Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!





The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

22.11.13 - klo:10:57
>viisinumeroinen luku kuolemille

nintendo pls
Kirjattu
  • ::
  • 22.11.13 - klo:23:45

    Ihanaakin ihanampi Tomoko

    Neljän hassun tunnin jälkeen täytyy kyllä sanoa, että ALBW on juuri sellainen kaksiulotteinen Zelda-peli joka olisi sopinut hyvin jo DS:lle.

    Tosin, en oikeastaan käsitä puheita siitä, että pelissä olisi muka samanlaista tutkimisen ja vapauden tuntua kuin jossain NES:in Zeldassa. Ymmärtäisin tämän vain jos peli alkaisi absoluuttisesti keskeltä ei-mitään, ja että siinä olisi samalla paljon harhailemista sekä eksymisen mahdollisuus. Tässä sinulle avautuu alaruutuun heti kokonainen kartta Hyrulesta (ja myöhemmin Lorulestakin), minkä lisäksi pelin ensimmäistä kolmea luolastoa ei voi edes mielestäni suorittaa haluamassaan järjestyksessä. Olen kohta läpäissyt yhteensä viisi luolastoa ja minusta tämä on vain tuntunut erittäin kivalta käsikonsoli-Zeldalta, jossa seitsemän viimeistä luolastoa suoritetaan vapaavalintaisessa järjestyksessä. Kai jotkut arvostelijat ja pelaajat ovat sitten vain alkaneet silkkaa sensaationhakuisuuttaan höpisemään jostain vuonna 1986 NES:ille julkaistusta klassikosta, vaikka kyse ei kyllä edes ole mistään sellaisesta.
    Kirjattu
  • ::
  • 23.11.13 - klo:01:04

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Kuulostaa siis aivan Alttp:iltä. Ei siinäkään vapaus ollut originaalin Zeldan tasolla, mutta sitä kuitenkin oli huomattavasti enemmän kuin missään myöhemmässä osassa.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 23.11.13 - klo:06:19
    Itse käsitin, että eka luolasto on aina sama, mutta kahdesta seuraavasta voi sitten valita kumman menee ensin. Seitsemää viimeistäkään ei ihan missä tahansa järjestyksessä voi mennä, vaan
    (click to show/hide)

    Pomot oli aikamoisia pettymyksiä. Niissä olisi voitu ottaa mallia Phantom Hourglassista ja Spirit Tracksista ALttP:n sijaan. Muuta suurempaa valittamista ei itselläni ole, mutta eipä sen puoleen yhtä ylistäviä kehujakaan kuin monessa arvostelussa. "Perushyvää settiä".
    Kirjattu
  • ::
  • 23.11.13 - klo:21:11

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Eka dunsku läpi, joten mitä vaan voi vielä tapahtua, mutta tähän mennessä peli on kyllä saanut minut puolelleen. Meininki on vahvasti hc old school back to basics, mistä pidän valtavasti. Pelin alku on valovuosia Skyward Swordin vastaavaa edellä. Toimimaan pääsee lähestulkoon heti eikä mitään ylimääräistä bullshittiä ole juuri lainkaan. Seinillä liikkuminen vaikutti aluksi vähän nihkeältä gimmickiltä trailerien perusteella, mutta voi luoja miten rakastuin tähän pelimekaniikkaan kertaheitolla päästyäni sitä itse kokeilemaan. Mitä mahdollisuuksia!

    Joo, ja peli osasi vielä yllättääkin. Ekan bossin jälkeen tuli ihan rehellinen "eihän tämän nyt näin pitänyt olla" -fiilis. Toimii!
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 24.11.13 - klo:00:06

    Ihanaakin ihanampi Tomoko

    Seinämaalausmekaniikka on maksimaalisen yksinkertainen ja sen ympärille rakennetut puzzlet taas melko ilmeisiä, mutta onneksi koko kyseisen ominaisuuden hurja kekseliäisyys ansaitsee täyden tykästymiseni.

    Itselläni olisi luolastoja jäljellä kaiken kaikkiaan enää yksi. Peli on kyllä ollut koukuttava, ja siinä yhdistyy klassisia sekä moderneja Zelda-elementtejä, mutten sanoisi silti tätä The Minish Capia haastavammaksi Zeldaksi. Varsinkin aivan pelin alkupään luolastot ja osa Lorulenkin luolastoista ovat mielestäni jo ensimmäisellä pelikerralla suhteellisen ennalta arvattavia paikkoja ja pomotaistelut helppoja, vaikka eihän se toki minua haittaa kun en arvioi pelejä niinkään vaikeuskäyrän vaan viihdyttävyyden perusteella.

    --

    Total Rupees found: 08701
    Times defeated: 00001

    Viimeinen pomotaistelu oli erittäinkin miellyttävä.
    « Viimeksi muokattu: 24.11.13 - klo:19:40 kirjoittanut Ihanaakin ihanampi Tomoko »
    Kirjattu
  • ::
  • 26.11.13 - klo:13:47
    Paskin minipeli tyyliin missään ikinä: baseball.
    Kirjattu
  • ::
  • 27.11.13 - klo:22:43
    Noh...

    (click to show/hide)
    全力で!
    Kirjattu
  • ::
  • 27.11.13 - klo:23:03

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    (click to show/hide)

    Mutta... nautin pelistä todella paljon. Menee ihan heittämällä parhaiden Zeldojen joukkoon. Lisää hypeä parempana ajankohtana, kun lopputekstit on nähty.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 28.11.13 - klo:07:44

    fazerin sininen

    Hero Modea pelatessa törmää päiväkirjaan johon on kirjoitettu "Three days left---two days left--one day left"

    Luultavammin mitään tekemistä Majoran.
    Kirjattu
  • ::
  • 28.11.13 - klo:11:56
    Ohhoh, tuota en tiennytkään. Kyllä se Majora vaan taitaa tulla 3DS:lle. :)
    Kirjattu
  • ::
  • 28.11.13 - klo:14:12

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    OoT 3D:ssä oli viittauksia Skyward Swordiin. Kyllä se SS vaan taitaa tulla 3DS:lle. :)
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 28.11.13 - klo:15:08
    Oracle of Seasonsissa oli viittauksia Oracle of Agesiin. Alkuperäisessä Zeldassa oli viittauksia aLttP:hen. Ihan takuulla OoA ja aLttP saadaan 3DS:lle.
    Kirjattu
  • ::
  • 29.11.13 - klo:23:00
    Tämähän on eri mukava peli. Koko ajan touhussa on tekemisen meininki ja yllättävän vapaa etenemistyyli kutkuttaa juuri sopivasti, jotta tekee mieli nähdä mitä sen seuraavan nurkan tai puskan takaa löytyykään. Videoilla ja screenshoteissa hieman mitäänsanomattomalta vaikuttanut graafinen tyyli saa kyllä kaiken anteeksi koska 60 fps. Herkkua.

    Kun tuo parempi puolisko sai pelattua pelin ensiksi läpi niin pääsin vieläpä loikkaamaan saman tien Hero moodin kimppuun. Siihen piruuttani päätin kokeilla samalla kolmen sydämen haastetta ja Lorulessa jokainen vihu tappaa jo kerrasta - saa nähdä kuinka pian saan tarpeeksi tästä perseraiskausta ja alan hamsrata niitä sydämenpalasia talteen. Mutta mikäli siis lisää haastetta kaipailee niin kannattaa kokeilla.

    Jos jotain valittamisen aihetta pitäisi keksiä niin pelin käsitys pelihahmon ja vihujen välisistä etäisyyksistä portaiden ja mäkien kaltaisissa paikoissa potuttaa aina välillä, kun miekka vaan viuhuu vihun ohitse, mutta vihu saa iskettyä seipäänsä Linkin peppuun samassa kohdassa. Ehkä en vain osaa ja tämä on osa tuhottomien uusintakertojen tuottamaan turhautumista. Kamppeiden vuokraamisesta/ostamisesta en osaa aivan vielä sanoa juuta enkä jaata. Todella positiivista, että kuolemalla on viimein ihan kunnon konkreettinen rankaisu. Toisaalta kukin temppeli tuntuu pyörivän aika vahvasti tiettyjen esineiden ympärillä, joten kerralla uutta tauhkaa ei ole lähtökohtaisesti kovin fiksua vuokrata isoa satsia. Lorulen temppelit ovat tosin vielä edessä ja olen saanut ostettua omakseni vasta pari esinettä (eivät ainakaan vielä vaikuta turhan halvoilta), joten jätetään lopullinen tuomio ominaisuudesta myöhemmäksi. Ainakin se on jotain erilaista.
    « Viimeksi muokattu: 29.11.13 - klo:23:02 kirjoittanut Jikkyooshaberiparodius »
    Kirjattu
  • ::
  • 30.11.13 - klo:15:36
    En oikein ole koskaan syttynyt käsikonsolizeldoille, ja yleensä olen menettänyt kiinnostukseni viimeistään siinä vaiheessa, kun jokin epälooginen tai omituinen puzzle pysäyttää etenemisen pelimaailmassa. ALBW kuitenkin yllätti. Peli on todella koukuttava ja hauska pelata. Seikkailuun pääsee heti eikä peli ohjeista pelaajaa juuri mitenkään (hintglasseja voi käyttää, jos haluaa vinkkejä). Turhaa tekemistä ei juurikaan ole, vaan peli on puhdasta maailman tutkimista ja dunskujen koluamista. Koska lähes kaikki välineet saa heti käyttöönsä, on seikkailu todella vaivatonta ja mukavaa. Vaikka aseiden löytämisessä on aina toki oma ilonsa ja on hauska palata paikkaan, jonne ei ennen päässyt, niin kyseinen pelimekaniikka on alkanut ainakin minua jo hieman ärsyttää. Onhan näitä pelejä jo tullut pelattua pienestä pitäen, vaihtelu virkistää.

    Vaikka nautinkin Skyward Swordista ekalla pelikerralla, niin tuntui todella virkistävältä päästä vihdoinkin itse tekemään asioita ja valitsemaan itse reittinsä. En halua juosta putkessa ja kuunnella jonkun urpon bittimiekan ohjeita. Toivoisin seuraavan konsolizeldan jatkavan ALBW:n linjalla pelimekaniikan suhteen.
    Kirjattu
  • ::
  • 01.12.13 - klo:07:13
    Tässä tilastokuva kun peli meni läpi (ei spoilereita)

    Miten helekutissa sait noin paljon mammonaa (koska en edes yritä kääntää rupeeta monikkoon), itsellä puolet vähemmän ja keräilin kuitenkin hieman ylimääräistä saadakseni kaupasta kaiken.

    Pakko tulla jakamaan kuitenkin se tilastokuva itsekin. Kiva peli, ehdottomasti 2D-zeldojen parhaimmistoa, mutta 3D:t on vaan kivempia koska mieltymykset ja tykkään tarinapohjaisemmasta Zeldasta.
    全力で!
    Kirjattu
  • ::
  • 02.12.13 - klo:13:04

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Total Rupees Found: 26221
    Times defeated: 0

    Ai että... viis kautta viis. Vähän lisää mietteitä pienen sulattelun jälkeen.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 02.12.13 - klo:13:42

    Samirai Poissa

    • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Vaikka sinänsä pidän ideasta, että luolissa on melko vapaa suoritysjärjestys, eikä kädestätaluttelua ole, niin jäin kaipaamaan edes pienimuotoista tarinantynkää... Nyt käsketään vain että pelasta maailma, mutta kun hahmoihin ei kiinny eikä mihinkään pureuduta, niin tuo pelaaminen muuttuu pelkäksi suorittamiseksi sen sijaan että oikeasti tuntisi tekevänsä hyvää. Ja minusta tuo tavaroiden vuokraus on melko halpamainen ja tylsä tapa saada "valinnanvapautta". Olisiko ollut liikaa pyydetty että nuo tavarat olisi piilotettu jonnekin päin overworldia ja olisi oikeasti saanut sitä löytämisen iloa kun arkusta olisikin paljastunut rupeiden sijaan jokin käyttisesine?

    Tuossa siis kritiikit. Läpi ei ole peli vielä mennyt mutta tykkään kovasti. Voidaan puhua tietyssä määrin vanhasta kunnon Zeldasta ja siitäkös minä pidän ^_^
    Kirjattu
  • ::
  • 02.12.13 - klo:19:26

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Juuh jooh, mietteitä, joita lupailin tuossa aiemmin. Teksti ei sisällä spoilereita. Peli meni tänään läpi pelikellon näyttäessä aikaa 16:40, mikä oli mielestäni vallan sopivasti tällaiselle pelille. Keräsin kaikki sydämenpalat ja upgradet.

    En tiedä onko meikäläisen verenkierrossa vielä jotain hypen jälkivaikutuksia, mutta rohkenisin väittää A Link Between Worldsin olevan paras Zelda-peli. Tykkään siitä aivan suunnattomasti. Rakastan sitä kuinka Nintendo on lähtenyt tämän Zeldan kanssa liikkeelle ihan perusjutuista, jotka alkujaan tekivät Zeldoista sen "parhaan pelisarjan". Peli heivaa pois kaikki nyky-Zeldojen turhat, aliarvioivat ja ärsyttävät ajanhukan virkaa toimittavat tekijät ja keskittyy olennaiseen. Peliä pelatessa - kuten Jikky sen hyvin ilmaisi - on koko on ajan tekemisen meininki. Pelkkä pelimaailmassa ympäriinsä poukkoilu on aidosti hauskaa, koska peli kykenee tarjoamaan jatkuvasti kaikenlaista puuhailtavaa ja kerättävää, jolla on merkitystä.

    Kun puhun siitä, miten tässä on old school ja hc-fiilis, en tarkoita mitään vaikeustasojuttuja. Peli tuntuu videopeliltä. Se antaa pelaajalle maailman tutkittavaksi. Ei ole apureita, ei ole kädestäpitelyä, ei edes tutoriaaleja. On vain yksinkertaisia komentoja, joita jalostetaan pelin edetessä pidemmälle ja pidemmälle. Peli antaa toki pelaajalle suuntaviivat, muttei suoraan kerro tai tuputa ratkaisuja sen suhteen, mitä tai miten seuraavaksi tulisi tehdä. Mitään ei anneta pelaajalle suoraan, vaan kaikki ratkotaan itse. Saavuttamisen ja onnistumisen fiilis on suurempi kuin Zeldoissa vuosikymmeneen.

    Vuokrausmekaniikka on tavallaan aika hyvä idea. Se avaa mukavasti mahdollisuuksia edetä pelimaailmassa luontevasti ja vapaasti. Vaikka kaikki esineet saakin jo melkein alussa käyttöön, onnistuu peli silti ylläpitämään löytämisen tunteen, kun luolastojen aarrearkuista paljastuukin jotain pitkäjäntöisempää kuin pelkästään uusi esine. Pelissä on suuri paino rahan keräämisellä, minkä kanssa olen erittäin okei. Aiemmin Zeldoissa raha on ollut lähinnä varsin yhdentekevä pelielementti, jota silloin tällöin pyritään maustamaan jollain pakollisilla maksuilla, (TWW ja Tingle, huom.) mikä on vähän köyhää pelisuunnittelua. Tässä taas pienikin rahamäärä ilahduttaa, koska niin moni asia pelimaailmassa pyörii rahan ympärillä. Grindaamiseksi meininki ei kuitenkaan sorru missään vaiheessa, vaan rahaa tulee jokseenkin luontevaan tahtiin ihan normaalin etenemisen kautta. Tuntuu tosin siltä, että vuokrausmekaniikka voisi olla parempikin. Mieleeni tulee esimerkiksi se, että kaikki pelin esineet vain annettaisiin pelaajan käsiin ilman vuokraustoimenpiteitä, mutta tällaiset ideat taas rikkoisivat muita pelin elementtejä, joten olen tyytyväinen ihan nykyiseenkin ratkaisumalliin.

    Luolastot ovat todella hyviä. Mitään pyörää nyt ei tietenkään keksitä uudelleen, mutta dunskut sisältävät oikein mukavan määrän kivoja oivalluksia, jotka saavat välillä ihan spontaanin hymynkin huulille. Tykkään luolastojen pienemmästä koosta ja suoraviivaisemmasta rakenteesta. Näin pelisuunnittelussa ollaan pystytty rakentamaan kokonaisuuksia, joita hakkaamalla tuntuu jatkuvasti pääsevänsä eteenpäin eikä turhanpäiväistä edestakaisin poukkoilua tai kartan loputonta selailua ole oikeastaan olemassakaan. Luolastoissa keskitytään olennaiseen, mikä ilmauksena tosin voisi luonnehtia koko peliä.

    Destructoidin revikassa dissattiin sitä, kuinka pelistä puuttuu ns. "standout"-hetkiä. Ymmärrän ajatusmaailman tämän väitteen taustalla, mutta se ei ole mielestäni mikään hyvän videopelin tai hyvän kokemuksen edellytys. Toki, muistan TWW:stä enemmän kuin A Link Between Worldsistä, vaikka pelasin TWW:n läpi viimeksi kymmenen vuotta sitten. Mutta ei se tee siitä hirveästi parempaa peliä. Mieleenpainuvamman ehkä. Juonipuolella build-up kohti loppuhuipennusta on lopulta aika vaatimaton, mutta sitten taas lopputekstien jälkeen ruudulle pärähtävä pätkä korvaa helposti kaikki puutteet.

    ALBW:ssä on myös kiva määrä yksityiskohtia ja hetkiä, jotka saavat hymyn huulille. Fiilis peliä pelatessa on jotenkin verrattavissa siihen samaan löytämisen ja seikkailun riemuun, josta sarja tunnetaan, ja jota en ole kokenut Zeldoissa kymmeneen vuoteen. ALBW on kuin antiteesi Skyword Swordille. Jos vihasit SS:ää, tulet todennäköisesti rakastamaan tätä peliä.

    On mukava nähdä itselleni rakkaan pelisarjan nousevan takaisin huipulle.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 02.12.13 - klo:20:37
    Kirjattu
  • ::
  • 02.12.13 - klo:20:44

    Ihanaakin ihanampi Tomoko

    Peli antaa toki pelaajalle suuntaviivat, muttei suoraan kerro tai tuputa ratkaisuja sen suhteen, mitä tai miten seuraavaksi tulisi tehdä. Mitään ei anneta pelaajalle suoraan, vaan kaikki ratkotaan itse. Saavuttamisen ja onnistumisen fiilis on suurempi kuin Zeldoissa vuosikymmeneen.

    Niin, ALBW:ssä pelaaja tietää aina, mitä tehdä seuraavaksi, kun oletuksena on se että maailma on täynnä luolastoja jotka sinun pitää löytää ja läpäistä, ja siksi pelin sisällä ei oikein ole minkäänlaisia vihjeitä saatavana. Toisin sanoen eteneminen on tässä pelissä hyvin pitkälti pelaajan omatoimisen "helpon järkeilyn" varaan rakennettu pelimekanismi, joka ei kuitenkaan koskaan kehity sitä monimutkaisemmaksi. Minusta jo Samirain mainitsema esineiden löytäminen ympäri pelimaailmaa olisi voinut tuoda hieman enemmän kimuranttisuutta siihen ja oikeastaan samalla pakottanut pelaajan tutkimaan ympäristöä vieläkin enemmän. Luonnollisesti pelintekijöiden olisi pitänyt myös rakentaa silloin laajempi maailma peliin.

    Minä en kokenut pelissä sen suurempaa saavuttamisen tai onnistumisen tunnetta kuin muissakaan Zeldoissa, sillä loppujen lopuksi tämäkin oli sangen tuttu kokemus ja luolastot kekseliäisyyksissään modernien Zelda-pelien tasolla.

    Jos vihasit SS:ää, tulet todennäköisesti rakastamaan tätä peliä.

    Minusta olisi ehkä turvallisempaa verrata tätä kannettavuutensa ja klassisten piirteidensä puolesta suoraan kaikkiin 2D-Zeldoihin. Niistä peleistä nauttineet ovat tämän pelin se kohdeyleisö.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.12.13 - klo:12:33
    Total Rupees Found: 13198
    Times defeated: 104

    Buginen lasten peli.
    Kirjattu
  • ::
  • 31.12.13 - klo:01:38

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Total Rupees found: 27205
    Times defeated: 00002

    Molemmat kuolemista tapahtuivat lähes peräjälkeen, kun törmäilin rivivihollisiin jotka veivätkin 2-4 sydäntä totutun max. yhden sijaan. Opinpahan olemaan valppaana.

    Vedin pelin alle tunti sitten läpi, joten en varmaan vielä osaa pukea mietteitäni järkevästi kirjalliseen muotoon. Yritän kuitenkin. A Link Between Worlds on peli, jonka nostaa minun silmissäni Zeldan jälleen pelimaailman huipulle. Aiemmin luulin radikaalien muutosten olevan ainoa tapa, jolla sarjaan saisi puhallettua uutta virtaa. Vaikka ottaisin edelleen avosylin vastaan aivan uudenlaisen Zelda-pelin, on ilo huomata, että vanhankin kaavan mukaan on mahdollista tehdä näin viihdyttävä ja sujuvasti eteenpäin soljuva kokonaisuus. Onnistunut lopputulos on saavutettu yksinkertaisesti poistamalla sarjan tuoreimpien osien häiritsevimpiä piirteitä, ja tekemällä seikkailusta jälleen vapaamuotoista. Pelaajaa ei suljeta ahtaaseen putkeen keinotekoisten rajoitteiden avulla, vaan maailmaa pääsee tutkimaan lähes välittömästi. Kun vapauden tunne tuodaan myös pääseikkailuun antamalla pelaajan itse valita, missä järjestyksessä haluaa luolastot suorittaa, on seurauksena puhdas seikkailun ja tutkimusmatkailun huuma, jonka veroista en Zeldoissa ole kokenut aikoihin. Alttp:sta napattu maailmankartta ei loppujen lopuksi osoittaudu minkäänlaiseksi puutteeksi, sillä tutuista ympäristöistä löytyy roppakaupalla uutta nähtävää ja tekemistä. Nostalgiaa tarjoillaan runsaasti, mutta ei uuden materiaalin kustannuksella.

    Peli tekee oikein kaiken, mitä Zeldalta sopii odottaakin. Luolastot nousevat kevyesti sarjan parhaiden joukkoon, ja hauskaa tekemistä piisaa myös niiden ulkopuolella. Linkin uusi kyky ei jää pelkäksi gimmickiksi, vaan on luonteva osa seikkailua ja pulmanratkontaa. Sarjan peleille ominainen krääsän keräily on toteutettu loistavasti, ja bossitaistelut tuntuvat pitkästä aikaa oikeilta yhteenotoilta elokuvamaisten näytösten sijaan. Myös tarinallinen puoli on kunnossa, sillä sopivan yksinkertaisena pidetty juoni palvelee kokonaisuutta, eikä nouse liian suureen rooliin. Kaikki päättyy asiaankuuluvan eeppiseen loppunäytökseen ja kauniiseen epilogiin, joka jättää hyvälle mielelle.

    Ennen kaikkea ALBW:sta puuttuu kaikki turha täyte, jota Skyward Sword oli tulvillaan. Pelaaja tuntee jatkuvasti etenevänsä seikkailussa, eikä hauskaa taivalta keskeytetä ärsyttävillä keräily- tai saattotehtävillä. Tämä on Zeldaa puhtaimmillaan ja viihdyttävimmillään. Kaikesta huokuu peräänantamaton itsevarmuus. On hienoa huomata, että Nintendo tuntuu toipuneen tuoreimmasta kömmähdyksestään ja tietävän jälleen, mitä tekee. A Link Between Worlds on kaikin puolin yksi sarjan parhaista osista.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.02.15 - klo:22:37
    :B:

    Oli hyvä peli. Toivon, että Nintendo ottaa tästä opikseen, ja hyödyntää niitä asioita, joita tässä tehtiin oikein tulevissa sarjan peleissä. Tässä oli sitä seikkailun tuntua, joka esimerkiksi SS:stä puuttui, vaikka ALttP:n takia maailma olikin tuttu. Ei noussut suosikeikseni, mutta tämä peli teki sellaisia juttuja, jotka ovat nyky-Zeldoista muuten jääneet uupumaan.
    Kirjattu
  • ::
  • 28.06.17 - klo:21:18

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Hero mode on aika perseestä. Esineiden vuokraaminen oli hauskempaa, kun ei kuollut koskaan :V
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 29.06.17 - klo:01:52

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Hero Mode on alkupuolella todella raivostuttava kun kuolema korjaa 1-2 iskusta. Kyllä riemu repeää kun vihulainen hyppää yhtäkkiä puskasta kimppuun jee hauskaa. Noh ovat möröt kyllä aika hyvin esillä, mutta halvahkoja äkkikuolemia tulee silti aika hyvällä kombolla.

    Pelin edetessä vaikeustaso sitten normalisoituu, jos keräilee sydämenpalaset, heart containerit ja upgradet talteen. Tässä vaiheessa pelin pelaaminen on aika kivaa. On ihan mukavaa vaihtelua, kun Zeldan bossitaistelussa saa oikeasti hikoilla ja kiristellä hampaita.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 29.06.17 - klo:17:38

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Hain sinisen tunikan asap. ja taskussa on kolme pulloa Fairy konetiskiainetta. Nyt tämä on taas mieslasten vauvapeli. <_>
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::