Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Resetin tulevaisuus jälleen kerran

26.04.15 - klo:00:07
Ootte varmaan huomannut, että mua ei oo hirveesti näillä huudseilla näkyny hetkeen. Noh, se johtuu ihan siitä, etten oo pitänyt Resettiä enää elinkelpoisena nettisivustona. Oon kirjottanu ennen tätä huikeet 21 viestiä tän alkuvuoden aikana, eikä moni muukaan "aktiivi" oo kirjoittanut yhtään enempää.

Jo vuosien ajanhan sitä on mietitty ja pähkäilty, että miten Resetti palautettaisiin entiseen kukoistukseensa ja sen yli. Totuus nyt vaan tuntuu olevan, että foorumista nettimediana on aika ajanut ohi - some rulaa! Mutta nyt kun Resetti on käytännössä muuttunut radiokanavaksi Radio Retiisin, Oikeemusaradion ja Kawaii FM:n - jotka siis kattavat n. 80 % foorumin viestiliikenteestä - myötä, mulla heräs yksi pieni ajatus, joka saattais olla toivonkipinä sille, että yli puolen vuosikymmenen työ ja jo kouluikään ehtinyt lapsi ei jäis heitteille.

Pystyttäiskö me tekemään Resetistä netti-tv-kanava?

Ihan sellanen pienimuotoinen vaan näin alkuun. Vähän niin kuin TRMP, mutta selkeemmin brändätty ja muutenkin laadukkaammin tuotettu. Tässä yhteisössä, joka vielä Resetissä on jäljellä, on huikee määrä asiantuntemusta ja talenttia, joten ois hienoa kasata porukkaa yhteen ja tehdä oikeasti jotain siistiä.

Mun idea olisi siis, että Resetistä tehtäisiin (foorumin ja IRC-kanavan ohella) eräänlainen peliaiheinen netti-tv. Käytännössä siis tekisimme videopodcast-tyyppisiä pätkiä, jotka ois selkeästi jaoteltu muutamaan eri ohjelmaan. Vois olla Let's Play -tyyppistä perusstreamausta, peliuutis-recappia, arvosteluita, käytännössä ihan mitä vaan meidän mielikuvitus jaksaa kehittää. Ohjelmia pyrittäisiin tekemään ainakin puolisäännöllisesti, eli julkaisuaikataulu olisi olemassa. Pienimuotoisestihan tätä aloiteltaisiin, mutta tulevaisuudessa niin ohjelmakirjoa kuin sen säännöllisyyttäkin olisi mahdollisuutta kasvattaa.

Työtähän tällainen idea vaatisi, mutta kuten sanoin, Resetissä on yhteisönä valtava määrä talenttia, joten jos se saataisiin valjastettua projektin käyttöön, en epäile yhtään, ettemmekö pystyisi sitä tekemään. Vaatisihan se pientä sitoutumista tähän projektiin, mutta ainakin omalta osaltani olisin valmis sen tekemään. Jos olen antanut tälle sivustolle elämästäni jo seitsemän vuotta, miksipä en voisi jatkossakin käyttää siihen hetken vapaa-ajastani?
Kirjattu
  • ::
  • 26.04.15 - klo:01:00

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Mun mielestä voisi olla hauskaa. Skype laulamaan ja pelaan Golden Sunia, kun muutama muu vieraileva resettiläinen juttelee samalla mun kanssa mukavia, ja pelaan ensimmäiset kaksi Golden Sunia tällä tavalla läpi. Voisi olla jees. Striimit on hauskoja, etenkin, jos on sakkia kommentoimassa niitä. Pelejä voisi pelata netissä moninpelinä ihmisten samalla kommentoidessa pelien etenemistä ja näin päin pois. Miiteissä voisi olla tosi hauskaa nauhoittaa jotain pelejä, leikata kasaan, ja julkaista. Olisin kyllä messissä.
    Kirjattu
  • 26.04.15 - klo:01:02

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Mulla on jo heti ohjelmaidea! "Tube ei oo koskaan pelannut x:a", eli ohjelmasarja, jossa suoraan avaan jonkun wanhan klassikko_pelin, jota en ole koskaan ennen pelannut, ja sitten juttelen mukavia ja katsojat, jotka mahdollisesti jo ovat ko. peliä pelanneet facepalmettavat kilpaa, kun en osaa pelata heille itsestään selviä juttuja läpi.

Esim. "Tube ei oo koskaan pelannut Metal Gear Solidia" ja sitten pelailen sitä jonkun aikaa.
    Kirjattu
  • 26.04.15 - klo:01:36
    Kirjattu
  • 26.04.15 - klo:10:36
    Törö pelaa Skyward Swordia. Katsoisin.
    Kirjattu
  • 26.04.15 - klo:20:46
    Kirjattu
  • 26.04.15 - klo:21:19

Turjake Poissa

• Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Mä oon ainakin kiinnostunut.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks

ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • 26.04.15 - klo:21:23
    Kuulostaa oikein hauskalta idealta.

Jos tätä "ulkopuolisille" lähdetään tarjoilemaan, niin heti alussa olisi hyvä olla tunnistettavuutta lisääviä elementtejä, kuten logoa (löytyy tuosta vasemmasta yläkulmasta) ja alkutunnaria (tmv "tää on niin kuin wanha kunnon tv-sarja"-juttua).

Voinen tuottaa säännöllisen epäsäännöllisesti jotain materiaalia ja osallistua facepalm-kerhoon.
    Kirjattu
  • 26.04.15 - klo:21:50

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Mainio idea. Olen mielelläni mukana sisällöntuotannossa.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 26.04.15 - klo:22:46
    Kuulostaa hauskalta. Olen messissä jos kelpaa!
    全力で!
    Kirjattu
  • 27.04.15 - klo:13:51

Tingle Poissa

• Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Voin tehdä draftivideon jos saan vehkeet.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu