Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Yooka-Laylee

05.04.17 - klo:13:40
Pohjimmiltaan kyse on kuitenkin kolmiulotteisista toimintaseikkailuista, joissa tutkitaan maailmaa ja keräillään krääsää. Minusta tässä konseptissa ei ole mitään perustavanlaatuista ongelmaa.

Niin eikös joku tällainen peli saanut viime kuussa 97 pojoa metacriticissä?


Huono ja tylsä kenttäsuunnittelu, vastaan taisteleva kamera ja tönköt kontrollit eivät tietääkseni ole genren ominaispiirteitä. Tästä syystä olen vähän sitä mieltä, että Tuben "eivät tajunneet genreä" -väitös on vähän hölmö, koska pelin saamiin pojoihin on selkeästi oikeitakin syitä. Olen silti itsekin vähän yllättynyt itse genreen kohdistuneesta kritiikistä, koska nähdäkseni Yooka-Layleen ongelmat ovat juurikin lähinnä toteutuksessa, ei niinkään genressä.

Kiinnostaa nähdä mitä kriitikot sitten ovat mieltä Super Mario Odysseystä joka vaikuttaa kovasti genren edustajalta, vaikka samalle keräilyasteelle ei varmaan päästäkään.
Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
Kirjattu
  • ::
  • 05.04.17 - klo:13:55

    mosse Poissa

    • Mosse
    Itse taas en esimerkiksi henk. kohtaisesti ole koskaan ollut järin innoissani etenkään Raren 3D-loikinnoista, jotka ainakin muksuna tuntuivat lähinnä turhauttavilta, koska pelkästään pelissä eteneminen vaati välillä kenttien vähän turhankin tarkkaa nuohoamista. Mitä nyt olen muutamaa arvostelua silmäillyt, niin vähän Yokaa-Laylee tuntuu kärsivän samasta ongelmasta, mikä nykypäivänä on helppo nähdä keinotekoisena pelin pidennyksenä. Tällöin voidaan ihan perustellusti puhua vanhentuneesta pelisuunnittelusta.

    Tästä syystä esmes Spyrot tai SM64 iskivät aina vaikka Banjo-Kazooieta huomattavasti kovemmin. Pelasin viime vuonna Rare Replayn myötä BK:n vihdoin läpi asti ja kyllähän tuo piirre edelleen häiritsi. Banjo-Tooie taas oli tässä suhteessa vielä ihan helvetin paljon pahempi, koska noin kaksi kolmesta Jiggystä tuntui olevan jonkun kökköminipelin takana, eikä varsinaista tasohyppelyä ollut monessa kentässä kuin nimeksi.

    Se on sitten oma juttunsa, jos edelleen nauttii tuon kaltaisesta suunnittelusta. Y-L tuntuu kuitenkin aika lailla nostalgiatripiksi suunnitellulta peliltä, joten jos omat odotukset on kalibroinut tietyllä tavalla, niin mikäs siinä. Ei se silti tarkoita, että arvostelijat olisivat väärässä.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 05.04.17 - klo:15:15

    Samirai Paikalla

    • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
      • Nintendo Network ID: Samirai
      • 3DS-ystäväkoodi: 0001-3327-0574
    Se on sitten oma juttunsa, jos edelleen nauttii tuon kaltaisesta suunnittelusta. Y-L tuntuu kuitenkin aika lailla nostalgiatripiksi suunnitellulta peliltä, joten jos omat odotukset on kalibroinut tietyllä tavalla, niin mikäs siinä. Ei se silti tarkoita, että arvostelijat olisivat väärässä.

    Pahapa tosiaan sanoa arvostelijoiden olleen väärässä ennen kuin itse pääsee peliä pelaamaan. Monessa paikassa vain tosiaan mainitaan pelin takapajuisuudesta muttei viitsitä erikseen niitä ongelmakohtia avata, joten sinänsä arvostelut epäonnistuvat tehtävässään. Olisi kiva tietää onko peli-iloa syönyt nimenomaan tuo keräiltävien esineiden määrä (ns. pitkittäminen), minkälaista on tuo parjattu vanhentunut kenttäsuunnittelu ja mikä se mystinen vuosituhannen vaihteen 3D-loikintagenreä vaivannut perushuonous on nykypäivään suhteutettuna...

    Pakkohan se on uskoa kun arvosteluja alkaa olla melko paljon tuolta alemmilta pistemääriltä, että jokin pelissä mättää ja omaa ostopäätöstähän en voi edes perua kun sen tein jo kickstartteria sponssatessani. Silti en ole vielä saanut arvosteluissa mitenkään selville etteikö peli olisi kuitenkin juuri sitä mitä halusin. Onko se arvostelijoita jäytänyt juttu juuri se mitä itse peliltä haluan, se selviää vasta kun saa pelin testattavaksi.
    Kirjattu
  • ::
  • 05.04.17 - klo:16:09

    mosse Poissa

    • Mosse

    Pahapa tosiaan sanoa arvostelijoiden olleen väärässä ennen kuin itse pääsee peliä pelaamaan. Monessa paikassa vain tosiaan mainitaan pelin takapajuisuudesta muttei viitsitä erikseen niitä ongelmakohtia avata, joten sinänsä arvostelut epäonnistuvat tehtävässään. Olisi kiva tietää onko peli-iloa syönyt nimenomaan tuo keräiltävien esineiden määrä (ns. pitkittäminen), minkälaista on tuo parjattu vanhentunut kenttäsuunnittelu ja mikä se mystinen vuosituhannen vaihteen 3D-loikintagenreä vaivannut perushuonous on nykypäivään suhteutettuna...

    Pakkohan se on uskoa kun arvosteluja alkaa olla melko paljon tuolta alemmilta pistemääriltä, että jokin pelissä mättää ja omaa ostopäätöstähän en voi edes perua kun sen tein jo kickstartteria sponssatessani. Silti en ole vielä saanut arvosteluissa mitenkään selville etteikö peli olisi kuitenkin juuri sitä mitä halusin. Onko se arvostelijoita jäytänyt juttu juuri se mitä itse peliltä haluan, se selviää vasta kun saa pelin testattavaksi.

    Kuten totesin, olen saanut sellaisen kuvan, että peli noudattaa sitä klassista Rare-taspohyppelykaavaa aika orjallisesti. Jos Raren 3D-loikinnat edelleen maistuvat, niin mikäs siinä. Ilmeisesti monelle arvostelijalle sitten ei.

    Mitä noihin vikojen yksilöintiin tulee, niin esmes Kotaku tietää kertoa, että.
    Lainaus käyttäjältä: Kotaku
    There was a missed opportunity with Yooka-Laylee. It seeks to recapture the feeling of bygone games but doesn’t seem concerned with correcting any particular shortcomings. What might have been a streamlined version of childhood classics shifts into a game that not just accurately recreates their gameplay and aesthetics, it also revives their glaring shortcomings. Those old Rare games weren’t perfect. They frustrated just as much as they delighted. They also sometimes wasted your time, forcing you to collect too many bananas of too many colors to get to a meager a late-game reward. Yooka-Laylee is too faithful to those mistakes of the past.

    Aikaisemmin arvostelussa mm. mainitaan, että peli niin ikään käytännössä pakottaa keräämään järjettömän määrän sälää loppupomolle päästäkseen. Esmes Banjo-Kazooie sortuu ihan samaan, kun Gruntildaa mättämään päästäkseen pitää kerätä joku 90-ja-rapiat palapelinpalasta. B-T teki vissiin ihan saman, en tiedä, koska viimeksi sitä pelattuani vittuunnuin jo toisen kentän jälkeen. Kyllä ainakin itselleni riittää monesti syyksi keräilyyn pelkästään tyydytys siitä, että on ihan oikeasti kolunnut jokaisen nurkan. Joskus on myös ihan kiva, että siitä palkitaan jollain lisätauhkalla. Siksi soisinkin vaihtoehdoksi, että pelin voi läpäistä myös vähän suurpiirteisemmällä nuohoamisella.
    « Viimeksi muokattu: 05.04.17 - klo:16:11 kirjoittanut ascalon »
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 05.04.17 - klo:16:38
    Eli kysymys on genrestä?

    En voi sanoa, etteikö pelissä voisi olla ongelmia kameran, kontrollien tai vaikka kenttäsuunnittelunkin osalta, mutta nuo kritiikit, joita Mossekin tässä toistaa, kohdistuvat tosi vahvasti nimenomaan genreen. Collectathonia lähtivät tekemään, toivottavasti saivat kunnollisen sellaisen aikaiseksi. En voi sanoa onko Y-L hyvä peli vaiko ei, mutta jos se ei ole, johtuu se jostain aivan muusta kuin Mossen luettelemista asioista.

    Itseä esimerkiksi BotWia pelatessa häiritsi se, että ei ole tarpeeksi syitä tutustua edes kaupunkeihin, jolloin nekin jäävät hirveän vieraiksi. Joo, on hyvä, että koko maailmaa ei tarvitse käydä kammalla läpi, mutta kaupunkeihin tutustumiseen olisin toivonut enemmän syitä. Tykkään siitä, että pelialuetta kannustetaan tutkimaan sen verran perusteellisesti, että siitä tulee tuttu, joten näen alueiden koluamisen enemmänkin plussana kuin miinuksena.

    Banjo-Kazooie on edelleen eräs paras peli koskaan.

    EDIT: Em. syystä kaikki "juokse tätä nuolta pitkin niin pääset perille" -tyyliset ratkaisut à la Fable risovat.
    « Viimeksi muokattu: 05.04.17 - klo:16:42 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • ::
  • 05.04.17 - klo:16:56

    mosse Poissa

    • Mosse
    Eli kysymys on genrestä?

    En voi sanoa, etteikö pelissä voisi olla ongelmia kameran, kontrollien tai vaikka kenttäsuunnittelunkin osalta, mutta nuo kritiikit, joita Mossekin tässä toistaa, kohdistuvat tosi vahvasti nimenomaan genreen. Collectathonia lähtivät tekemään, toivottavasti saivat kunnollisen sellaisen aikaiseksi. En voi sanoa onko Y-L hyvä peli vaiko ei, mutta jos se ei ole, johtuu se jostain aivan muusta kuin Mossen luettelemista asioista.

    Jos ne seikat häiritsevät pelikokemusta, niiden kritisoiminen on ihan perusteltua.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 05.04.17 - klo:17:02
    No mutta mua häiritsee änärissä se, että siinä ei ole power uppeja, joilla kasvaa niin isoksi, että voi jyrätä muut, tai Forzassa se, että ei ole sinistä kilpeä käytetävissä. Se, että itse toivoisin peliltä jotain muuta, ei tarkoita, että pelissä olisi jotain vikaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 05.04.17 - klo:17:12

    mosse Poissa

    • Mosse
    Öö? Kaikkiallahan korostetaan, että peli on tismalleen ysärikolmedeepompintojen kaltainen, joten eiköhän jokainen genren pelejä joskus pelannut tiedä, mitä odottaa. Se ei tarkoita, etteikö ysärikolmedeepompintojen vikoja voi tarkastella 20 vuotta myöhemmin kriittisesti. Y-L:n tekijät eivät vaikuta näin tehneen. Uutta BK:ta toivovat ovat varmasti tyytyväisiä.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 05.04.17 - klo:21:54
    No, kun ne ei ole vikoja vaan genren piirteitä. :| Collectathonit on hyviä pelejä, mutta jos ei genrestä tykkää, niin eikö sen pitäisi olla enemmän kritiikkiä genreä kuin peliä kohtaan? Jos taas ruvetaan peliä arvostelemaan genren piirteiden perusteella, niin se on vähän just tätä, että "pelin tekijät valitsivat väärän genren". Eniten tätä peliä uskon kyllä odottaneen juuri ne, jotka odottavat uutta Banjo-Kazooieta. Toivottavasti nuo tekniset ongelmat eivät tule sen tielle, että tämä olisi hyvä peli.
    Kirjattu
  • ::
  • 05.04.17 - klo:21:55

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Jos Banjo-Kazooie määrittää genren täysin, ja sen vikojen korjaaminen olisi genren ymmärtämistä väärin, niin mihin enää tarvitaan uusia collect-a-thoneja?
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 05.04.17 - klo:22:15

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Pliis vittu. Sama ku jäätelön keksijä olis laittanu alkuperäseen reseptiin parsakaalia ja sit kukaan ei viitsis ottaa sitä pois koska jäätelö on aina ollu tällasta.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 05.04.17 - klo:22:20

    mosse Poissa

    • Mosse
    No, kun ne ei ole vikoja vaan genren piirteitä. :|

    Tää on kyllä valehtelematta paskin argumentti ikinä, ei millään pahalla. Se, että asiat on tehty täsmälleen tietyllä tavalla pari vuosikymmentä sitten ei ole mikään syy funtsia, josko jotain voisi silti tehdä fiksummin. En myöskään keksi, mistä olet sisäistänyt tuon, etteivät kriitikot pidä itse genrestä. Tämä ei ole käynyt ilmi ainakaan niissä arvioissa, joihin itse olen törmännyt. Sen sijaan niissä tunnutaan järjestään puhuttavaan juuri BK:sta oikein positiivisessa valossa.

    Eniten tätä peliä uskon kyllä odottaneen juuri ne, jotka odottavat uutta Banjo-Kazooieta. Toivottavasti nuo tekniset ongelmat eivät tule sen tielle, että tämä olisi hyvä peli.

    Toki, ja nämä pelaajat ovat vissiinkin saamassa sitä mitä haluavat. Potentiaalisesta ostajakunnasta kuitenkin löytynee kuitenkin myös sellaisia yksilöitä, jotka eivät kasvaneet Raren ysäriloikintojen parissa, joten siinä mielessä genren ongelmien tuominen arvostelussa esiin on ihan perusteltua.

    Ja Tinglen pointti on kanssa ihan hyvä.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 06.04.17 - klo:00:58
    Lisää samaa hyvää on kiva saada, kunhan varianssia on tarpeeksi. :) Uusi Mario Kart jaksaa aina viihdyttää jne.

    En vaan tosiaan esimerkiksi aiemmin Mosse sun esittämistä "vioista" pidä ainuttakaan vikana vaan ominaisuutena. Muita tasoloikkia on jo tullut tässä jonkun verran 2000-luvulla, mutta collectathoneja ei ole vähään aikaan näkynyt. Ei Banjo-Kazooie ole täydellinen, mutta ei noista syistä kuin on tässä ketjussa mainittu. DK64:n eri värisiä keräilyesineitä kohtaan muuten on esitetty ihan ansaittua kritiikkiä.

    Pointti, että kriitikot ei tykkää genrestä, tuli siitä "90-luvun jälkeen ei oo tehty näitä niin ei kyllä nytkään tarttis". Sunkin ratkaisu tuntuu olevan se, että Y-L:n ei sopisi olla collectathon, niin se olisi parempi peli. :/
    Kirjattu
  • ::
  • 06.04.17 - klo:04:17

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Itse en vaan ehkä ihan käsitä millä perusteella peliteollisuus on kehittynyt juuri tämän genren ohi. Miksi se krääsän keräily häiritsee vuonna 2017, mutta oli timanttista tai ainakin hyväksyttävää pelisuunnittelua pari vuosikymmentä aiemmin? Siksikö, että se oli silloin jotain uudenlaista? Vaikea uskoa, luulisi paskan maistuvan paskalta tuoreenakin.

    Ehkä multa on vain mennyt ohi se peleissä tapahtunut suuri muutos, joka on muovannut pelisuunnittelua uuteen suuntaan ja saanut pelaajat tarkastelemaan 3D-tasoloikkia aiempaa kriittisessä valossa. Olen samaa mieltä Samirain kanssa siitä, että useiden arvosteluiden epämääräiset statementit häiritsevät. Kenttäsuunnitteluun ja pelattavuuteen kohdistuviin, tarkasti ilmaistuihin moitteisiin minulla ei ole mitään sanomista, mutta tällaiset epämääräiset toteamukset jäävät kalvamaan mieltä.

    Siitä olen samaa mieltä, että BK:n loppubossiin pääseminen vaatii vähän liikaa kenttien nuohoamista. Noin muuten mielsin kuitenkin BK:n etupäässä peliksi, jossa tutkittiin kolmiulotteisia ympäristöjä ja suoritettiin haasteita, joista palkittiin keräilyesineillä. Ymmärrän, jos joku ei tykkää tällaisista peleistä, mutta en ole ihan varma miksi kyseessä on vanhentunutta designia. Vanhentunut ainakin minun korvaani kuulostaa siltä, että tilalle olisi tullut uutta, parempaa pelisuunnittelua, joka olisi oikeutetusti syrjäyttänyt tämän vanhan kaavan. Onko näin tapahtunut? Mielestäni tutkimispainotteinen 3D-tasoloikka on vain genrenä lakannut olemasta. Mariokin on viime vuosikymmenen ajan ollut suoraviivainen. Ehkä suoraviivainen tasoloikka sitten on kehittyneempää pelisuunnittelua jonkun mielestä, mutta itse näkisin sen vain erilaisena lähestymistapana, en niinkään evoluutiona.

    Korostan, että en edelleenkään halua puolustella Yooka-Layleeta. En ole peliä pelannut, eikä se edes kiinnosta minua hirveästi. Tämä toistuva, turhauttavan suurpiirteisesti ilmaistu kritiikki vain sai minut pohtimaan laajemmin pelin edustamaa genreä ja sen väitettyä vanhentuneisuutta. En väitä, että arvostelijat olisivat väärässä, mutta minua kiinnostaisi tietää, miksi kaikista peligenreistä juuri tutkimuspainotteinen 3D-tasoloikka on nykypäivän pelimarkkinoille soveltumaton.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.04.17 - klo:07:14

    mosse Poissa

    • Mosse
    Vaihtelu on toki jees, mutta ainakin Raren myöhemmisä Collectathoneissa se johti monesti siihen, ettei enää keskitytty siihen, mikä osataan tehdä hyvin (tasoloikinta) vaan lisättiin itsetarkoituksellisesti jos jonkinlaista minipeliä, joita pahimmillaan hinkattiin useissa eri kentissä. BK oli tämän suhteen paljon paremmin balanssissa.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 14.04.17 - klo:02:55
    Pelasin vähän. Kamera on aivan kamala ja muutama hitbox on vähän poissa kohdiltaan. Ei muuta vikaa ja toivottavasti noi korjaavat nuo, koska omaan silmään paska kamera tuntuisi olevan alun perusteella muuten hyvän pelin tiellä.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.04.17 - klo:18:46

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Tää peli on aivan vittu hirveetä skeidaa ja minusta Banjo-Kazooie on 5/5.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 14.04.17 - klo:20:00
    Haluatko pelata peliä? Et saa, katso cutscenejä röyhtäilyäänillä joita ei voi skipata.
    Haluatko saada pagien ulos häkistä? Et saa, hanki kyky x ensin.
    Haluatko pelata minipeliä? Et saa, hommaa ensin kolikko.
    Haluatko hyppiä leijuvilla alustoilla? Et saa, hommaa kyky y ensin.
    Haluatko saada palkkion juuri löytämästäsi salarista? Et saa, unlockaa häkki ensin jostain muualta.
    Haluatko seurata polkua uuteen paikkaan? Et saa, laajenna maailmaa ensin.
    Haluatko tutkia kukkularakennelman huipun? Sen saat tehdä mutta et muuten pääse ihan huipulle koska sinulta puuttuu kyky ö. :^)

    Parin tunnin testauksella ehkä rasittavin videopelielämys hetkeen. Kameraongelmien ja varsin roskan kenttäsuunnittelun takia peliä ei olisi erityisen mukava pelata, vaikka se ei johtaisikaan umpikujiin ja kieltäisi jatkuvasti tekemästä kaikkea. Ennen tätä testisessiota aioin hankkia pelin ennemmin tai myöhemmin alennusmyynneistä, mutta nyt en olekaan enää ihan varma.
    « Viimeksi muokattu: 14.04.17 - klo:20:04 kirjoittanut Zoink »
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.04.17 - klo:20:35
    Okei no, taidamme haluta peleiltä vähän eri asioita. Itseäni tosiaan häiritsee tasan paska kamera. En tiedä mitä kenttäsuunnittelussa on muka vikana ja tutkimaan ja takaisin palaamaan kannustaminen lähinnä miellyttää.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.04.17 - klo:22:26

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    No itse haluan videopeleiltäni sitä että ne olisi hauskoja ja kunnioittaisi aikaani. Yooka-Layleessä eka kenttä oli yksi turhauttavimpia kokemuksia miesmuistiin koska joka ikisessä nurkassa eteneminen oli estetty tai hidastettu jollain tavalla. Matkaa ensin ikuisuus jonkin vitun kukkulan päälle vain huomataksesi ettet voi tehdä siellä vielä mitään. Ei hauskaa. Homman rasittavuus korostuu siinä miten Yooka-Layleessa kentät on aivan liian isoja jotta etäisyyksien matkaaminen olisi vähänkään mielekästä kuten vaikkapa Banjo-Kazooiessa. Kenttien laajentaminen on ideana sellainen minkä lisäarvoa en yksinkertaisesti ymmärrä.

    On ihan kiva, että pelissä on avattavia kykyjä ja juttuja, mutta olisi myös kiva jos niitä ei tarvitsisi ihan joka nurkassa jo ekan kentän aikana. Mario 64:ssä on esimerkiksi koko pelin aikana todella vähän niitä tehtäviä joissa tarvitaan lakkeja. Avaimet tehtävien suorittamiseen on annettu pelaajalle jo pelin alkaessa. Kuvittele jos Bob-Omb Battlefieldin bossissa kiipeäisit ensin vuoren huipulle ja sitten sulle kerrottaisiin että ennen kuin voit hakata bossin niin sulla pitää olla ensin tarttumiskyky jonka saat avattua kerättyäsi 30 kolikkoa kentän toisessa laidassa olevalle oravalle. Plus tähän vielä viisikertaiset etäisyydet.

    Yooka-Layleen suurin ongelma ei ole se, että se on collectathon vaan se ettei se ymmärrä mikä collectathoneista teki ysärillä hauskoja.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::