Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Okami

27.01.08 - klo:16:24

Kraid

Okami Wii Announcment
Okami saapuu Wiille

Capcom on viimeinkin varmistanut, että kehuttu ja ylistetty Okami-seikkailu tullaan julkaisemaan myös Nintendon Wii-konsolille...
« Viimeksi muokattu: 17.08.18 - klo:19:51 kirjoittanut Tube »
Kirjattu
  • ::
  • 27.01.08 - klo:17:53
    Oo, gangstan valinta. :)))

    PS2-versiota en hankkinut, koska PS2 on ollut mäsänä vuoden, kunnes sain uuden ja silloin sen tulo julkistettiinkin jo Wiille. Pippelin punanen osa kastuu pelkästä ajatuksesta päästä pelaamaan tätä.
    Kirjattu
  • ::
  • 28.01.08 - klo:23:01
    Melkein vuoden on hyllyssä jököttänyt pelin PS2-versio lähes käyttämättömänä. Olen vähän matkaa peliä pelannut, mutta jostain syystä lopetin sen aivan yhtäkkiä (luultavasti Metroid Primen takia). Tarinaankaan en ehtinyt päästä kunnolla sisälle, joten ei ole pahemmin innostanut palata pelin ääreen. Pitäisi kai tässä pelata se joskus läpi kunhan olen Corruptionin ja Super Paper Marion vetänyt loppuun, olettaen tietenkin etten hanki Zack & Wikiä tai Apollo Justicea sitä ennen. :P
    Kirjattu
  • ::
  • 13.02.08 - klo:01:33

    Final

    On mielenkiintoista nähdä miten onnistuvat kameran ja yleisen kontrolloinnin kanssa. Intuitiivinen maalaamiskokemus voi olla aika kuiva lisä, jos kontrollit on sössitty. Tämä nyt vaivaa lähinnä sen vuoksi, että DualShock-ohjaimessa on kaksi analogitikkua ja Wiissä yksi. Lisäksi Wiissä on nopeasti tavoitettavia nappeja kuin DualShockissa. Voihan tuota toki esim. liikkeentunnistuksella paikata, mutta jos tutkailee monien jo julkaistujen pelien laatua liikkeentunnistuksen toteutuksessa, en olisi kovin luottavainen.

    Joka tapauksessa pelinä itsessään Okami on/tulee olemaan erinomainen ja varmasti hankinnan arvoinen.
    Kirjattu
  • ::
  • 13.02.08 - klo:16:43
    Tuskin kameran kanssa pahoja konflikteja pääsee syntymään, kun kyllähän Twilight Princessinkin kamera toimi vallan mainiosti. Niin kauan, kun sen saa jostain napukasta keskitettyä selän taakse, ei luulisi suuria ongelmia syntyvän. Kai, ellei tätä ole pahasti apinoita muistuttuvia henkilöitä kääntämässä...

    Jeps, ehdottomasti pakko ostaa heti, kun vain mahdollista. Erittäin taiteellista, erittäin komeaa. <3
    Kirjattu
  • ::
  • 16.02.08 - klo:19:06

    Kraton Poissa

    • Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
      • Nordic Training Journal
    On mielenkiintoista nähdä miten onnistuvat kameran ja yleisen kontrolloinnin kanssa. Intuitiivinen maalaamiskokemus voi olla aika kuiva lisä, jos kontrollit on sössitty. Tämä nyt vaivaa lähinnä sen vuoksi, että DualShock-ohjaimessa on kaksi analogitikkua ja Wiissä yksi. Lisäksi Wiissä on nopeasti tavoitettavia nappeja vähemmän kuin DualShockissa. Voihan tuota toki esim. liikkeentunnistuksella paikata, mutta jos tutkailee monien jo julkaistujen pelien laatua liikkeentunnistuksen toteutuksessa, en olisi kovin luottavainen.

    Joka tapauksessa pelinä itsessään Okami on/tulee olemaan erinomainen ja varmasti hankinnan arvoinen.

    No Wiissä on 12 nappia ja niistä ainakin kahdeksan on silmän räpäyksessä tavoitettavia ja loput saa tavoitettua yhtä nopeasti ku vetäisi aseen vyöltä. En usko että Wiin ohjaimen kanssa juuri ongelmia on tulossa. Hieno peli varmana.
    Kirjattu
  • ::
  • 16.02.08 - klo:19:12
    ^Itseasiassa tämän kontrolleissa on eräs paska juttu. Väistöliikkeet tehdään heilauttamalla nunchukia eteen, taakse, vasemmalle ja oikealle. Joskus hauveli tekeekin väistöliikkeen esim. taakse vaikka yritti väistää vasemmalle. Sangen kyrsivää.

    Mutta. Voi jumbe, että oli herkkua, kun IGN:n tuli 8 videota kerralla. Mahtii settii. Toivon todellakin, ettei tämän pelin kanssa tule viivästyksiä.
    Kirjattu
  • ::
  • 17.02.08 - klo:06:03

    Final

    ^Itseasiassa tämän kontrolleissa on eräs paska juttu. Väistöliikkeet tehdään heilauttamalla nunchukia eteen, taakse, vasemmalle ja oikealle.

    No joo ei noita väistöliikkeitä kamalan paljoa PS2 versiossa tarvinnut tehdä. Toki tuo riippuu pelaajasta ja hänen valinnoistaan taisteluiden strategiassa (jos sitä "strategiaa" edes tarvitsee, kun niin yksinkertaisia ne ovat). Omalla kohdalla vain muutamissa satunnaisissa vihuissa oli kätevää väistää. Kuitenkin usein vain liikahdin hieman sivuun tai sitten vain otin hittiä vastaan sillä kuolema oli yleensä jopa vaikea saavuttaa pelissä. Nähdäkseni kameran kontrollointi hoidetaan siis d-padilla? Tämä on aika hyvä asia, sillä d-padilla kameran kontrollointi kuten tyyliin Mario 64:ssa c-napeilla on mielestäni aika toimivaa. Tietysti analogiohjaus olisi ollut ideaalein ratkaisu (vrt. Wind Waker), mutta kaikkea ei voi saada.

    Okami on varmasti suositeltava ostos kaikille Zelda-sarjasta vähänkin pitäneille. Jo visuaalisen suunnittelun vuoksi varteenotettava hankinta. Toisaalta yksi mainitsemisen arvoinen seikka voi olla se, etteivät kuitenkaan Okamin luolastot ole pääosin ihan Zeldojen yleisellä tasolla. Jotkut ovat harmittavasti vain lyhyitä "hack'n'slash" läpijuoksuja, vaikkakin on joukossa muutama vähän haastavampi pulma (joiden ratkaisemisen ilon kuitenkin aina "Issun" pilaa). Tämä voi joillekin olla aikamoinen miinus, mutta ainakaan itseäni tuo ei pahemmin haittaa sillä peli on muuten loistava.



    Edit. Lisätty spoileri pienellä präntillä.
    « Viimeksi muokattu: 17.02.08 - klo:06:16 kirjoittanut Final »
    Kirjattu
  • ::
  • 27.02.08 - klo:12:19
    Taitaa tulla 15. toukokuuta Eurooppaan. Gonintendossa luki.
    Kirjattu
  • ::
  • 01.03.08 - klo:12:40

    Agutski Poissa

    • Beer Baron
    Käväsin äsken tuolla Chillyllä ja hän pelasi Okamia, näytti muikealta.
    Ostan varmaan Wiille joskus.
    Smokin' Sick Style
    Kirjattu
  • ::
  • 01.03.08 - klo:15:58
    Eikös Kraidi hehkuta vähän liikaa peliä jota ei ole edes pelannut? Ei niin että tuo huono olisi mutta silti :D.
    Joka tapauksessa mahtava peli on kyseessä. Pari tuntia nyt pelattu ja ensivaikutelma oli ainakin hyvä. Peli on hyvinkin Zelda tyylinen, mutta mielestäni ihan sille tasolle ei päästä, älkää lyökö mutta mielestäni silti pakkohankinta jokaiselle ps2/wii omistajalle.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.03.08 - klo:12:07

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    Eikös Kraidi hehkuta vähän liikaa peliä jota ei ole edes pelannut? Ei niin että tuo huono olisi mutta silti :D.

    Vähän kuten oma Rock Band- hehkutukseni. Jotkin pelit vain eivät yksinkertaisesti voi epäonnistua. :) Okami kiinnostaa minuakin, kun satun pitämään eniten tunnelmallisista yksinpeleistä, kuten Zeldoista. Ja Okami on ottanut paljon vaikutteita Zeldoista, joten sen luulisi maistuvan.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.03.08 - klo:12:35

    Kraid

    Okamia hehkutan ihan vain sen takia, että se on ollut videoiden ja kuvien perusteella jotain uskomatonta (ja olen myös nähnyt kun itse Okamin PS2-versiota pelataan, mutta en itse ole päässyt koittamaan) ja siinä on joitain Zeldamaisia elementtejä, sekä ehdottomasti mielenkiintoinen maailma ja cel-shading -tyyli. Harvoin mitenkään kamalan kovasti odotan pelejä, viimeksi odotin suurella innolla Twilight Princessiä, sen jälkeen en ole oikein odottanut mitään. Toivottavasti nyt eivät sössi Okamin Wii-versiota ainakaan kovin paljoa, koska minä todellakin odotan Okamia enemmän kuin innolla...

    En kuitenkaan ole luojan kiitos yhtä typerä kuin Toni, joten en kosi Okamia miksikään "gangstapeliksi", tai jonkun koviksen peli-illan kuumimmaksi tapaukseksi.

    Messengerin puolelle yleensä kuitenkin jätän ne varsinaiset hehkutukset, sinne vain jos kiinnostaa kuulla turhanpäiväistä hehkutusjorinaa.

    ^Joo kuule pidä turpas kii ku sielt ei tuu muuta ku paskaa. Itehän sä oot tähän melkein yhtä paljon muna pystys ku mie eli mitähän sä selität.

    Itse et osannut edes oman Okami -ketjusi nimea kirjoittaa oikein, joten hys nyt. <_<
    « Viimeksi muokattu: 02.03.08 - klo:14:14 kirjoittanut Kraid »
    Kirjattu
  • ::
  • 02.03.08 - klo:13:38
    ^Joo kuule pidä turpas kii ku sielt ei tuu muuta ku paskaa. Itehän sä oot tähän melkein yhtä paljon muna pystys ku mie eli mitähän sä selität.
    Kirjattu
  • ::
  • 22.03.08 - klo:12:42
    [12:32:23] Kraidi sanoo:
    Okami on ihan paska
    Kirjattu
  • ::
  • 22.03.08 - klo:12:45

    Kraid

    Joo, oli ihan hauskaa ja silleen. En vain ollut missään tapauksessa tosissani.
    Jee, Okamin ilmestyminen lähestyy. Eipäs lähestykkään, lykätään taas Okamin julkaisua, jee. >_>
    « Viimeksi muokattu: 23.03.08 - klo:19:12 kirjoittanut Kraid »
    Kirjattu
  • ::
  • 23.03.08 - klo:19:11

    Kraid

    Arvatkaa ketä vituttaa suunnattomasti. Jo jonkun aikaa odotettu kyseistä peliä, hyväksytty se, että julkaisupäivä olisi ollut ensi kuussa, mutta jälleen itse peliä lykättiin. No, jääpä minulla aikaa ostaa ehkä tuo Mario Kart Wii, tai sitten ostan Phoenix Wrightin. .__.
    « Viimeksi muokattu: 23.03.08 - klo:20:19 kirjoittanut Kraid »
    Kirjattu
  • ::
  • 23.03.08 - klo:19:17

    Pallokala Poissa

    Kirjattu
  • ::
  • 23.03.08 - klo:19:39
    Pitää tyytyä sitten Mario Karttiin.

    Mutta onhan lykkäys periaatteessa aina hyvä juttu. No More Heroeskin olisi varmasti ollut viimeistellympi, jos sitä oltaisiin lykätty parilla kuukaudella.
    1,323,425 people bought Ikaruga only to find out that they suck at video games.

    I found out that I kick ass.
    Kirjattu
  • ::
  • 04.04.08 - klo:16:37
    http://wiigamer.nl/article/8950p1.html

    Himo.... OKAMI TULEE 15. ELOKUUTA! HUI SAAKELI TÄTÄ ELÄMÄÄ!
    Kirjattu
  • ::
  • 11.04.08 - klo:17:23

    Cebbo

    No pentele. Synttärit 14. päivä. Kyllähän tuo hankitaan, tai sitten joku Metroid.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.04.08 - klo:11:27
    http://kotaku.com/381744/lets-compare-okami-wii-and-ps2

    Wii-versio on paljon värikkäämpi, nyt kun noita oikein vertaa niin huomaa että PS2-Okamissa on kohtuullisen laimeat värit. :)
    "I'll go walking in circles while doubting the very ground beneath me"
    Kirjattu
  • ::
  • 19.04.08 - klo:11:35
    Johtunee siitä, ettei Wii-versiossa käytetä yhtä voimakkaasti paperimaista filtteröintiä - ja mikäli olen oikein käsittänyt, käännöstiimillä oli joitain ongelmia juuri tuon efektin kanssa. Yhtä kaikki lienee ihan makukysymys kumpi näyttääkään lopulta paremmalta.
    Kirjattu
  • ::
  • 19.04.08 - klo:11:48
    Tuossa videossa on kylläkin hieman kustu tuo PS2:n pelikuva, sillä värit eivät todellakaan ole oikeasti noin haaleita. Wii-versiossa on tosin silti vahvemmat ja kirkkaammat värit.
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • ::
  • 20.04.08 - klo:18:54
    Minä sain oman kopioni perjantaina, se tupsahtaessa postilaatikkoon. En ole kuin tunnin kerennyt pelata, mutta tyylikkäältä vaikuttaa. Huonoja puolia on tekstuurien sahalaitaisuus ja muutenkin epätarkkuus. Haasteelliseksi osoittautui iskun teko siveltimellä... Huomaatte itse sen sitten... ELOKUUSSA :S

    Xbox 360 | PS3 | DSLite | PC | Sony Bravia 40" FullHD KDL-40W4000
    Kirjattu
  • ::
  • 21.04.08 - klo:20:18
    ^ Aika epic fail tuo. Ihme juttu kun ei ole kansitaiteilija omista lähteistään kuvaa saanut.

    Itseltä jäi sitten Okami kesken n. 6 pelitunnin kohdalla kun meni PS2 myyntiin. Voisi sitten Wiille ostaa sillon kun tulee, ei mitään kirettä, pelattavaa piisaa muutenkin. PS2 versiossa oli todella kehnot tekstuurien tasot ja reunanpehmennykset. Ei ole kovin mukava katsella sellaista sahalaitaista suttua vaikka grafiikka muuten hienoa onkin. Onneksi tällä osa-alueella on toivon mukaan tulossa parannuksia Wiin tehojen suhteen.
    Kirjattu
  • ::
  • 30.04.08 - klo:20:57
    http://gonintendo.com/?p=41702#respond

    Jeejee. Okami tulee Eurooppaan 13. kesäkuuta. Mietin vaan, että mikä se juttu oli silloin joskus, kun sen sanottiin tulevan elokuussa. Mutta joo, heti julkaisupäivänä ostamaan.
    Kirjattu
  • ::
  • 30.04.08 - klo:21:58

    Relix Poissa

    • Defective
    • Wää
    ^ Aika epic fail tuo. Ihme juttu kun ei ole kansitaiteilija omista lähteistään kuvaa saanut.

    Siinä oli tarkoitus näkyä näiden eri arvostelijoiden pisteitä, mutta ottettiin sitten pois, ING merkki jäi.
    Kannattaa säästää jos on, voi joidenkien vuosien päästä olla keräily harvinaisuus.
    Kirjattu
  • ::
  • 11.06.08 - klo:13:21
    No niin. Tänään tuli postissa ja tunti pelattu. Pakko vain tulla sanomaan, että arvostelijat eivät vain osaa.

    Peliähän oltiin moitittu siitä, että suorien viivojen piirtäminen on liian hankalaa, mutta kyllä ne aivan helposti tuntuvat sujuvan. Lisäksi, jos ei muuten osaa kättään hallita, niin voi painaa Z:aa, jolloin ei voi piirtää muita kuin suoria viivoja.

    Arvostelijat eivät siis osaa.
    1,323,425 people bought Ikaruga only to find out that they suck at video games.

    I found out that I kick ass.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.06.08 - klo:07:25

    Kraid

    Luin tosiaan uusimman Pelit-lehden arvostelun tästä. Pakko kyllä myöntää, että arvostelu oli melko lailla täyttä kuraa. Pelit-lehti on muutenkin mielestäni hirveä, arvostelujen tyyli on niin kankea ja outo. Juuri tuossa Pelit-lehdessä suorien viivojen piirtämisestä valitettiin, ja kyllä minä henkilökohtaisesti uskon enemmän Ann-Tia tässä asiassa kuin Pelit-lehteä. Pelit-lehti olikin niin mauton, että keksivät kirjoittaa kohtaan huonoa näin: "suora viiva täytyy piirtää liian suoraksi", eivätkä sitten muuta moitittavaa keksineet. Ja tämä saikin sellaiset pistettä vailla 90.

    Oman Okamin saan vasta tässä viikon päästä samoihin aikoihin, johtuen siitä että menen viikoksi leirille.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.06.08 - klo:13:34

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Pelaajalehti valitti myös tuosta viivojen piirtelystä, että ei se Pelit nyt ihan yksin sentään ole tuon mielipiteen kanssa. Noh, kohtahan tuon pelin pääseekin ostamaan ja sitten pääsenkin sen oman mielipiteeni muodostamaan. :) Odotan innolla...
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 12.06.08 - klo:16:27

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Jeps, Pelaaja sanoi että viivojen piirtelyss PS2:n tatit ovat parempia. Yhdeksikön sai joka tapauksessa, kuten originaaliversiokin.

    Jotkut ovat ohjausta kehuneet (osa pelaajista ja esim. IGN) ja monet myös haukkuneet, joten enpä tiedä mitä pitäisi ajatella. Ostan pelin joka tapauksessa ja myöhemmin sitten PS2:n version, joka oli ostoslistalla jo vuosia ennen pelin ilmestymistä. En vieläkään ymmärrä miksen peliä ostanut vaikka sitä oli odotettu kuin kuuta nousevaa.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.08 - klo:20:23

    mosse Poissa

    • Mosse
    Kahdeksan ja puoli tuntia silkkaa nannaa ollut tähän asti. Kehuminen on sikäli vähän hankalaa, kun en keksi, mistä sitä oikein edes aloittaisi. Tunnelma on varmaan se kaikkein keskeisin elementti, mikä pelistä tekee niin upean. Tähän mennessä tuntuu, että koko pelisuunnittelu, niin alueet, pelattavuus, hahmot, hirviöt, puzzlet, ja ulkoasu, palvelisivat sitä tunnelmaa, mikä onkin aivan sanoinkuvaamattoman mahtava. Okami on ehdottomasti piristävin pelikokemus pitkään aikaan, eikä ole lainkaan yllätys, tai millään muotoa huono asia, että Zeldat ovat ensimmäinen pelisarja, mikä tulee mieleen Okamia vääntäessä.

    Ja tosiaan, Z-napillahan ne viivat saa mukavasti suoriksi, joten sen suhteen ei ole sitten tullut ongelmia. Muutenkin tuo siveltimen käyttö on mukava idea, joskin se nakertaa, että pelaaminen on paikoin melkoista kädestäpitelyä, kun hahmojen puheissa oikein tyylikkäästi korostetaan punaisella värillä ne olennaisimmat rautalangastavääntövihjeet, jolloin varsinaista keksimisen riemua ei oikein pääse syntymään, toisin kuin vaikka juuri Zeldoissa. Se sentään oli mukavaa, että kun erästä vähän isompaa pääkkää mätin turpaan, niin vihjeitä ei tuputettu, ja sen seurauksena kun keksi sen heikon kohdan, oli fiilis kyllä kohdallaan. Harmi vain, että se mörkö kaatui niin helposti. :(
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 14.06.08 - klo:22:17
    Muutenkin tuo siveltimen käyttö on mukava idea, joskin se nakertaa, että pelaaminen on paikoin melkoista kädestäpitelyä, kun hahmojen puheissa oikein tyylikkäästi korostetaan punaisella värillä ne olennaisimmat rautalangastavääntövihjeet, jolloin varsinaista keksimisen riemua ei oikein pääse syntymään, toisin kuin vaikka juuri Zeldoissa.

    Eikös Zeldoissa juuri samalla tavalla korosteta tärkeitä juttuja eri värillä. Itse menisin jopa väittämään, että Okami vaatii enemmän tarkkaavaisuutta kuin Zeldat. Tässä juuri äskettäin piti muistaa asia, joka oli sanottu pari tuntia (pelikellon mukaan) sitten. (Ei tietenkään mitään, joka vaatii aivan täsmälleen saman asian muistamista, mutta kuitenkin). Kai tähänkin olisi vihjeen uudestaan jostain saanut ja olisihan tämän tietyn asian voinut keksiä ilman vihjettäkin, jos olisi vähän eri vaihtoehtoja yrittänyt, mutta ainakaan sitä ei enää uudestaan suoraan päin naamaa sanottu.

    Okamista tulee mieleen aikuismaisempi Zelda. En toki väitä, että Zeldat ovat lapsille suunnattuja, mutta kyllä Okami on selvästi aikuisempaan makuun. Zelda on melko neutraali. Ei mitään lapsellista, mutta ei myöskään samanlaista nuorille aikuisille suunnattua dialogia kuin Okamissa (kaikenlaista vihjailua... ja huumori muutenkin vanhemmille suunnattua).

    12 tuntia pelattu ja "ensimmäinen osa" läpi. Ehdin jo pelästyä pahasti, kun luulin, että peli loppuu, vaikka ollaan 30h lupailtu peliajaksi. Musiikkia ei ole arvosteluissa kehuttu tarpeeksi. Aivan loistavaa. Taidanpa melkein olla sitä mieltä, että tämä peittoaa Zeldat. Ihan vain sen takia, että juoni on suuremmassa osassa ja dialogi + hahmot ovat paljon kiinnostavampia.
    1,323,425 people bought Ikaruga only to find out that they suck at video games.

    I found out that I kick ass.
    Kirjattu
  • ::
  • 15.06.08 - klo:00:00

    mosse Poissa

    • Mosse
    Muutenkin tuo siveltimen käyttö on mukava idea, joskin se nakertaa, että pelaaminen on paikoin melkoista kädestäpitelyä, kun hahmojen puheissa oikein tyylikkäästi korostetaan punaisella värillä ne olennaisimmat rautalangastavääntövihjeet, jolloin varsinaista keksimisen riemua ei oikein pääse syntymään, toisin kuin vaikka juuri Zeldoissa.

    Eikös Zeldoissa juuri samalla tavalla korosteta tärkeitä juttuja eri värillä. Itse menisin jopa väittämään, että Okami vaatii enemmän tarkkaavaisuutta kuin Zeldat. Tässä juuri äskettäin piti muistaa asia, joka oli sanottu pari tuntia (pelikellon mukaan) sitten. (Ei tietenkään mitään, joka vaatii aivan täsmälleen saman asian muistamista, mutta kuitenkin). Kai tähänkin olisi vihjeen uudestaan jostain saanut ja olisihan tämän tietyn asian voinut keksiä ilman vihjettäkin, jos olisi vähän eri vaihtoehtoja yrittänyt, mutta ainakaan sitä ei enää uudestaan suoraan päin naamaa sanottu.


    On tässäkin toki niitä kohtia, joissa sitä tarkkaavaisuutta vaaditaan, mutta toisaalta sitten on niitä kohtia, joissa tosiaan sitten sanotaan se asia niin suoraan kuin sen vihjeen muodossa vaan voikaan sanoa. Toki Zeldoissa on niitä kohtia, joissa kerrotaan, missä kohdassa pitää käyttää mitäkin esinettä, mutta sitten Zeldoissa on toisaalta sellaisia perinteisempiäkin puzzleja, kuten vaikka ne TP:n parit jääkalikkapuzzlet, joissa ainoana apuna ovat ne omat harmaat solut siellä pääkopassa. Näitä en ole Okamissa nähnytkään, vaikka on siinäkin tosiaan niitä kohtia, joissa ratkaisua ei sentään ihan heti kerrota. Toisaalta Okami tuo tietyllä tapaa mieleen myös uudemmat Prince of Persiat, sillä vaikka monilla alueilla voikin vaellella vapaasti, niin esimerkiksi sen metsän perukoilla olevissa raunioissa eteneminen oli vähän turhan putkimaista, ja koko ajan lähes ainoa ongelma oli paikasta A paikkaan B pääseminen. Loistopeli silti. Nyt vähän yli kymmenen tuntia takana.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 16.06.08 - klo:17:29

    Kraton Poissa

    • Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
      • Nordic Training Journal
    Itse pelasin peliä tunnin pari päivää sitten, grafiikka ja tunnelma on mahtavuutta, dialogin "ääninäyttely" perseestä ja rasittavaa. Siveltimen wiimote kontrollit oli vähän typerän oloisesti tehty(mutta ei huonosti), enkä juuri muutenkaan tykännyt tuosta ideasta siveltimen heiluttelusta varsinkaan vihollisten tappamisessa, mutta muuten toimi ihan hyvin. Tosiaan olen vain tunnin pelannut, mikä voi johtua kahdesta pelistä joita on tullut pelattua Death Jr Wii ja Crysis PC...Jotenkin on niiden peluu innostanut enemmän(varsinkin ton Death Jr:n :O)
    Kirjattu
  • ::
  • 23.06.08 - klo:18:26
    Okami alkaa muistuttamaan Final Fantasyja siinä suhteessä, että aina, kun luulee pelin loppuvan, niin jotain uutta selviää ja peli jatkuu. Olisihan se muuten ihan hyvä juttu, mutta pitäisi päästä tämä läpi ennen Brawlin julkaisua :\

    Jotenkin on ehtinyt innostus vähän laantumaan, vaikka paikat + juoni tulevat koko ajan kiinnostavammiksi.
    1,323,425 people bought Ikaruga only to find out that they suck at video games.

    I found out that I kick ass.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.07.08 - klo:22:05

    Kraid

    Olen pelannut tätä kovemmalla innolla kuin Präwliä. Sitä mieltä olen myös toki, että kontrollit olisivat voineet toimia paljonkin paremmin, mutta minun suhteessa grafiikka kuittaa kiehtovuudellaan tämänkin puolen. Jännä peli, menen pelaamaan sitä nyt ja kirjoitan huomenna tähän viestiin lisää mielipiteitä pelistä. -->
    Kirjattu
  • ::
  • 10.07.08 - klo:22:19

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Itellä ei ole ollut niin mitään ongelmia sen siveltimen kanssa. Pari kertaa pelillä on ollut ongelmia tuherrukseni tunnistamisessa, esimerkiksi kalastaessa onnistuin piirtämään lumpeen vaikka tarkoituksena oli piirtää viiva kalan luokse. Muuten ohjaus toimii, tappelut tosin ovat hieman epävarmoja, kun se kapulan heilautus ei aina toimi ja vihollisten pilkkominen siveltimellä on joskus liiankin tarkkaa puuhaa. :/

    Eniveis, ihan hyvä peli kyseessä. Raivostuttavan helppo vain, kädestäpitelyä esiintyy vielä kolmenkymmenen pelitunnin jälkeenkin. Söi pelikokemusta ikävän paljon ainakin omalla kohdallani. Ilmeisesti pelintekijät arvelivat, että pelaajista on hauskaa jos yhtikäs mitään ei tarvitse ajatella itse.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.07.08 - klo:22:45

    mosse Poissa

    • Mosse
    Ai hitto, enhän ehtinyt tännekään kommentoimaan, että mokoma meni 38 tunnin ahertamisen jälkeen läpi. Loistotekele. Fiilikset olivat loppuun asti aika samanlaiset kuin alussakin. Sinänsä äärimmäisen tasapainoinen peli.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 30.08.08 - klo:04:42

    Kurathesis

    No, ostin. Neljä tuntia tuli vemputettua tauotta ja kyseessä on mitä ilmeisimmin mestariteos. liikkeentunnistuskontrolleista ainoat toistaiseksi häiritsevät ovat taistelussa lyöminen, joka ei vain joskus tunnu toimivan, sekä jostain listasta tekstin yli vetäminen, joka oli kamalaa ja vaati yli kymmenen yritystä. Sivaltaminen on helpohkoa kun kulmalla ja pituudella ei ole juuri niin väliä, mutta yliviivaus oli näemmä erittäin pilkuntrakkaa puuhaa. Ensi kerralla toivottavasti hoituu nopeammin.

    Toisinaan pelaajan auttaminen menee kyllä aivan naurettavan pitkälle, mutta se ei haittaa, koska eteneminen on hauskaa ja itsestäänselvyyksien vastapainoksi näyttäisi pelissä olevan vähemmän tärkeitä piilotavaroita, jotka ovat suhteellisen vaikeastikin löydettävissä. Olin esimerkiksi melkeinpä riemuissani kun kaivoin maasta ylös arkun, josta pilkotti vain pieni pyöreä kahva maan pinnalla - ei siis mitään hirveää valonsädettä eikä edes tekstineuvoja lähimaillakaan.

    Grafiikat ja musiikit ovat hyvin omaperäisiä ja weeabooteema on mielenkiintoinen. Pelattavuus on useimmiten sulavaa ja hienoa, kamerakontrollitkin upeat. Tyksin. Alkuun olin kauhuissani, koska ensimmäiset puoli tuntia kului tekstiä lukiessa, mutta pääsihän sitä viimein pelaamaankin, ja useimmat tekstit voi vieläpä nopeuttaa (en toki skippaisi dialogin murustakaan, mutta tekstin tulonopeus on turhan hidas).

    Niin, ja Twilight Princess kameroineen ja susipelleilyineen menetti juuri pisteitä silmissäni.
    Kirjattu
  • ::
  • 30.08.08 - klo:22:30

    mosse Poissa

    • Mosse
    Olin esimerkiksi melkeinpä riemuissani kun kaivoin maasta ylös arkun, josta pilkotti vain pieni pyöreä kahva maan pinnalla - ei siis mitään hirveää valonsädettä eikä edes tekstineuvoja lähimaillakaan.

    Se valonsäde tuleekin vain öisin, ja se sitten tulee kyllä joka ikiseen arkkuun.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 31.08.08 - klo:18:53

    Kurathesis

    Joo, arvasin heti että joku oli tullut huomauttamaan asiasta kun itse kokeilin pelissä vaihtaa vuorokaudenaikaa ja totesin paskan. No, mikäs tässä. Vanhoihin paikkoihin mennessä tuli silti löydettyä muutama nelilehtinen, jotka olivat ensimmäisellä kerralla jääneet väliin, joten itse keksimisen iloa ei olla kokonaan poistettu. Tärkeissä kohdissa kyllä suorastaan ärsyttää, miten valmiiksi suhteellisen itsestäänselvä ratkaisu täytyy alleviivata noin kolme kertaa.

    Kontrolleista erilaista sanottavaa; listalta yliviivaus ei loppujen lopuksi olekaan niin vaikeaa ja nyt nolottaa, mutta tuulen kiepauttaminen muodostui uudeksi ongelmaksi. Sitä saa lähes aina maalailla useampaan otteeseen ennen kuin bloosaa, auringoksikin joskus onnistuu peli luulemaan. Kai senkin oppii paremmin sitten joskus kun ensimmäinen pelikerta on kaukana menneisyydessä hrmph. Alaspäinkaivamiskohdat ovat yhtä tuskaa kun ei tuulta tahdo nousta joka tapauksessa.

    Öökami hakkaa leikiten useimmat 3D-Zeldat imo, vain suosikistani Wind Wakerista en ole varma. Tässä on niin paljon tekemistä ja tyylillinen ehjyys suorastaan hämmästyttää. Tietty loppujen lopuksi kyseessä on aika epäzeldamainen peli, vaikka yhtäläisyyksiä löytyykin, joten vertailu nyt on mitä on.

    M: Tuli kokeiltua kaikkia mahdollisia tapoja, paksuuksia ja kokoja maalaillessa ja tällä hetkellä osaamistani töherryksistä ainoastaan fireburst tuppaa epäonnistumaan...
    « Viimeksi muokattu: 01.09.08 - klo:19:50 kirjoittanut Kurathesis »
    Kirjattu
  • ::
  • 31.08.08 - klo:19:13

    Kraid

    Olen iloinen että pidit tästä.

    Hieman mielenkiintoisempi ja parempi tämä on, kuin esimerkiksi Twilight Princess, jotenkin vain jännempi. Mutta ei kuitenkaan kovin paljoa. TWW:tä tämä nyt ei tule koskaan päihittämään, eri hieno peli tämä silti on. Pitäisi loppuun asti varmaan pelatakkin, mutta en nyt sitten ole jaksanut vaivautua, koska jäin jumiin aikoja sitten erääseen typerään paikkaan, jonka on tehtävä on suunniteltu todella kauheasti ja ontosti.

    No mut, kun olen kerran niin lopussa, niin voisin varmaan harkita lähiaikoina tämänkin pariin palaamista.
    « Viimeksi muokattu: 31.08.08 - klo:19:16 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • ::
  • 31.08.08 - klo:20:59

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Minä tykkäsin kyllä Twilight Princessistä enemmän. Molemmat ovat helppoja pelejä, mutta Okamissa tuo kädestäpitely on kyllä nostettu ihan uusiin ulottuvuuksiin. Mitään ei tarvitse miettiä itse, kun Issun kertoo vastauksen ennen kuin ehtii edes käsittää, että tässä oli joku pulmakin ratkaistavana. Syö aivan helvetisti peli-iloa tuollainen, TP:ssä sentään sai valita haluaako tietää ratkaisun vai ei.

    Eipä sillä, onhan Okamikin oikein mainio peli. Nyt vaan ei ole vähään aikaan jaksanut pelata, kun on ollut kaikkea muuta. Ja parempaakin pelattavaa.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 02.10.08 - klo:18:27

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Vajaat 43 tuntia siinä meni. Nyt on peli läpi ja fiilikset ovat katossa. Koko peli oli aivan täyttä säteilevän kiiltelevää timanttia alusta loppuun saakka. Loppuhirmu oli varmaankin siistein pomovastus sitten... sitten... niin. Viimeisten videoiden pyöriessä teki mieli kyynelehtiä, niin perkeleen mahtavat fiilikset koko pelistä jäi.

    Okamista ei meinaa keksiä kuin pelkkää hyvää sanottavaa... tai no, olisihan se vaikeampi voinut olla, eivätkä ne taistelutkaan pomohirviöitä lukuunottamatta olleet kovinkaan kummoisia, mutta muuten Okamissa on kaikki kohdallaan. Ja ainoat pelin vittumaiset hetket liittyivät siihen hiivatin aavelaivaan, eikä sekään loppujen lopuksi niin vittumainen ollut. Hehheh.

    Suosittelen Okamia kaikille. Mahtipeli. Parempi kuin Twilight Princess ja varmaankin Wiin toiseksi paras peli Guitar Hero 3:n jälkeen.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 04.01.09 - klo:22:58
    Sanokaas ystävät rakkaat, ostanko tämän PS2:lle vai Wiille!? Vihdoin tämän nyt ajattelin hommata ja pleikkarin etuna olisi se aito ja oikea väripaletti, kunnon riisipaperi filtteri, sitä bloomiakin jopa jonkun verran ja niinkin hieno asia kuin alkuperäiset varsin komeat lopputekstit, joita Wiin versiossa ei ole ollenkaan. Siis minkäänlaisia. Wiillä sitten luonnollisesti laajakuvatuki, paremmat (?) kontrollit ja 480p. Olen melkoinen kuvanlaatuhuora, mutta toisaalta olisi todellakin jees kokea peli niin kuin se on tarkoitettu.

    Apua, auttakaa. Loppujen lopuksi varsin typerää miettiä tällaista parin päivän ajan, mutta olen juuri tällainen. Tulen kohta hulluksi ja tilaan molemmat, lähimpään mielisairaalaan.
    Kirjattu
  • ::
  • 04.01.09 - klo:23:14

    Kurathesis

    Ota halvempi, sillähän siitä pääset. PS2:lla pelin pelannut kaveri kyllä suu auki katseli Wii-kontrolleja ja toivoi että olisi itsekin voinut käyttää niitä ensimmäisellä läpipeluukerrallaan, on sutiminen kuulemma vähän hidasta pleikkarilla ja kamerassakin ilmeisesti jotain toiminnallisia eroja. Kaveri tosin on failari eikä hänen sanaansa siis kannata luottaa, joten katso sitä hintaa äläkä pelien sisällöllisiä eroavaisuuksia.
    Kirjattu
  • ::
  • 05.01.09 - klo:09:34
    Sopivasti nostitte aiheen ylös.

    Pari päivää sitten päätin tämän ostaa ja iloiseksi yllätykseksi se löytyi upouutena 30 €:lla. Voinpahan nyt sanoa, että Okami on loistava. Mahtaa olla sellaiset 8 pelituntia takana ja fiilikset ovat erittäin positiiviset. Tietysti silmiin kävi ensin aivan lumoavat karkkigrafiikat, ihan Amaterasun peräpäästä tulevia kukkasia myöten. Valkeaturkkisen suden ohjaaminen oli muutenkin äärimmäisen miellyttävää alusta lähtien. Luettuani kaikkialta Okamin muistuttavan Zeldaa, pelkäsin vahvasti, että mielipiteeni pelistä tulisi olemaan suhteellisen neutraali, yksikään pelaamani Zelda ei nimittäin mielestäni ole ansainnut saamaansa kunniaa. (OoT paras peli ikinä? Paskat.) Toisin kuitenkin kävi. Okami päräytti ajatusmaailmaani kunnolla.

    Eniten olen nauttinut Nipponin tutkimisesta. Kaikki kyläläisten auttamisesta aarteiden etsimiseen ja eläinten ruokkimiseen on ollut yhtä herkkua. Ei sillä, etteivätkö luolastotkin mukavia olisi. Ensimmäinen luolaston pääjehu oli varsin nautinnollinen, vaikka se erittäin helppo olikin. OoT:n Gohma tuli välttämättä mieleen. Täytyyhän se myöntää, että perusidealtaan Okami lähentelee hyvinkin paljon vihreälakkisen homon seikkailuja, mutta susi tekee mielestäni asiat paremmin. Issunin idioottivarmat vinkit eivät häiritse, en koskaan ole ollut kovasti puzzlejen perään. Onhan siinä toki oma tunnelmansa, kun onnistuu ilman apua ratkaisemaan jonkun möhköarvoituksen.

    Kontrollit toimivat. Amaterasun kuljettaminen pitkin peltoja onnistuu helposti. Erityistä valitusta osakseen on ansainnut ehdottomasti Nunchukilla tehtävät väistöliikeet, ne eivät yksinkertaisesti mene oikeaan suuntaan edes puolet ajasta. En myöskään ymmärrä ihmisten, erityisesti monien arvostelijoiden, valitusta siveltimen epävarmuudesta. Monesti olen kokenut epäonnistumisen jos kuinka monen liikkeen suorittamisessa, mutta syytän ennemmin itseäni kuin peliä. Pienellä harjoittelulla suttailut alkavat sujumaan vallan mainiosti. Z-nappia en ole käyttänyt lähes lainkaan, ihan hyvin suorien viivojen maalaaminen tuntuu onnistuvan muutenkin.

    Tähän mennessä ehdottomasti yksi parhaista kokemuksista Wiillä, saatika millään koneella koskaan. Ja kyllä, soundtrack rokkaa myös. Amaterasu pomppasi kyllä välittömästi suosikkipelihahmojeni joukkoon.
    « Viimeksi muokattu: 07.01.09 - klo:09:59 kirjoittanut Dueli »
    Kirjattu
  • ::
  • 05.01.09 - klo:19:32
    Kurathesis, minua kun ei hinta juuri tässä tapauksessa satu kiinnostamaan yhtään. Molemmat saa kuitenkin suhteellisen halvalla eikä päätökseen vaikuta tippaakaan, jos saan toisen vitosen halvemmalla. Heitän kohta arpaa. ;/
    Kirjattu
  • ::