Huomenna klo 22 sovin teille Octoling -treffit:
@Garo,
@Relix, Just ja
@Echo, jos hän ei ole vielä tiimiään valinnut. Itse menen Luffyn tiimiin Inklinginä pelaamaan.
Yksi asia, jota olen Splatoonissa oppinut arvostamaan on äänichatin puute. Fornitessa kun yrittää keskustella, niin homma menee aina säheltämiseksi kun huudellaan päällekkäin "vihu nähty", "missä on vihu?!?!?", "mulla on limonadi", ja "suunta pii + 2". Splatoonin pelimuodot on suunniteltu mykkänä pelattaviksi, eikä puheelle ole juuri tarvetta. Splat Zonessa, Rainmakerissa ja Tower Controllissa on selkeä päämäärä mihin pyrkiä, ja Turf Warissa nyt riittää kunhan maalaa ja tappaa. Clam Blitz on ainoa joka äänitsätistä hyötyisi, siinä kun pitää pelata hyökkäystä ja puolustusta, kerätä simpukoita, hallita karttaa ja tehdä maaleja. Toki silloin kun äänen kanssa pelailee vaikka discordin kautta kykenee huutelemaan vihollisten sijainnit kuten "snaipperi tornilla", tai "blästeri vasemmalla käytävällä", mutta pelin hektisen luonteen vuoksi pelitilanne muuttuu joka sekunti ihan toisenlaiseksi, eikä informaatiosta välttämättä ole enää hyötyä jahka lause on loppuun sanottu. Sen sijaan kätevämpi tapa on käyttää pelin sisäistä kommunikaatiota. Sillä saa aikaan vain kahta erilaista viestiä, "This Way!" tai "Booyah!", mutta samalla se paljastaa oman sijainnin muille tiimikavereille. Liikaan äänitsäti käyttöön tottuneet kanssapelaajat alkavat välillä huutaa apua pelkän mikrofonin kautta ja silloin paikalle löytäminen on paljon vaikeampaa.
Äänikeskustelulla saa pelissä pientä strategista etua, ja luo mukavan sosiaalisen vuorovaikutustilanteen. Mutta ilman sitä peli toimii täydellisesti, Clam Blitziä lukuunottamatta.