Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Itsetehdyt pelit

16.10.17 - klo:21:13
Tänne voi heittää jos ihmisillä on peliprokkiksia joita haluaa jakaa muiden pelattavaksi mutta ei kehtaa omaa ketjua vielä pelilleen pyhittää. xD





Oon kouluprokkiksena työstänyt nyt hieman yli kuukauden yksikseni rytmipeliä. Jos tiedät Crypt of the Necrodancerin niin tämäkin on ihan tuttua kauraa. Tarkoitus siis liikkua musiikin rytmissä ruudukolla ja kerätä kerättäviä juttuja ja väistellä väisteltäviä. Peli alkaa olla aika pelattavassa pisteessä, ja tykkäisin kovasti jos kokeilisit ja heittäisit haukkuja. Biisit ovat tällä hetkellä placeholder radiopop-biisejä, anteeksi paska musamakuni. Tarkoitus olisi saada ihan og-musat jossain vaiheessa, joko minun tekeminä tai vaihtoehtoisesti joku oikea musantekijä.

Ladatkaa tästä (pistäkää linkin perään V):
http://bit.ly/2gdx5X
« Viimeksi muokattu: 16.10.17 - klo:22:15 kirjoittanut Cyna »
Kirjattu
  • ::
  • 18.10.17 - klo:01:41

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Pelasin kaikki biisit läpi. Ohjeita en katsonut, mutta helppo oli oppia. Rytmin tahdissa paukkuva taustavalo auttoi paljon.

    Rentoa ja miellyttävää paukutteluahan tämä on :) Vihollisilla ei vain tuntunut olevan juuri merkitystä ellei ruudukko ehtinyt kutistua, ja itse biisi toi peliin vain rytmin, jolla sai liikkua. En ole ihan varma mihin haluat pelissäsi keskittyä, mutta itse tekisin vihollisista vaikka takaa-ajavat Pac-man haamut, tai pelaajasta hiljalleen kasvavan matopelin käärmeen. Niiden myötä liikkumistaan saisi miettiä pidemmällä tähtäimelle. Se saattaisi kyllä viedä peliä ihan väärään suuntaan.

    Toivottavasti pelin kehitys jatkuu, ja pääsen palaamaan sen pariin uudemman kerran :)
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 02.05.18 - klo:19:00
    Yksi peliprojekti jäi vähän ikävästi puolitiehen kun muut työprojektit tulivat edelle, mutta se oli kuitenkin niin suht hyvässä vaiheessa että heitetään nyt se tänne jos joku siitä jotain iloa saa irti. Vanhoihin projekteihin palaaminen on aina hankalaa ja saa nähdä jatkuuko tämän työstö.



    Tällä kertaa kevyt puzzle-peli jonka nopein pitchaus olisi varmaan että VVVVVV 3D:nä. Hyvin prototyyppi/demo -vaiheessa tämä, ei menuja eikä ääniä eikä pelin tallennusta. Tasoja on  reilu kymmenen ja ne pääasiassa vain esittelevät mahdollisia pelimekaniikkoja eivätkä vie niitä paljoa sen pidemmälle.

    Latauslinkki (linkin perään X):
    https://goo.gl/Hfpkp
    Kirjattu
  • ::
  • 26.06.18 - klo:19:54

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Pelasin selainversion loppuun. Hyvä peli, kiitos tästä :)

    Tasohyppely ja ongelmanratkaisu olivat hauskaa puuhaa, mutta painovoiman kääntely tuntui irralliselta ja epämiellyttävältä. Sillä oli parit nokkelat hetkensä, mutta yleensä sillä vain siirryttiin kentän seuraavaan vaiheeseen. Jos peliä vertaa VVVVV:hen, niin siinä painovoimaa käytetään koko ajan, mutta Pallopeli oli enemmän hyppynapin varassa. Jos painovoimaa alkoi kääntää missään muualla kuin etukäteen sovitussa pisteessä, johti se vain pallon putoamiseen tai kuolemaan. Asiaa ei yhtään auta se, ettei painovoimaa voi kääntää hypyn aikana. Se kun mahdollistaisi monet nokkelat hetket, joiden aikana peliin voisi todella rakastua. Koskaan ei myöskään tuntunut luontevalta, mihin suuntaan painovoima kallistuu mistäkin napista, yksinkertaisuuden vuoksi voisi olla hyvä jos vaihtoehtoja sen suhteen olisi vain yksi kappale kerrallaan. Kolmiulotteisissa peleissä on jo valmiiksi haasteita kameran ja syvyyden hahmottamisen kanssa. Tähän soppan kun lisätän painovoiman kääntely on melkoinen ihme ettei kattila tulvi jo kättelyssä yli äyryiden. Varjokuvat seinillä ovatkin mitä oivallisin apuväline.

    Sulla on tässä kiva peli, mutta se voisi olla myös hauska leikkikalu. Sellainen, jossa on varaa tyriä, soveltaa ja pitää hauskaa myös objektiivista välittämättä.

    *edit* Tuli tässä mieleen, että kun pelin kontrolleihin kuuluu ristillä liikkuminen, hyppääminen ja painovoiman kääntely, niin eikö tämän kaiken voisi toteuttaa ihan yhdellä metodilla? Siis jos pitäsit jotain kuutiota kädessäsi, jota kääntelemällä kuula sen sisällä liikkuu. Sellainen kolmiulotteinen kuulalabyrintti :P
    « Viimeksi muokattu: 26.06.18 - klo:20:11 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 26.06.18 - klo:23:57
    Ihan hyviä ajatuksia, pisti miettimään paljon.

    Omituista miten painovoiman kääntely tuntuu irralliselta kun se on koko pelin se perusta. :D Ihan totta kyllä tuo että sillä vain siirryttiin eteenpäin, mutta se on varmaan ratkaistavissa fiksummalla kenttäsuunnittelulla. Ainakin nämä tämän hetken kentät lähinnä esittelevät mekaniikkoja, pitäisi tehdä pari kenttää jossa oikeasti aletaan jo revittelemään. Toivon vaan ettei koko peli kaadu itsensä päälle siinä ja tajuan että mielekkäitä kenttiä on vaikea tehdä. xd

    Painovoimaa pystyi ihan aluksi kääntämään hypyn aikana, mutta se johti siihen että pelistä tuli hirveää ninjailua ja kenttien suunnittelu oli liki mahdotonta kun maaliin pystyi lentämään melkein mistä vain. Tähän liittyen, olen harkinnut, josko poistaisin myös mahdollisuuden liikkua ilmassa painovoiman kääntämisen jälkeen, koska se jo mahdollistaa pari skippiä jolla voi ohittaa koko kentän, eikä se minusta olisi kovin intuitiivinen pelimekaniikkanakaan. Mutta sitten pelistä saattaisi tulla liian rajoitettu. En oikein tiedä vielä tässä vaiheessa mitä teen.

    Painovoiman kallistuksen suunnan kyllä oppii ajan kanssa, toki olisi kiva jos keksisin jotain millä se olisi luontevampaa nopeammin.

    Syvyyden hahmottaminen on ollut yksi iso huoli alusta asti, varsinkin kun päätin että haluan välttämättä kamerastani ortograafisen koska se on niin siistin näköinen. :D Siksi pelissä on suht paljon depth of fieldii auttamassa asiaa, sekä tarkoitus on, että pelatessa heiluttelisi kameraa suht paljon jotta hahmottaisi palikat. Olen miettinyt että olisiko kameran heiluttelua parempi ratkaisu se että kamera luonnollisesti vähän keinuisi hienovaraisesti edestakaisin että syvyyden tunne syntyisi, tuota pitää vielä kanssa miettiä.

    En oikein ymmärrä mitä tarkoitat tuolla yhdellä metodilla? Siis miten tuommoista peliä sitten käytännössä ohjattaisiin?
    Kirjattu
  • ::
  • 29.06.18 - klo:17:42

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Täysin vapaa lentäminen on varmasti liikaa. Ehkä yksi kääntö / hyppy olisi tarpeeksi, mutta onko sekään sitten selkeä sääntö jolla saisi mitään hauskaa aikaan niin en tiedä. En usko, että painovoiman lisäkäyttö lisää mekaniista painolastia, onhan se mekaniikka mukana muutenkin :P Käytä vaikka enemmän seinillä kiipeilyä ristillä/tatilla liikkumisen sijasta. Kenties alun tutoriaalikentän voi osaava pelata ohittaa kulkemalla seinää pitkin?

    En oikein ymmärrä mitä tarkoitat tuolla yhdellä metodilla? Siis miten tuommoista peliä sitten käytännössä ohjattaisiin?
    Siis pidät kappaletta kädessäs ja kallistat ja heilutat :D Ehkä liikkeentunnistemella tuo voisi toimia, mutta tattien sun muiden kanssa voi mennä vaikeaksi.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 05.07.18 - klo:20:27
    Kirjattu
  • ::
  • 05.07.18 - klo:20:39

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Jännittävän näköinen. Onko demoa tarjolla?
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 05.07.18 - klo:22:47

    Tube Poissa

    • Moi oon Tube.
    Jee Fariator!

    Ei mun suosikkigenreä, mutta näyttää miellyttävältä tuo kombottaminen. Tykkään myös tuosta seivisysteemistä, ettei ole kerrasta poikki. Näyttää hyvältä. Onnea koetukseen!
    Kirjattu
  • ::
  • 08.07.18 - klo:02:59
    Onko demoa tarjolla?
    Joskus lähitulevaisuudessatm.
    Kirjattu
  • ::