Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Metal Gear -sarja

28.03.09 - klo:15:58

Turjake Poissa

• Törö
  • Hail to the King, baby!
    • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
    • Xbox Live Gamertag: Turjace
    • PSN ID: Turjace
    • Steam ID: turjace
    • Törön vuodatus, teh blogi
Ei se muistaakseni. Ainoa vaan, että monet sisäpiirivitsit saattavat mennä pahasti ohi.
<+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
<Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
<+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks

ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
Kirjattu
  • ::
  • 28.03.09 - klo:17:46

fazerin sininen

Pakko vielä varmistaa, eli voin pelata tässä järjestyksessä pelit: 3->1->2->4?
    Onko tuo kaikkein järkevin vai kannattaako sitten mennä numero järjestyksessä?
    Kirjattu
  • 28.03.09 - klo:17:59

mosse Poissa

• Mosse
    Eiköhän numerojärjestys ole se luontevin, koska sarjan pelit tuppaavat sisältämään sellaista läppää, joka voi mennä ohi jos edelliset osat ovat jääneet pelaamatta.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • 28.03.09 - klo:18:14
    En ymmärrä miksi haluaisit pelata pelit tuossa järjestyksessä. Tuskin Hideo kumppaneineen ajatteli 1998 että MGS:n voi pelata vasta vuoden 2004 jälkeen, jolloin Snake Eater julkaistaan. Graafinen ja pelimekaaninen kehitys on numerojärjestyksessä nousujohteinen, ja on hauskempi pelata osat 1-2 kun ei tiedä joitain taustoja. Lisäksi monet inside-läpät menevät aivan ohi, jos aloittaa kolmosesta.
    Kirjattu
  • 11.04.09 - klo:22:39

fazerin sininen

Eli kidutuksen kestin ja olen sellissä. Onneksi pääsen huomenna taas kotiin pelaamaan peliä. Ihmeen nopeasti tuon peliä pelaan (tai sitten ne pomot palaa takaisin). Olen taistellut 4 FOXHOUND:in jäsenen kanssa ja toinen levy on vielä tulossa (no okei, Crying Wolfia ja Vulcan Ravenia vastaan taistelen varmuudella). Muuten palaako Korppi MGS4? Huomasin hahmon tässä kuvassa, joka näytti yllättävän paljon Vulvan Ravenilta. Ainoa asia joka harmittaa, on se, ettei Mantis pysty lukemaan PS3 kovalevystä niitä PS1 pelejä, joita olen pelannut.
    Kirjattu
  • 13.04.09 - klo:09:40

Turjake Poissa

• Törö

Kirjattu
  • 16.04.09 - klo:23:14

fazerin sininen

>:O Mitenkäs tu MGS oli noin lyhyt? Kakkos levyssä oli kaksi pomoa ja hisseissä oleskelua. Miksi ihmeessä Liquid oli puoli alaston melkeinpä koko kakkoslevyn? Alkoi häiritsemään. Pääasiassa peli oli loistava tekele ja juonikäänteitä en arvannut(paitsi tuo Liquidin ääni oli jostain tuttu minulle, en vain millään muistanut mistä....).
    Kirjattu
  • 18.04.09 - klo:18:35

Sotakoira Poissa

• D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    Enpä itse ainakaan sanoisi MGS:ää kovin lyhyeksi. Se ei ole roolipeli, joten jo sekin että se on monilevyinen on saavutus sinänsä. Toisaalta se on vain minun mielipiteeni.

Niin, ja Liquidin ääninäyttelijähän, eli Cam Clarke, ääninäyttelee myös WoWissa, KH2:ssa, Leijonakuningas kakkosessa ja vaikka missä, eli en ihmettele jos kuulostaa tutulta.
    Kirjattu
  • 18.04.09 - klo:18:46

fazerin sininen

Liquidin ääni oli jostain muualta tuttu,ööh...Master Miller!
    Kirjattu
  • 18.04.09 - klo:20:42

mosse Poissa

• Mosse
    Niin, ja Liquidin ääninäyttelijähän, eli Cam Clarke, ääninäyttelee myös WoWissa, KH2:ssa, Leijonakuningas kakkosessa ja vaikka missä, eli en ihmettele jos kuulostaa tutulta.

Tosin fazerin sininen taisi alkuperäistä MGS:ää pelata. Siinä Liquidia ei ääninäyttele Clarke.
    Kirjattu
  • 18.04.09 - klo:20:49

fazerin sininen

Juuh, alkuperäinen, ei huonompi cube versio.
    Kirjattu
  • 18.04.09 - klo:21:03

Pallokala Poissa

• PSN ID: omenaaa_
      • Steam ID: _asdfghjkl_
    Olen pelannut molemmat versiot läpi ja ihan sama ääni Liquidilla on molemmissa versioissa.
    Kirjattu
  • 18.04.09 - klo:21:04

mosse Poissa

• Mosse
    Olen pelannut molemmat versiot läpi ja ihan sama ääni Liquidilla on molemmissa versioissa.

Joo ircissähän toi setvittiin. On eri nimellä alkuperäisessä.
    Kirjattu
  • 08.05.09 - klo:17:59

fazerin sininen

Muruin täydellisesti, aloitin pelaamaan MGS4 taas. 2 kappaleessa olen ja paljoa asioita, jotka selitetään edellisissä peleissä ei ole tullut. Ei kai tässä pelissä pidä pelata Raidenilla?
    Kirjattu
  • 17.05.09 - klo:13:22
    Hmm, Collector's Edition jossa tulisi Metal Gear Ray figuuri olisi aika <3.
    Nee. ite haluaisin mielummin REX:in.
    Kirjattu
  • 27.05.09 - klo:10:10
    Kirjattu
  • 27.05.09 - klo:18:45
    TIME PARADOX!

...Vai onko kuvan kyborgininja Raidenin sijasta Gray Fox, ja MGS5 sijoittuu ennen ensimmäistä Metal Gear Solidia?
    Kirjattu
  • 27.05.09 - klo:19:24
    Aika paradoksiahan tuo olis jos kyborgi Raiden ja Big Boss hiippailevat samassa pelissä. Mutta mistäs tietää jos sieltä tulee vaikka episodeja peleissä kertomatta/näyttämättä jääneistä tapahtumista. Pelinä voisi olla aika hassua, mutta esim lisäsisältönä MGS4 voisi toimia. Kojiman tuntien jokatapauksessa jotain kivaa tulossa.
    Kirjattu
  • 28.05.09 - klo:20:48
    Entäpä jos tulisi kaksi peliä: Portable Opsin jatko-osa (Big Boss) ja MGS5 (Raiden/Gray Fox/Kuka lienee). Muuten en viitsi mitään spekuloida, kun en ole nelosta pelannut :/. Enkä viitsi spekulaatioita lukeakaan, jos spoilivat nelosta.
    Kirjattu
  • 28.05.09 - klo:21:57

mosse Poissa

• Mosse
    Tai sitten Kojima alkaa tajuta rahan päälle ja kyse on MGS nelkun X0-porttauksesta.
    Kirjattu
  • 29.05.09 - klo:11:53

Maveric Poissa

• Mecha
      • JuuTuuppi
    Tai sitten kyseessä oliski Metal Gear Solid -peli Wiille \o/

ihan kuin niin tulisi ikinä tapahtumaan...
    Kirjattu
  • 02.06.09 - klo:22:02

fazerin sininen

No niin, uusi MGS PSP:eelle. Aloitetaan hypettäminen! Lukekaa, jos olette pelanneet MGS4 läpi Uskoakseni, peli kertoo Big Bossin ja Zeron välirikosta.
    Kirjattu
  • 14.08.09 - klo:18:41
    Uusi hyvä syy hankkia PSP, Peace Walker kuulostaa aika mielenkiintoiselta.

Entä MGS:Rising? Mitä mä ymmärsin Raiden ei ole kovin kovassa suosiossa pelaajien keskuudessa.
    Where's everyone going? Bingo?
    Kirjattu
  • 02.11.09 - klo:22:01
    Nyt tänään kokeilin tuota Tokyo Game Show 2009:ssä näytettyä MGS: Peace Walker demoa, joka on ladattavissa täältä. Itse sanoisin tätä jo paljon kivemmaksi kuin MGS: Portable Ops.

Demosta itsestään en saanut dialogin (jota tässä on runsaasti) kannalta hölkäsenkään pöläystä selvää, mutta se tuntui kattavan ainakin puolet TGS trailerin materiaalista. Demo kattaa kolme eri tehtävää (TGS tapahtumassa olleessa demossa neljä). Peli edelleen jakautuu siis kenttiin, mutta tällä kertaa yhtä tehtävää ei tehdä vain yhdellä alueella kykkimällä, vaan välillä siirrytään alueelta toiselle. Pelissä on näytillä todennäköisesti lopullisen pelin ensimmäinen pomotaistelukin, joka on aika kipakan hankala ainakin ensimmäisellä yrittämällä. Tosin saatoin missata jonkin tärkeän asian kyseisestä taistelusta, kun apulainen radion kautta puhuttelee jotakin taistelun aikana.

Näillä näkymin MGS: PW näyttää erittäin lupaavalta.

Demon lataajat sitten, pelissä on Konami-koodi. Myös se, että jos demoa pelaa tarpeeksi hyvin (ainakin A-rank jostakin tehtävästä), niin peli hyvittää sinulle taustakuvan PSP:n käytettäväksi.
    « Viimeksi muokattu: 03.11.09 - klo:16:22 kirjoittanut Shadowii2 »
    Kirjattu
  • 09.11.09 - klo:19:12

StalkR Poissa

• Yön pimeydessä...
    Metal Gear Solidit, ah, nuo Kojiman ainutlaatuiset aikaansaannokset.

Itse pidän kaikista pelisarjan osista, mutta eniten minuun upposi MGS3, lähinnä siksi että
    (click to show/hide)
    on maailman paras päähahmo ja MGS3:n pomotaistelut olivat todella mieleenpainuvia. Kaikki Metal Gear Solidit ovat todella hyvin suunniteltuja ja toteutettuja, jota ei voi sanoa läheskään kaikista nykypäivän peleistä.

MGS4 on kyllä todella hyvä peli, mutta se ei ole suosikkini vain ja ainoastaan kahden asian vuoksi: Pelin liian toimintapainotteisuuden ja vastuksien takia. Pomotaistelut ovat kyllä melko hienoja nelosessakin, mutta hahmoista puuttuu se 'jokin'. Tosin,
    (click to show/hide)
    karismaattisempaa pääpahista saa hakemalla hakea.  B)

MGS2:ssa on aivan liikaa putkijuoksua ja vihaan
    (click to show/hide)
    pelaamista. Miekalla pelleily ja PR-tehtävät ovat tosin todella hauskoja. MGS2 ei todellakaan ole huono peli, mutta se vain ei nyt ole juuri 'se' MGS.

MGS on vallan mainio peli, etenkin oman sukupolvensa peliksi. Gamecuben uudistettua versiota en ole kokeillut, mutta eipä minua kovin usein nuo 'remaket' kiinnostakaan.
    MGS omaa hyvin kiinnostavat hahmot ja peli on täynnä hyvää huumoria ja mitä kaikkea nyt kyseiseltä pelisarjalta yleensäkään voi odottaa. MGS on kuitenkin kärsinyt ajan hampaissa jo hiukan, ja varsinkin ylieeppisten videokohtauksien vähäisyys ja codec-pätkien paljous hiukan häiritsevät.

Metal Gear Solidit kuuluvat ehdottomasti suosikkisarjoihini, jos eivät muuten niin sitten sen takia että peleissä on paras englanninkielinen ääninäyttely maan päällä, erittäin monimutkainen juoni ja paljon viittauksia sarjan muihin osiin sekä paljon kaikenlaista erikoissälää jota penkoessa menee tovi tai kaksikin.
    Kirjattu
  • 25.04.10 - klo:12:31
    Itse ainakin pidin pienistä muutoksista pelimekaniikkaan Peace Walkerin demossa, vaikka aika paljolti pysyy samana. Mutta missä on seinään nojautuminen + sen myötä kävely? Saatika ryömiminen? Kyseisten liikkeiden aikana voi vain pysyä paikallaan demossa. Kuitenkin demon ja parissa trailerissa olleet pomotaistelut huolettavat minua eniten mielenkiinnon kannalta.
    « Viimeksi muokattu: 25.04.10 - klo:12:35 kirjoittanut Shadowii2 »
    Kirjattu
  • 25.04.10 - klo:12:55

Kraidi

Peace Walker tosiaan taitaa olla tällä hetkellä se peli jota odotan eniten. Ja pelin tunnusmusiikki on mahtava.
    Kirjattu
  • 06.06.10 - klo:01:31

Echo Poissa

• Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    Heh, aika hauska Peace Walker-video.

Alko itseäkin kiinnostamaan toi Peace Walker.  :P

Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • 24.06.10 - klo:20:42

Kraidi

...Lisäksi: aion lykätä Peace Walkerin ostoa heinäkuuhun koska palkka vasta muutaman viikon päästä. Niin ja enköhän tuon MGS-maratonin aloita ihan suosiolla melkeinpä heti muuton jälkeen, namskis mumskis.
    Kirjattu
  • 24.06.10 - klo:22:17

Tingle Poissa

• Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    MGS3:sta olen jo kahdesti joutunut kärsimään. Hirvittävää jöötiä metalkeariksi näin alkuun ainakin. Liikehdintä itsessään on tajuttoman kömpelöä, mutta kamalinta on tutkan puute ja hirvittävä kamera. Kun käytännössä sokkona joutuu juoksentelemaan ympäriinsä niin eihän siitä hiipimisestä mitään tule >_> Tutkan puutteesta seuraa myös, ettei tiedä minne kuuluisi mennä kun maasto on kauttaaltaan homogeenisen tympeän ruskeaa.

Itsemurhapilleri on mainio kapistus. Ei tarvitse enää turhaan odotella että nakkisormiset vartijat saisivat Käärmettä hengiltä.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • 24.06.10 - klo:22:29

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Minusta liikehdintä ei ole yhtään sen kömpelömpää kuin muissakaan sarjan osissa. Kamerasta ovat monet valittaneet (en tosin ymmärrä miksi), mutta Subsistence-versiossa tuokin on korjattu.

Ylivoimaisesti paras pelaamani Metal Gear tuo on joka tapauksessa.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 25.06.10 - klo:01:38

Arctic Fox Poissa

• Vulpes Arctos
      • Nintendo Network ID: VulpesArctos
      • Wii-numero: 3209 8382 1974 7037
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737 - 9594 - 1755
      • Xbox Live Gamertag: Vulpes Arctos
      • Steam ID: Vulpes_Arctos
    Metal Gear Solid 3: Snake Eater on ensimmäinen pelaamani peli, jossa olen jumittunut jo alkuvalikkoon. :D Miksi ihmeessä muuten ympyrä toimii valintanappina tässä pelissä? No whatever.

Jaksoin hienojen alkuanimaatioiden ja keskustelujen jälkeen pelata viitisen minuuttia. Kärsivällisyyteni loppui siinä vaiheessa, kun törmäsin krokotiileihin. Alkoi vain vituttaa niin armottomasti kontrollien tarpeeton jäykkyys ja monimutkaisuus.

Gamecuben Metal Gear Solid: Twin Snakes ei ollut niin huono, mutta joka tapauksessa en pidä Metal Gear-pelien pelaamisesta yhtään. Juoni on kyllä kiero ja hyvä.
    Kirjattu
  • 25.06.10 - klo:02:29
    Miksi ihmeessä muuten ympyrä toimii valintanappina tässä pelissä? No whatever.

Japanissa yleisesti ympyrä on valintoihin, ja ruksi peruuttamiseen. Metal Gear on Japanista. Go figure.

Itselläni on tuo MGS3 hyllyssä, mutta rahaa pitäisi vielä venata jonkin aikaa ennenkuin PS2:n pääsen ostamaan.
    Kirjattu
  • 25.06.10 - klo:03:28

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Noinhan on myös esimerkiksi Final Fantasy VII:ssä ja monessa muussa PS1-ajan japanilaisessa pelissä (uskoakseni myös alkuperäisessä MGS:ssä). Nopeasti siihen tottuu ja kohta on hankala muistaa että napit menevät muissa peleissä toisinpäin...

Itse en vain kertakaikkiaan ymmärrä valitusta Metal Gearien kontrolleista. Joka suunnasta sitä kuuluu, mutta en itse hyvällä tahdollakaan löydä mitään suurempaa vikaa ohjattavuudesta. Ehkä hieman jäykkä... tai paljonkin, mutta ei mitään sellaista joka hankaloittaisi tarpeettoman paljon pelaamista. Väitettä monimutkaisuudesta en myöskään tajua... samalla tavalla se hahmo liikkuu kuin missä tahansa muussakin pelissä?

Juonihan näissä toki on se pääasia, mutta kyllä tuo varsinainen pelaaminenkin on helkutin jees. Esimerkiksi elokuvina en uskoisi todellakaan nauttivani Metal Geareista niin paljoa, vaikka jäätävän hyvää kamaa ne toki sellaisenaankin olisivat. MGS3: Subsistencen mukana itse asiassa tulee kiekko jossa on koko peli leffamuodossa (välivideot yhdistetty ja joitakin aukkoja paikkailtu gameplaylla), eikä sen katsominen ollut yhtään niin tyydyttävää kuin tarinan seuraaminen itse pelissä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 25.06.10 - klo:10:26
    MGS3:n kontrollit eivät ole ollenkaan jäykät tai huonot, ne vain vaatii vähän tottumista. Kyseessä on muutenkin aivan loistava peli. Itseäni ei juoni edes niin paljoa peleissä kiinnosta, mutta silti tämä on yksi suosikkipeleistäni.
    Kirjattu
  • 25.06.10 - klo:11:29

Tingle Poissa

• Paavo
    Lähinnä sitä tarkoitan, että kun pitäisi maasta nousta juoksemaan, niin äksää painettuaan ja tattia veivattuaan Snake käykin uudelleen makuulle >_>
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    Kirjattu
  • 25.06.10 - klo:14:01
    Itse ainakin korjasin tuollaisen mokailun Portable Opsissa vaihtamalla kontrolleja asetuksista siten, että kun pitää rastia pohjassa, niin Snake ryömii, ja heti kun päästää irti napista niin hänpä nousee pystyyn.

Liekköhän tuo sitten mahdollista MGS3:n kohdalla.
    Kirjattu
  • 30.06.10 - klo:22:40

Kraidi

Ei muna, en kuvitellut Digital Graphic Novelin olevan ihan näinkään selkeä ja erinomainen sarjakuva. Nimenomaan kaikki oleellinen selitettiin ja sarjakuva syvensi myös muutamia asioita entisestään. Lisäksi tämä taitaa olla minulle se ensimmäinen sarjakuva joka tempaisi oikeasti mukaansa, eikä ainakaan vähiten sen ansiosta että sarjakuva oli nimensä mukaisesti elävä. Haluan ehdottomasti lisää tällaista, itse asiassa en pistäisi pahitteeksi jos tulevaisuudessa kaikki sarjakuvat olisivat ruudulta seurattavia.

Loppuun: Metal Gear Solidin juoni on ajaton, nyt ja aina.
    Kirjattu
  • 30.07.10 - klo:16:22

Tingle Poissa

• Paavo
    Pääsinpäs viimein tuosta Snake Eaterista eroon, kun en enää jaksanut sniikkailla vaan ammuin vain kaiken paskaksi jos hälytys kävi. Tarina oli kiva, ei niin kiva kuin toisissa, mutta toisaalta pieniin asioihin oltiin tällä kertaa panostettu ehkä vähän enemmän.

Loppu oli ylipitkä ja se  toisti itseään liiaksi, kiva hakata samaa metal kearia kahdesti putkeen >_>

(click to show/hide)
    Kirjattu
  • 30.07.10 - klo:16:47

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    (click to show/hide)

MGS3:n loppu ei kyllä mielestäni ole liian pitkä tai itseääntoistava, vaan juuri niin hieno ja eeppinen kuin noin upealta peliltä sopii odottaakin. Tarina MGS3:ssa ei ole yhtä yllättävä tai täynnä käänteitä kuin ykkösessä tai kakkosessa, mutta mielestäni silti erittäin hieno ja tunteikas kokonaisuus. Loppuvideo on yksi parhaista asioista ikinä.

Ja minulla ainakin onnistui sniikkaaminen ihan yhtä hyvin kuin muissa osissakin. Totta puhuen paremman ja monipuolisemman pelattavuuden takia se oli huomattavasti miellyttävämpää, eikä kamerakaan häirinnyt kun vasta sitten kun oli tottunut Subsistence 3rd person-moodiin. Toisaalta yritin tuon Subsistence-läpipeluun jälkeen myös hakata TTS:ää ja eihän siitä mitään tullut kun pelaaminen tuntui niin hankalalta ja rajoitetulta.

Joka tapauksessa, rupesin toisen läpipeluuni jälkeen rakastamaan MGS3:sta vieläkin enemmän. Niin hieno peli, ettei voi tajuta. Jossain vaiheessa pitää tuo PS3 ja MGS4 hankkia kun metal gear-nälkä alkaa käydä liian sietämättömäksi.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 05.09.11 - klo:18:14

Turjake Poissa

• Törö
    Herätelläänpäs. Metal Gear Solid HD Collection ilmestyy marraskuun viimeisten päivien aikana Xboxille ja Plösölle. Paketissa on yhteensä viisi Metal Gearia: MGS2: Substance, MGS3: Subsistence (jonka mukana siis Metal Gear ja Metal Gear 2: Solid Snake) sekä aiemmin vain PSP:llä nähty MGS: Peace Walker. Tulossa on siis melkoisen tuhti paketti ja kerrassaan loistava tekosyy pelata nämä merkkiteokset jälleen kerran läpi. Peace Walkeriin en ole sattuneesta syystä päässyt edes koskaan koskemaan, joten olen paketista varsin kuumoissani. Etenkin kun tänään ilmoitettiin, että mokomaa voi pelata cooppina Xbox Livessä! Jabajaba! Lisäksi pelistä julkaistaan PS3:lle jonkunlainen spessuversio, jossa mukana on myös MGS4 ja latauskoodi MGS4:ään. Tästä julkaisusta on kehkeytymässä melkoinen keräilyharvinaisuus, ainakin ebayssa pyörivien hintojen mukaan.

Olen sen verran iso Metal Gearin ystävä, että HD Collectionin ostaminen on ihan no brainer. Julkaisupäivänä heti aamusta kauppaan, kotona valot kiinni, vessapaperikäärö käden ulottuville ja MGS tulille. Yeah...

Kirjattu
  • 05.09.11 - klo:21:15
    Lisäksi pelistä julkaistaan PS3:lle jonkunlainen spessuversio, jossa mukana on myös MGS4 ja latauskoodi MGS4:ään.
    elämä on paskaa
    Kirjattu
  • 05.09.11 - klo:23:51

Turjake Poissa

• Törö
    Aivopieru. MGS4 ja latauskoodi Metal Gear Solid 1:ykköseen.

Kirjattu
  • 06.09.11 - klo:03:54

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Peace Walker lienee ykkössyy innostua tästä paketista. Toki MGS2:n ja MGS3:n HD-versiot ovat herkkujuttu, mutta ne ovat kuitenkin jo ennestään koettuja pelejä, toisin kuin PW, joka on minulle aivan uusi tuttavuus. En PSP:tä suunnittele hankkivani, joten tämä paketti on kuin tehty minua varten. En myöskään omista kakkosen Substance-versiota, joten nyt pääsen senkin painoksen sisältämiin ekstroihin tutustumaan.

Varsin suuri Metal Gearin ystävä olen minäkin, joten tämä kokoelma tulee vanhasta sisällöstään huolimatta olemaan henkilökohtaisella tasolla yksi tämän vuoden pelitapauksista. Tulee siis napattua ennemmin tai myöhemmin, luultavasti ennemmin, muttei ehkä aivan julkaisupäivänä. On nimittäin muitakin pelejä, joita kiinnostaisi tässä syksyn mittaan hankkia, eivätkä rahat ja aika riitä kaikkiin.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 06.09.11 - klo:04:09

Sotakoira Poissa

• D-Dog
      • PSN ID: Dracoaeon
      • Steam ID: Sotakoira
    Omistan MGS4 ja MGS1, joten en tuota super-ekstra-versiota tarvitse, mutta kyllä ihan satavarmasti hommaan tuon perus HD-collectionin. Olen aikojen saatossa hukannut peeceeversioni MGS2:sta, ja MGS2 Substance ja MGS3 Subsistence ovat molemmat läpi mutta en omista niitä itse enkä ole aikoihin lainannut. Peace Walkerin sisältyminen on vielä ekstramahtia, koska oma PSP:ni ei toimi eikä ehkä sillä firmwarella toimisi tuo PW muutenkaan, elikkäs nyt pääsen sitten senkin pelaamaan. <3
    Kirjattu
  • 03.11.11 - klo:00:02

Tapza Poissa

• Katkeroitunut nörtti
    Jos joku ei vielä tiennyt (minä en), HD Collectionin eurojulkaisu siirtyi helmikuulle. Jenkit saavat pelin edelleen marraskuussa.

http://www.joystiq.com/2011/10/26/metal-gear-solid-hd-collection-slithers-into-europe-on-feb-3-2/

Intti alkaa tosiaan tammikuussa, joten kävipähän paskasti.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 03.11.11 - klo:12:08

Turjake Poissa

• Törö
    Bummer.

Achit MGS2 ja MGS3. 1000GS jaossa ja hauskasti tuolta löytyi muutamia todella randomeita ja hauskoja acheja (Snake Beater...) eikä luojan kiitos ollut mitään European Extreme-jauhantaa. Tosin kyllähän noiden Dog Tagien sun muiden perässä vaikeilla vaikeusasteilla pelaaminenkin on sitten kai hoidettava... >_>

Samassa yhteydessä julkistettiin Peace Walkerin achit eli kerättävää löytyy yhteensä 2000GS edestä. Juku! :)

Kirjattu
  • 03.11.11 - klo:15:23

Ingoo Poissa

• Ei käy käsityökerhossa, vaan elää mafiassa
      • Nintendo Network ID: Ingoo90
      • Xbox Live Gamertag: Sgt Ingoo
      • PSN ID: Ingoo
      • Steam ID: wille_on_kingi
    Jos joku ei vielä tiennyt (minä en), HD Collectionin eurojulkaisu siirtyi helmikuulle. Jenkit saavat pelin edelleen marraskuussa.

http://www.joystiq.com/2011/10/26/metal-gear-solid-hd-collection-slithers-into-europe-on-feb-3-2/
    No voi muna, importtilinjalle lähdettävä.
    Kirjattu
  • 03.11.11 - klo:17:09

Tingle Poissa

• Paavo
    Sinänsä ketuttaa mutta pelattavaa on jo ennestään ylenmäärin. Tosin tuskin tilanne on vielä helmikuussakaan yhtään helpottanut :I

Lainaus
    Kissing Booth   10 GS
    Kiss a poster in a locker
    Kyllä Kojima tuntee pelaajansa :)
    Kirjattu
  • 10.02.12 - klo:23:59

Turjake Poissa

• Törö
    Aivan erinomainen paketti tämä HD Collection, ainakin näin kakkosen läpi vedettyä ja kolmosen aloitettua. Olen jo mennyt laskuissa kauan kauan sitten sekaisin siitä, montako kertaa olen nämä pelit läpi mennyt, mutta kyllähän näitä vaan jaksaa vääntää. Sons of Libertyn HD-versio meni tosiaan tänään iltapäivällä läpi ja paketti oli itse asiassa jonkin verran parempi kuin muistin, tosin heikkoja puoliakin toki mahtuu mukaan. Muutamaa kohtausta pitkitetään aivan liikaa ja pelissä on aika ajoin vähän turhan hermoja raastavia osuuksia. Toisaalta pelissä on hillitön määrä aivan upeita kohtauksia ja erityisesti Substance-versiostahan löytyy mielekästä pelattavaa aivan käsittämätön määrä. Tarina vaatii pelaajalta melkoista keskittymistä ja kielitaitoa, mutta sepäs palkitsee. Pelihän on aidosti aikuisten peli siinä mielessä, että se käsittelee mielenkiintoisia ja filosofisia aiheita ja teemoja, jotka perkele vieköön ovat tänä päivänä vielä arkipäiväisempiä kuin pelin julkaisun aikoihin. Todella hyvä peli edelleen.

Kerkesin nopeasti aloittaa Snake Eateria. HD-käsittely on tehnyt pelille hyvää, sillä peli näyttää edelleen aivan helvetin hyvältä ja peli pyörii nyt sulavammalla ruudunpäivityksellä. Hatunnosto vaan Kojiman tiimille siitä, että ovat saaneet aikoinaan puristettua PS2:n raudasta noinkin kovaluokkaista grafiikkaa irti. HD:nä homma näyttää luonnollisesti vieläkin paremmalta. Kolmosen HD mennee tämän viikonlopun aikana läpi, joten voinen aloittaa tuon Peace Walkerin varsin pian sen jälkeen. Odotukset nyt eivät ole mitenkään kummoiset, koska PSP, mutta ainakin on varaa yllättyä.

Ai niin. 1>3>2>>>>4. Vihaajat vihaavat.

Kirjattu