Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Anime ja manga

11.01.08 - klo:15:23

Dragonride

Ainoa asia, mikä minua eniten kiinnostaa japanissa on katanan käyttö :) Joskus tulee katottua animea/mangaa kun tulee tylsää.
Kirjattu
  • ::
  • 11.01.08 - klo:15:26

Kraton Poissa

• Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
      • Nordic Training Journal
    ^Minusta ei kyllä löydy mitään yhteistä tuon tekstin kanssa.

Se johtuu siitä, että et ole tutkinut itseäsi tarpeeksi tai sitten sinä et pidä edes animesta/mangasta "oikeasti", vaikka katsot sitä. Parempi näin.
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:16:05
    Kuten Smuguu sanoi: animen katsojat ovat myös syrjäytyneitä, syrjittyjä ja yliarvostettuja ihmisiä(ja heitä ei arvosteta vittuakaan), jotka luultavasti vetäytyvät työelämästä ja kaikesta sosiaalisesta elämästä nyhjöttäen vuorokausia putkeen vain katsoen animea. Tämä on yksi syy miksi kauniskin animen katsoja muuttuu viikossa rumaksi. Animen katsojat eivät juuri nuku, sillä eiväthän ne tämmöisessä ei-anime maailmassa voi nukkua.
    Voi luojani, mistä te keksitte näitä juttuja? Itse en ole ollut kaunis missään vaiheessa, mutta epäilen animen muuttaneen tätä tosiasiaa suuntaan tai toiseen.

Ps. Jos katsot aktiivisesti animea taikka mangaa jäät luultavasti loppuiäksesi neitsyeksi.. :(
    No voi perkele kun sattui ihmeellinen tuuri, emäntäkin katsoo animea. Luku väheni heti kahdella.

Ja Poni lopettaa tuon "En minä ainakaan"-ruikutuksen.
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:16:08
    Se johtuu siitä, että et ole tutkinut itseäsi tarpeeksi tai sitten sinä et pidä edes animesta/mangasta "oikeasti", vaikka katsot sitä. Parempi näin.

En ole katsonut animea sinun säännöilläsi, mutta tuleehan sitä "normaalsiti" katsottua.
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:16:12

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
      • Nintendo Network ID: Samirai
      • 3DS-ystäväkoodi: 0001-3327-0574
    Jaahas Kratonilta tuli sitten heti iso määrä omia mielipiteitä samaan syssyyn. Haistan väittelyn alkua...

Tuo on totta, etten itse hirveästi enää katso teeveetä, vaan keskityn animen katsomiseen, mutta omasta mielestäni kyseessä on enemmänki se, että pidän piirretyistä enemmän kuin näytellyistä sarjoista, sillä niissä on enemmän vapautta tehdä asioita. Harmi vaan että Japani sattuu olemaan ainut maa joka tosissaan tekee aikuisillekkin tarkoitettuja piirrettyjä, joten ainoa mahollisuus on siis anime. En siis todellakaan katso animea, koska pitäisin sitä muka hirveästi parempana kuin muita tv-sarjoja esim. juonen tai hahmojen takia.

Japanilaiset naiset on rumia ja sillä sipuli. Ja en tiedä yhtäkään animea katsovaa henkilöä, joka vihaisi Suomea, mutta jos siulla on näistä enemmän kokemusta, niin turha kai kiistää. Itse kuitenkin asun täällä Suomessa mieluummin ja puhun Suomea oikein mieluusti äidinkielenä, sillä minusta on mukava osata kieli, jota taitaa alle 10 miljoonaa ihmistä. Ja vaikka Suomen sää nyt on mitä on, niin mieluummin kestän talven ja pakkaset, kuin alati vainoavan maanjäristysvaaran, jolta ei Japanissa voi välttyä.

Syrjäytymisestä... En tiedä mikä lasketaan syrjäytymiseksi, joidenkin mielestä on syrjäytynyt jos ei omista tyttökaveria, toisten mielestä jos vain luuhaa kotona. Noh minulla ei tyttökaveria ole, joten olen joidenkin mielipiteiden mukaan syrjäytynyt, mutta en myöskään luuhaa liikaa aikaa kotona, muuta kuin läksyjä tekemässä, joten en sitten tiedä kuinka syrjäytynyt olen. Tosin en käy joka viikonloppu vetämässä lärvejä kaveriporukalla, koska olen absolutisti, joten minähän en voi olla kuin syrjäytynyt >_> Minua ei myöskään syrjitä missään muodossa, joten en todellakaan ymmärrä mihin tuon kommenttisi pohjaat.

En tajua minkälainen on yliarvostettu ihminen jota ei arvosteta vittuakaan, joten jätän vastaamatta, mutta jos viitsit tarkentaa, niin voin tiesti jotain argumenttia pistää. Tuosta olen muuten samaa mieltä, että kauniistakin animenkatsojasta voi tulla ruma viikossa, jos ei muuta kuin nyhjää tietokoneella, mutta ei tuo rajoitu vain animeen. Ja en todellakaan tunne yhtäkään henkilöä joka olisi noin animefanaatikko, kuin esittämäsi henkilökuva, mutta kaikessa on tiesti ääripäänsä, joten en käy kiistämään.

Nukun 12-15 tuntia yössä jos se on mahdollista ^^
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:16:23
    Yleensä animesta/mangsta pitävät ovat tälläisiä: Ainoastaan animet ovat hyviä tv-sarjoja tai ohjelmia, en voi koskea kehenkään muuhun kuin anime-tyttöön eli japanilaiseen, vain anime-tytöt ovat seksikkäitä, Suomi on ihan paska maa ja japani rulaa kaikilla osa alueilla, "haluaisin asua japanissa", vain japanilainen nainen/mies on kaunis/komea, japani on maailman ainut kaunis ja paras kieli, "Suomen ulkoilma ja ihmiset eivät ole minun arvoisiani, vain japanilaiset ovat ja lähenen heitä katsomalla animea ja lukemalla mangaa", JAPANI ON PARAS.

Kuten Smuguu sanoi: animen katsojat ovat myös syrjäytyneitä, syrjittyjä ja yliarvostettuja ihmisiä(ja heitä ei arvosteta vittuakaan), jotka luultavasti vetäytyvät työelämästä ja kaikesta sosiaalisesta elämästä nyhjöttäen vuorokausia putkeen vain katsoen animea. Tämä on yksi syy miksi kauniskin animen katsoja muuttuu viikossa rumaksi. Animen katsojat eivät juuri nuku, sillä eiväthän ne tämmöisessä ei-anime maailmassa voi nukkua.

Monien mielestä tämä totuus voi kuulostaa sarkasmilta, ironialta tai joltain idiootin angstilta, mutta - ei - tämä ei vitussa ole sitä. Jos ette usko, niin katsokaa peiliin ja kirjoittakaa kaikki elämästänne, niin huomaatte miten paljon yhteistä teillä on kirjoittamieni asioiden kanssa.
    Jos itse tutkailisit tätä juttua nyt hieman tarkemmin niin ymmärtäisit ettei sinulla ole minkäänlaista hajua koko asiasta. Siis voi jumalauta tätä väkeä täällä. Jos nyt joku teistä tajuaisi sen suurimman mysteerin jota kukaan ei ilmeisesti koskaan ymmärrä. Wowin pelaaminen ei kasvata finnejä naamaan. Hevimusiikin kuunteleminen ei kasvata rasvaista hevilettiä. Eikä animen katsominen tee mitään tuosta mitä tuossa jauhoit. Aina kaikelle on pistettävä gategoria ja jokainen "väärin tekevä" saa haukut ja paskaa niskaansa. Totuus on se, että anime ei vie elämää ja tee ihmisistä ulkomaailmasta vieraantuneita nörttejä. Ja jos jostakusta tulee sinun mielestäsi halveksuttava ihminen, niin se johtuu henkilöstä. Luuletko estäväsi nörtteyden pysymällä kaukana kaikesta, joka mielestäsi siihen viittaa? Olkaa nyt helvetti hiljaa älkääkä tulko toitottamaan tietämättömyyttänne, kukaan ei pyytänyt tulemaan aiheeseen mollaamaan asiaa joka ei teitä (ilmeisesti) itseänne kiinnosta >__>
    Tästälähin seuraava postaaja voisi vilkaista aiheen nimen ennen lähettämistä.

EDIT: Jaahas, argumentit loppui? Sinähän se anime-ekspertti olet olevasi kun väität tietäväsi sen täydellisen varmat henkiset ja fyysiset vaikutukset. Enkä minä oikeastaan tämän vuoksi voi sinua arvostella, kerran niin suuri osa ihmisistä on samanlaisia putkiaivoja.
    Ja kiitos lämpimästä nostalgiasta, tästä tuli mieleen Vehun postaukset homot-aiheeseensa YNFissä.
    « Viimeksi muokattu: 11.01.08 - klo:17:00 kirjoittanut Orangevision »
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:16:42

´Smuguu

Animepellet vain yksinkertaisesti ovat no-life pellejä. Seikka on saletti.

Ps. Älkää nyt sitten vihatko minua oman pelleytenne takia.
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:18:01
    Do not feed the troll(s)!
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:18:02
    Poni lopettaa tuon "En minä ainakaan"-ruikutuksen.

Homo hiljaa
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:18:52

Kraton Poissa

Jos itse tutkailisit tätä juttua nyt hieman tarkemmin niin ymmärtäisit ettei sinulla ole minkäänlaista hajua koko asiasta. Siis voi jumalauta tätä väkeä täällä. Jos nyt joku teistä tajuaisi sen suurimman mysteerin jota kukaan ei ilmeisesti koskaan ymmärrä. Wowin pelaaminen ei kasvata finnejä naamaan. Hevimusiikin kuunteleminen ei kasvata rasvaista hevilettiä. Eikä animen katsominen tee mitään tuosta mitä tuossa jauhoit. Aina kaikelle on pistettävä gategoria ja jokainen "väärin tekevä" saa haukut ja paskaa niskaansa. Totuus on se, että anime ei vie elämää ja tee ihmisistä ulkomaailmasta vieraantuneita nörttejä. Ja jos jostakusta tulee sinun mielestäsi halveksuttava ihminen, niin se johtuu henkilöstä. Luuletko estäväsi nörtteyden pysymällä kaukana kaikesta, joka mielestäsi siihen viittaa? Olkaa nyt helvetti hiljaa älkääkä tulko toitottamaan tietämättömyyttänne, kukaan ei pyytänyt tulemaan aiheeseen mollaamaan asiaa joka ei teitä (ilmeisesti) itseänne kiinnosta >__>
    Tästälähin seuraava postaaja voisi vilkaista aiheen nimen ennen lähettämistä.

Mulle ainakin tuli kesällä 2 finniä otsaan, kun olin pelannut Wowia innokkaasti pari päivää, silloin kun kuuntelin rappia, niin mulla oli aika löysät vaatteet ja kun katsoin pienenä lapsena Spindelmanneneja, niin mulla oli aika useasti kotona Spindelmannen-puku päällä ja seitti lensi. Mä en puhunut villiystäkään nörtteydestä ja totuuden kertominen ei ole mollaamista.

EDIT: Jaahas, argumentit loppui? Sinähän se anime-ekspertti olet olevasi kun väität tietäväsi sen täydellisen varmat henkiset ja fyysiset vaikutukset. Enkä minä oikeastaan tämän vuoksi voi sinua arvostella, kerran niin suuri osa ihmisistä on samanlaisia putkiaivoja.
    Ja kiitos lämpimästä nostalgiasta, tästä tuli mieleen Vehun postaukset homot-aiheeseensa YNFissä.

Sori, mä en oo kovin paljoa tietokoneella, kun en katso animee ; D

Onko joku teistä tässä kuvassa?
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:19:04
    Mulle ainakin tuli kesällä 2 finniä otsaan, kun olin pelannut Wowia innokkaasti pari päivää, silloin kun kuuntelin rappia, niin mulla oli aika löysät vaatteet ja kun katsoin pienenä lapsena Spindelmanneneja, niin mulla oli aika useasti kotona Spindelmannen-puku päällä ja seitti lensi. Mä en puhunut villiystäkään nörtteydestä ja totuuden kertominen ei ole mollaamista.
    Aika kova olet yleistämään, jos kerran pidät omia henkilökohtaisia, yksilöllisiä kokemuksiasi läpeensä pätevinä totuuksina ja suoraan verrannollisina kaikkiin muihin ihmisiin.

Ja tietokoneella tehdään aika helvetin paljon muutakin kuin katsotaan animea, jos et ole sattunut huomaamaan. Esimerkiksi puhutaan paskaa foorumeilla.

Miksiköhän edes yritän?
    « Viimeksi muokattu: 11.01.08 - klo:19:09 kirjoittanut Jikkyooshaberiparodius »
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:19:05

Kraton Poissa

Aika kova olet yleistämään, jos kerran pidät omia henkilökohtaisia, yksilöllisiä kokemuksiasi läpeensä pätevinä totuuksina ja suoraan verrannollisina kaikkiin muihin ihmisiin.

Ja tietokoneella tehdään aika helvetin paljon muutakin kuin katsotaan animea, jos et ole sattunut huomaamaan. Esimerkiksi puhutaan paskaa foorumeilla.

Minä olen universumi. Joo, kyllähän tietokoneella monet tekee paljon kaikkea, mutta ette te : D
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:19:15
    Minä olen universumi. Joo, kyllähän tietokoneella monet tekee paljon kaikkea, mutta ette te : D
    Minusta on jotenkin hassua että luulet ihan tosissasi tietäväsi kaiken. Voisinpa lyödä vetoa että kaikki tämän foorumin animea katsovat tekevät runsaasti kaikkea mitä sinä "hyväksyisit" (ynnä katsovat animea). En ymmärrä mistä luulet saaneesi kaiken varmistuneen tiedon mitä "me" teemme, olemme tehneet ja tulemme koskaan tekemään.

EDIT: Itseasiassa joo, nyt riitti. Olin tarpeeksi typerä tarttumaan tähän loputtomaan flametuskoukkuun, joten tämä on parasta lopettaa tähän. Palomiehet paikalle ja nyt puhutaan vain aiheesta.
    « Viimeksi muokattu: 11.01.08 - klo:19:19 kirjoittanut Orangevision »
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:19:19
    Kraton pitäs muiluttaa. Muilumobiili käyttöön! http://www.aijaa.com/img/b/00060/1431207.jpg

Äijä jauhaa paskaa.
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:19:21

Kraton Poissa

Minusta on jotenkin hassua että luulet ihan tosissasi tietäväsi kaiken. Voisinpa lyödä vetoa että kaikki tämän foorumin animea katsovat tekevät runsaasti kaikkea mitä sinä "hyväksyisit" (ynnä katsovat animea). En ymmärrä mistä luulet saaneesi kaiken varmistuneen tiedon mitä "me" teemme, olemme tehneet ja tulemme koskaan tekemään.

universumi.

Katsoin muuten uusimman Bleachin vaihteeks, kun oli unohtunu kattoa torstaina. Aika kohtuu hyvää menoa oli. Minua ei noi mun asettamat hommat koske, koska olenn muuten liian kova yleistämään, jos kerron omista henkilökohtaisista kokemuksista. Mä saan siis katsoa animea jos huvittaa.

EDIT: Pöh, kaikki lopettaa kaiken aina kesken :p
    « Viimeksi muokattu: 11.01.08 - klo:19:23 kirjoittanut Kraton »
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:20:03

Chirel Poissa

• failboat has arrived
    Kratonha pistää absoluuttisempia totuuksia kuin Bill Gates. >:O
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:20:12

Valestis Poissa

• Capitalism, ho!
      • Xbox Live Gamertag: Valestis
    Kratoninki kannattis jotain muuta animea kokeilla ku tommosta paskaa Bleachia ennen kuin kirjoittelee enempää tommosia naurettavia ja aukkoja täynnä olevia "totuuksia".
    « Viimeksi muokattu: 11.01.08 - klo:23:45 kirjoittanut Valestis »
    Ei saa kiusata.
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:22:46

´Smuguu

Ei sillä ole mitään väliä, että mitä animea katsoo..
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:23:48

Valestis Poissa

• Capitalism, ho!
    En puhunu sulle ´Smuguu. Mee mieluummin perustelemaan sun säälittävän lapselliset väitteet ja siinä samalla kasvata pallit jotta voisit kutsua ittees äijäks.
    Ei saa kiusata.
    Kirjattu
  • 11.01.08 - klo:23:52
    En puhunu sulle ´Smuguu. Mee mieluummin perustelemaan sun säälittävän lapselliset väitteet ja siinä samalla kasvata pallit jotta voisit kutsua ittees äijäks.

Komp.

Mutta nyt aiheeseen...AMV Hell 3:n latasin, mutten jaksanut kahtoa loppuun kun se oli niin pitkä...katoin joku 20 min. :L

Hauskoja oli mm. Azumanga Daioh + SSSR ja sitten...Osakan huilunsoitto (:'D), ja oli siellä jotain muitakin hauskoja.
    "I'll go walking in circles while doubting the very ground beneath me"
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:10:16
    Onhan se vähän pitkä tosiaan. Jos ei jaksa yhdeltä istumalta katsoa loppuun niin voi vaikka pistää muistiin sen kohdan mihin jäi ja katsoa vaikka 5-10 minuutin pätkissä sitten kun jaksaa. Onneksi juonesta ei tarvitse päästä kiinni.
    Azumanga Daioh on tosiaan aika isossa osassa kolmosessa (vähän samalla tavalla kuin Death Note ja Lucky Star on nelosessa).
    Jokaisen DN:en ja/tai Lucky Starin nähneen pitäisi muuten ehdottomasti nähdä AMVHell nelosen Death Noten toisen alkuteeman Lucky Staristettu versio. Se on kyllä aivan hulvaton :'D
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:11:15
    Azumanga Daioh on tosiaan aika isossa osassa kolmosessa (vähän samalla tavalla kuin Death Note ja Lucky Star on nelosessa).
    Jokaisen DN:en ja/tai Lucky Starin nähneen pitäisi muuten ehdottomasti nähdä AMVHell nelosen Death Noten toisen alkuteeman Lucky Staristettu versio. Se on kyllä aivan hulvaton :'D

Oh man, pitää sittenkin kahtoa tuo nelonen kun Desu Nootosta niin pidän. <3

Ja tuohon alkuteemaan...muistaakseni näin sen YouTubessa ja se on kyllä niiin koominen. : DD
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:16:19

´Smuguu

Mulla on sentään niille jotain käyttöä.. krmh köh köh..
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:16:31
    Smugu, me molemmat tiedämme ettei kukaan voi sanoa mitään saadakseen sinut tajuamaan, joten eikö olisi ihan hyvä vain jos tämä välikohtaus annettaisiin jo loppua? Yön levänneenä ei huvita enää tapella.
    Olkoon asiat miten ne on.
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:16:44

Kraid

Minulle on aivan sama kattooko kukaan animea tai harrastaa biljardia, kunhan vain heillä on lystiä. Itseeni anime ei enää innosta oikein, vaikka onhan tietyt sarjat ihan katottavia.
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:16:44

´Smuguu

Mä kyllä haluaisin tapella vielä jonkin verran animepellet.
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:16:45

Kraton Poissa

Niin mäkin, mutta kaikki lopettaa aina(Siksi koska ne eivät pärjää?)

Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:16:52

´Smuguu

Ei vaan siksi, että he ovat pellejä animepellejä.
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:16:53

´Smuguu

Hienosti sanottu oi viisas ja nokkela sfish. Palvon sinua.
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:16:58
    Siis ihan turhaan minä tässä heitän teille mitään argumentteja jo valmiiksi aivan älyttömään kantaanne, sillä ette te tuosta yhtään viisastu vaikka minä mitään tässä jauhaisin. Turha minun on tässä puhua läpiä päähäni kun saan vastaukseksi vain "Koska olette pellejä, pellet" -tyylistä merkityksetöntä ilkkumista. Jääkää asumaan ahtaaseen pääkoppaanne, en minä teille pysty järkeä aivoihin takomaan kuin nuijalla.

Tämä on loppu nyt, koittakaa kestää se hirmuinen houkutus postata tänne lisää roskaa.
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:16:59

´Smuguu

Monta kertaa aiot postata tänne, että se on loppu, pelle? Ja miksiköhän te animepellet olette niin varmoja siitä, että olisitte muka oikeassa?
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:17:04
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:17:05
    Koska tietyn asian tekeminen ei satu vain tekemään ihmisistä sen idiootimpia kuin normaalisti on. Surullista tässä on se, että tyhmyydessäni olen heittänyt tässä jo ties kuinka monta argumenttia, vaikka sinä et ole heittänyt yhtäkään. En tajua että millä tasolla luulet kenenkään rupeavan ymmärtävän kantaasi, ynnäämällä kirjoittamasi "pelle"-sanat yhteen? Jos tätä ei lopeta mihinkään niin tämä aihe jää ikuisesti tällaiseksi, koska sinä et koskaan tule ymmärtämään totuutta vaikka joku tulisi polttamaan ne kirjaimina otsaasi. Elä sinä omassa maailmassasi, voin hyväksyä sen oikein hyvin.

EDIT: Juu, tartun helposti tällaisiin -_-
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:17:15

Kraton Poissa

No ajatelkaa asiaa näin: Eivätkö ihmiset ole friikkejä, jos he istuvat pienessä pimeässä laatikossa yötä päivää ja päivittäin joku huoltaja kaataa pienestä reiästä jotain keittoa sinne henkilön päälle, jotta hän saa ruokaa. Te olette juuri tämmöisiä, joten siitä on oikeasti nykystandardeilla turha kiistää.
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:17:18
    Te olette juuri tämmöisiä, joten siitä on oikeasti nykystandardeilla turha kiistää.
    Ja juuri tässä on se suurin virhe, jos et nyt oikein tajunnut. Jos luulet että ihmisten gategorisoiminen tekee kaikista ihmisistä identtisiä, olet niin väärässä kuin vain olla ja voi. Tuollaisista viesteistä jään miettimään oletteko tosissanne itsekään.
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:17:30

´Smuguu

Koska "animepelleillä" ei ole tarvetta haukkua toista osapuolta, joten käsittääkseni he ovat sitten luultavasti osapuolista viisaampia.

Tai siksi koska animepelleillä ei ole varaa haukkua toista osapuolta.
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:17:40

Kurathesis

Tiedättekös, mielestäni se on kyllä aika vammaista, että joku sanoo "pitävänsä animesta" tai "pitävänsä mangasta". Ihan kuin ne olisivat osa jotain suurempaa ja erilaista kokonaisuutta, anime ja manga - nehän eivät tietenkään ole piirrettyjä ja sarjakuvia, ei, vaan animea ja mangaa.

Minä sanon että pitäkää ihmeessä hauskaa sarjistenne ja animujenne kanssa, mutta älkää olko niin pällejä, että kailotatte pitävänne kaikesta maailman animesta ja/tai mangasta, koska siltä se minun korvaani kuulostaa.

Sanooko kukaan vakavasti otettavissa oleva koskaan pitävänsä sarjakuvista tai piirretyistä, vaikka tarkoittaisikin aikuisille suunnattuja sellaisia? Ei. Miksi sitten löytyy satoja myöhäisteiniörvelöitä, jotka hehkuttavat, kuinka ihanaa "anime ja manga" on?

Pääni on varsin selvä, kiitos, enkä kaipaa virkistystä. Lopeta sinä nautiskelu sen sijaan, Kraton.
    « Viimeksi muokattu: 12.01.08 - klo:17:58 kirjoittanut Kurathesis »
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:17:42

Kraton Poissa

Tiedättekös, mielestäni se on kyllä aika vammaista, että joku sanoo "pitävänsä animesta" tai "pitävänsä mangasta". Ihan kuin ne olisivat osa jotain suurempaa ja erilaista kokonaisuutta, anime ja manga - nehän eivät tietenkään ole piirrettyjä ja sarjakuvia, ei, vaan animea ja mangaa.

Minä sanon että pitäkää ihmeessä hauskaa sarjistenne ja animujenne kanssa, mutta älkää olko niin pällejä, että kailotatte pitävänne kaikesta maailman animesta ja/tai mangasta, koska siltä se minun korvaani kuulostaa.

Käy suihkussa :D
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:17:43
    Koska "animepelleillä" ei ole tarvetta haukkua toista osapuolta, joten käsittääkseni he ovat sitten luultavasti osapuolista viisaampia.

Tai siksi koska animepelleillä ei ole varaa haukkua toista osapuolta.

Animepellet ≠ Animen katsojat

Kaikki animen katsojat eivät ole pellejä, eivät suinkaan. Tällä hetkellä vaikuttaa siltä että sinä olet se pelle, "vaikket edes katso animea". Perustelemattomat mielipiteet FTL.

Pitää muuten se AMV Hell 4 varmaan ladata...: P
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:17:47

´Smuguu

Eikö kukaan ole nähnyt näitä "animepellejä" tai ettekö ole ikinä katsoneet peiliin? Animepellet eivät harrasta ulkonakäyntiä tai sosiaalista kanssa käyntiä, muuten kuin mesessä tai sitten erilaisissa anime tapahtumissa. Animepellet vain näyttävät pelleiltä ja ovat pellejä kotonaan yksin kuunnellen pelleä musiikkia ja chattaillen pellekavereidensa kanssa. Animepellet ovat surullisia tapauksia ja sen takia heitä syrjitään normaalien ihmisten keskuudessa.

Ps. Jos katsot aktiivisesti animea taikka mangaa jäät luultavasti loppuiäksesi neitsyeksi.. :(

Maailma olisi parempi paikka ilman Japania..
    ...
    Pöh, ei sitä tarvitse pahemmin perustella. Sehän on ihan yleisesti yleisön tiedossa. Animepellet ovat pellejä.

Nykyään heitä on näköjään havaittu paljon myös erilaisilla pelifoorumeilla.
    « Viimeksi muokattu: 12.01.08 - klo:17:49 kirjoittanut ´Smuguu »
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:17:55
    ...
    Pöh, ei sitä tarvitse pahemmin perustella. Sehän on ihan yleisesti yleisön tiedossa. Animepellet ovat pellejä.

Nykyään heitä on näköjään havaittu paljon myös erilaisilla pelifoorumeilla.

No hohhoh, mielipiteesi menevät kyllä aaaaika överiksi. Miksei luokitella ihmisiä saman tien kaikiksi muiksikin pelleiksi? Ei animen katsominen tee sinusta tuollaista, kyllä tuo syrjäytyminen johtuu jostakin muusta.
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:17:56

´Smuguu

No ok, sovitaan näin, pieni osa animepelleistä ei olekkaan pellejä..?
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:17:58
    Do not feed the troll(s)!
    Vaihtoehtoisesti työnnetään Smugulle banaani poikittain persuuksiin ja kaikki ovat iloisia.
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:18:06

Kurathesis

Te vain epäonnistutte kaikki. Minkä takia erotella anime ja manga muista sarjakuvista ja piirretyistä noin tarkkaan, mutta ei tarpeeksi tarkkaan, että voitaisiin nimetä yksittäisiä sarjoja tai sarjakokonaisuuksia? Toki, yleisesti ottaen "mangoilla ja animeilla" on keskenään tyylillisiä ja kerronnallisia yhtäläisyyksiä, mutta niiden välillä on myös sekä kerronnallisia että tyylillisiä eroavaisuuksia - suuriakin, kuten kuka tahansa asiaan perehtynyt nörtti varmasti vahvistaa.

Jos minä perustaisin ketjun kliseisesti ranskalaisille sarjakuville ja piirretyille kaikkine outouksineen ja pervouksineen, pitäisitte minua idioottina tai outona vähintäänkin ja antaisitte ketjun olla tai trollaisitte sitä. Mikä tässä on siis ideana? Liian paljon samanmielisiä hurahtaneita?

...Sillä arvatkaa kaksi kertaa, mistä sana anime on tullut ja mitä sana manga tarkoittaa, jos ette mukamas vielä tiedä sitä.
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:18:16
    Haluan vain keskustella aiheesta joka itseäni kiinnostaa, sen syvällisempää perustaa siihen antamatta. Kun katson japanilaista animaatiota, niin katson japanilaista animaatiota, ja niin tekee moni muukin. Siihen ei välttämättä ole mitään täydellistä selitystä miksi asia nyt sattuu olemaan näin, mutta niin se on. En sen enempää asiaa ole pohtinut tätä aihetta aloittaessani.
    Ja keskustelu sujuu (ilman trolleja siis), joten mitään olennaista ongelmaa ei pitäisi olla.
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:18:19

Kurathesis

Jos joku tekee Venäjällä piirretyn, joka on animetyylinen, onko se animea? Mikä järki, että saan puhua animesta, jota kukaan teistä ei ole koskaan nähnyt, mutta en saa puhua Disneyn Mikkipiirretyistä?
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:18:24
    Teoriassa se ei ainakaan ole, ei siinä että minua se sen enempää häiritsisi. Aika harvoin muissa maissa tehdään samanlaisia sarjoja, esimerkiksi amerikassa tehdään useitakin sarjoja samansuuntaisella piirrostyylillä, mutta länsimaisella tarinankerronnalla.
    Sitäpaitsi jos joku nyt aloittaisi Yleisen sarjakuvat/piirretyt-aiheen niin ensimmäinen animemaininta saisi heti ensimmäisenä "Joo lol jotain animee" -loskapaskat niskaansa. Tämä on yksi suurimmista syistä miksi tämän alueen edes aloitin, ettei Smugun ja Kratonin kaltaisten trollien tarvitse lukea sitä mitä ei tahdo.
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:18:28
    Kura hyvä. On yleinen totuus, että manga ja anime ovat vakiintuneet nimityksinä tarkoittamaan nimenomaan japanilaista sarjakuvaa ja animaatiota, luultavasti ihan käytännöllisistä syistä. Se on tämän ketjun aihe. Elä sen kanssa.

"Jos minä perustaisin ketjun kliseisesti ranskalaisille sarjakuville ja piirretyille kaikkine outouksineen ja pervouksineen, pitäisitte minua idioottina tai outona vähintäänkin ja antaisitte ketjun olla tai trollaisitte sitä. Mikä tässä on siis ideana? Liian paljon samanmielisiä hurahtaneita?"
    No emme välttämättä ymmärtäisikään, mutta eivätpä kaikki meitä "pellejäkään" näy kuuntelevan.
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:18:31

Kurathesis

Perustelusi ovat ihan tarpeeksi hyvät, annan olla. Animen ja mangan näin radikaalisti erikseen jaottelu on silti mielestäni suhteellisen typerää, koska suhteellisen selvästi määriteltävän joukon sisältäkin löytyy niin paljon eroavaisuuksia - periaatteessa ymmärrän tällaisen ketjun rajaamisen, periaatteessa en.

Katsoin muuten joskus Dragon Ballia Subtv:ltä, koska tykkäsin nauraa niille lihasjätkille jotka räjäyttävät kaupunkeja käsistä lähettämillä kilpikonna-aalloillaan. Muuten en ole juuri mihinkään animeen tai mangaan sen liiemmin koskenut, mutta en siksi, että olisin jotenkin niitä vastaan.

Huomautus! Sillä aikaa kun kirjoitit viestiäsi, tähän aiheeseen on kirjoitettu uusi viesti. Haluat ehkä lukea uuden viestin ennen tämän viestin lähettämistä.

Gee, anteeksi, Jikkyooshaberiparodius.
    Kirjattu
  • 12.01.08 - klo:22:38

Valestis Poissa

• Capitalism, ho!
    Vittu nyt noi pennut saa turpaan. ->

E: Pah, menivät sängyn alle piiloon. :'( Ei mutta niin, lopetan tähän. ._. ´Smuguu sentään tais älytä jotain viimeisessä viestissään. B)
    « Viimeksi muokattu: 12.01.08 - klo:22:50 kirjoittanut Valestis »
    Ei saa kiusata.
    Kirjattu