Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Marvel vs. Capcom Infinite

05.12.16 - klo:14:23

Tingle Poissa

  • Paavo
    • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
    • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
    • Steam ID: Paavomies
    • Academic Nintendo Club RY
Unelmien cross-over on taas täällä!

<a href="http://www.youtube.com/v/tpQ_l1XHL_g" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/tpQ_l1XHL_g</a>

2 vs. 2
ei assisteja
Matsin alussa valitaan yksi kuudesta infinity gemistä, jotka antavat lisää voimaa, nopeutta tai muuta mukavaa.
Julkaistaan PS4:lle, Xbox Onelle ja Steamille 2017.

Tähän mennessä paljastetut hahmot:

Marvel:
  • Iron Man
  • Captain Marvel
  • Captain America

Capcom:
  • Ryu
  • Mega Man X
  • Morrigan

Vaikkei tappelupelejä hirveästi pelaisikaan, on hahmovalikoiman hypetys aina mukavaa puuhaa :)
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
Kirjattu
  • ::
  • 05.12.16 - klo:16:27

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Paahdoin kasaan oman hahmotoivelistan. 18 hahmoa kummallekin puolelle, kuten Marvel vs. Capcom 3:n vanillaversiossa.

    Marvel:

    Iron Man
    Captain Marvel
    Captain America
    Spider-Man
    Venom
    Vihreä Menninkäinen
    Hulk
    Wolverine
    Storm
    Thor
    Loki
    Dr. Doom
    Deadpool
    Shuma-Gorath
    Sentinel
    Silver Surfer (musa NES-pelistä)
    Rocket Raccoon
    Groot

    Capcom:

    Ryu (Street Fighter)
    Guile (Street Fighter)
    Laura (Street Fighter)
    Mega Man X
    Zero (Mega Man)
    Brachydios (Monster Hunter)
    Tigrex (Monster Hunter)
    Jille Valentine (Resident Evil)
    Nemesis (Resident Evil)
    Dante (Devil May Cry)
    Morrigan (Darkstalkers)
    Donovan (Darkstalkers)
    Frank West (Dead Rising)
    Amaterasu (Okami)
    Arthur (Ghosts 'n Goblins)
    Spencer (Bionic Commando)
    Captain Commando
    Phoenix Wright

    bonus:
    Roope Ankka

    Olisin laittanut mukaan 6 Mega Mania, jos vain olisi mahtunut :D Marvelin puolella oli taas vaikeuksia keksiä hahmoja, en minä niistä sarjiksista juuri mitään tiedä. Aika tylsä lista tästä tulikin, mutta Ultimate Marvel vs. Capcom 3:n rosteri olikin Mega Manin puutetta lukuunottamatta jokseenkin täydellinen.
    « Viimeksi muokattu: 05.12.16 - klo:16:30 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 24.03.17 - klo:20:40

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Ai nii vois tähän jotai. Koska on ollu juttua siitä että tää peli ois MCU-keskeinen, niin veikkaan että rosteri vois olla jotain tällaista:

    Iron Man
    Spiderman
    Captain America
    Captain Marvel
    Loki
    Thor
    Daredevil
    Black Widow
    Wasp /Antman
    Hawkeye
    Vision
    Thanos
    Nick Fury
    Hulk
    Rocket
    Gamora
    Black Panther
    Scarlet Witch

    Tässä TOIVElista haha hajotkaa!

    Daredevil
    Deadpool
    Bullseye
    Red Omega
    DOOM
    Kingpin
    Blade
    Iron Fist
    Shadowcat
    Dazzler
    Cyclops
    Wolverine
    Taskmaster
    Punisher
    Elektra
    Kamala Khan
    Moon Knight
    Squirrel Girl

    Ihan vitun sama mitä capcom hahmoi tulee.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 24.03.17 - klo:20:48

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Odotuslistasi on ihan hyvä. Suosikkilistalta tunnen vain harvoja, ja ne eivät kiinnosta.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 25.03.17 - klo:03:42

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    Cäpcom
    -Jack Baker
    -Motherfucking B.B Hood
    -Eddie Lord Raptor
    -Monster Hunter
    -Dante
    -Nero
    -Motherfucking Asura
    -Juri
    -Zangief
    -Balrog
    -Motherfucking Strider

    Mahvelin puolelle kun tulee enemmän mcu-paskaa niin ihan vitun sama. Magneto olis kiva. Ja Dr. Doom. Ja Ghost Rider. Ja Wolverine.

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 25.04.17 - klo:23:47

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY

    Julkaisu 19.9. Kuusi DLC hahmoa jo julkistettu, ja hahmot näyttävät muovileluilta voi jehna.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 26.04.17 - klo:01:12

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    -Jack Baker
    -Motherfucking B.B Hood
    -Eddie Lord Raptor
    -Monster Hunter
    -Dante
    -Nero
    -Motherfucking Asura
    -Juri
    -Zangief
    -Balrog
    -Motherfucking Strider

    Yeah boi B)

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 27.04.17 - klo:19:53

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Pelikuva ei kyllä näytä hullummalta, joskin hyvin samanlaiselta kuin Marvel vs. Capcom 3. Hahmomallitkin ovat kuin kolmosesta otettuja, joten jos tälle linjalle on lähdetty toivon koko UMvC3:n katraan olevan tarjolla. Hawkeyen asustus on selvästi muutettu leffaversumin mukaiseksi.

    Tähän mennessä paljastetut hahmot:

    Marvel:
    • Iron Man
    • Captain Marvel
    • Captain America
    • Hawkeye
    • Hulk
    • Rocket Raccoon
    • Thor
    • Ultron
    Capcom:
    • Ryu
    • Chun-Li
    • Mega Man X
    • Sigma
    • Chris Redfield
    • Morrigan
    • Strider
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 29.04.17 - klo:23:35

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    http://www.eurogamer.net/articles/2017-04-27-marvel-vs-capcom-infinite-makes-big-changes-in-the-name-of-accessibility
    http://www.gameinformer.com/games/marvel_vs_capcom_infinite/b/playstation4/archive/2017/04/27/50-details-marvel-vs-capcom-infinite.aspx

    Peli on paljon helpommin lähestyttävä kuin aiemmat Marvelit, mikä on mielestäni hyvä juttu. Unelmien cross-overista pitäsivät päästä nauttimaan kaikki Marvelin ja Capcomin fanit, eivät vain Street Fighterin pelaajat.

    Napit ovat heikko lyönti, vahva lyönti, heikko potku, vahva potku, hahmonvaihto ja ikuisuuskivi. Kaikki erikoishyökkäykset tehdään neljännesympyröillä, tai painamalla kahdesti alas. Katutappelijoilla vissiin myös kompleksisempia liikkeitä. Superit tehdään painamalla kahta voimakasta hyökkäystä yhdessä. IMO kuulostaa tosi hyvältä, en tykkää kytätä matsin ekat 10min liikevalikkoa kun vaihdan hahmoa.

    Ikikivillä tehdään kepposia.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 30.04.17 - klo:03:03
    En kyllä nyt aivan ymmärrä näitä höpinöitä. Lainaan nyt about koko artikkelin tähän viestiin mutta ihan sama.

    Lainaus
    So, what's changed in the name of... spit!... accessibility? Let's start with the button layout, which is significantly different from previous games. MvCI uses a six button layout: light punch and heavy punch, light kick and heavy kick, an infinity stone button and a switch button.

    MvC3 also used a six button layout but the buttons did different things. It had buttons for light, medium and heavy attacks, an air combo button, assist partner A and assist partner B. The idea here is MvCI is better suited to a pad, which Capcom reckons the majority of players will use to play. Many hardcore fighting game fans use a stick, and Capcom wants to get away from the feeling that you need a stick to play well.

    Kummassakin pelissä on neljä tavallista iskua ja kaksi nappia kekkulointiin. En näe mitään syytä miksi Infinite soveltuisi paremmin padipelaajille.

    Lainaus
    In keeping with the more accessible nature of the game, Capcom has added an incredibly simple way for your character to automatically perform a ground to air combo (if you're into your fighting games you might want to look away now). You can mash light punch to do a ground combo that leads into an air combo - and if you keep mashing light punch you'll do an air combo that slams your enemy into the ground.

    MvC3:n beginner mode toimii täysin samalla tavalla. Se tekee spessuista yhdellä napilla suoritettavia ja jos yhtä hyökkäysnappia naputtaa apinan raivolla, saa palkinnoksi autocombon. Toisaalta aloittelijoille on varmasti mukavaa, että ei tarvitse enää valita vauvvamoodia turvautuakseen helpompiin comboihin. Näin napinhakkauksen ohella voi välillä kokeilla huoletta jotain vaikeampaakin ja kynnys siirtyä tietoisempiin combotteluihin on varmasti matalampi. Varovainen peukku tälle siis.

    Lainaus
    There's more. MvCI has a universal combo string designed to offer newcomers an easy entry into the world of manual input commands. Pressing light punch, light kick, heavy kick and then down heavy punch does a ground combo that launches your opponent into the air.

    MvC3:ssa universaali launchercombo oli L > M > H > S (toimi muuten myös ilmassa). Selkeä sarja heikoimmasta iskusta raskaimpaan. Infinitessä gatling vaikuttaa sen sijaan varsin mielivaltaiselta, ja lopussa pitää vielä painaa alas.

    Lainaus
    In MvCI all you have to do to trigger your level one hyper combo is press two buttons: heavy punch and heavy kick. There's no motion input to consider at all.

    Kiinnostaa vähän tarkoittaako tämä nyt sitä, että hahmoilla on vain yksi yhden palkin superi. Helpon inputin etu näihin on varsin marginaalinen, jos se rajoittaa superien määrää ja kolmen palkin superit vaativat silti erilliset opeteltavat inputtinsa. Toisaalta myöhemmin artikkelissa haastateltava mainitsee simple hyperien käytön, joten ehkä kyseessä on vain shortcut yhden tekemiseen oikean komennon lisäksi.

    Kaikki erikoishyökkäykset tehdään neljännesympyröillä, tai painamalla kahdesti alas. Katutappelijoilla vissiin myös kompleksisempia liikkeitä. ... ... IMO kuulostaa tosi hyvältä, en tykkää kytätä matsin ekat 10min liikevalikkoa kun vaihdan hahmoa.

    Suurin osa aikaisempienkin pelien liikkeistä tehtiin neljännesympyröillä (kuten muissakin mätkinnöissä). Perinteisesti aloittelijoille vaikeuksia tuottavan dp-inputin korvaaminen on sinänsä ihan ok idea, mutta en ymmärrä miksi peliin sitten pitää jättää perinteistäkin inputtia Ryun dp:n muodossa. Tavallisesti mätkinnöissä minkä tahansa liikkeen inputit on varsin helppo päätellä liikkeen muodon ja ruumiinosan perusteella. Nyt Infinite on vain onnistunut siinä, ettei kaikkia shoryukenin näköisiä liikkeitä tehdäkään samalla tavalla. Liikevalikossa pääsee varmaan viettämään ihan yhtä paljon aikaa kuin ennenkin jos lähtee viemään peliään yhtään sitä lightin hakkaamista pidemmälle.

    Että semmoista. Sinänsä mätkintöjen helpottaminen kasuaaleille on jalo päämäärä, mutta koen tämänkin pelin perusdesignin sotivan kovasti sitä vastaan. On varsin kummallista tunkea peliin sadan iskun mittaisia comboja ja sitten vasta miettiä, miten pelaamisesta tekisi helpompaa ja kaikille soveltuvaa. Olisi mukavaa, jos pelinkehittäjät yrittäisivät vaikka välillä tehdä enemmän fundamentaalipohjaisia mätkintöjä, joissa oikean napin painaminen oikeaan aikaan on tärkeämpää kuin siitä napista lähtevä combo. Kyllä pro-pelaajille aina hyvää spacingia ja footsieita vaativat pelit maistuvat.

    Ehkä ongelma on enemmän pelaajissa, jotka haluaisivat tehdä niitä sadan iskun comboja heti nyt välittömästi. Beginner mode ei ole mikään uusi juttu mätkinnöissä, mutta ei se ole ennenkään tuntunut auttavan tähän ongelmaan yhtään. Napinhakkaajille moinen voi kyllä maistua, mutta mikään oikoreitti tappelupelien pelaamiseen se ei ole, eikä luultavasti tule olemaankaan. Mätkintäpelitutoriaalit ovat onneksi kehittyneet lähivuosina huimasti, mutta eivät ne korjaa pelaajien haluttomuutta oppia.

    Ps. Hyvä pr-puhe tuosta cross-playsta. Oikeasti homma on nähtävästi Sonysta kiinni.

    Edit: Ai niin, voisi vielä kommentoida itse peliäkin. :D
    Näyttää toistaiseksi ihan hyvältä. Pidän vaihdosta kahteen hahmoon, sillä kolmen hahmon opettelu kylmiltään on aina vähän nihkeää. Hahmojen välillä vaihtaminen ja assistien kutsuminen on perinteisesti ollut itselleni myös vähän hakusessa, kun ei ole aina perillä siitä, missä napissa mikäkin hahmo luuraa. Itse assistien heittäminen roskiin ei itseäni juuri haittaa, koska en ole niistä koskaan juuri pitänyt.

    Muuten meno näyttää aika perus marvelilta, eli ihan mukavalta. Kivet ja hahmojen swappailu tuovat epäilyttävästi mieleen Street Fighter x Tekkenin, mikä ei ole erityisen hyvä asia. Saa nähdä kehittyykö tästä jotain pelaamisen arvoista, mutta vielä toistaiseksi kehtaan olla positiivinen.
    « Viimeksi muokattu: 30.04.17 - klo:10:46 kirjoittanut Zoink »
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • ::
  • 30.04.17 - klo:03:43

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Että semmoista. Sinänsä mätkintöjen helpottaminen kasuaaleille on jalo päämäärä, mutta koen tämänkin pelin perusdesignin sotivan kovasti sitä vastaan. On varsin kummallista tunkea peliin sadan iskun mittaisia comboja ja sitten vasta miettiä, miten pelaamisesta tekisi helpompaa ja kaikille soveltuvaa. Olisi mukavaa, jos pelinkehittäjät yrittäisivät vaikka välillä tehdä enemmän fundamentaalipohjaisia mätkintöjä, joissa oikean napin painaminen oikeaan aikaan on tärkeämpää kuin siitä napista lähtevä combo. Kyllä pro-pelaajille aina hyvää spacingia ja footsieita vaativat pelit maistuvat.
    Hyvin sanottu siellä perällä. Neljännesvuosisadan on Capcom näitä pelejä takonut, ja jokaisella lekavasaran heilautuksella on kompleksisuus vain lisääntynyt. Nyt päälle tulee kaksi pelattavaa hahmoa ja ikikivekset. Siinä on sitten ilo miettiä, mitenköhän naapurin Liisa mahtaa pelistä välittää.

    Ehkä ongelma on enemmän pelaajissa, jotka haluaisivat tehdä niitä sadan iskun comboja heti nyt välittömästi. Beginner mode ei ole mikään uusi juttu mätkinnöissä, mutta ei se ole ennenkään tuntunut auttavan tähän ongelmaan yhtään. Napinhakkaajille moinen voi kyllä maistua, mutta mikään oikoreitti tappelupelien pelaamiseen se ei ole, eikä luultavasti tule olemaankaan. Mätkintäpelitutoriaalit ovat onneksi kehittyneet lähivuosina huimasti, mutta eivät ne korvaa pelaajien haluttomuutta oppia.
    En ole koskaan pitänyt noista päälleliimatuista aloittelijamoodeista. Tuntuu kuin pelaisi ihan eri peliä, tuntuma on täysin keinotekoinen. Efektit välkkyvät ja komboja ropisee, mutta ne eivät tunnu olevan omassa kontrollissa.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 13.06.17 - klo:14:42

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    Jessus noita naamoja.

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::