Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Middle-earth: Shadow of Mordor

01.10.14 - klo:08:33
Halusin vain mainita mitä tässä nyt olen sivusta seurannut että tässäpä hieno peli. On olevinaan mainstream AAA-lisenssipeli mutta pelistä löytyy vaikeutta jota se jo mekaniikkojensa puolesta vaatii. Ja jos tarpeeksi perseilee örkeistä saattaa kehittyä liian vaikeita ja jopa pelin läpäiseminen voi osoittautua ongelmaksi. Arvostan ihan pirusti.

PS3- ja X360-versiot eivät kuulemma ole pelkästään graafisesti heikompia, mutta myös mekaniikkoja puuttuu, mikä kuulostaa täysin älyttömältä. Jotkut dynaamiset tapahtumat ovat poistettu ainakin? Kuulostaa erittäin huonolta, saa nähdä miten paljon nuo poistot rampauttavat last gen -versioita.
Kirjattu
  • ::
  • 03.10.14 - klo:02:26

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    Ai että 360-versio on paska. Onneksi kuulun mestarirotuun ja mestarikone on vasta päivitetty.

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 03.10.14 - klo:10:21
    Mun mielestä toi on kuitenkin se paras tapa hoitaa nuo cross-gen versiot, eikä rampauttamalla current gen -versioita.

    Saisivat muutenkin kyllä jo 360 ja Ps3 kuolla pois.
    Kirjattu
  • ::
  • 03.10.14 - klo:10:42
    Siis ehdottomasti joo olet kyllä oikeassa, mutta pitää myös vähän kyseenalaistaa miksi edellisen sukupolven versiot piti ylipäätään tehdä, jos ne ovat selkeästi heikompia pelikokemukseltaan. Toisaalta eikä siitä sinällään haittaakaan ole, kunhan pelin ostaja tietää ostavansa karsitun version.
    Kirjattu
  • ::
  • 03.10.14 - klo:16:13
    Niin kauan, kuin Ps3:n ja 360:n userbase on selkeästi uudempia konsoleita suurempi, niin (voisi ainakin kuvitella) silloin on kannattavaa myös tehdä peleistä versiot vanhemmalle sukupolvelle.

    Olkoon kuinka karsitut tahansa, niin eiköhän noista ainakin rahat takaisin saa.




    Paitsi tietysti jos WiiU:lle portteja vääntää.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.12.14 - klo:12:04
    Pelasin hetki sitten läpi, tässä lyhyitä mietteitä:

    -Nemesis sydeemi oli pelin ainoa mielenkiintoinen puoli, joka kaikeksi harmiksi   aukesi itselläni täysin vasta 20h pelin jälkeen. Sisältää siis tarinan taakse piilotettuja optioita, jotka aukeavat vasta tiettyjen tehtävien jälkeen.

    -Peli on todella helppo, kiitos ylisimppelin combatin ja yksinkertaisten vihollisten. Combatti on revitty suoraan Batmanista.

    -Sivutehtävät ihan peruskauraa: kerää kukkia, tapa monstereita ja vapauta orjia.

    -Tarina ripulia, kuten nykypeliltä arvata saattaa.

    -Sisältää paskimman viimeisen bossin pitkään aikaan. Tää oli kevyesti vielä Tomb Raider 2013 viimestä bossia huonompi.

    -Pc-portti oli ihan hyvää kamaa: kaikki paitsi tekstuurit ultralla pyöri kivasti       60fps/1080p, 2500k @ stock ja Gtx 780.


    All and all 7/10, kiva pelata ja Nemesis tuo oikeasti jotain uutta. Tekee mieli mennä vielä takaisin tekemään kovatasoisia Wachiefejä, joita sitten pieksen.





    Ja jos tarpeeksi perseilee örkeistä saattaa kehittyä liian vaikeita ja jopa pelin läpäiseminen voi osoittautua ongelmaksi. Arvostan ihan pirusti.
    Tää kuulostaa kyllä täysin utopiselta, ellei sitten pelaa silmät kiinni.

    « Viimeksi muokattu: 19.12.14 - klo:13:22 kirjoittanut Ingoo »
    Kirjattu
  • ::
  • 19.12.14 - klo:14:57
    Ehkä se ei ole kovin todennäköistä mutta pointti siis että peli mahdollistanee sen, eikä ole mennyt keksimään jotain helpotusta koska casul   gamer's.
    Kirjattu
  • ::
  • 03.10.18 - klo:13:36
    Shadow of Mordor. Paras tapa kiteyttää tämä pelikokemus on “parhaat viis euroa, jotka olen koskaan käyttänyt” (steam ale). Muistan kiinnostuneeni tekeleestä aikoinaan suhteellisen lähellä PS4:n julkaisua, koska tuohon aikaan oikeasti hyvät next-gen-pelit olivat harvassa. Arvosteluiden ja pelaajien kommenttien perusteella kyseessä oli todellinen timantti roskaläjän seassa. Noh, jostain syystä jätin pelin sitten kuitenkin ostamatta julkaisun aikaan, koska koska reasons.
     
    Minulla ei ole henkilökohtaisesti kovinkaan suurta tunnesidettä Lord of the Ringsiin, jos ei lasketa alkuperäistä Hobitti-kirjaa, jonka olen muutaman kerran lukenut elämäni aikana. Tästä huolimatta peli iski ja kovaa. Combatti ja yleinen eteneminen pelissä vain toimivat. Combatista tulee hyvällä tavalla mieleen Batman Arkham-pelisarja (molemmat pelit ovat, Warner Brosilta, sattumaako???). Hiippailu on myöskin tehty todella hyvin ja taistelut pomovihollisia vastaan ovat melkein aina todella eeppisiä. Viittauksia LotRiin ei ole kuin muutaman tunnetun hahmon muodossa, mikä ei ainakaan itseäni haittaa.

    Asia, joka tekee tästä pelistä erityisen muistettavan on kuitenkin se, kuinka hyvin ja monipuolisesti örkit on kuvattu ja esitetty tässä universumissa. Niillä on kaikilla omat hauskat persoonat ja tyylit, jolla ne eroavat toisistaan omalla örkkimäisellä tavallaan. Pelin parasta antia ovatkin ehdottomasti erilaiset pelaajan ja örkkien sekä örkkien ja örkkien väliset vuorovaikutustilanteet. Pelissä örkit sotivat jatkuvasti keskenään noustakseen Sauronin armeijan arvohierarkiassa. Pelaaja voi halutessaan laittaa puikkoja rattaisiin puuttumalla näihin valtataisteluihin hauskojen sivutehtävien muodossa. Oman riivatun kapteenin ylentäminen sotapäälliköksi on hauska ja miettimistä vaativa prosessi.

    Pitää nostaa hattua pelille omaperäisyydestä ja siitä kuinka vähän se loppujen lopuksi pitelee pelaajaa kädestä. Peli kertoo pelaajalle kyllä omat ominaisuutensa, mutta jättää pelaajan harteille lopullisen päätöksen siitä, kuinka hän näitä ominaisuuksia haluaa hyödyntää. Hiekkalaatikkoilu ja sivutehtävät käyvät jossain vaiheessa puuduttavaksi, mutta muuten jees kamaa, suuri peukku studiolle. Shadow of War pääsi itselleni ehdottomasti pelattavien pelien listalle.

    Arvosana: 8.4/10
    Kirjattu
  • ::