Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Tales of -sarja

18.01.08 - klo:23:56

Samirai Poissa

  • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
Juu elikkä tässä ketjussa olisi tarkoitus puhua Tales of -peleistä, joita onkin kertynyt jo ihan mukava määrä tässä vuosien varrella. Namco julkaisi ensimmäisen Tales of -pelin aikoinaan SNESille vuonna 1995. Peli kulki nimellä Tales of Phantasia, joka on myöhemmin saanut parikin remakea, muun muassa GBA:lle. Mikä tästä pelisarjasta sitten tekee omaperäisen? Noh päällisin puolin kyseessä on ihan normi RPG pelisarja, varsin hyvillä juonilla sekä hahmoilla varustettuna, mutta suurimman eron muihin tekevät taistelut, jotka ovat siis reaaliaikaisia, eivätkä suinkaan vuoropohjaisia. Kyseessä ei kuitenkaan ole Mana-sarjojen tyylinen taistelu systeemi, vaan kuten Final Fantasyissa (ja monessa monessa muussa) niin aina vihollisen kohdatessaan joukkio siirtyy "taistelu ikkunaan", mutta siis eron näihin tekee juuri tämä reaaliaikainen taistelu systeemi. Phantasia on suoraan sivulta kuvattua, mutta kuvakulma muuttuu mitä uudempaan versioon mennään. Tales of Abyssissa (julkaistu 2005 PS2:lle) oli jo täysin vapaa liikkuminen joka suuntaan areenalla. Liikkeiden opettelu taasen on minusta varsin hupaisaa, sillä uuden liikkeen saamiseksi joudut käyttämään tietyn määrän kahta liikettä saadaksesi näitten yhdistelmän. Yhdistelmän yhdistelmän yhdistelmä hyökkäykset ovatkin sitten jo astetta kovempaa tavaraa ^^

No siis, eli kun Phantasia oli saatu ihmisten ilmoille, niin lisäosaa alkoi pukkaamaan, muun muassa Pleikkari ykköselle Tales of Destinyn muodossa, joka sai jopa lisäosan Tales of Destiny 2 (omaperäistä >_>). Tales of -pelit ovat aina sitoutuneet vahvasti elementteihin, kuten tuli, vesi, jää, tuuli, valo, pimeys jne. Phantasiassa ideana oli näiden avulla saada kukistettua Dhaos, joka oli päättänyt valloittaa maailman, syyt sen sijaan olivat hiukan normipahista syvemmät. Tales of -pelit ovat siitäkin tunnettuja, että hyvää ja pahaa on seikkailun aikana hiukan vaikea määrittää. Lopussa saattaa paljastua, että pelaaja itse voi jopa olla se, joka tekee väärin, pääpahiksen puolustaessa kansaansa tai muuta tämäntyyppistä. Mutta siis takaisin Destinyyn. Tässä pelissä miekoilla on suuri osa, sillä niillä on oma "persoonallisuus" ja nekin ovat eräällä lailla hahmoja, sekä sitovat tietyntyyppisen elementin kuten edellä oli puhe. Destinyssä on myös miun all-time-favourite-RPG-character, nimittäin Garr, joka on hallitsija ja omaa varsin kovassa määrin äijä asennetta x)

Meidän Nintendofanien kannalta suurin virstanpylväs sarjalle oli Namcon päätös luoda oma peliryhmä Tales of -peleille, nimeltä Namco Tales Studio (omaperäisyyttä taas). Tämän peliryhmän parasta antia, ainakin itselle on ollut Tales of Symphonia, joka todellakin taitaa olla GameCuben paras japsirope. Tosin pidän Paper Mariostakin, mutta se ei nyt liity tähän. ToS kuitenkin oli suurta herkkua Nintendon kärsiville ropefaneille ja jos sinä hyvä lukija et sitä vielä omista, niin äkkiä hommaamaan, siis jos omistat GC:n. ToS oli piirrosgrafiikallaan yksi GameCuben mielenkiintoisimman näköisiä pelejä ja kun siihen lisätään kunnon efektipommitus, niin tällainen puusilmäkin alkaa huomata mitä on kauneus. Myös SPOILERkahdekanSPOILER eri hahmoa täysin uniikkeine liikkeineen ja loistavilla persoonilla varustettuna ovat pelin suola. Olen kuullut, että pelin juonta olisi haukuttu ennalta-arvattavaksi mutta jopa tällaiselle RPG-veteraanille se oli yksi parasjuonisista peleistä ikinä, muun muassa aiemmin mainitun hyvä-paha -ominaisuuden puutumisen takia. Wiille (varmaankin tänä vuonna) julkaistava Knights of Ratatosk on aika suora jatko osa Tales of Symphonialle ja siinä kuulemma saattaa tavata jopa tuttuja hahmoja. Unohtui muuten mainitä, että Tales of Phantasia sijoittuu samaan maailmaan ToSin kanssa, tosin aikaeroa on noin 4000 vuotta =D

Tales of Abyssista ei kokemusta ole, mutta halukkaat katsokoon wikipediasta. Samat sanat Tales of Innocentista, joka on DS:n peli ja en ole saanut tuotakaan hommattua, vaikka mieli tekis >_<

Tales sarjoista on myös tehty animea, eikä edes huonolla menestyksellä. Tales of Eternia poiki oikein kunnon sarjan, kun Tales of Phantasia tyytyi neljään 40 minuutin lyhytelokuvaan. Nämä siis seuraavat varsin hyvin juonta, joten jos et halua spoilaantua pelien tapahtumista, suosittelen katsomaan vasta kun olet pelit mennyt läpi. Mutta piirrosjälki on oikein kaunista joten tusina-peli-animesta ei ole kyse. Tällä hetkellä animoitavana on meneillään ToS, josta on ilmestynyt neljä lyhytelokuvaa ja juoni on noin puolessa välissä pelin juonta, eli ainakin neljä on siis vielä tulossa <3

Eli siis vapaata keskustelua, tosin luulempa, että saattaa keskittyä ToSiin muiden ollessa oidompia ihmisille, mutta kukaan ei kiellä siitäkään puhumasta. Eli omia kokemuksia pelistä, juttuja jota unohdin mainita ja muuta palautetta mitä nyt mieleen tulee. Areena on teidän...

« Viimeksi muokattu: 11.12.12 - klo:05:47 kirjoittanut Tube »
Kirjattu
  • ::
  • 19.01.08 - klo:00:18

    Kurathesis

    Kyl, hienoja pelejä nämä ovat. Tales of Phantasia on jotenkin omituinen ja yksinkertainen verrattuna Tales of Symphoniaan, jonka hankin sitä ennen, eikä tönkkö Phantasia jaksa innostaa samalla tavalla kuin aina niin loistelias ToS. Tietenkin on ihan ymmärrettävää, ettei sarjan ensimmäinen osa ole hiottu huippuunsa eikä tunnu niin mullistavalta, kun on pelannut jo parempaa vastaavaa.

    Symphoniassa eniten miellyttää hahmojen pintapuolin määräiltävissä oleva kehitys, monipuolinen varustaminen ja valikkohäslääminen sekä taisteluiden yksinkertaisuus ja valtava toimivuus. Vaikka juonta viedään ontuvasti ja rumasti toisinaan eteenpäin, sanon, että en ole toista näin tunteita herättävää peliä pelannut. Jos vain graafinen toteutus olisi rutkasti sulavampaa ja äänet hiotumpia, olisi tunnelma sitä luokkaa että itku tulisi joissain kohdissa.

    Yksi asia, joka ansaitsee kiitosta kummassakin pelissä, ovat järkevät esineet. Vertaa: Final Fantasyissa taikajuoma parantaa vaikkapa tasan 200HP:ta, Tales -peleissä geeli parantaa elämää tai taikaa prosentuaalisesti. Kun hahmojen HP kasvaa kehityksen mukana, kuinka käykään? Litkuja tarvitsee aina vain parempia ja vanhoista tulee hyödytöntä rojua, kun taas Talesin esineet ovat aina verrattaen yhtä huonoja tai hyviä. Minkä takia näin toimivaa systeemiä käytetään niin harvoissa peleissä?

    En nyt osaa mitään järkevää oikeastaan sanoa suuntaan enkä toiseen. Peleistä ja niiden iloista voisi kirjoittaa monta kirjaa, jos jaksaisi tai haluaisi, vaikka niiden pelaamisen outoa viehätystä ei oikein voi tällä tavalla sanoiksi pukea - ainakaan näin pienillä rivimäärillä.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.01.08 - klo:11:19

    Kraid

    Omistan vain itse yhden Tales of -pelin, Symphonian. Todella hieno peli, ainakin riittää pituutta tarinalla, joka on tietty hyvä asia (peli on siis 2 levyllä). Eniten kuitenkin Symphonian loistoa häiritseekin luolastomusiikki, joka on suunnilleen joka luolastossa täysin samanlainen ja ärsyttävä - muu musiikki tässä pelissä onkin silkkaa voittoa. Maailmalla käveleminenkin on hieman tökeröä, siinä on ihan kuin jokin suuri jättiläinen. Tarina on tietysti kiehtova, vaikka onkin välillä kliseinen, muttei missään nimessä tylsä. No juu, mutta tarinaltaan tämä RPG lyökin Paper Mariot, hahmot ovat oikeasti kuin eläviä. Taistelusysteemikin on melko lailla voittoa.

    Tales of Symphonia : Knights of Ratatosk


    Tales of Symphonian toista osaa odotan innolla, traileri antaa ainakin kiinnostavan kuvan jatko-osasta, joka tulee varmasti olemaan vähintäänkin yhtä hyvä kuin edeltäjänsä - tai sitten monin kerroin huonompi?

    « Viimeksi muokattu: 19.01.08 - klo:11:28 kirjoittanut Kraid »
    Kirjattu
  • ::
  • 01.03.08 - klo:15:26

    Kraid

    Ajattelin nostaa ketjua kertomalla omasta hahmokaartistani, jota yleensä käytän (oikeastaan tämän hetkinen tilanne, olen pelaamassa 2. pelikertaa).

    Pelitunteja: 99:26
    Gald: 81.137
    Encounter: 2363

    Hahmokaartini:

    Lloyd

    HP: 4397
    TP: 319

    Weap. - Elemental Brand
    Body - Mythril Armor
    Head - Headband
    Arm - Claw Gauntlet
    Acc. 1 - Holy Ring
    Acc. 2 - Rune Cape

    Genis

    HP: 3099
    TP: 408

    Weap. - Shadow Dancer
    Body - Holy Cloak
    Head - Pointed Hat
    Arm - Mythril Bracelet
    Acc. 1 - Talisman
    Acc. 2 - Thunder Cape

    Sheena

    HP: 3243
    TP: 410

    Weap. - Vaira
    Body - Minazuki
    Head - Circlet
    Arm - Angel Bracelet
    Acc. 1 - Opal
    Acc. 2 - Sapphire

    Raine

    HP: 3057
    TP: 463

    Weap. - Holy Staff
    Body - Ancient Robe
    Head - Mythril Circlet
    Arm - Bridal Gloves
    Acc. 1 - Yata Mirror
    Acc. 2 - Flare Cape

    Jokaisella hahmolla on myös T-type.
    « Viimeksi muokattu: 02.04.09 - klo:07:37 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • ::
  • 01.03.08 - klo:17:08

    Samirai Poissa

    • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Iteki aikoinaan alotin toisen pelikerran, mutta into sitten lopahti jossain Undinen hommaamisen kohalla. Eka pelikerta onki sitten ollut se mahtavin pelokokemus ikinä. Minä kun sellanen perfektionisti olen, niin justiin Talesin kaltaiset pelit antaa niin paljon tekemistä. Kyllä siinä ekassa tallennuksessakin on yli 60 tuntia mittarissa, eikä edes kaikkea hankittu. Oikeastaan puuttuu vain sen tuhannen Nebilim-mikä-lieneekään helvetti-paikan läpäiseminen ja parhaimpien miekkojen saanti, kun unohdin sen lurkkihemmon tappaa Tetheallassa. Mutta hahmot oli siinä kaikki yli 80 levelisiä, mikä on melkein ihme, sillä harvoin jaksan levuttaa hahmoja muuta kuin loppupomon päihittämiseen tarvittavan verran. Loppupomo kaatu jo 50 levelisillä ukkeleilla, mutta onneks sitten en kumminkaan tuohon tota lopettanu. Kaikkien uniikkiaseiden hommaaminen ja summonien, sekä taikojen keräys vei ihan sairaasti aikaa. Puhumattakaan pukujen etsimisestä. Myös Abyssionin, eli sen pelin pahimman tyypin kurittaminen oli ihan hauskaa, vaikka ei se niin vaikea sitten ollukaan kun tyypeillä oli niin paljo leveleitä.

    Nyt on tällä hetkellä menossa Tales of Phantasian toinen läpipeluukerta ja huomaa, ettei pienenä saanu puoltakaan pelistä irti, kun aikoinaan SNESsillä pelasin. Nyt on tyon alla GBA versio ja puolessa välissä mennään ja 20 tuntia mittarissa. Paras yllätys uudelleenpeluukerrassa on tähän mennessä ollu, että löysin sellasen combojutskan, joka mahdollistaa liikkeiden käyttämisen näppäinyhdistelmillä (vertaa FF6 Sabin). On hyvä ettei liike arsenaali ole rajoittunu vain niihin neljään valikkoliikkeeseen vaan pienellä vaivalla voi käyttää koko valikoimaa. GBA versiossa on myös se hyvä puoli, että on kaksi "uutta" pelattavaa hahmoa, jotka on kyllä ollu SNES versiossakin, mutta siinä ihan kökköjä.

    Tales of Symphonian viidettä OVAa odotellessa >_>
    Kirjattu
  • ::
  • 04.03.08 - klo:19:22
    Ei -ttu Tales of Phantasia osaa olla kova peli, kiitokset Samiraille suositteluista. Palaamme asiaan tarkemmin lenkin jälkeen...

    Sain pelini käsiin vasta tänään, vaikka se oli ehtinyt koulun postilaatikolla maleksia jo reilun viikon. Enempiä yo-kirjoituksia murehtimatta lykkäsin kasetin Liten sisukseen ja starttasin pelin. Meinasin alussa ihan säikähtää kun erittäin säröinen miesääni alkoi höpöttää jotain pahuudesta ja ihmisten sydämistä. No, lopulta päästiin itse peliin ja siinä sitä sitten oltiin seuraavat seitsemän tuntia, täysin irrallaan muusta maailmasta, yhteen pötköön.

    Ensinnäkin audiovisuaalinen toteutus vakuutti heti. Ulkoasu on viehättävän vanhahtavaa pikselitöherrystä, vieläpä varsin hienoa sellaista. Taustat ja hahmot pursuavat yksityiskohtia, eikä musiikeistakaan pahaa sanottavaa keksi. Ainoastaan hahmojen voice samplet tuppasivat alussa rasittamaan korvia suunnattomasti, ne kun ovat juuri ja juuri Altered Beastin yläpuolella ("What the heck is that?!"). Nyt niihin on kuta kuinkin tottunut, vaikka ajottaista myötähäpeän tunnetta on silti havaittavissa voittokiljahduksien kohdalla.

    Itse taistelusydeemi muistuttaa yllättävän paljon Symphonian vastaavaa, ainoastaan taisteluiden sulavuus on kuta kuinkin kyseenalainen. Pahoista ennakkoaavistuksista huolimatta öttiäisten mättäminen on yllättävän tyydyttävää: Vihut eivät ole kakunpaloja, mikä tekee niiden paloitteluista hirmukomboilla entistäkin nautittavampaa. Toisinaan kyllä rasittaa, kun Clausin kutsutaiat jumauttavat toiminnan rikkoen taistelun tempon, mutta ainakin hirmut ottavat niistä kunnolla vahinkoa.

    Tarina tuntuu kovin tyypilliseltä liirumlaarumilta, mutta onneksi värikkäät ja tunnerikkaat hahmot pelastavat kummasti. Hahmokatras ei ToS:n tapaan pursuile turhia ja Phantasian tapauksessa vähemmän onkin enemmän.

    Kaikin puolin hyvältä peliltä vaikuttaa. Tekemistäkin tuntuisi riittävän pääjuonen ohella useammaksikin tunniksi. Takaisin pelittämään.
    « Viimeksi muokattu: 04.03.08 - klo:21:11 kirjoittanut Jikkyooshaberiparodius »
    Kirjattu
  • ::
  • 04.03.08 - klo:22:33

    Zhircon Poissa

    • Pedro
    Näin Fantsusta puheen ollen... ketuttaa viettävästi kun pelin PSP-versiota ei julkaistu Euroopassa eikä Pohjois-Amerikassa. Pelillisessä mielessä se vaikuttaa vahvasti parhaiten toteutetulta versiolta.

    Topiin tuli tutustuttua (surullisen) kuuluisan DeJapin SFC-käännöksen myötä. Meno taisikin maistua noin 20 - 30 tuntia (Moriaan asti taisin keretä pelaamaan), kunnes sitten tutustuin pelin PSX-versioon. Piru vie, kokeilun jälkeen oli aivan pakko jäädä odottamaan PSX-käännöstä.

    GBA-versiohan tuli jo saataville aikoja sitten, mutta ilmeisesti sen toteutus oli päädytty tekemään jälleen kerran tyypilliseen tapaan: reilusti väriä ja kirkkautta piristämään yleistä tunnelmaa, musiikki miksattu hassun hauskasti uudelleen, nimillä ja Ragnarokilla vähän leikittiin... ei, ei taas näin. Eivätpä nuo fiksaukset muuten ehkä niin pahasti häiritsisi, mutta kun sitä oli jo kerennyt tottua aiempiin versioihin, eivät muutokset oikein onnistu mieltä lämmittämäänkään.

    PSP-käännöstä odotellessa... no ei, kaipa se on vain tyydyttävä PSäks-fanikäännökseen/fanikäännöksiin, sitten kun on taas tarpeeksi aikaa pelaamiseen.
    Kirjattu
  • ::
  • 21.04.08 - klo:16:12

    NoFair Poissa

    • Horoperse
    Löytyykös tuota Tales Of Phantasiaa muun ku japsin kielisenä? Ite latasin sen, mutta ku oli jaappanilainen versio nii eihän siitä ymmärtäny paskan vertaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 21.04.08 - klo:17:56

    Pallokala Poissa

    GBA-versio löytyy englannin kielisenä.
    Kirjattu
  • ::
  • 25.04.08 - klo:14:42
    Jaahas, Tales of Symphonia läpi. Tästä pelistä olisi jotenkin helppo muodostaa negatiivinen mielipide: "Välianimaatiot" ovat kökköjä, 3D-maailmankartta on ruma, dialogikin on monesti tönkköä ja dungeon-puzzlet ärsyttävää säätämistä, ärsyttämpää kuin Star Fox Adventuresissa. MUTTA. Silti peli on aivan uskomattoman koukuttava! Taistelut ovat aina hauskoja ja posketonta tarinaa seuraa ilokseen jo sen takia, että haluaa nähdä mitä käänteitä ilkeät namcolaiset ovat keksineet. Useat juonenkäänteet ovat tosin monissa vaiheissa ennustettavissa, mutta eipä haittaa menoa. Lisäksi hahmot ovat symppiksiä ja niihin tykästyy oitis.

    Tämä on pakko vetää toisen kerran läpi, sillä paljon jäi pelaamatta. Eri combot ja EX-skillit ovat ihan tutkimatta - puhumatta sidequesteistä. Lisäksi pitää tehdä useita saveja ja katsella, miten voi vaikuttaa pelin tapahtumiin erilaisilla vastauksilla keskusteluiden aikana. Tässä riittää vielä puuhaa. Baten Kaitos on kuitenkin jonossa seuraavana, että saapi odottaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 01.04.09 - klo:22:32

    Samirai Poissa

    • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    No huhhuh, onpas ollu kauan kuolleena...

    Kuitenkin. http://img258.imageshack.us/img258/6460/1238599289258.jpg sekä http://img516.imageshack.us/img516/1997/1238599304458.jpg puhukoot puolestaan. IGN:stä, aprillipäivänä, mutta ei sitä koskaan tiedä. Noissa siis puhutaan Vesperian kääntymisestä PS3:lle uudella hahmolla (se piraattityttö niissä kuvissa), PSP:lle tulevasta Tales of Versuksesta, joka olisi ilmeisesti mätkintäpeli Tales hahmoilla, sekä Wiille tulevasta seuraavasta pääsarjan pelistä, eli Tales of Gracesista. En todellakaan tiedä ovatko aitoja, ainakin aidon näköisiä =p Voivat olla ennenaikaisesti Famitsusta, se kun ilmestyy perjantaina. Silloinpa noiden todenperäisyys viimeistään tiedetään >)

    Ja tosiaan niille jotka eivät jo tiedä, niin Vesperia ilmestyy X0:lle eurooppaan nyt kesällä, eli ei enää kauan odottelemista :3
    Kirjattu
  • ::
  • 02.04.09 - klo:15:50
    Tales of- pelisarja on kyllä melko mahtava. Itse olen läpi pelannut tuon Tales of Destinyn aikanaan, ja viihdyttihän se ihan mukavasti. Itse tosin pidän enemmän tuosta SNESin ensimmäisestä Tales offista, jota pelaan juuri tällä hetkelläkin.
    Pidän näissä peleissä niiden FF:istä erottuvasta toteutustavasta ja varsinkin kiinnostavista hahmoista.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.04.09 - klo:19:30
    Pitäisi varmaan tuo Vesperia ostaa, kun päättävät sen vihdoinkin säätää Eurooppaan. Boxin pelivalikoiman yksipuolisuus on alkanut vituttamaan sen verran, että nyt on pakko saada taas roolipelaamista, ja ei mitään keskinkertasta Square-Enixin julkaisemaa pökälettä. Ikinä en ole Tales pelejä pelannut, mutta parempi se edes joskus on aloittaa ja Cuben Symphoniakin varmaan pitäisi hommata, mikäli jostain saisi järkevään hintaan (mutta kun ei saa).

    Niin, ja erittäin suuri plussa siitä, että PAL-versiossa on mukana alkuperäinen japanilainen ääniraita, sillä tuo englannin kielinen kuulostaa aika kammottavalta. ;/
    Kirjattu
  • ::
  • 02.04.09 - klo:19:32

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    PAL-versiossa on mukana alkuperäinen japanilainen ääniraita...
    Tämä oli minulta mennyt täysin ohi. Pitää oikeasti paikkansa? Siinä tapauksessa ostopäätös taisi juuri varmistua, sillä ainoa juttu mikä demossa häiritsi, oli juurikin tuo englanninkielinen ääni"näyttely".
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.04.09 - klo:22:20

    Temathael Poissa

    • Mighty Pirate
    Jos tuo ääniraitajuttu on totta olen iloinen kuin peipponen!
    Kuukauden paras uutinen valehtelematta!
    Olen
    Kirjattu
  • ::
  • 03.04.09 - klo:00:48
    ^ http://www.xbox360spain.com/foros/noticias/24521-tales-vesperia-se-pondra-la-venta-en-junio.html

    Harvinaisen random linkki, mutta ei tuo mikään feikkisivukaan ole, ja mitä tuosta nyt älysin niin Atarilta olivat kysyneet ja Atari varmistanut japaninkielisen ääniraidan löytyvän. Enkä ymmärrä miksi kumpikaan osapuoli kusettaisi. NeoGAF:stahan minä tuon alunperin luin...
    « Viimeksi muokattu: 03.04.09 - klo:00:51 kirjoittanut Orhyanos »
    Kirjattu
  • ::
  • 04.04.09 - klo:15:29
    Tales of -peleihin tutustuin niihin aikoihin kun naapuri hankki koneelleen Tales of Phantasian käännetyn version ennen 2000 lukua. Siihen aikaan en oikein ymmärtänyt mistä pelistä oli kyse ja kun en osannut pelatakkaan kovin hyvin, innostus pysyi varsin pienenä. No Talesit unohtuivat joksikin aikaa kunnes veli hommasi Gamecubelle juuri julkaistun Tales of Symphonian. Aluksi totta kai väitin peliä ihan surkeaksi ja niin edelleen, mutta heti vedettyäni pelin ensimmäistä kertaa ToSsista tuli suosikki pelini. Siitä lähtien olen ollut varsin kiinnostunut uusia Taleseja kohtaan.

    Mutta joo vaikka omistankin vain kaksi Talesia eli sen Gamecuben Symphonian ja Wiin Dawn of the New Worldin, olen pelannut muitakin, muunmoassa Tales of Innocencen, -Tempestin, ja Phantasian läpi. Innolla odottelen uutta Tales of Gracesia.
    Kirjattu
  • ::
  • 04.04.09 - klo:18:02
    Heiheihei! Kerros ihmeessä mitä mieltä olet Dawn of the New Worldista. Kuulemma ei ToSin tasolle pääse, mutta onko se edes Wiin standarteilla hyvä?
    Kirjattu
  • ::
  • 05.04.09 - klo:12:40
    Mielestäni Dawn of the New World on oikein mainio peli. Monsteri systeemi on oikein hienosti tehty
    (click to show/hide)
    ja toimiva vaikka aluksi leimasin koko pelin sen takia huonoksi. Toinen tosi hyvä asia on se, että noin 4/5 koko pelistä on ääninäytelty ja muunmoassa Skiteistä saa paljon enemmän irti. Grafiikkaa on onneksi paranneltu ja hahmoista on tehty realistisemman näköisempiä. Myös välinäytöksistä on tehty hurjasti paljon parempia. Huonot puolet pelissä sitten onkin muunmoassa tarina, alkuperäisten ToS hahmojen käyttäminen ja customointi. Myös uudet ääninäyttelijät (erityisesti Lloyd ja Sheena) ovat hirveää kuultavaa, verrattuina alkuperäisiin. Kuitenkin pääosin pelistä on hyvät fiilikset. Pientä rahastuksen makua pelissä toki on, mutta eikös aina tämän kaltaisissa jatko-osissa ole?

    Suosittelen siis kaikille kaltaisilleni Tales of Symphonia faneille ja toki niillekkin, jotka eivät ole vielä tutustuneet sarjaan sen kummemmin.
    Kirjattu
  • ::
  • 21.07.09 - klo:16:42
    Vedin tänään Tales of Vesperian läpi. Täytti odotukset vallan mainiosti, parantaen kaikkea mistä pidin Tales of Symphoniassa.

    Tarina alkoi mukavan maanläheisesti, mutta kuitenkin suoraan pääkaupungista. Tykästyin päähenkilöön jo heti ensimmäisessä kohtauksessa. Juonesta en puhu mitään mahdollisten spoilereiden vuoksi, mutta... useasti tuli ToS mieleen. Loppupuolella alkoi hieman tympiä taistelu normivihuja vastaan, kun päädyin käyttämään lähinnä samaa comboa ja samoja skillejä - kokeilin kyllä muitakin, mutta kaikkein tyytyväisin olin siihen yhteen (Shining Fang variaatioineen).

    En jaksanut grindata gradea pelin lopussa, joten sitä oli käytettävissä noin 2000. En myöskään tehnyt melkein ollenkaan sidequestejä. Secret missioneitakin tuli tehtyä ihan vahingossa. Eli seuraavalle pelikerralle jäi paljon koluttavaa.

    ToV on Boxin parhaimmistoa. Ja nousee myös pelaamieni pelien kärkikymmenikköön.
    Kirjattu
  • ::
  • 22.07.09 - klo:18:04

    Tube Poissa

    • Moi oon Tube.
    Demon perusteella tosi tahmean oloinen. Porukat vaan seisoo paikallaan kun muut tekevät jotain ja niin edelleen. En ole aiemmin juurikaan sellaisia ropeja pelannut, joissa ei olisi vuoropohjaista taistelusysteemiä, mutta tämän taistelut tuntuivat ihan käyviltä. Kivaa oli myös se, että taistelut eivät tule satunnaisina, vaan niitä voi väistellä jne. Ulkonäöstä täysi kymppi. Jotenkin vaan ei kuitenkaan iskenyt niin kovaa kuin olisi voinut ja juuri tuo, että tuntuu niin tahmealta jätti pahan maun suuhun. En oikein usko, että olen ostamassa.
    Kirjattu
  • ::
  • 22.07.09 - klo:18:41
    Demo antaa huonon kuvan pelistä. Siinä heitetään pelaaja ihan random tilanteeseen ja kylmiltään alkupuolen vaikeimman bossin eteen. Hahmotkin tuntuvat etäisiltä, kun taustoja ei tiedä. Sen sijaan kun kyseiseen kohtaan saavutaan itse pelissä, on kaikki ollut yhtä hunajaa ja hunajaa on sekin.
    Kirjattu
  • ::
  • 22.07.09 - klo:19:39
    Olimar on oikeassa. Minunkin mielestä demo oli vähä <_>->_<_>, mutta sitten kun sain itse pelin, niin kaikki tuntui paremmalta.
    elämä on paskaa
    Kirjattu
  • ::
  • 22.07.09 - klo:20:45
    Minä tunnuin olevan ainoa, joka piti demosta, vaikka onhan kokoversiossa sekin kohta paljon parempi. Demossa ei ehdi tajuta edes koko pelin kokonaisuutta, iskuja, linkityksiä tai skillsejä, jotka parantavat pelikokemusta todella paljon. Myös kaikki hahmot ovat loistavia, kunhan ne vain oppii tuntemaan, demossa vihasin Karolia. Lisäksi kokoversiosta on tähän mennessä jokainen sen ostanut pitänyt, siis henkilöistä jotka minä tunnen.

    Olimar, vain top kymppiin? Minulla tämä pääsee helposti ainakin siihen top 5:een, vähintään. ToV pesee Symphonian kaikessa mahdollisessa, paitsi tarinassa. <TOS SPOILI> Rakastin ToSin kahden maailman ideaa ja tarinaa muutenkin. </TOS SPOILI>

    Mutta kuitenkin ToViin taas. Pelitunteja on nyt tämän päivän jälkeen takana 137h, ja vielä on paljon tehtävää jäljellä. Monster Bookista puuttuu viisi vihua (joista neljä pitää hankkia kolmannella pelikerralla), ja Collector's Bookkia täyttelen tässä juuri. Kaikki miekat tuli saatua juuri kasaan. Sitten kaikki reseptit on nyt opittu täydellisesti ja olenkin mestarikokki, uh. Ainoa harmi on nyt se, että kaikki hahmot ovat jo lvl. 200, eikä hahmoja saa enää paremmiksi, paitsi yhdellä keinolla... <3

    Pelasin siis jo pelin läpi kaksi kertaa putkeen, ja teen speedrunin sitten heti, kun saan kaiken mahdollisen tehtyä toisella pelikerralla. Lopulta olisi tavoitteena speedrunin läpäistyä saada kaikki achit Low-Level haastetta lukuun ottamatta, joka meneekin neljännen pelikerran alkuun. Ja ei, en aio kyllästyä tähän peliin ennenkuin olen läpäissyt sen täydellisesti, onhan koko peli sentään mestariteos.
    « Viimeksi muokattu: 22.07.09 - klo:20:47 kirjoittanut ColdSkull »
    全力で!
    Kirjattu
  • ::
  • 22.07.09 - klo:21:11

    Samirai Poissa

    • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Coldi on kyl ihan lääpällään tohon peliin, ei voi muuta sanoa =D Mie luulin olevani se Tales of -hullu kun olen suurimman osan peleistäkin pelannut ja tämän ketjunkin väsäsin, mutta Coldi on silti pelannu reilut 110 tuntia Vesperiaa mua enemmän x) Noh hitaasti hyvä tulee, isse en tosiaan liian nopeasti edes halua Vespua läpi mennä, sillä tiedän etten ole enää uudelleen pelaamassa kun en vain sellaista harrasta, siispä se ainokainen kerta pitää vetää niin nauttien kuin vain osaa.

    Peli tosiaan on tähän asti ollut todella mahtavaa menoa, vaikkei nyt mitään mullistavaa olekkaan aikaisempiin osiin verrattuna. Skilli-systeemi on kuitenkin parhaimpia ikinä, sillä viimein peli jossa eri aseilla on muutakin merkitystä kuin lämän lisääminen >_> Hahmot nyt ovat hiukan vähemmän omaperäisiä tai melkein suoraa kierrätystä Symphoniasta, mutta kattava joukko erilaisia pahiksia erilaisine luonteineen kyllä pelastaa paljon!

    Tubelle sen verran, että tahmealta se tuntui minustakin demon pohjalta ja niin hölmöltä kuin se kuulostaakin, ni se on kait vähän tarkoituskin. Peli nimittäin ulottuu skillien puolella myös pidemmälle kuin siihen perus stattien parantamiseen. Hyvänä esimerkkinä mainittakoon tavaroiden käyttäminen muihin hahmoihin, joka vaatii skillin, sekä hahmojen vaihtaminen lennosta kesken tappelun. Iskujen lagikin tosiaan vähenee pelin edetessä ja eipä miun tarvitse enää edes paljoa niitä käytellä, erikoisiskulinkkitsydeemicombotus vain on niin toimiva <3 Se tosiaan että tappelussa voi tehdä muutakin kuin läimiä on hyvä lisä. Overlimitissä burst artejen tekeminen ja välillä fatal strikejen kylväminen keskelle normi-iskuja, erikoisliikkeitä, muunneltuja-, sekä yhdisteltyjä comboja antaa vain pirusti vaihtelua tappeluihin.
    Aijoo ja moninpeli on ihana lisä. Sitä harvassa ropessa on mutta Taleseissa se vain kuuluu kokonaisuuteen. Nyt kun homma viel skulaa paremmin ku Symphoniassa ni eipä ole valittamista. Hahmot sinänsä ovat myös niin mukavan erilaisia pelityyleineen, että mukavaa vaihtelua aina välillä antaa päähahmo kaverille pelluutettavaks, ja onhan se hahmojen välillä pomppiminen kesken tappelunkin ihan kivaa.

    Omalla Top-listalla Vesperia nyt ei mitenkään kauhean ylös yllä, mut parhaat ropet -listalla pääsee kyl kymmenen ellei viidenkin parhaan joukkoon. Se vaan että aiempia Taleseja pelanneena (sillon ku ne ilmesty, ei myöhemmin kun niistä on jo hohto kadonnut) ei Vesperia tarjoa kamalasti mitään uutta, mutta vanhaa ja parempana, sitä vartenhan ne jatko-osat on tarkoitettukin ^^
    Kirjattu
  • ::
  • 22.07.09 - klo:23:58
    Skillien asettaminen ja oppiminen on tehty kyllä erittäin etevästi. Tarpeeksi säätöä, mutta mikään ei ole peruuttamatonta. Skillithän opitaan eri aseita käyttämällä, ja kun ne on kerran opittu, eivät ne mihinkään katoa. Valikoiden selkeydestä plussaa. Olisi tosin mukavaa jos aseissa näkyisi elemental attribute suoraan ilman starttia (nyt tosin muistaa ulkoa).

    Läpäisyyn meni n. 50h, joka on 4 tuntia enemmän kuin ToSiin - ajat ovat vertailukelpoisia, koska kummallakaan pelikerralla en tehnyt sidequestejä.
    Kirjattu
  • ::
  • 24.07.09 - klo:02:40

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Nuo listat ovat niin erilaisia kunkin yksilön kohdalla, ettei oikeastaan kannata edes ruveta vertailemaan. Joku jonka rankkaa ToV:in topkymppiin voi hyvinkin arvostaa peliä yhtä paljon kuin henkilö, joka pitää sitä yhtenä viidestä parhaimmasta pelaamastaan.

    Itsekin pidän pelistä erittäin paljon. Ehdottomasti paras XO-peli ja uskallan myös sanoa tämän sukupolven parhaimmaksi ropeksi. Graden keräämisen lisäksi mikään ei ole pelissä ärsyttänyt, vaan kaikki on ollut vähintään tasaisen laadukkaasti toteutettua. Graafinen tyyli on upea ja peli näyttää todella kauniilta, taistelusysteemi on mahdollisesti genrensä paras ja kaikenlaista pikkukivaa tekemistä  ja sivutehtäviä löytyy juuri niin paljon kuin japsiropelta sopii odottaakin. Omalla top-listallani, vaikkei sellaista täysin virallisesti olekaan olemassa (ainakaan aivan ajan tasalla olevaa sellaista), se ei kuitenkaan pääsisi kuin ehkä kahdenkymmenen parhaimman joukkoon, eikä tosiaan välttämättä sinnekään. :p
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 15.08.09 - klo:17:24
    Tuossa löysin Tales of Symphonian Japanese Openingistä videon, ja siinä soinut musiikki räjäytti pääni. Miksi tätä ei ollut muissa versioissa? >:(

    Oletin samantien, että muutkin olisivat samaa mieltä, mutta ircissä ainakin Kraidi oli sitä mieltä, että Japanin versio on huonompi. :o No mitä mieltä muut sitten ovat?

    ToS Japanese Opening
    ToS English Opening
    Kirjattu
  • ::
  • 15.08.09 - klo:18:02

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Kyllä minäkin henkilökohtaisesti tuosta enkkuversiosta tykkäsin huomattavasti enemmän. Olen tässä vuosien mittaan kehittäny itselleni jonkinlaisen vihan, tai ainakin ärtymyksen melkeinpä kaikkea jpoppia kohtaan, joten valinta oli aika selvä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 15.08.09 - klo:19:24
    JP alkumusalle kunniaa! Ottaa suorastaan päähän noi länsimaitten midi-pimputukset.

    Tutustukaas näihin:
    PS2 ToS opening
    ToS2 Japanese opening
    ToS2 Engrish opening
    « Viimeksi muokattu: 02.10.09 - klo:22:16 kirjoittanut Nuutyasha »
    Kirjattu
  • ::
  • 15.08.09 - klo:19:39
    Toi Japaniversiohan oli karmea verrattuna enkkuversioon :s
    Kirjattu
  • ::
  • 15.08.09 - klo:19:43

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Ei noista Nuutyashan linkittämistä kyllä pystynyt kuuntelemaan kuin viimeistä, joka oikeasti kuulosti hyvältä. Noiden kahden japsilauluopeningin annoin soida muutaman sekunnin laulun alettua ja sitten piti yksinkertaisesti sulkea ikkuna. Ei millään pahalla niille jotka tykkäävät, mutta minä en tuollaista kestä. <_>
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 15.08.09 - klo:19:57
    "Karmea"ksi ei tuota kukaan voi kutsua, ellei ole ahdasmielinen kermaperc. v_v Eli ootte kaikki väärässä. *pacman* Paitsi Nuutti.
    Kirjattu
  • ::
  • 15.08.09 - klo:20:50
    Enpä tiedä mikä teillä on noita ToS PS2-opengia tai ToS2 japsi openingia kohtaan. Tuohon ensinnä mainittuun kyllä sanon, että cuben japsi opening oli mielestäni paljon parempi. Koska nuo animoidut Tales-openingit ovat selvästi juurikin tarkoitettu näyttämään tyypilliseltä anime sarjan aloitukselta, niin en saa sitä oikeaa fiilistä kehiin, jos se alkuperäinen biisi korvataan melodisilla versioilla, jotka eivät edes jäljittele alkuperäistä kappaletta.

    Tales of the Abyss sentään osasi homman tässä, poisti vain lyriikat openingista:
    Japsi - Enkku

    Tuo Abyssin opening on mielestäni aivan mainio laululla tai ilman, koska kappaleen melodia on minusta sen verran mukaansa tempaava.

    Hyi. Animea.

    Miten loistava argumentti.
    Kirjattu
  • ::
  • 15.08.09 - klo:21:06
    Oh wow, noista Nuutyashan laittamasta biiseistä tuo eka on tosi kaunis ja tuo vika muuten vaan eeppinen.  >_>

    Shadowiin laittama biisi taas, noh, en oikein tykkää tuosta laulutyylistä.
    Mutta tuo "naji kodou no oto o mejirushi ni shite" jää soimaan päähän. =D
    --

    Minun mielestäni melkeinpä kaikissa Tales of- peleissä on keskivertoa paremmat openingit ja musiikit yleensäkin.
    --

    Hajosin tolle Spermiksen viestille xD
    Kirjattu
  • ::
  • 15.08.09 - klo:21:13

    Samirai Poissa

    • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Miust kyl ToSin enkkuversiosta huokuu sellanen eeppisyys, ettei siihen japsilaululla päästä lähellekkään. Tuntui tuo ToS2:kin enkkuversio olevan paljon parempi ilman kimittävää laulua. Noh, mielipiteensä jokaisella... Oisivat saaneet Vesperiaankin tehdä instrumentaalisena, sillä Vesperian intro taitaa olla huonoin minkä olen kuullu  :P
    Kirjattu
  • ::
  • 15.08.09 - klo:21:16
    Oisivat saaneet Vesperiaankin tehdä instrumentaalisena, sillä Vesperian intro taitaa olla huonoin minkä olen kuullu  :P

    Mielestäni se olisi tämä.

    Myös Tales of Phantasian GBAn enkku versiossa on mielestäni raiskattu se opening.
    « Viimeksi muokattu: 15.08.09 - klo:21:19 kirjoittanut Shadowii2 »
    Kirjattu
  • ::
  • 15.08.09 - klo:22:14
    Vesperian intro on oikeastikin ihan paras. Sopii todella hyvin pelin tunnelmaan, ja virittää mukavan fiiliksen aina ennen pelaamista. Kuuntelin sen melkein joka kerta kun jatkoin ToVin pelaamista. Kertosäekin on jäänyt päähän.

    Tykkään myös ToS:n eeppisestä avausmusiikista, mutten näe syytä miksei siihenkin sopisi kunnon japanimusiikki.
    Kirjattu
  • ::
  • 15.08.09 - klo:22:41

    Samirai Poissa

    • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Jaa, Vesperia läpi. Jäi huonot loppufiilikset. Ostakaa Phantasia tahi Symphonia ennen tätä :x
    Kirjattu
  • ::
  • 15.08.09 - klo:22:44
    Phantasia? Eihän edes se GBA-versio ole pelattava, hirveää kakkaa. Vaikka ToVissa olikin tarina huonompi kuin ToS:ssa (ja ToP:ssa? En ole kyennyt pelaamaan niin paljoa), pieksee se kaikessa muussa nuo.

    Vesperian enkkuteema on oma suosikkini, ja ToS:sta on kyllä tuo japaniversio parempi. :3
    全力で!
    Kirjattu
  • ::
  • 15.08.09 - klo:22:47
    Älä sinä sitä surkeaa GBA Tales of Phantasiaa pelaile, vaan suoraan ota se SNESin versio, jossa on fanien kääntämät tekstit. Sillä minäkin aloitin Talesien pelaamisen.
    Kirjattu
  • ::
  • 16.08.09 - klo:11:53

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Vesperian introbiisi jää kyllä päähän ja on yllättävän koukuttava (kuuntelin itekin melkein joka kerta pelin alottaessani), mutta en tiedä ovatko ne pelkästään hyviä piirteitä tässä tapauksessa. Kyllä sitä tosin paljon mieluummin kuunteli kuin noita Symphonian hirveitä japsikimityksiä. <_>
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 21.08.09 - klo:22:28
    Nyt tuli sitten tuo ToS2: Dawn of the New World pelattua läpi, n. vuorokausihan siihen meni kokonaisuudessaan (about 25h). Joten, melko lyhyt Tales of -peliksi, en tosin tehnyt yhtään sidequestejä. Pakko sanoa, että lopputunnelmat olivat upeat! En ole koskaan ennen nähnyt missään pelissä tuon kaltaista loppua, jossa täytyy tehdä valinta sitä tajuamatta, jos haluaa onnellisen lopun...

    Alku ja loppupuolisko pelistä tuntuivat mahtavilta. Keskellä peliä rupesi hieman taso laskemaan, vihollisten vaikeus koko pelin aikana lähinnä koostui niiden äärettömän suuresta HP:stä + guard breakkia oli paljon vaikeampi saada kuin ToSissa/ToVissa. Juoni oli minusta upea, parempi kuin ToVissa, mutta muulla saralla peli ei sitten luonnollisesti loistanut samalla asteella.

    Aliarvostettu tekele, jos piti ToSin taisteluista, en näe syytä, miksei pitäisi tästä pelistä. Tämä on kuin ToS, josta on miinustettu maailmankartta + vanhojen hahmojen levutus (+ ja paljon muutakin, kuten tarinaa, mutta kuitenkin). Käytin tosin Lloydia taisteluissa aina, kun mahdollista. Kyllä sen tutut liikkeet vain tuntuivat kaikista parhaimmilta.
    « Viimeksi muokattu: 21.08.09 - klo:22:30 kirjoittanut ColdSkull »
    全力で!
    Kirjattu
  • ::
  • 22.08.09 - klo:10:32
    Mitä monstereita haalit joukkoosi? Tuskin mitään karmean hyviä jos kerran käytät Lloydia >_> Oma party koostuu Emilistä, Martasta, Sword Dancerista ja *en muista*.

    Menossa on kolmas läpipeluukerta. Yritän farmailla Philosopher Stoneja, tosin huonolla menestyksellä.
    Kirjattu
  • ::
  • 22.08.09 - klo:11:08
    Höh, rehellisesti sanoen en mitään. Minulle pelissä olikin aika paljon haastetta, muistan vaan, että lopullisessa tiimissä oli Emil, Lloyd, Raine ja Presea. x)

    Joku lvl. 50 karhu minulla ainakin oli tiimissä, ja sitten joitain ~35 levelisiä muita monsuja. Vaikka monsujen nappaaminen oli sinällään hyvin tehty, ei minua kovin paljoa jaksanut se innostaa ainakaan ensimmäisellä pelikerralla. Sword Dancerin voi saada joukkoon, miten? :o
    全力で!
    Kirjattu
  • ::
  • 22.08.09 - klo:12:05
    Nappaa ensiksi Dullahan ja kehittele se vähintään Lvl 15. Sitten evolvaa se Night Stalkeriksi ja kehittele väh. Lvl 26. Evolvaa Crusaderiksi ja kehittele väh. Lvl 52. Tässä vaiheessa pitäisi tehdä Heart Warden- patsas (materiaalit: Bloody Cloth, Strong Bone, Philosopher's Stone ja Quality Stone) ja antaa se Crusaderille. Evolvaamisen pitäisi nyt onnistua kivasti, mutta kannattaa kehitellä kaikki aikaisemmat muodot mahdollisimman hyviksi (ruokkimalla joka leveli), koska monsterit nappaavat aikaisempien muotojen statseja mukaan.
    Kirjattu
  • ::
  • 22.08.09 - klo:12:13
    Noh, eipä todellakaan ole helppoa. Kiitos kuitenkin neuvoista, katsotaan jos vaikka yrittäisin joskus.

    Itse läpäisin tuon pelin keskittymättä lainkaan noihin monsuihin. Yksikään monsu ei kehittynyt koskaan, enkä koskaan mitään niistä ruokkinut. Täytyisi joskus todellakin herätellä sisäinen Pokémon-kouluttajani ja ruveta hieman keskittymään noihinkin.
    全力で!
    Kirjattu
  • ::
  • 22.08.09 - klo:12:30
    No ainakin tulevilla läpipeluukerroilla tulet huomaamaan kuinka tärkeitä ne monsterit ovat taisteluissa jos meinaat Twilight Palacen ja Gladsheimin läpäistä. Loppuvastukset taisivat olla about 200 levelisiä... >_>
    Kirjattu
  • ::
  • 05.09.09 - klo:12:42
    Löytyyhän Vesperiasta alkuperäiset Japsidubit?  Jos löytyy niin eipähän tarvitse miettiä, että ostaako heti vai muutaman vuoden päästä alelaarista. ;)
    Kirjattu
  • ::
  • 05.09.09 - klo:12:44
    Jos sellaiset löydät pelistä, niin saat luvan kertoa minullekkin, sillä pelissä on vain enkuksi nämä ääninäyttelyt. Mutta täytyy myöntää, että tuo dubbi on keskivertoa parempaa.
    Kirjattu
  • ::