Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Beyond: Two Souls

07.10.13 - klo:17:44
Julkaisu tänä perjantaina, eli 11.10..

En tiedä milloin tulen tämän pelaamaan, mutta varmasti joskus.
Kirjattu
  • ::
  • 08.10.13 - klo:13:36
    Saa nähdä syntyykö tämän pelaamisessa samanlaista painetta kuin Heavy Rainissa, näissä peleissähän ei varsinaista game overia ole, mutta HR:ssä yksi hahmoista saattoi kuolla mikäli tarpeeksi kauan töpeksi. Tässä kun on vain yksi päähenkilö niin tietää heti ettei se ainakaan kuole, joten mikä uhka epäonnistumisessa on? Demossa epäonnistuminen vain antoi pienen lisäkohtauksen jossa Jodie karkaa poliisien käsistä ja päätyy taas samalle reitille mille olisi päätynyt ilman epäonnistumistakin.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.10.13 - klo:18:35
    Katselin erään pelaajan läpipeluuta ja eihän se hyvältä näyttänyt.

    Pelin tarina alkaa "prologista". Se on kronologisesti viimeisin tapahtuma (ainakin puoleen väliin peliä asti). Sen jälkeen pelissä käydään siihen johtaneita tapahtumia läpi, ei kronologisesti, vaan sieltä täältä hyppien edestakaisin Jodien lapsuutta ja nuoruutta ilman mitään varsinaista jatkumoa. En ymmärrä miksi tämä tarina piti näin rakentaa, koska tämä ainakin minulle aiheutti paljon enemmän haittaa ilman mitään selkeää hyötyä.
    Tarinapätkät ovat vaihtelevan pituisia, sanoisin että 10-30 minuuttisia. Useissa tarinapätkissä on toisistaan eriäviä hahmoja, Jodieta (ja usein Nathania) lukuunottamatta. Tunnesiteiden luominen noin lyhyessä ajassa on vaikeaa. Ja jos tunneside ehtii syntyä, ei sillä mitään tee koska kohta hypätään jo toiseen aikaan jossa uudet hahmot.
    Tarinassa on muutamia avaintapahtumia, ja aina aikahypyn jälkeen pelaajan tulee miettiä mitä on tapahtunut, ja mitä vielä ei ole. Aivan turhaa pelaajan rasittamista. Toki joillekin tämmöinen ei tuota ongelmia, mutta edelleen, miksi ylipäätään rakentaa näin perseesti tämä tarina. Mikä on syy?

    Tämän lisäksi vielä tuo edellisessä viestissäni epäilemäni juttu kyllä piti ihan paikkansa, ei pelaamisessa oikein mitään jännitystä ole, koska Jodie ei voi kuolla, ihan jo siksi että pelin viimeisin tapahtuma näytettiin jo ensimmäisenä ja myös siksi että Jodie on pelin ainoa päähenkilö. Jännitystä olisi voinut syntyä lisäämällä muita hahmoja jotka voivat pelaajan toimista kuolla, mutta tällaisia hetkiä ei ainakaan tähän asti ole ollut juuri ollenkaan (jos yhtään), ja silloinkaan sillä ei ole niin paljoa väliä koska näihin hahmoihin ei ole syntynyt tunnesiteitä.

    Tällaisessa yliluonnollisuuksia sisältävässä tarinassa käy helposti niin että koko tarinan ajan rakennetaan jotain eeppistä mutta sitten lopetus ei olekaan niin tyydyttävä kuin mitä olisi toivonut, asioita jätetään puolitiehen koska magic. Voin niin kuvitella tälle käyvän juuri näin, mutta pidetään toivoa yllä.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.10.13 - klo:19:32

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
    David Cagelta paska tarina. Yllättyneitä = 0.

    Ei siinä, enköhän tämänkin jostain alelaarista nappaa. Heavy Rain kun oli ihan kiva kokemus.
    Kirjattu
  • ::