Super Mario Maker 2

  • 10 Vastauksia
  • 1674 Lukukerrat
*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Super Mario Maker 2
« : 15.02.19 - klo:00:01 »

Ei tule Nintendolta uutta 2D Marjoa Switchille (ainakaan vielä), joten fanien tulee tehdä jälleen omansa. En nyt ole ihan varma mikä tässä on uutta, mutta ostan silti yhtä varmasti kuin nimeni on jippii jahhuu yoshii.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Super Mario Maker 2
« Vastaus #1 : 02.07.19 - klo:18:30 »
Tää peli saa mut tajuamaan, että pidän kontrollien ja mekaniikkojensa puolesta New Super Mario Brosseista eniten :P
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

Vs: Super Mario Maker 2
« Vastaus #2 : 02.07.19 - klo:21:14 »
En osaa itse tehdä kenttiä alkuunkaan, koska ei ole mielikuvitusta eikä kärsivällisyyttä, mutta tykkään todella paljon hyvien kenttien pelaamisesta tässä pelissä :) Olen myös treenannut jonkin verran kaizo-tekniikoita, mutta en vielä ihan voi sanoa osaavani kunnolla. Huikeeta.

3D Worldin mekaniikoista en jotenkin tykkää. Vähän päälleliimatun oloinen pelimoodi.

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Super Mario Maker 2
« Vastaus #3 : 05.07.19 - klo:03:29 »
BHF-YPX-8MF on mun Maker ID. Pelatkaa kenttiäni pls.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Super Mario Maker 2
« Vastaus #4 : 29.07.19 - klo:14:07 »
Tässä jotain kenttiäni:

Alice in Koopaland
4SD-32R-CQF
Tein pikkusiskoni kanssa rennon metsäseikkailun. Kenttä on lyhyt, mutta siinä on paljon salaisuuksia ja vaihtoehtoisia reittejä. Toivottavasti se sopii kaikentasoisille pelaajille :)

To Kill A Hammer Bro
79J-C59-FFG
Tehty Tapzan kanssa. Vasaraveljeksiin perustuva kenttä oli niin ärsyttävä, että keksimme siihen lukuisia tapoja päättää heidän päivänsä. Tutustu eri mekaniikkoihin rauhassa, tai paahda vain läpi kaikesta.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Super Mario Maker 2
« Vastaus #5 : 21.09.19 - klo:22:08 »
Hyvät naiset ja herrat: Teidän on tullut aika iloita ja hämmästyä legendaarisen Tinglemiehen uusimman kentän äärellä!

Goobtroid II: Return of Mario
589-956-N0H


Super Mario on palannut Goombien kotiplaneetalle. Tällä kertaa hänen tehtävänsä on nitistää koko vihiliäisten avaruussienten rotu sukupuuttoon - tai ainakin 35 möttiäistä viidestäkymmenestä. Astu siis kokeneen avaruusseikkailijan saappaisiin tässä aivan uudessa seikkailussa, josta eivät tutkiminen ja tunnelma tule kesken loppumaan! Ties mitä kivuliaita ansoja ovat Goombat sinun nokkeluutesi testaamiseksi keksineet!
 
Kun kuulin Super Mario Maker 2:n vaihtoehtoisista voittokeinoista, teimme kaverin kanssa kentän, jossa tarkoituksena oli litistää kaikki Goombat. Kenttä ei ollut hyvä, joskin viihdyttävä kylläkin. Se kuitenkin sai minut inspiroitumaan entistä suuremmalla sykkeellä: Minun on luotava Metroid 2!

Tarkoituksenani oli luoda tunnelmallinen seikkailu, jossa jokainen Goomba tuntuisi pelottavalta uhalta. Kenttä olisi tietysti yhtenäinen labyrintti, jossa edettäisiin keräämällä tsiljoona miljoona erilaista esinettä haltuun. Noh, ei mennyt ihan niinkuin Strömsössä. Koska käytän vaihtoehtoista voittokeinoa, en voinut lisätä karttaan yhtään välietappia. Ja näin suuressa keräilykentässä kuoleminen tulisi varmasti sapettamaan! Päätin siis lopulta tehdä kentästä hyvin helpon - Goombat ovat varsin vaarattomia ja lisäelämiä on kenttä täynnä. Tämäkään ei auttanut testipelaajia, jotka kävelivät jokaista Goombaa päin. Samalla ilmeni toinen ongelma - 500 sekunnin aikarajakatto. Tässä ajassa pitäisi koko maailma tutkia ja päihittää. Eksyminen on mielestäni hauskin osa seikkailua, mutta näin tiukoissa puitteissa se olisi syytä pitää minimissä. Otin mallia Super Metroidista, jossa pelaajaa ohjataan hienovaraisesti oikeaan osoitteeseen, ilman että pelaaja tuntee pelisuunnittelijan pitävän häntä alleviivaavasti kädestä. Testipelien perusteella se onnistui oikein hyvin. Jätin myös pois ehdon jokaisen Goomban tappamisesta, koska se olisi lopulta vain rasittanut pelaajia. 35 onnistuu hyvin menemällä kenttä "perälle" asti ja takaisin, mikä on juuri se kokemus jonka pelaajalta haluan. Myös powerupit karsin lopulta käytännössä yhteen. Niiden kanssa pitäisi aina testata koko kenttä uusiksi, eivätkä ne välttämättä edes mahtuisi yhteen mariokenttään. Mario Maker 2 on täynnä "Metroidvanioita", jotka on ahdettu täyteen erilaisia poweruppeja, mutta joita ei kuitenkaan ehditä käyttämään kuin avaimina seuraavaan lukkoon. Halusin keskittyä ennemmin tutkimiseen, tasohyppelyyn ja Goombien lahtaamiseen. Erityisen tyytyväinen olen ansoihin, jotka voi ratkaista joko taidokkaalla tasohyppelyllä, tai nokkelalla esineiden käytöllä.

Suurin murheenkryynini oli lopulta kamera. Halusin näyttää pelaajalle, milloin on turvallista tiputtautua alas (aina), ilman, että alatasanteelta pystyisi hyppäämään takaisin korkeuksiin. Kolikoita en halunnut tässä apuna käyttää, ne eivät mielestäni olisi sopineet kentän tunnelmaan. Käytin vielä New Super Mario Brossin moottoria, joka mahdollisti ties mitkä seinähypyt ja kierreloikat suunnitelmieni pilaamiseksi. Hienosäätö ja jatkuva testipelaaminen veivät varmasit leijonanosan yli kahden kuukauden kehitysajasta.

Toivottavasti nautitte kentästäni :)
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

Vs: Super Mario Maker 2
« Vastaus #6 : 21.09.19 - klo:22:26 »
Toi on muuten oikeasti aika kiva kenttä, kannattaa pelata.

Vs: Super Mario Maker 2
« Vastaus #7 : 22.09.19 - klo:20:26 »
Kenttä vaikuttaa tosi makeelta. B) Oispa marjomaker 2 niin voisin pelata sen...

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Super Mario Maker 2
« Vastaus #8 : 28.12.19 - klo:01:29 »
Tarvitsetko välipäiviksi kuumaa tekemistä? Tinglemiehen jouluiset kentät tarjoavat sopivaa viihdettä itse kullekin säädylle!



Super Mario Moonshine
WQK-B86-S7G


Super Mario Sunshinen virallisessa jatko-osassa Mario seikkailee tunnelmallisessa talviyön kuunpaisteessa. Alunperin tarkoitus oli tehdä yksinkertainen kenttä, jossa jäinen liukuminen olisi hauskaa eikä tyhäm - mutta tuttuun tapaani lopputuloksesta tulikin sotkua, kun halusin kiirehtiä kentän nettiin ennen päivitystä. Kikkoja kentästä löytyy myös useampi kappale. Alkutaipaleella on oma pikajuoksureittinsä, ja kenttä muuttuu helpommaksi, jos pelaaja kuolee.


Bowser Palace
6MY-NPV-YHG


Pouserin palatsi on suunniteltu Linkkiä varten, mutta myös Mariolla on siellä hauskaa :)
(click to show/hide)



Sleeping with the Fishes
N84-NH4-J3G


Bowser esitti Mariolle tarjouksen, josta ei voi kieltäytyä.

Öiset vesikentät ovat hirveää saastaa, joten yritin tehdä tästä mahdollisimman mukavan. Tunnelmallinen lopputulos sopiikin myös ummikkotason pelaajille, jos sukuloidessa haluaa esitellä marjomaakarin maailmaa. Kenttä on oksennettu täyteen koristeita, mutta onneksi pimeys jättää vain kapean osan niistä kerralla valokeilaan. Jos vihaat itseäsi,voit yrittää kerätä kentästä jokaisen koliken. Niitä on 350 + 8 kappaletta.
« Viimeksi muokattu: 28.12.19 - klo:01:31 kirjoittanut Tingle »
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Super Mario Maker 2
« Vastaus #9 : 09.03.20 - klo:18:52 »
Muistakaas laittaa Super Mario Maker 2 tulille, sillä olen julkaissut magnum opukseni:



Mega Jumpman
262-TYM-V2G

Tohtori Kamek on valloittanut sienien valtakunnan yhdessä kuuden kätyrinsä kanssa. Mega Jumpmanin tehtävä on päihittää joka ikinen ketale, ja siinä samalla anastaa heidän supervoimansa, sekä kotiavaimat Kamekin linnaan.

Mariomaker 2 asettaa kenttien tekoon lukusia rajoitteita, jotta pelin huonoimmat kentät eivät olisi entistäkin kamalampia. Yksi näistä on kahden checkpointin rajoite. Asiaan on kuitenkin yksi kommervenkki: liput tallentavat kerätyt punakolikot, jotka kaikki keräämällä saa avaimen. Asettamalla kaksi lippua peräkanaa tulee ensimmäisestä taas koskematon, mahdollistaen loputtoman syklin. Näitä punakolikkokenttiä onkin nähty tehtävärakenteena hyvin paljon, mutta Mega Man -kenttiin sitä ei yllättäen ole juuri käytetty - tiedossani on vain yksi mainio bossrush. Mega Man on kyllä ollut suuri inspiraation lähde, sillä SMM2 on täynnä megiksestä kopioituja kenttiä, joiden pelaamista ei ole suunniteltu Mariolle - oma visioni oli tuoda mariokenttiin Mega Manin rakenne. Nyt kun olen heinäkuusta lähtien tätä projektiani sykkinyt eteenpäin, en ihmettele miksi muita tälläisiä kenttiä ei ole markkinoilla: rakenne on poskettoman vaivalloinen ja monimutkainen.

Ensinnäkin minun piti luoda kuusi teemoitettua kenttää, jotka sopivat yhteen pomon ja lisävoiman kanssa. Tilanpuutteen vuoksi niistä tuli hyvin lyhyitä, mutta työn määrää jokaisessa oli kuin kokonaisen kentän verran. Niihin piti mahtua jokaisen kentän identitettin esittelevä "tutoriaaliosuus", jonka idea kehittyisi kentän edetessä. Vaihtelun vuoksi lähes jokaisessa kentässä kuljetaan eri suuntaan. Tämän lisäksi halusin tehdä jokaisesta radasta tarpeeksi helpon, että keskiverto marjomaakari pääsisi sen läpi, sekä sellaisen, joka on hauska speedrunnata taidolla ohi. Onnistuinkin tässä mielestäni hyvin, sillä kenttääni on nyt pelattu lähes 8000 kertaa. Se on tosi paljon yhteisöltä, joka ei halua pelata Marioa. Juuri helpommaksi ei pystynyt enää venymään, ilman että vihollisten aseista tulisi hyödyttömiä. Jokaiseen kenttää tuli ottaa huomioon heikkousase, sekä testata jokaisen lisävoimakombinaation pelattavuus. En tiedä, ovatko pomojen heikkoudet kovin selkeitä, mutta ainakin aseet toimivat myös muihin kenttiin aika hyvin. Tämä kenttätetriksen kokoaminen on ollut yhtä tuskaa, mutta samalla myös hyvin palkitsevaa. Kliimaksiksi olen luvannut tehdä Tohtori Kamekin linnasta erillisen kentän, mutta siihen ei nyt oikein riitä inspiraatiota. Se on lähes valmis, mutta minusta se tuntuu tällä hetkellä väkinäiseltä.

Tässä pieni maistiainen Goomban esteradasta: https://streamable.com/jlw93

Mega Man on minulle hyvin tärkeä peli. Toivottavasti kentästäni riittää hupia. Jos haluat nuuskia paikkoja, on jokaissa kentässä yksi iso kolikko, sekä näkymätön vihersieni. En tiedä, onko kukaan vielä käynyt Marion salaisella asevarastolla.
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI

*

Poissa Tingle

  • Paavo
    • Academic Nintendo Club RY
Vs: Super Mario Maker 2
« Vastaus #10 : 25.06.20 - klo:01:05 »
Tullut väsättyä taas kenttiä:

Mega Jumpman: Dr. Kamek's Castle
5MV-65R-BBG

Edellinen kenttäni oli Mega Manin rakennetta huokuva Mega Jumpman (262-TYM-V2G). Kuuden pahiksen päihittämisen jälkeen siinä ei kuitenkaan ollut enää tilaa Tohtori Kamekin linnalle, joten loppuhuipennus on nyt oma karttansa.
pelivideo

Superjump Spikeswitch
JN6-3PD-KHF

Hyppäämällä isket kytkintä, joka joko poistaa tai nostaa esiin piikit. Mekaniikka on omakeksimä, joten siinä on viivettä, eivätkä nopeat hyppysarjan rekisteröidy kunnolla. Tarjolla on myös haastavampi lisäreitti, sekä 500 kolikkoa keräilijöille.
maistiainen

What's Inside the Propeller Box?
LMR-4YK-HDF

3.0. päivityksen kunniaksi tein nopeaan röpellöörihattutempun. Kenttä on lyhyt ja helppo, jossa on nautinto pomppia.
pelivideo

Two Super Mario Brothers
FTS-BTH-C0H

Kenttä sisältää paljon viittauksia marjokakkoseen, sekä käyttöä SMB2-sienelle. Mikään ei ole kuitenkaan pakollista!

Pirates of the Curry Bean
WD6-4XB-DKG

Tositarinaan perustuvassa piraattipaattikentässä Mario valtaa salakuljettajien kaljaasin omakseen
pelivideo
<Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
<Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
<Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
<JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
<henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
<Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI