeasti.
Itse luen sellaisen keskinkertiasen määrän kirjoja, enemmän kuitenkin kuin useat kaverini. Lukeminen on todella mukavaa tekemistä, jos kirja on miellyttävä. Monesti on käynyt niin, että olen vahingossa jäänyn lukemaan jotain kirjaa, jota ei viitsi kesken lopettaa, pikkutunneille asti. Ei sentään ole tullut valvottua koko yötä kirjan kanssa. ;P Viimeksi lukemani kirja, oli Kobra veljet, jonka saimme koulusta tehtäväksi lukea. Nojaa, ei se kovin erikonne ollut.
Eniten taidan pitää fantasia-kirjoista. Taru Sormusten herrasta, Harry Potter, Walter Moersin teokset, Universumin Tomu, Linnunrata-trilogia... jne. Mm. nämä kirjay ovat alleet kuin ansoja minulel, jotka ovat ottaneet minut mukaansa pyörteisiinsä. Maailamassa taitaa olla kuitenkin vielä todella monia hyviä fantasia-sarjoja, joita en ole kuullutkaan. Seuraavana fantasia-sarjana olsii tarkoitus lukea
Kuoleman portti, kenelläkään mitään kokemusta.
Christien Poirotit ovat toinen kirjallinen intohimoni. Vaikeat tapaukset vievät yleensä minut mukansa heti. En ole kuitenkaan oikeen muihin salapoliisiromaaneihin , kuin Poirotteihin tutustunut positiivisesti. Jos on jotain suositeltavaa, niin kertokaa ihmeessä (ei muuten Sherlock Holmesseja).
Englanninkielisiä kirjoja en ole juurikaan lukenut, ainoastaan uusimman Potterin ja erään Iron Maiden kirjan. Pitäisi ehkä lukea enemmän englanniksi.
Pitäisi myös lukea näitä "yleissivistykseen" kuuluvia kirjoja, kuten Tuntematon Sotilas ja Sinuhe, egyptiläinen.
Molemmat vanhempani ovat muuten kirjailijoita.