Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Elevator Saga

17.04.15 - klo:13:14
Selainpeli, jossa pitää koodata javascriptillä hissejä toimimaan. Pääsin ilman apua läpi kunnes tuli toinen hissi, ja en saanut sitä liikkumaan. Nyt olen päässyt seiskatasoon saakka, enkä ole ihan varma, miten tämä toimii. Vissiin ihan hyvä peli, koska opettaa ihmisiä koodaamaan, mutta myös jo kokeneemmat koodarit vissiin löytävät tästä harjoitusta.

http://play.elevatorsaga.com/

Keskustelkaa oikeista ratkaisuista spoilereissa. Oma koodini on esimerkiksi tällä hetkellä todella rumaa, mutta uskon, että saan sen anteeksi, koska en ole koskaan ennen koodannut, ja tämä on minulle sekä hauska peli, että uuden oppimista. Tällä koodilla ei siis vielä pääse seiskatasoa läpi, kun se ei ole tarpeeksi tehokas, kun en ole vielä lisännyt ominaisuutta, jolla hissiä voisi kutsua, vaan ainoastaan hissin sisältä voi päättää mihin hissi kulkee, ja tyhjät hissit sitten kerroksia läpi, jos niissä sattuisi olemaan kyytiä tarvitsevia.

Minulla on jonkinmoinen käsitys siitä, mitä minun pitäisi tässä korjailla, jotta koodi olisi ylipäätään siistimpää, ja myös siitä, miten minun pitäisi kutsua hissejä oikeisiin kerroksiin, mutten ole vielä keksinyt, miten sen teen.

(click to show/hide)
« Viimeksi muokattu: 17.04.15 - klo:13:17 kirjoittanut Tube »
Kirjattu
  • ::