Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Titanfall

16.01.14 - klo:19:10


Titanfall on Respawn Entertainmentin tuleva Xbox One yksinoikeuspeli, jossa taistellaan super siisteillä mechoilla ja näiden piloteilla.

Lainaus
Players fight either on foot as free-running "pilots" or inside agile mech-style walkers called "Titans" to complete team-based objectives on a derelict and war-torn planet as either the Interstellar Manufacturing Corporation (IMC) or the Militia. The game is online multiplayer-only, but injects single-player elements such as plot, character chatter, and non-player characters into its matches. Respawn founder Vince Zampella described the game as bringing "scale, verticality, and story" to first-person shooter multiplayer gaming.

Up to twelve human players choose their pilot types and are dropped on the map, beginning the game. A timer displays the time until a Titan can be deployed, which is reduced by killing other players. Once deployed, Titans are protected by a forcefield for about 30 seconds, which protects the player-pilot as well. Pilots are agile and accumulate momentum while running (similar to Tribes), which lets players run on walls and chain together double jumps. There are multiple types of Titans, each with unique abilities and animations. Pilot and Titan controls are identical except where the pilot's double jump becomes the Titan's dash, as Titans cannot jump, crouch, or cover. The mechs are not slow, but their movement is slower than the nimble pilots. Titan game-balancing abilities include the vortex blocker, which stops and returns enemy ammunition in midair, and electrified smoke, which hurts and repels pilots climbing the Titan's back. Player-pilots can eject from Titans that take too much damage, and the Titan replacement timer is reset upon the Titan's death. Titans can also act autonomously when put in guard and follow modes, which directs the Titan either to protect their vicinity or to tail their pilot, respectively. Games end with a race to the losing team's evacuation dropship.

Respawn has unveiled three Titan classes: the agile Atlas, the ponderous Ogre, and the nimble Stryder.

Suomen julkaisupäivää ei vielä tiedetä, mutta muualla Euroopassa se on 13. maaliskuuta. Feidaa PS4 sinne cittarin hyllylle ja mene blästäämään nyymejä!
Kirjattu
  • ::
  • 16.01.14 - klo:20:56

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Titanfall on Respawn Entertainmentin tuleva Xbox One yksinoikeuspeli, jossa taistellaan super siisteillä mechoilla ja näiden piloteilla.
    Paitsi että tää tulee myös 360:lle ja Pc:lle.
    Kirjattu
  • ::
  • 16.01.14 - klo:21:26
    Joo mut xbonel linnut väistää laaser säteitä
    Kirjattu
  • ::
  • 16.01.14 - klo:21:37

    Temathael Poissa

    • Mighty Pirate
      • Nintendo Network ID: Temathael
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737-9533-9532
      • Steam ID: Temathael
    12 pelaajaa :DDD NEXTGEN
    Olen
    Kirjattu
  • ::
  • 17.01.14 - klo:03:23
    En nyt tiedä oliko juuri tuo edellinen viesti kuinka tosissaan, mutta jotkut oikeasti ovat takertuneet tuohon joten vuodatan enivei.

    Mitä ihmeen merkitystä sillä on paljon pelaajia yhteen matsiin mahtuu? Tuo on juuri tuollaista massojen houkuttelua että voi ebin täs pelis on 23409 pelaajaa samalla serverillä vähäks kova. Mutta jos peli on rakennettu siihen 12 pelaajan peleihin, että 12 on juuri se lukema millä peli ja mekaniikat toimii, niin mikä tässä on ongelma? Monelle tuo "rajoite" oli suuri miinus Titanfallin suuntaan, omalla kohdallani tuo tieto rehellisesti sanoen nosti innostustani tähän peliin, tehdään peli pelin ehdoilla eikä tavoitella isoja numeroita koska battlefield.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.01.14 - klo:14:17
    Pelin suljetusta alphasta on tosiaan valunut jo hieman kunnollista pelikuvaa nettiin. Näyttää ihan hyvältä, paino sanalla ihan.

    Kahdentoista pelaajan raja ei näytä menoa hidastavan yhtään mikä oli jo ihan oletettavissa, mutta peli ei vaikuta läheskään niin nopeatempoiselta kuin ajattelin. Sen sijaan, että rakennuksissa parkourattaisiin sadan codijonnen nopeudella, näyttää gameplay enemmän perinteiseltä konsoliräiskinnältä tuplahypyn kera. Mielestäni on myös melko huomionarvoista, että toisin kuin aikaisempien previkoiden melko tiheään rakennetussa rakennuskompleksikentässä, on videolla esiintyvään karttaan varattu hirveästi tyhjää tilaa mechoilla talsimiseen.

    Ei tästä varmaan mitään nettiräiskinnän uutta messiasta tule, mutta on ihan mukava, että on edes yksi nettiräiskintä mitä voi odottaa edes puoli-innoissaan. Lähivuosien tarjonta kun on ollut sen verran kämäistä.
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • ::
  • 31.01.14 - klo:00:42

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Vaikuttaa huikean jännittävältä julkaisulta. On jo pitkän aikaa tehnyt mieli vääntäytyä jonkin online-räiskyttelyn pariin ja vielä kun hype tuntuisi vastaavan jotain MW2:n aikaista hurmosta niin onhan tästä nyt vähän vaikea olla innostumatta. Noi gameplay-videot oli varsin hyviä ja meiningillään ääneen naurattavan upeita. Olin vähän toivonut, että pelissä olisi enemmän akrobatiaa, seinähyppyjä ym. ym., mutta kelpaahan tämä näinkin.

    Vihaajat vihaa, mutta mikäli beta miellyttää ja kommentit vaikuttavat hyviltä niin 360-versio lähtee kaupasta mukaani.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 14.02.14 - klo:17:51

    Ingoo Poissa

    • Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Sain betakutsun ja pistin latautumaan. Katsotaan onko tästä mihinkään..
    Kirjattu
  • ::
  • 16.02.14 - klo:17:50

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Betatestaajien mietteitä olisi kiva kuulla. Avautukaa!
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 18.02.14 - klo:16:02
    Origin väittää pelanneeni Titanfallia nyt kaksi tuntia, joten uskaltanen vuodattaa hieman mielipiteitäni. Näin käytännössä peli lunasti kaikki ennakko-odotukset, muttei ylittänyt niitä. Meininki on sitä perinteistä perushyvää codia aina levelin neljä custom classeista magneettisiin meleehyökkäyksiin asti. Tuntuma on jees ja kaikki toimii ainakin periaatteessa. Kenttäsuunnittelu on vähän niin ja näin, mutta ajaa asiansa.

    Teknisesti peli on ihan ok. Grafiikat eivät ole mitään älytöntä silmäkarkkia, mutta ihan pätevät, mitä nyt betan tekstuurien resoluutio on käsittääkseni vain puolet lopullisen pelin vastaavasta. Tärkeämpänä kuitenkin pidän sitä, että peli pyörii koneellani helposti sen 60fps ja nettipuoli toimii hyvin. Codista periytyneet killcamkusetukset ovat yhä läsnä, mutta pelatessa kaikki tuntuu toimivan hienosti.

    Joitain yllättäviä lapsuksia betaan on kuitenkin jäänyt tekniseltä puolelta. Joillain vanhemmilla korteilla pelaajamodelit leviävät pitkin karttaa ja nähtävästi nvidian korteilla vsync on enemmän tai vähemmän kustu. Pelin engine pöhisee tiheään 59-61 framea sekunnissa ruudulle, joka jostain syystä vsyncin ollessa päälle aiheuttaa jäätävää värinää näytöllä. Tämä korjaantui pakottamalla vsync päälle itse kortin asetuksista ja pistämällä se pelistä pois. Helposti korjattavaa, mutta silti turhaa säätöä. Tämän lisäksi törmäsin varsin ikävään pelin grafiikat rikkovaan bugiin tämän videon hengessä, joka ei lähtenyt pois edes rebootaamalla. Jouduin siis lataamaan ja asentamaan koko pelin uudestaan. Periaatteessa ihan anteeksiannettavia ongelmia betassa, mutta pelin julkaisu on sen verran lähellä että en tiedä voiko enää puhua varsinaisesta betatestistä vai demosta. En yhtään ihmettelisi vaikka samat erheet olisivat lopullisessa versiossakin.

    En myöskään erityisemmin välitä pelin bottivastustajista. Grunteja ja spectrejä vilisee kentällä lukuisia ja ne pitävät huolen siitä, että ruudulla on aina jotain tykinruokaa. AI on kuitenkin tyhmä kuin saapas ja aivan liian usein voi nähdä botin seisoskelevan keskellä huonetta miettimässä syvällisiä tai juoksemassa neljän muun gruntin kanssa kivassa letkassa josta ne kaikki voi sitten naputtaa hengiltä ilman sen suurempaa päänvaivaa. Lisäksi huomaan tarkistavani jatkuvasti tappojen jälkeen että tapoinko nyt ihmispelaajan vai gruntin, koska jälkimmäisestä ei yksinkertaisesti saa mitään tyydytystä. Pelaan nettipelejä muiden pelaajien pieksemisen takia, en AI-vastustajien. Lisäksi nämä tohvelieläimet vaikuttavat attritionin eli tdm:n pistelukuun, eli käytännössä pelaajien välisen tappotaistelun voi voittaa tappamatta yhtäkään pelaajaa.

    Sitten positiivisempiin asioihin. Parkour on kivempaa kuin mitä osasin ajatella. Jokaisesta seinäjuoksusta tai kiipeämisestä saa uuden hypyn lisää, joten talojen välillä pomppiminen ja katoille kiipeäminen on erittäin vaivatonta. Lisäksi minkäänlaista putoamisdamagea ei ole, joten jalkaväkisota saa mukavaa lisämaustetta porukan loikkiessa katoille ja sieltä suoraan katutasolle.

    Titaanien ja jalkaväen voimasuhteesta on saatu myös erinomainen. Heittoistuimen ja voimakkaampien pyssyjen ansiosta titaaniin astuessa tulee pieni voittamattomuuden tunne, mutta jalkaväellä pelatessa vihollistitaanit eivät lähes koskaan tunnu ylivoimaisilta. Jokaisella classilla on oma anti-titaaniaseensa ja titaanin selkään hypätessä voi käytännössä pakottaa kuskin poistumaan titaanista. Ei siis enää sitä perinteistä battlefieldsyndroomaa, että vihollistankki on kahden metrin päässä osoittelemassa piipulla kohti, mutta satuitkin ottamaan medicin etkä antitankia joten et voi tehdä asialle yhtään mitään.

    Betassa oli tosiaan pelattavana vain atlas-luokan titaani, unlockeja levelille 14 asti, kolme pelimuotoa ja vain kaksi kenttää, joten on vaikea sanoa millaisia vempeleitä kokoversio tuo tullessaan. Toistaiseksi maistui ihan hyvältä, muttei erinomaiselta. Ihmettelen jos pelin ympärille saadaan jotain oikeaa turnaussceneä aikaiseksi ja veikkaankin sen jäävän vain päteväksi arcaderäiskyttelyksi; klassikkostatukseen en usko. Tuskin ostan julkaisussa, mutta luultavasti joskus hinnan laskettua (jos laskee).
    « Viimeksi muokattu: 18.02.14 - klo:16:08 kirjoittanut Zoink »
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.02.14 - klo:03:09
    Hmmh, yksi tai kaksi lisäpelituntia myöhemmin saavutinkin demon levelcapin. Lisäksi tajusin kuinka paljon pelin kokoversioon tulee vielä lisämatskua, mm. nähtävästi se juonipohjainen moninpelikampanja onkin kokonaan erillään betan pelimuodoista. Jotenkin sain ennakkoseteistä sellaisen käsityksen, että yksinpelielementeillä tarkoitetaan vain noita starfoxlöpinöitä ja evakuointeja ja muita ekspositioratkaisuja. Tämän videon mukaan karttojakin olisi tulossa varsin reilu määrä kaiken lisäsälän lisäksi. Valitettavasti tajusin myös, että pc-version saa kaivettua netistä itselleen julkaisupäivänä parhaimmillaan alle neljään kymppiin, joten pitänee ehkä miettiä tuota julkaisussa ostamista uudestaan. Ehkä.
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.02.14 - klo:06:15

    Sotakoira Poissa

    • D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    Pelannut tuota betaa pienellä kaveripoppoolla nyt jonkun apropoo seitsemän tuntia, ja pidin kyllä kovasti. Ei mitään tajunnanräjäyttävää, mutta silti kokemus oli positiivinen siihen verrattuna mitä aluksi odotin. En sanoisi tätä miksikään kovin omalaatuiseksi teokseksi palasiensa perusteella (Brink-parkour, Hawken-robot, CoD-ammuskelu, jne..), mutta jotenkin tässä on onnistuttu sotkemaan kaikki mukavasti yhteen ja tekemään niistä toimiva kokonaisuus joka seisoo omilla jaloillaan.
    Itse en ollut oikein sitä tai tätä mieltä tekoäly-yksiköistä, mutta ne olivat hieman huonommin pelaavan kaverini mielestä oiva lisä ettei olo tunnu liian kyvyttömältä vaikkei toisille piloteille pärjäisikään.

    Betassa matsit olivat aika lyhyitä, lempitilani Hardpoint oli aika selkeästi pisin ja siinä oli mielestäni paras dynamiikka. Attrition-matseissa titaaneja alkaa putoilla heti alussa ja sitten homma meneekin aika satunnaiseksi läträämiseksi. En tosin sano, ettei sekin olisi joskus hauskaa.

    Odotukset ovat nyt ihan hyvät, sillä betaan en ole vielä kyllästynyt vaikka karttatarjoilu olikin aika rajallista ja koko versiossa tietenkin on enemmän kaikkea. Hieno homma Respawn, toivon vaan ettei tähän tule sitten heti ensi vuonna kakkososaa. Pätsäily ja uuden sisällön lisäys olisi se mieluisampi jatkovaihtoehto.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.04.14 - klo:17:32

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Pelikello näyttää semmoista kahdeksaa tuntia ja sain juuri vedettyä molemmat "kampanjat" läpi, joten voisin taas raapustaa tähän jotain.

    Pelaan tosiaan Xbox 360:llä, mikä varmasti saa osan jengistä tunkemaan sormia kurkkuunsa, mutta itselleni se kelpaa oikein mainiosti. Jossain Youtube -videoissa näkyi aika jäätävän pahaa screen tearingia, mutta itse en ole huomannut sitä juuri lainkaan. 30fps ei nyt ole mitään god tieriä, mutta peli on itselleni ihan tarpeeksi hyvän näköinen ja sulava. Tekstuureilla kestää aikaa latautua ja kampanjan välianimaatiossa esiintyvä sade katoaa matsin alkaessa kartalta, mutta siis mitään kummempaa ei oikeastaan tapahdu. Kelpaa.

    Pelaaminen on tosi hauskaa. Huomaan tykkääväni enemmän pilotilla pelaamisesta, koska parkouraaminen ja nopea liikkuminen toimii niin hyvin. Hyppyjen ja seinäjuoksujen ketjuttaminen luo parhaimmillaan todella tyydyttävän näköistä ja tuntuista meininkiä. Kuumottelin ennen pelin julkaisua aika paljon sitä, miten hankalaa parkouraaminen voisi olla, mutta onneksi huoleni olivat turhanpäiväisiä. Perusteet oppii hetkessä eikä peli rankaise kokeilua ja riskien ottamista mitenkään.

    Peli on mielestäni aika hyvin tasapainoitettu ja peli antaa hyvin paljon erilaisia yhtä vahvoja tapoja kustomoida sotilaita ja titaaneja. Pelasin tuossa useamman tunnin Linkkiron ja Zoinkin kanssa vuorotellen. Jokaisella oli itseään miellyttävät valinnat, jotka kuitenkin erosivat aika paljon muiden vaihtoehdoista. Itse suosin vähän enemmän parkouraamista ja juoksentelua kuin Zoink, joka tähtäsi enemmänkin ehkä optimaalisten sniputuspaikkojen metsästämiseen. Linkkiro taas pelasi aika blästäämällä. Tämä kertoo mielestäni aika hyvin, että peli mahdollistaa hyvinkin erilaisia pelitapoja mikä on kivaa.

    Ennen pelin julkaisua olin vähän masentunut siitä kuinka pelissä on niin vähän pilotteja ja suurin osa blästättävästä sattuu olemaan tekoälyn ohjastamia. Idea vaikuttaa aluksi tyhmältä, mutta toimii käytännössä oikein hyvin. Tekoäly on toki varsin hyödytön ja niiltä saatavat pisteet eivät ole kovinkaan kummoisia, mutta toisaalta tämän ansiosta matseissa on jatkuvasti jotain blästättävää eivätkä matsit siten mene oikein missään olosuhteissa pelkäksi päättömäksi ympäriinsä haahuiluksi.

    Ajattelin aluksi jättää burn cardit kokonaan huomioitta, mutta lopulta nekin veivät allekirjoittaneen mennessään. Ne ovat oikein kiva tapa lisätä vähän pientä maustetta ja riskinottoa peliin. Toivottavasti peliin tulisi vaikka DLC:nä pelimuoto, joka rakentuisi kokonaan burn cardien ympärille ilman rajoituksia.

    Muttajoo, oikein mainio peli. Tähän mennessä ehdoton suosikkini kuluvan vuoden tarjonnasta. Ei ehkä niillä meriiteillä niin kummoinen saavutus, mutta olen enemmän kuin tyytyväinen siihen, miten odotukseni ja hypeni vastasivat aika paljon todellisuutta. Peli jaksaa yllättää ja viehättää. Taidan tietää minkä pelin parissa kesä menee.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 19.04.14 - klo:18:25
    Ihan hauska peli mutta tosi typerää että vain moninpelin sisältävä videopeli vaatii silti Gold Liveä. Harmi ettei ole kunnon tietokonetta joka pyörittää tätä peliä.
    elämä on paskaa
    Kirjattu
  • ::