Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!





Dragon Quest

04.08.17 - klo:22:26

Tingle Poissa

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Dragon Quest on japanilainen roolipelisarja ja genrensä luoja. Sarjan uusin osa, Dragon Quest XI, julkaistiin hiljattain 3DS:lle ja PS4:lle Japanissa. Ensimmäisellä viikolla pelin 3DS-versio oli suositumpi. Peli näyttää hyvältä.

<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
Kirjattu
  • ::
  • 05.08.17 - klo:02:07
    Pelattiin DQ VIII kavereiden kanssa lävitse muutama vuosi sitten ja tykättiin kovasti (Jessicasta). Tinglen videon perusteella tälläkin osalla on potentiaalia. ;)
    Kirjattu
  • ::
  • 05.08.17 - klo:02:17

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    8 3DS:lle kutkuttaa kyllä semisti. Dragon Quest Monsters Joker 2 on ainoa kosketukseni sarjaan ja se oli aikamoinen pettymys. Ulkoasu jahirviösuunittelu viehättivät kovasti, mutta itse peli olikin täyttä grindaamista, jossa pelaajan ainoa tapa vaikuttaa peliin oli kasvattaa statseja isommaksi. Uusien hirviöiden keräämisestä ja fuusioimisestakin rankaistiin pistämällä pelaaja vaan grindaamaan lisää :D
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 05.08.17 - klo:11:06

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Kahdeksikko on kyllä hauska peli. Todella perinteinen ja tavanomainen japsirope, jossa kaikki on kuitenkin toteutettu ihan hyvin. Ennen kaikkea pelillä on todella veikeä huumorintaju. Ulkoasukin on miellyttävä ja isossa maailmassa riittää tekemistä, vaikka kaikki ei ollutkaan mielekästä. Muita sarjan osia en valitettavasti ole pelannut.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 05.08.17 - klo:13:51

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Mun profiili
    Dragon Questista minulla on kokemusta vain ysistä. Peli on mielestäni DS:n paras. Niin paljon tekemistä ja kustomoitavaa ja aarteiden metsästys on hauskaa.

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 05.08.17 - klo:23:32
    Dragon Quest XI ei ole vakuuttanut tähän mennessä (noin 6. tuntia PS4-versiota pelattu). Ajatukseni pelistä:

    -  Ei ääninäyttelyä  ._. Välipätkät kärsii paljon tästä. Hahmot näyttävät puhuvan toisilleen, mutta tästä pitää lukea. Hei cmon, vuosi on 2017, ei 1987.

    - Tappelut tähän mennessä on ollut attackin spämmäämistä. Onhan loitsuja ja muita kivoja juttuja auennut, mutta miksi käyttää niitä kun tapan kaiken 1-2 iskulla? Tappeluissa voi myös nyt liikkua, Tales of-sarjan tapaan. Liikkumisesta ei ole mitään vaikutusta tappeluun.

    - Tarina on ollut tosi heikko ja päähahmo on ollut tähän mennessä täysin turha. Kaveri kysyy että voidaako hakea rakas aarteei joka on varastettu minulta. Haemme sen ja kaveri sanoo että okei, jatketaan nyt sinne minne sinä haluat mennä. Tai vaihtoehtoisesti; haluan mennä kaupunkiin, mutta vartija on tiellä. Vartijalle voi maksaa, mutta kaveri sanoo että säästetään rahamme (puhumme nyt niin mitättömistä summista ettei mitään järkeä). Onneksi vartija pelkää myös koiria. Vartian näköpiirissä oleva tyttö lainaa koiraansa, jos haemme hänen lempimarjoja puusta, joka on portin ulkopuolella. Kävelen muutaman askeleen puulle ja takaisin.

    Päähahmo ei luonnolliseen tapaan puhu mitään, mutta mitään reaktiotakaan ei ole pahemmin näkynyt. Ei sitten mihinkään. Vertaan DQ8 päähahmoon, joka selvästi reagoi useassa kohdassa (ja täten loi jonkinlaisen persoonan hahmolle). Näimme tuttuun tapaan päähahmomme lapsena flashbackissa, jolloin hän käyttäytyi kuin normaali lapsi. Taisi autismi iskeä.

    - Pelin ehdottomasti paras puoli on grafiikat. Aivan järkyttävän kauniista maisemia, viholliset ovat hienon näköisiä. Samoin se kuinka peli lataa koko kaupungin kerralla on nautittava kokemus. Ei tarvi katsoa latausruutua joka kerta kun avaa oven

    Ei kovinkaan vahva aloitus JRPG-pelille. Tarina joka ei yritäkkään herättää mielenkiintoa pelaajassa ja tappelut joissa häviäminen ei ole mahdollista ellei vihollinen tee critical hittiä.

    Plussaa muuten siitä että pelin alussa sai valita rajoituksia peliin. Muistaakseni siellä oli mm. ei voi käyttää armoreita pelin aikana, ei voi paeta tappeluista ja kaupoista ei voi ostaa mitään. Itse otin vain sen huumori vaihtehdon, jonka vuoksi päähahmo saa välillä social anxiety kohtauksia eikä pysty puhumaan npc-hahmoille. Tai teemään mitään taistelussa.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.08.17 - klo:19:54

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Aikaisemmissa sarjan osissa ei näitä ongelmia siis ole?
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 06.08.17 - klo:21:36
    Jos verrataan vaikka Dragon Quest VIII, joka imaisi minut mukaan tähän pelisarjaan:

    Peli on haastava, ei nyt ihan SMT-tasoa, mutta varsinkin pelin alussa kun ei ole parannustaikoja niin taisteluista voi tulla tosi kuumottavia. Tarinassa oli alusta alkaen selvä päämäärä ja alusta alkaen hahmoilla oli enemmän persoonaa kuin XI päähahmolla.

    Mielenkiintoisin asia on se, ettei alkuperäisessä julkaisussa ollut ääninäyttelyä, mutta kun peli tuotiin länsimaihin niin ääninäyttely lisättiin. Samoin 3DS-remakessa, jonka julkaisusta Japanissa on melkein 2 vuotta, oli lisätty ääninäyttely. Ymmärrettäväähän se on että ettei Super Famicom/PS1-peleissä ollut, mutta miksei modernissa pelissä ole?

    Toivon tosiaan että vaikeustaso vähän nousisi ja tarinassa tapahtuisi jotain. Ainakin sitten kun pelin pääsee läpi, niin peli antaa latauskoodin jolla voit ladata Dragon Quest 1 remasterin konsolillesi  :)
    Kirjattu
  • ::