Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Soul Sacrifice

07.05.13 - klo:12:09

Vita-peleistä aika vähän ketjuja niin pistetääs yksi.

Kyseessä on Marvelous AQL:n ja SCE Japan Studion yhteistyönä kehittämä Action-RPG. Marvelous AQL on varmaan osalle kohtalaisen tuntematon kehittäjä, mutta he ovat esimerkiksi loistavan Senran Kagura: Shinovi Versus -pelin takana. Pelin pääsuunnittelijana toimi Keiji Inafune.

Peli kertoo nimettömästä orjasta, jota voimakas velho pitää vankina. Vangin kanssa samassa sellissä on puhuva kirja nimeltään Librom, joka on jonkinlainen riivattu päiväkirja, minkä kautta vanki voi elää uudelleen erään toisen velhon muistoja. Paljoa enempää ei tarinasta pysty kertomaan spoilaamatta liikaa. Kirja siis toimii yhdyskäytävänä pelin lukuisiin tehtäviin. Pelin tarinaa kuljetetaan tehtävien välillä powerpointmaisesti, ei siis huonossa mielessä vaan erittäin toimiva ja visuaalinen ratkaisu. Mitään suurempia välianimaatioita ei ole.

Vaikka peli on selvästi kehitetty moninpeli mielessä, siitä ei löydy perinteistä Tank/DPS/Healer -luokkajakoa, vaan hahmosta voi kehittää mieleisensä ilman luokkarajotteita. Hahmon kehitykseen vaikuttaa 3 tekijää. Ensimmäinen tekijä on hahmon kaksi leveliä, joita voi nostaa pelastamalla tai uhraamalla vihollisen. Pelastamalla vihollisen pelaajan Life-level (defence) nousee, kun taas uhraamalla nostetaan Magic-leveliä (attack). Jotta asia ei olisi liian yksinkertainen, pelin level cap on Life+Magic <= 100. Toinen tekijä on käteen liitettävät sinetit, jotka antavat buffia yhteen tai useampaan tekijään. Sinettejä on pelissä todella runsaasti ja niiden vaikutukset vaihtelevat laidasta laitaan. Kolmantena tekijänä ovat Offeringit, jotka toimivat hahmon taitoina ja/tai aseina. Uhrilahjoja on sinettien tapaan monenlaisia sekä monen tasoisia. Uhrilahjoja saadaan tehtävien palkintoina sekä yhdistelemällä toisista uhrilahjoista. Uhrilahjojen tasoa voidaan myös korottaa yhdistämällä kaksi samanlaista uhrilahjaa keskenään.

Pelin hahmonkehitys johtaa väistämättä grindiin, mikä tuntuu olevan tämän genren suola muutenkin. Tehtävien kesto vaihtelee alle minuutista yli kymmeneen minuuttiin, hahmon tasosta riippuen. Tehtävien suoritus pisteytetään ja palkinto on suorituksen tason mukaisia. Tehtävästä saa yleensä 2+2+1 uhrilahjaa palkintona, mikä tekee korkeamman tason uhrilahjojen hankinnan boostaamisen kautta todella hitaaksi (T0->T1 vaatii 16x T0 itemiä, T1->T2 vaatii 16x T1 itemiä ja niin edelleen).

Omasta mielestä peli on, niin juoneltaan kuin yleiseltä ulkoasultaan, ehkä yksi synkimmistä peleistä aikoihin. Tarina myös vaikuttaa mielenkiintoiselta. Moninpeliä en ole vielä ehtinyt testata.

First official trailer
NeoGAF - Soul Sacrifice Review Thread
Soul Sacrifice Soundtrack (on kyllä aika kova)

4/5 (Alun yksinpelin, teeman ja pelattavuuden ansiosta. En ole juonessa edes puolessa välissä vielä.)
Kirjattu
  • ::