Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Anime ja manga

11.12.07 - klo:18:28
Eli yleistä keskustelua mangasta ja animesta. Koska kyseessä on nimikkoaiheeni YNFissä (ja koska keskusteluaihe kiinnostaa minua itseäni), päätin tehdä samanlaisen tännekkin. Tälläkertaa tajusin korjata hirmuisen hirveän kirjoitusvirheen otsikosta.
Ja koska keskustelu on aloitettava jostain, kysyn:
1) Mitä animea olet katsonut ja kuinka monta jaksoa?
2) Mitä mangapokkareita omistat?
3) Mikä on mielestäsi paras Manga ja/tai anime?

Kyllä. Copy/pastettu suoraan YNFistä. Olen laiska. Tarkoitushan on siis saada keskustelua aikaiseksi, kysely ei sinänsä ole aiheen olennainen tarkoitus.

1) Olen nähnyt liki 90 sarjaa alusta loppuun, muutama on kesken.
2) Omistan 149 mangapokkaria (Alive, Blade of the Immortal, Bleach, Bobobo-bo Bo-bobo, FLCL, Hikaru no Go (japaninkielinen), One Piece, Ranma, Reborn, Read or Die, Shaman King, Yotsuba&!, Berserk)
3) Mielestäni paras manga mitä olen lukenut on melko varmasti Berserk tai Blade of the Immortal. Animelle on todella monta ehdokasta, mutta mainitaan nyt ainakin Berserk, Mushishi, Higurashi no Naku Koro Ni ja Monster.

Suosittelen muuten animea vahtaaville www.animewatcher.net-sivustoa. Tänne pystyy kirjaamaan kaikki sarjat mitä on katsonut ja katsomaan muiden käyttäjien tilastoja.
« Viimeksi muokattu: 04.02.15 - klo:08:39 kirjoittanut Tube »
Kirjattu
  • ::
  • 11.12.07 - klo:19:45

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
      • Nintendo Network ID: Temathael
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737-9533-9532
      • Steam ID: Temathael
    Onhan sitä aina välillä tullut Animeakin katsottua. Mangaa luen lähinnä Salapoliisi Conania, ihan suomeksi. Yksittäisiä pokkareita on sitten jonkin verran vaikka mistä sarjoista, osa suomeksi, mutta suurin osa englanniksi ihan.

Animesta en muista kaikkia katsomiani sarjoja, mutta listataan nyt joitakin. On varmasti muitakin sarjoja.

Great Teacher Onizuka
    Last Exile
    Hundred Stories
    Ai Yori Aoshi ja Ai Yori Aoshi Enishi
    Midori No Hibi
    Full Metal Panic
    Rune Soldier
    King of Bandits Jing
    Love Hina
    Green Green
    Chobits
    Inukami
    Read or Die
    Grenadier
    Trigun
    .hack//SIGN
    Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan
    Onegai Twins
    amaenaide yo 1 & 2
    Captain Tsubasa

Eipä tule nyt muita muistettua.
    Näitten lisäksi olen nyt jäänyt koukkuun Detective Conan -animeen katseltuani kaikki elokuvat. Nyt sitä tullut katseltua sellanen 60+ jaksoa.

Lempianimeitani näistä ovat ilman muuta GTO ja Last Exile.
    Olen
    Kirjattu
  • 11.12.07 - klo:20:40

Artsi2 Poissa

• Graafikkotaituri
      • blogi
    En nyt muista montako sarjaa olen katsonut kokonaan, ainakin Furuban, FMA:n ja Gravitationin.
    Moni sarja on kesken, tai en ole kerinnyt katsoa loppuun.
    Hyllystä löytyy pokkareina -FAKE-, Ranmaa, DB:tä, Saiyukia, Death Notea, Pita Tenia ja randomeja yksittäisiä pokkareita.
    Parhaita anime-sarjoja on ehdottomasti FMA ja Loveless. Sarjakuvana Death Note.
    Kirjattu
  • 12.12.07 - klo:07:56

Fen

HYllystä löytyy lähes kaikki Conanit, DB:t ja muutama Ranma. ANimea en juurikaan ole katsonut.
    Kirjattu
  • 12.12.07 - klo:08:58

Oltzu Poissa

• Why So Serious?
      • PSN ID: Oltzuu
    Oon kattonut Fullmetal alchemist:n, Hopeanuolen ja Weedin kokonaan ja noista 3:sta Fullmetal alchemist on paras. Ostin syysloman jälkeen Fullmetal alchemist mangan 8 osa:n, mutta en ole jaksanut ostaa enempää, ku kulutan rahani peleihin.
    « Viimeksi muokattu: 12.12.07 - klo:09:01 kirjoittanut Dark »
    Kirjattu
  • 12.12.07 - klo:20:02

Pete

1) Onhan niitä tullut aika paljon. en nyt muista mitkä kaikki jaksot mitäkin on mutta paljon katseltua on tullut ja aina kun jossain näkee niin yleensä siihen takertuu.
    2) One Piecet. Sitten ei ole mitään kokonaan. joitakin yksittäisiä löytyy sielt täält mut seuraavaksi ostos linjalla on Nausicaä manga loppuun, sit naruto, fullmetal alcemist ja sitten mitä nyt eteen sattuu.
    3) One piece kummaltakin puolelta on mahtavaa. Studio Ghiblin tuotoksista pidän erityisesti.
    Kirjattu
  • 13.12.07 - klo:11:15
    Mitä häh? Kukaan ei ole katsonut Tengen Toppa Gurren Lagannia?! Samirai, täällä on kerettiläisiä, poltetaan ne roviolla!
    Myös Lucky Star kannattaa tarkistaa, otaku-sarjojen aatelia.
    « Viimeksi muokattu: 13.12.07 - klo:11:18 kirjoittanut Jikkyooshaberiparodius »
    Kirjattu
  • 13.12.07 - klo:14:52
    Mitä häh? Kukaan ei ole katsonut Tengen Toppa Gurren Lagannia?! Samirai, täällä on kerettiläisiä, poltetaan ne roviolla!

Jaa-a...itse olen tsiikaillut näitä Mainstream-sarjoja - Naruto, Bleach, OP, FMA - ja niissä olen aika pitkällä...tosin en viimeisimmissä jaksoissa, olen kaikissa varmaan joku 20 jaksoa jäljessä, paitsi että FMA:ssa vain 10. \o/

Death Note katottu loppuun, luettu loppuun, omistan kaikki kirjat englanniksi kanssa....paitsi sen kolmentoista jonka ne pistää markkinoille vasta -08. ;_;

Ja öö.....One Pieceä mulla on 1-25 (miinus kolmonen ja nelonen, niitä en omista.) Kesän reissun takia mangojen keruu tyssäsi kuin seinään, kun ei sieltä ulkomailta niitä saanut. Eli OP:ssä olen jäljessä joku mikä, 6 osaa? FMA:ssa varmaan 4. >_>

Kaikki nuo sarjat ovat tietenkin mahtavia, en muuten lukisi. Lempihahmoja vielä: Bleach - Hitsugaya, OP - Ace, Death Note - N (...ot spoiling anymore), FMA - Hughes (...), Naruto - Itachi...että sellaista.

Syy miksi lainasin Ebon viestiä on se, että halusin sanoa että Lucky Starinhan voisi katsoa melkein jo sen Apollo Justice -viittauksen takia (vaikka en olekaan katsonut...)! x)

Ja tuota Tengeniäkään en ole katsonut...-.-;
    "I'll go walking in circles while doubting the very ground beneath me"
    Kirjattu
  • 13.12.07 - klo:14:58
    Gurren Lagannia en ikävä kyllä ole sattunut näkemään, häpeän. Ilmaisen anteeksipyyntöni ja toivon että sen rovion voisi jättää välistä.. ._.

Lucky Star on taasen tullut nähtyä tässä kuukausi takaperin ja mielestäni se oli oikein mainio. Ehkä Suzumiya Haruhi no Yuutsu kuitenkin iski itselleni kovempaa. Lucky Star on vähän kuin Azumanga Daioh, muutaman asteen enempi otakusarja vaan (kummatkin on kouluelämään perustuvia, ei varsinaista juonta yms.).
    Silti Welcome to N.H.K oli pitkälti yksi hauskimmista otaku-sarjoista mitä olen koskaan nähnyt.

EDIT: Äh, pakkohan tuota Tengeniä on pistettävä lataamaan jos kerran sitä kehutaan. Katson sen sitten heti kun on School Rumblen toinen kausi katsottu ^^
    « Viimeksi muokattu: 14.12.07 - klo:14:50 kirjoittanut Orangevision »
    Kirjattu
  • 13.12.07 - klo:21:05

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
      • Nintendo Network ID: Samirai
      • 3DS-ystäväkoodi: 0001-3327-0574
    Juuri näin. Kaikki katsomaan Tengen Toppaa tai jotakuta sattuu. Jos aiotte jättää Tengen Topan kaltaisen animehelmen katsomatta, niin huidon teitä hmm... Seksiruoskalla! Joo sillä just. Meidän fysiikan opettajakin aina uhkailee sellasella jos emme muista kaavoja ulkomuistista. Myös Lucky Star on sen verran kovaa kamaa, etten jättäisi katsomatta mistään hinnasta.

Jos nyt uhkailun lisäksi jotain muuta sanoisin, niin itellä on takana pari vuotta animen katselua. Sinä aikana on tullut katsottua kait 20+ sarjaa, tosin en nyt todellakaan muista kaikkia, joten voi niitä olla päälle 30. Parhammat animet joita olen katsonut: Tengen Toppa Gurren Lagann, Lucky Star, Shakugan no Shana, Black Lagoon, Last Exile, Hellsing, Chrno Crusade, Tales of Symphonia: Animation, Death Note, Bleach ja Naruto, tosin vaikka olenkin massa-animen ystävä, jää se kauas taakse kun vertaa "oikeaan" animeen >_>

Mangaa en hirveästi omista, sen harrastus kun käy kukkarolle aika rankasti. Olen silti pari Bleach-pokkaria hommannut, mutta siitäkin on tosi kauan. Tuli myös aikoinaan WoW-huumassa ostettua siitä tehty manga... suomeksi... yök! Paras manga-sarja, jonka tiedän on ehdottomasti GTO aka Great Teacher Onizuka. Syy miksi ette näe sen anime versiota "Parhaimmat Animet" -listassani johtuu siitä, että en ole koskaan pettynyt yhtä pahasti, kuin GTO animen laadun huomatessani. Sarjasta oli vedetty pois kohtauksia ja hahmoja. Pätkiä juonesta oli muutettu rankalla kädellä, eikä sarja edes alkanut siitä mistä manga... Ärsyttää tuollainen. Sitten kun koko juoni on lähtenyt omaan suuntaansa animen saavutettua mangan, niin on hyvän sarjan pilattu versio valmiina.

Jos ei tässä vielä enempää valittaisi, sitä kyllä riittää myöhemminkin. Mutta muistakaa se Tengen Toppa tai heiluu tiedätte mikä!
    Kirjattu
  • 13.12.07 - klo:22:34

Draco

Mangaa omistan sen verran että minulla on kaikki ilmestyneet yu-gi-ohit, nget(kaksi osaa 5) ja .hackit + sandland.
    Kaikki katsomani anime löytyy tästä linkistä http://www.animewatcher.net/users/3139/anime
    Tuosta TTGL stä sen verran että ei se todellakaan ole mikään maailman paras kaikkien mielestä itse en ainakaan siitä niin kauheasti pitänyt mitä nyt katsoin kolme jaksoa.
    Jos katsoo paljon animea kannattaa rekisteröityä tuonne animewatcheriin.
    Kirjattu
  • 13.12.07 - klo:22:40

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Voitko ihan tosissasi arvostella animesarjan jo kolmen jakson perusteella? Sehän olisi sama kuin arvostelisi kirjan josta on lukenu öö... 20 sivua. Ei mee ihan mun kaaliin. Enpä kyllä itse ole koskaan animea kesken jättänyt noin pienen jaksomäärän jälkeen, sillä yleensä niistä mikään ei ole sitä miltä aluksi näyttää. Siksi yleensäkään ottaen en ole katsellut liikaa animesarjoja, koska yleensä katson vähintään puolet ennen kuin päätän onko kyseessä huono vai hyvä sarja. GTO:n tapauksessa tosin tein poikkeuksen, koska se lähti heti alusta asti väärille urille mangan kanssa, muttah noh.... Enpä silti ainakaan itse menisi noin pikaisen silmäyksen jälkeen arvostelemaan animea.
    Kirjattu
  • 13.12.07 - klo:22:47

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
    GTOn animeversiota ei suinkaan ole pilattu. Se on kuitenkin parhaita sarjoja ikinä, vaikka monesti sen katsoisin.
    Sinäänsä vaikea verrata sitä mangaan, kun en ole mangaa lukenut kuin kaverini yhtä pokkaria. Mutta tälläisissa tapauksissa kannattaa katsoa läpi sormien eroavaisuudet julkaisujen välillä ja nauttia puhtaasti laadusta.

Tämä siis vain oma näkemykseni asiasta.
    Olen
    Kirjattu
  • 13.12.07 - klo:22:48

Draco

Katsoin kolme ekaa sekä pieniä pätkiä monista eri jaksoista ja samalta se tuntui vaikuttavan joten päädyin siihen tulokseen että ei se mikään yli huippu ole mutta ei mikään huonokaan. Kyllä minä sitä rupean katsomaan jos en mitään muuta hyvää sarjaa löydä.
    Kirjattu
  • 16.12.07 - klo:15:41

Artsi2 Poissa

• Graafikkotaituri
      • blogi
    Osaisiko joku suositella jotain _hyvää_ sarjaa? Semmoista jossa olisi samoja elementtejä kuin fma:ssa tai death notessa. Eli koukuttava,jännä ja mahdollisesti surullinen.
    Kirjattu
  • 16.12.07 - klo:20:24
    Itse en animea ole paljoa viime aikoina katsonut. Bleachia jotain yli 100 jaksoa, Naruton katsominen jäi kesken jo reilu vuosi sitten. Minusta on kivempi lukea. Manga-sarjakuvia omistan tällä hetkellä tasan 90 kappaletta.

Dragonball 1-42
    Full metal alchemist 1-10
    One piece 1-33
    Warcraft 1-3

Englannin kielisiäkin olisi kiva lukea, mutta kun ei vaan itse viitsi rahoja niihin käyttää.
    Kirjattu
  • 17.12.07 - klo:22:16
    Nyt on Gurren-Lagann nähty kokonaan ja pakkohan tässä on itsekin tunnustaa ettei turhaan ole kehuttu tekele. En ikinä ole mikään äärimmäinen mechan ystävä, joten tuskin olisin tähän koskenut ilman foorumin positiivista palautetta. Gurren-Lagann oli visuaalisesti erittäin näyttävä (neljännen jakson laiskottelua lukuunottamatta), tarinallisesti kiehtova, hahmoiltaan persoonallinen ja kertakaikkisen upea anime. Mechailu ei oikeastaan häirinnyt enää ollenkaan alkujaksoista alkaen, tämä sarja osasi esittää kaiken tietyllä erityisellä tyylillään eikä tullut ollenkaan sellainen "höhlä" tunne kuten muita mecha-animeita katsoessani. Ehkä yksi parhaista ominaisuuksista kuitenkin oli fiilis mikä tuli kaiken loistavuuden yhdistyessä yhdeksi mahtavuudeksi :'D
    Pakko vielä paasata niistä hahmoista. En ole vähään aikaan katsonut animea josta jää yli viiden henkilön nimet päähän. Tästä jäi luultavasti kymmenen. Kaikki hahmot olivat aidosti kiinnostavia ja kaikkien puolesta tavallaan peukkuja pystyssä.
    (click to show/hide)
    Joka tapauksessa sarja todellakin koukutti loppuun asti ja oli pakko katsoa koko homma parin päivän sisään. Suosittelen tätä itsekin lähes kaikille animen ystäville, mechaa vierastavillekin tämä on ehdottomasti vilkaisemisen arvoinen.

Mutta mikään ei voita Berserkkiä!
    Kirjattu
  • 17.12.07 - klo:22:25
    (click to show/hide)

Hienoa, että TTGL:n ilosanoma kantaa hedelmää ja jälleen yksi epäilijä on käännytetty tälle valoisammalle polulle. Gurren Lagann on tiivistettyä asennetta.
    « Viimeksi muokattu: 17.12.07 - klo:22:39 kirjoittanut Jikkyooshaberiparodius »
    Kirjattu
  • 17.12.07 - klo:22:41

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Nyt kun epäilyksen muurit on saatu alas yhdeltä, vavisutan niitä myös muilta. Kyseessä on Tengen Topan mainospuhe, joka on jo ilmestynyt eräällä nimeltä mainitsettomalla foorumilla. Valmiina hehkutukseen...

Noh niin tytöt ja poijjaat, nyt löytyi uljain, kiehtovin ja yksinkertaisesti paras anime ikinä! Anime joka pieksee kaikenmaailman Death Notet, Full Metal Alchemistit, Narutot, Bleachit ja varsinkin Pokemonit ihan mennen tullen ja palatessa. Anime, jonka päähenkilö syrjäytti kauan ihailemani GTO:n Onizukankin cooliudessa niin pahasti, että ollaan jo lähellä absoluuttista nollapistettä. Anime, jonka luulin aluksi olevan vain yksi mecha-anime muiden joukossa, mutta joka osoittautui eeppisemmäksi, mahtavammaksi ja yltiöpääsemättömän pittoreskimmaksi, kuin mikään Neon Genesis Evangelion tai Transformers koskaan.

Tämän kyseisen mestariteoksen toi tietooni nykyään yhä enemmän kunnioittamani Ebbo-sensei, joka vaivojaan säästämättä laukoi minua propagannalla, joka lopulta mursi epäilykseni muurin ja avasi tien tälle mecha-animejen kuninkaalle. Jo tunnarin alkaessa soida huomasin, että kyseessä oli harvinaisen hyvin tehty ja hyvältä kuulostava sarja. Sarja, joka alkaa varsin normaaleista puitteista, mutta kasvaa suuremmaksi kuin universumimme suurimmatkaan galaksit, kirjaimellisesti. Animen päähenkilönä komeilee niinkin mahtavalla nimellä päähän lyöty henkilö kuin Kamina. Kuulitte oikein, ei takka eikä hella vaan Kamina. Mecha-animeja inhoavana ihmisenä tällainen mestariteos oli suorastaan järkyttävä. En voinut uskoa, että roboteista saisi mitään näin uskomattoman ihanaa sarjaa aikaan. Henkilöhahmot ovat monipuolisia, hyvin piirrettyjä ja ennen kaikkea yhdellä niistä on enemmän asennetta, kuin mahtuu koko Suomen kansaan. Kaminalla on sisua niin paljon, ettei kukaan pääse edes lähelle, vaikka viettäisi elämänsä syöden Sisu-pastilleja. Täydellinen loppuhuipennus, koskettavimmat kohtaukset koko animenkatsomishistoriani aikana ja pakko tiesti sekin on mainita, että jos sarjan maailmaa järisyttävät taistelukohtaukset eivät saa ihoanne kananlihalle ja selkäpiitänne pitkin kulkemaan kylmiä väreitä, niin sitten ette ymmärrä mistään mitään.

Tämä anime kulkee nimellä Tengen Toppa Gurren Lagann ja voin hyvin mielin sanoa, että parempaa animea en ole koskaan nähnyt.
    Kirjattu
  • 18.12.07 - klo:19:52
    Aah, kuukausia odottamani hetki on viimeinkin koittanut. Higurashi no Naku Koro ni Kai on kuulemma viimein tehty valmiiksi viimeistä jaksoa myöten. Olisihan tätä voinut alkaa vahtaamaan aikaisemminkin, mutta yleensä tykkään katsoa sarjat yhteen myttyyn, varsinkin sellaiset mitä olen jo kauan odottanut. Nyt kun joku lat... nettiin kaikki jaksot yhteen tor... että pääsisi lataam... O_o

Tuli tuosta äskeisestä hieman hankalasta lauseesta mieleen tämä avoin kirje, jossa puhutaan fansubbaajista ja animeyhtiöiden pakkolaskusta. Suomessa tosin DVD-hinnat on paikoitellen jopa Amerikan vastaavia pahemmat, joka pönkittää ainakin suomalaisten lataajien omatuntoa... :D
    Kirjattu
  • 26.12.07 - klo:14:29

NoFair Poissa

• Horoperse
    Kovin hirveästi en ole animeja katsellut mutta Hunter X Hunter on kokonaan katottu, Bleachia likemmäs 100 jaksoa, Narutoa n.180 jaksoa(jäi kesken aikoja sitten surkeiden fillereiden takia) ja One Pieceä kaikki tähän mennessä subatut. Sitten yksittäisiä jaksoja joistain sarjoista joita en jaksa rueta luetteleen tässä. Mangaa omistan One Piecet 1-33, Inuyasha 1, Warcraft 1 ja muutaman Ranman. Paras anime ja manga on mielestäni One Piece.
    Kirjattu
  • 27.12.07 - klo:02:44
    Hunter X Hunter on oikeastaan parempi kuin mitä lupailee. Juonessa ei ole sen enempää syvyyttä kuin perus-shônen tappelusarjassa, mutta maailmaan pääsee helposti sisälle ja hahmoihin on helppo samaistua. Itse pidän mielenkiintoisena Togashin lapsekkaan yliampuvat ideat (Kuinka korkea se York Newin taistelutorni olikaan..?) Joka tapauksessa mukavaa ajanvietettä, vaikka mangaversion laiska piirrosjälki onkin välillä hieman kipeää katsottavaa. Tämän asian voi toki korjata katsomalla sitä animea. Jos et ole sattunut vielä kumpaakaan Greed Island OVAa tai normaalia OVAa näkemään, suosittelen lämmöllä.

Bleach on ihan OK, joskin se on reilusti laimentunut alkuajoista. Mangaa on siedettävämpi lukea (koska animen oikeakätiset piirtäjät piirtävät suurimmalta osin juuri sillä vasemmalla).
    (click to show/hide)
    Joka tapauksessa on tämäkin ihan vilkaisemisen arvoinen.

Älä osta enempää Inuyashaa tai Ranmaa, tuet iloista Takahashi -boikottiani. Mukava juttu on se, että omistan kaikki Ranmat ja keräsin Inuyashaa johonkin kahdenteenkymmenenteen osaan kunnes myin ne. Mutta jos nyt vakavasti puhutaan niin nämä sarjathan ovat kelvanneet kovasti suurelle yleisölle, joten ei kannata yhden elitistin marmatusta ottaa turhan vakavasti ;)

One Piece on tämän hetken suomijulkaisuista ainoa joka kelpaa minulle ilman sen suurempia valittamisen aiheita. Suomennos on mielestäni yleisessä mielessä todella hyvä, enpä olisi uskonut että slangitettu suomenkieli menisi minulta koskaan mukisematta alas. Puhekieli jotenkin sopii sarjan luonteeseen ja jokaiselle hahmolle on annettu juuri se sopivin aksentti. Välillä tulee vastaan sanontoja tai lauseita joille tunnen myötähäpeää, mutta koskaan ei ylitetä sitä maagista hyvän maun rajaa. Ei ainakaan kamalasti. Animekin on ehdottomasti katsomisen arvoinen, alkujaksoista olin oikeastaan hirmuisen pettynyt kun joskus vuosi pari takaperin niitä katsoin. Lopulta tarina nappaa mukaansa salakavalasti ja on todella vaikeaa lopettaa katsomista kesken. Loistava siis sekä mangana että animena.

Ja nyt oikeastaan pääasiaan jonka takia alunperin aloin kirjoittamaan tätä viestiä (melkein pääsi unohtumaan :'D). Katsoin Higurashi no Naku Koro ni Kain loppuun asti. Iski heti sellainen tunne että on pakko päästä purkamaan päätäni jonnekin, joten tulin tänne sitten postaamaan. Higurashi no Naku Koro ni oli loppujenlopuksi aika hämäävä sillä hillitön verilöyly oli lopulta loistavaa pohjustusta sarjan seuraajalle, Koro ni Kaille. Kai oli selvästi verettömämpi ja pääjuoni alkaa hahmottua pala palalta. Suosittelen ehdottomasti katsomaan molemmat Higurashit, vaikka juoneen kannattaa ehdottomasti keskittyä tarpeeksi. Tällöin katseluelämys on täydellinen.
    Kaveri puhui että season 3 olisi vielä tulossa. Tämä on toki hyvä juttu (Kunhan lopettaa sen ajoissa >_<).
    Jakson 23 lopussa puhuttiin että Higurashiin oltaisiin tekemässä ihan live-action -elokuvaa. Nauroin. Viihdearvo tulee olemaan ainakin huipussaan.
    Kirjattu
  • 27.12.07 - klo:14:36
    OU JEA BEIBEAH!

Helmikuussa tulee ensimmäinen suomennettu Naruto111oneone Odottaa malta en.
    Kirjattu
  • 27.12.07 - klo:14:49
    OU JEA BEIBEAH!

Helmikuussa tulee ensimmäinen suomennettu Naruto111oneoneDeath Note 13: How To Read englanniksi <333Odottaa malta en.

Tuo on tärkeämpi julkaisu! ...ainakin minulle. : D
    Kirjattu
  • 05.01.08 - klo:02:19

Chirel Poissa

• failboat has arrived
    http://www.animewatcher.net/users/1574/anime

Dragon Ball 1-42
    Salapoliisi Conan 1-39
    One Piece 1-34
    Full Metal Alchemist 1-11
    Neon Genesis Evangelion 1-10
    Liikkuva Linna (Film Comic) 1-4
    Time Stranger Kyoko 1
    SandLand
    Kajika

Mangana One Piece ja Full Metal Alchemist. Animena Hajime no Ippo ja Death Note
    « Viimeksi muokattu: 05.01.08 - klo:02:22 kirjoittanut Chirel »
    Kirjattu
  • 05.01.08 - klo:16:15
    Lucky Staria, MegaMan StarForcea, MegaMan NT Warrioria, Full Metal Alchemistia ja Sonic X:ää. Narutoa olen ajatellut alkamaan katsoa (olen kyllä katsonut pari jaksoa). Ainiin ja olenhan katsonut myös Magic Knight Rayearthia ja joskus Pokémonia, Digimonia ja Dragon Ball Z:tä.

Dragon Ball: 21, 23, 25-26, 28-31, 34
    SandLand
    Liikkuva Linna 1-2 (Cinemanga)
    Salapoliisi Conan 28
    Full Metal Alchemist 1 , 3
    Kingdom Hearts 1 ja 4 (englanniksi)

Ei ole pitkään aikaan tullut ostettua mitään mangaa.

Parhaina animeina on Lucky Star ja Full Metal Alchemist. Mangana Conan ja Full Metal Alchemist.

En jaksanut pistää ensimmäiseen kysymykseen jaksojen määriä.
    « Viimeksi muokattu: 05.01.08 - klo:16:20 kirjoittanut Linkkiro »
    elämä on paskaa
    Kirjattu
  • 05.01.08 - klo:19:56

Dragonride

Ketkä on muuten kattonu Cowboy Bebop (en varma nimestä)-leffan? Katoin sen Canalilta, oli ihan ok.
    Kirjattu
  • 05.01.08 - klo:21:43

Gold Poissa

• ヘイロー
    • Pläts
      • Xbox Live Gamertag: I Goldi I
      • PSN ID: GoldiFIN
    ^ Tuli tuossa joskus Neloselta, ja hyvähän elokuva oli. Suosittelen

Ketkäs ovat katsoneet Black Lagoonia? Z Viasatilta tuli joulunaikana koko yön sen jaksoja
    "The flow of time is always cruel...
    Its speed seems different for
    Each person, but no-one can
    Change it..."
    Kirjattu
  • 05.01.08 - klo:21:57

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Ketkäs ovat katsoneet Black Lagoonia?
    Onpa ne tuon kaksi tuotantokautta tullut nähtyä, tosin toinen oli aika pettymys, mutta eka oli oikein pirteä toimintaläjäys. Itseä jai jotenkin häiritsemään, kun varmaan jokainen hahmo sarjassa poltti. Oltiin kai sitä sillä lailla coolia, mutta jossain vaiheessa meni jo ällöttävän puolelle, kun sitä oli joka paikassa. Animaatiojäljeltään ja tarinaltaan (eka tuotantokausi) oli oikein hyvää viihdettä ja kyllä itse ainakin suosittelisin ihmisiä tuonkin katsomaan, mutta sanottava on, että on niitä parempiakin animeja.
    Kirjattu
  • 05.01.08 - klo:22:09

Turjake Poissa

• Törö
    • Hail to the King, baby!
      • 3DS-ystäväkoodi: 4527-7665-4643
      • Xbox Live Gamertag: Turjace
      • PSN ID: Turjace
      • Steam ID: turjace
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Mulla on kaikki Salapoliisi Conanit ostettuna, mutta ainakin viisi lukematta. Ei vain jaksa. Toistaa liikaa itseään.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks

ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • 06.01.08 - klo:12:23

Jaffis

Voisihan sitä tähänkin vastata.

Fullmetal Alchemistin kaikki tähänasti näytetyt 36 jaksoa on tullut katsottua SubTVltä, tosin olen tainnut missata niistä pari fillerijaksoa. Lisäksi olen katsonut joitakin satunnaisia jaksoja/pätkiä One Piecestä, Dragon Ball Z:stä (enkkudubista :/), ja Death Notesta.

One Piece 1-34
    Dragon Ball 1-42
    Fullmetal Alchemist 1-11

Kaikki nuo ovat siis suomenkielisiä.

Paras lukemani manga on varmaankin One Piece, loistavien taisteluiden, huumorin, ja hahmojensa ansiosta. Hyvänä kakkosena FMA, joka onkin sitten Nep Ieceä huomattavasti synkempi ja surullisempi.

PS. Olen tutustunut noiden sarjojen lisäksi myös Bleachin ja Naruton mangaversioihin. Kelpo sarjoilta kumpainenkin vaikuttaa. Lisäksi olen lainannut ja lukenut Death Noten osat 1-6.
    Kirjattu
  • 09.01.08 - klo:20:20
    Rupesin tässä pohdiskelemaan että onko foorumin animenvahtaajat koskaan AMVHellejä erehtynyt katselemaan? Kyseessähän on siis kokoelma klippejä tutuista animeista, joihin on lisätty musiikkia tai äänileikkeitä. Jep, idea kuulostaa aika päättömältä, mutta itseasiassa ne ovat yllättävän hauskoja suurelta osin.
    AMVHell 3 ja 4 kannattaa noista katsastaa, sillä ne ovat ehdottomasti hauskimmat (ja pisimmät) hellit tähän mennessä. Kolmas osa kestää reilun tunnin ja neljäs osa venähtää jo lähes puoleentoista tuntiin.
    AMVHell 3 on katsastettu aikoinaan niin monta kertaa, että muistin sen joskus ulkoa :'D Seuraajakin on jo kolmesti nähty.
    Ja kyllähän sen AMVHell nollankin voi katsastaa, siitä vaan voi jäädä henkisiä vaurioita koko loppuelämäksi.
    Kirjattu
  • 09.01.08 - klo:20:22

´Smuguu

Lopettakaa se animen ja mangan katsominen ajoissa niin teistä saattaa kasvaa vielä ihan normaaleja ihmisiä!
    Kirjattu
  • 09.01.08 - klo:20:27

Kraton Poissa

• Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
      • Nordic Training Journal
    Anime on sairaiden pellejen ja tyhmien nörttien apu todellisuudesta. Mä en ymmärrä teitä, jotka katsotte vain animea ja ette voi edes sietää jotain länsimaisia huippu sarjoja kuten Heroes, South Park ym..

Itse seuraan anime Bleachia ja olen katsonut monet animet läpi tylsyyteen, mutta mä en oo friikki!
    Kirjattu
  • 09.01.08 - klo:20:29

´Smuguu

Anime on sairaiden pellejen ja tyhmien nörttien apu todellisuudesta. Mä en ymmärrä teitä, jotka katsotte vain animea ja ette voi edes sietää jotain länsimaisia huippu sarjoja kuten Heroes, South Park ym..

Itse seuraan anime Bleachia ja olen katsonut monet animet läpi tylsyyteen, mutta mä en oo friikki!
    Anime/Manga ja friikkiys kulkevat käsi kädessä, joten sinäkin olet valitettavasti friikki. :(
    Kirjattu
  • 09.01.08 - klo:20:35
    ...ette voi edes sietää jotain länsimaisia huippu sarjoja kuten Heroes, South Park...
    Kaikki South Parkit olen nähnyt, Heroesia en siedä yleisen surkeuden takia. Se että katson paljon animea ei tarkoita etten katsoisi televisiota :D
    Aika pikkuasioista käsitetään "friikki".
    Kirjattu
  • 09.01.08 - klo:20:53

Dragonride

Jaaha, pikkutenavat on sitten myös friikkejä. Muumit on animea O.o
    Kirjattu
  • 10.01.08 - klo:13:37

Mitä helvettiä jätkä houraat?
    Kirjattu
  • 10.01.08 - klo:14:59

Chirel Poissa

• failboat has arrived
    Lopettakaa se animen ja mangan katsominen ajoissa niin teistä saattaa kasvaa vielä ihan normaaleja ihmisiä!
    LIVER BLOOOOOWWW!!!!!!!! ja uppercut
    « Viimeksi muokattu: 10.01.08 - klo:15:07 kirjoittanut Chirel »
    Kirjattu
  • 10.01.08 - klo:15:05

Valestis Poissa

• Capitalism, ho!
      • Xbox Live Gamertag: Valestis
    Jos normaaleilla ihmisillä tarkoitat jotain sunlaista niin kaikki anime ja manga nyt ja heti tänne! ~_~
    Ei saa kiusata.
    Kirjattu
  • 10.01.08 - klo:17:12

´Smuguu

Eikö kukaan ole nähnyt näitä "animepellejä" tai ettekö ole ikinä katsoneet peiliin? Animepellet eivät harrasta ulkonakäyntiä tai sosiaalista kanssa käyntiä, muuten kuin mesessä tai sitten erilaisissa anime tapahtumissa. Animepellet vain näyttävät pelleiltä ja ovat pellejä kotonaan yksin kuunnellen pelleä musiikkia ja chattaillen pellekavereidensa kanssa. Animepellet ovat surullisia tapauksia ja sen takia heitä syrjitään normaalien ihmisten keskuudessa.

Ps. Jos katsot aktiivisesti animea taikka mangaa jäät luultavasti loppuiäksesi neitsyeksi.. :(

Maailma olisi parempi paikka ilman Japania..
    Kirjattu
  • 10.01.08 - klo:17:30

Pallokala Poissa

• PSN ID: omenaaa_
      • Steam ID: _asdfghjkl_
    Kirjattu
  • 10.01.08 - klo:17:35
    Tuli tosta Smuguun viestistä mieleen larpparit.
    Kirjattu
  • 10.01.08 - klo:17:52

Temathael Poissa

• Mighty Pirate
    Ps. Jos katsot aktiivisesti animea taikka mangaa jäät luultavasti loppuiäksesi neitsyeksi.. :(
    Maailmassa on aika paljon samaa harrastavia naisiakin ; )
    Olen
    Kirjattu
  • 10.01.08 - klo:17:56
    Smugun viestissä on totuuden jyvä. Mutta. Älä yleistä vaikka suurin osa homopellejä onkin. Vähän sama kuin väittäisi, että kaikki räppiä kuuntelevat käyttäisivät telttahousuja ja nukkuisivat niissä yöt.

Itse en oikeastaan edes katso animea. Viime anime-jakson katsoin about vuosi sitten. Siinä menee kaikki aika, jos niitä rupeaa katsomaan. Sitten taas jos niitä katsoo jakson per kuukausi, ei siinäkään ole mitään järkeä, jos jaksoja on monia satoja. <- Saat katsoa niitä vielä vanhainkodissakin. Ei anime oikein muutenkaan maita nykyään. Mutta manga on todella gangstaa. Niitä on mukava lukea aina ennen nukkumaanmenoa ja aina ne loppuu johonkin pelottavaan kohtaan, josta pippelinpää tulee märäksi ja ei malta odottaa seuraavaa numeroa.

Mangaa kaikille, myöskin gangstoille.
    Kirjattu
  • 10.01.08 - klo:18:41

Valestis Poissa

• Capitalism, ho!
      • Xbox Live Gamertag: Valestis
    Ois kiva kuulla et mistä vitusta sä ´Smuguu keksit noita juttujas.. Omasta kokemuksesta?

Ja väitätkö tosiaan että maailma olisi parempi paikka ilman Nintendoa ja Sonya? U fail as a gamer, bitch.
    Ei saa kiusata.
    Kirjattu
  • 10.01.08 - klo:19:45
    Smugun viestissä on totuuden jyvä. Mutta. Älä yleistä vaikka suurin osa homopellejä onkin. Vähän sama kuin väittäisi, että kaikki räppiä kuuntelevat käyttäisivät telttahousuja ja nukkuisivat niissä yöt.

Eikö näin sitten ole? :S

E: Kekeke. x)
    « Viimeksi muokattu: 10.01.08 - klo:20:05 kirjoittanut Tzibo »
    Kirjattu
  • 10.01.08 - klo:20:05

Eikö näin sitten ole? :S
    >_>

Nuo Smuguun väitteet ovat hieman typeriä. Poni-T taasen sanoi viestissään hyvän vastauksen. Mutta ei siitä enempää.

Itseältäni on mangan lukeminen ja Animen vähentynyt melko paljon. Itseasiassa luen vain kahta mangaa ja en katso yhtään animea. Mangoissa siis yhäkin todella hyvä One piece, jonka huumori ja käännökset ovat täydellisiä. Toinen on Salapoliisi Conan. Ihan kelpo manga, vaikka toistaakin itseään ihan perkuleesti ja juonesta ei oikein mitään muodostu. Jos Bleach tulisi, sitä alkaisin hankkia.
    Animena olen nähnyt koko Yugiohin, osan One Pieceä, hieman Bleachia ja Elfen liedin. Ajatellin huomenna alkaa katsomaan Love Hinaa, kun muutamat henkilöt suositteli.

Itse tykkäsin, ainakin loppupään jaksoista. Muista katsoa sitten spesiaalijaksot ja Love Hina Againit kanssa.
    Tottakai, sinähän olit yksi niistä joka minulle tätä suositteli.
    « Viimeksi muokattu: 10.01.08 - klo:20:28 kirjoittanut Octorok »
    Makkaralla on kaksi päätä. Siinä se on onnellisemmassa asemmassa kuin me muut.
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:15:01

Kraton Poissa

• Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
      • Nordic Training Journal
    Ois kiva kuulla et mistä vitusta sä ´Smuguu keksit noita juttujas.. Omasta kokemuksesta?

Nää on tosiasioita oikeasti. Itse en ole anime/manga/japani fanittaja ja en pidä edes animesta(katon vaan joskus : D) joten minulla ei ole mitään tämän kauhean "taudin" oireita.

Yleensä animesta/mangsta pitävät ovat tälläisiä: Ainoastaan animet ovat hyviä tv-sarjoja tai ohjelmia, en voi koskea kehenkään muuhun kuin anime-tyttöön eli japanilaiseen, vain anime-tytöt ovat seksikkäitä, Suomi on ihan paska maa ja japani rulaa kaikilla osa alueilla, "haluaisin asua japanissa", vain japanilainen nainen/mies on kaunis/komea, japani on maailman ainut kaunis ja paras kieli, "Suomen ulkoilma ja ihmiset eivät ole minun arvoisiani, vain japanilaiset ovat ja lähenen heitä katsomalla animea ja lukemalla mangaa", JAPANI ON PARAS.

Kuten Smuguu sanoi: animen katsojat ovat myös syrjäytyneitä, syrjittyjä ja yliarvostettuja ihmisiä(ja heitä ei arvosteta vittuakaan), jotka luultavasti vetäytyvät työelämästä ja kaikesta sosiaalisesta elämästä nyhjöttäen vuorokausia putkeen vain katsoen animea. Tämä on yksi syy miksi kauniskin animen katsoja muuttuu viikossa rumaksi. Animen katsojat eivät juuri nuku, sillä eiväthän ne tämmöisessä ei-anime maailmassa voi nukkua.

Monien mielestä tämä totuus voi kuulostaa sarkasmilta, ironialta tai joltain idiootin angstilta, mutta - ei - tämä ei vitussa ole sitä. Jos ette usko, niin katsokaa peiliin ja kirjoittakaa kaikki elämästänne, niin huomaatte miten paljon yhteistä teillä on kirjoittamieni asioiden kanssa.
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:15:16
    ^Minusta ei kyllä löydy mitään yhteistä tuon tekstin kanssa.
    Kirjattu