Super Mario Maker 2

  • 7 Vastauksia
  • 468 Lukukerrat
*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Super Mario Maker 2
« : 15.02.19 - klo:00:01 »

Ei tule Nintendolta uutta 2D Marjoa Switchille (ainakaan vielä), joten fanien tulee tehdä jälleen omansa. En nyt ole ihan varma mikä tässä on uutta, mutta ostan silti yhtä varmasti kuin nimeni on jippii jahhuu yoshii.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Super Mario Maker 2
« Vastaus #1 : 02.07.19 - klo:18:30 »
Tää peli saa mut tajuamaan, että pidän kontrollien ja mekaniikkojensa puolesta New Super Mario Brosseista eniten :P
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

Vs: Super Mario Maker 2
« Vastaus #2 : 02.07.19 - klo:21:14 »
En osaa itse tehdä kenttiä alkuunkaan, koska ei ole mielikuvitusta eikä kärsivällisyyttä, mutta tykkään todella paljon hyvien kenttien pelaamisesta tässä pelissä :) Olen myös treenannut jonkin verran kaizo-tekniikoita, mutta en vielä ihan voi sanoa osaavani kunnolla. Huikeeta.

3D Worldin mekaniikoista en jotenkin tykkää. Vähän päälleliimatun oloinen pelimoodi.

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Super Mario Maker 2
« Vastaus #3 : 05.07.19 - klo:03:29 »
BHF-YPX-8MF on mun Maker ID. Pelatkaa kenttiäni pls.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Super Mario Maker 2
« Vastaus #4 : 29.07.19 - klo:14:07 »
Tässä jotain kenttiäni:

Alice in Koopaland
4SD-32R-CQF
Tein pikkusiskoni kanssa rennon metsäseikkailun. Kenttä on lyhyt, mutta siinä on paljon salaisuuksia ja vaihtoehtoisia reittejä. Toivottavasti se sopii kaikentasoisille pelaajille :)

To Kill A Hammer Bro
79J-C59-FFG
Tehty Tapzan kanssa. Vasaraveljeksiin perustuva kenttä oli niin ärsyttävä, että keksimme siihen lukuisia tapoja päättää heidän päivänsä. Tutustu eri mekaniikkoihin rauhassa, tai paahda vain läpi kaikesta.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Super Mario Maker 2
« Vastaus #5 : 21.09.19 - klo:22:08 »
Hyvät naiset ja herrat: Teidän on tullut aika iloita ja hämmästyä legendaarisen Tinglemiehen uusimman kentän äärellä!

Goobtroid II: Return of Mario
589-956-N0H


Super Mario on palannut Goombien kotiplaneetalle. Tällä kertaa hänen tehtävänsä on nitistää koko vihiliäisten avaruussienten rotu sukupuuttoon - tai ainakin 35 möttiäistä viidestäkymmenestä. Astu siis kokeneen avaruusseikkailijan saappaisiin tässä aivan uudessa seikkailussa, josta eivät tutkiminen ja tunnelma tule kesken loppumaan! Ties mitä kivuliaita ansoja ovat Goombat sinun nokkeluutesi testaamiseksi keksineet!
 
Kun kuulin Super Mario Maker 2:n vaihtoehtoisista voittokeinoista, teimme kaverin kanssa kentän, jossa tarkoituksena oli litistää kaikki Goombat. Kenttä ei ollut hyvä, joskin viihdyttävä kylläkin. Se kuitenkin sai minut inspiroitumaan entistä suuremmalla sykkeellä: Minun on luotava Metroid 2!

Tarkoituksenani oli luoda tunnelmallinen seikkailu, jossa jokainen Goomba tuntuisi pelottavalta uhalta. Kenttä olisi tietysti yhtenäinen labyrintti, jossa edettäisiin keräämällä tsiljoona miljoona erilaista esinettä haltuun. Noh, ei mennyt ihan niinkuin Strömsössä. Koska käytän vaihtoehtoista voittokeinoa, en voinut lisätä karttaan yhtään välietappia. Ja näin suuressa keräilykentässä kuoleminen tulisi varmasti sapettamaan! Päätin siis lopulta tehdä kentästä hyvin helpon - Goombat ovat varsin vaarattomia ja lisäelämiä on kenttä täynnä. Tämäkään ei auttanut testipelaajia, jotka kävelivät jokaista Goombaa päin. Samalla ilmeni toinen ongelma - 500 sekunnin aikarajakatto. Tässä ajassa pitäisi koko maailma tutkia ja päihittää. Eksyminen on mielestäni hauskin osa seikkailua, mutta näin tiukoissa puitteissa se olisi syytä pitää minimissä. Otin mallia Super Metroidista, jossa pelaajaa ohjataan hienovaraisesti oikeaan osoitteeseen, ilman että pelaaja tuntee pelisuunnittelijan pitävän häntä alleviivaavasti kädestä. Testipelien perusteella se onnistui oikein hyvin. Jätin myös pois ehdon jokaisen Goomban tappamisesta, koska se olisi lopulta vain rasittanut pelaajia. 35 onnistuu hyvin menemällä kenttä "perälle" asti ja takaisin, mikä on juuri se kokemus jonka pelaajalta haluan. Myös powerupit karsin lopulta käytännössä yhteen. Niiden kanssa pitäisi aina testata koko kenttä uusiksi, eivätkä ne välttämättä edes mahtuisi yhteen mariokenttään. Mario Maker 2 on täynnä "Metroidvanioita", jotka on ahdettu täyteen erilaisia poweruppeja, mutta joita ei kuitenkaan ehditä käyttämään kuin avaimina seuraavaan lukkoon. Halusin keskittyä ennemmin tutkimiseen, tasohyppelyyn ja Goombien lahtaamiseen. Erityisen tyytyväinen olen ansoihin, jotka voi ratkaista joko taidokkaalla tasohyppelyllä, tai nokkelalla esineiden käytöllä.

Suurin murheenkryynini oli lopulta kamera. Halusin näyttää pelaajalle, milloin on turvallista tiputtautua alas (aina), ilman, että alatasanteelta pystyisi hyppäämään takaisin korkeuksiin. Kolikoita en halunnut tässä apuna käyttää, ne eivät mielestäni olisi sopineet kentän tunnelmaan. Käytin vielä New Super Mario Brossin moottoria, joka mahdollisti ties mitkä seinähypyt ja kierreloikat suunnitelmieni pilaamiseksi. Hienosäätö ja jatkuva testipelaaminen veivät varmasit leijonanosan yli kahden kuukauden kehitysajasta.

Toivottavasti nautitte kentästäni :)
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

Vs: Super Mario Maker 2
« Vastaus #6 : 21.09.19 - klo:22:26 »
Toi on muuten oikeasti aika kiva kenttä, kannattaa pelata.

Vs: Super Mario Maker 2
« Vastaus #7 : 22.09.19 - klo:20:26 »
Kenttä vaikuttaa tosi makeelta. B) Oispa marjomaker 2 niin voisin pelata sen...