Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

Okami

05.01.09 - klo:19:39
480p ja laajakuva ftw.
Kirjattu
  • ::
  • 06.01.09 - klo:11:33

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Tosin PS2-versiossa on kuuleman mukaan toimivammat kontrollit siinä mielessä, että se tunnistaa piirretyt viivat ja muut tuhrut lähes poikkeuksetta ensimmäisellä yrityksellä. Wii-Okamissa on palanut hihat moneen otteeseen kun täysin oikeaoppisesti piirretty viiva ei riitäkään halkaisemaan kiveä/puuta/vihollista kahtia. Peli myös tahtoo tulkita yllättävän monen kuvion tuuleksi. Piirsin ympyrän veteen kun halusin lumpeenlehden, sain puhurin. Yritin sytyttää jotakin tuleen piirtämällä viivan liekistä tähän kyseiseen esineeseen ja tuuli puhalsi jälleen. Kyllä niiden kontrollien kanssa oppii elämään, mutta välillä ottaa päähän kun peli sekoaa piirrosten tulkitsemisessa.

    PS2-versiota luulisi saavan tuntuvasti halvemmalla, joten jos versiot ovat muuten tasaväkiset, niin luulisi hinnan olevan loppupeleissä sitten se ratkaiseva tekijä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.01.09 - klo:21:20
    Mutta kun ne eivät ole tasaväkiset. Wiillä on laajakuva ja 480p ja Pleikkarilla mitä luultavammin komeampi artstyle ja toimivammat kontrollit ja hienot lopputekstit (joista ei ymmärrä mitään) ja se on alkuperäinen ja halvempi ja harvinaisempi ja coolimpi ja ja ja...

    Fuck. Nyt lähtee leiskari versio ostoon, kun noita sen puolesta puhuvia seikkoja alkaa ilmetä yhä enemmän. Sisäinen keräilijäni ja originaaleja versiota kunniottava puoleni vei kuvanalaadun perään kuolaavasta puolestani voiton. Sitä paitsi suurin osa Wiin peleistä on tähän mennessä ollut mahdotonta sahalaitaa, vaikka kuinka olisi 480p. Pöh. ;/
    Kirjattu
  • ::
  • 25.01.09 - klo:20:39
    Nosto.

    Nyt on noin kymmenen tuntia peliä takana ja varsin loistavalta vaikuttaa, ja miksei vaikuttaisi? Täytyy ihan heti kehaista pelin ulkoasua, sillä ihan oikeasti kehtaisin väittää yhdeksi hienoimmista peleistä ikinä, vaikka kuinka on PS2:lle. Juu, puut ovat kaksiulotteisia ja piirtoetäisyys ei aina pysy mukana mutta siitäkin huolimatta. Varsinkin aluksi teki mieli kaivaa kamera esiin ja ottaa kuvia arviolta noin joka toinen sekunti, mutta nyt on vähän meininki rauhoittunut. Enää tekisi mieli ottaa kuvaa "vain" uuteen paikkaan astuessa, eli aikas usein. Tällainen hehkutus varmaan pursuaa monilta jo korvista ulos, mutta minkäs teet, on se vaan niin komea.

    Ja sitten yksi toinen Ōkamin hienoimpia puolia: niiden dungeoneiden välissä kun on jotain tekemistä. Tiedä sitten tekeekö tämäkin "Twilight Princessit" jossain vaiheessa, mutta tähän mennessä kaikkea on ollut juuri sopivasti. On aina ilo astua uuteen paikkaan, sillä se osaa olla samaan aikaan niin erilainen, muttei liian erilainen. Hetken tutkimisen jälkeen ollaankin jo dungeonissa, mutta sitäkään ei aina edes tajua, mikä on aikamoinen plussa. Musiikitkin ovat olleet aika pitkälti silkkaa voittoa ja tukevat hienosti peliä.

    Jos nyt pitää valittaa, niin kameran kanssa ei välillä tunnu näkevän ympärilleen ja se kääntyy aivan liian hitaasti, mutta pieniä juttuja nämä. Se kuuluisa puhekaan ei ainakaan vielä ole päässyt juurikaan vituttamaan. Taistelut on melkosta hosumista ja päätänsä ei juuri tarvitse vaivata, mutta eipä se nyt niin haittaa. Ja kontrollitkin toimivat kuin unelma, paljon paremmin mitä odotin!
    Kirjattu
  • ::
  • 29.01.09 - klo:17:11

    Kraid

    Ja sitten yksi toinen Ōkamin hienoimpia puolia: niiden dungeoneiden välissä kun on jotain tekemistä. Tiedä sitten tekeekö tämäkin "Twilight Princessit" jossain vaiheessa, mutta tähän mennessä kaikkea on ollut juuri sopivasti. On aina ilo astua uuteen paikkaan, sillä se osaa olla samaan aikaan niin erilainen, muttei liian erilainen. Hetken tutkimisen jälkeen ollaankin jo dungeonissa, mutta sitäkään ei aina edes tajua, mikä on aikamoinen plussa. Musiikitkin ovat olleet aika pitkälti silkkaa voittoa ja tukevat hienosti peliä.

    Eipä Okami muuta teekään kuin parane edetessä, ne surkeimmat ja ylivoimaisesti tylsimmät kohdat sijaitsevat aivan alussa. Luolastot ovat muuten todella helppoja, mutta nekin ihan hyvä lisä siedettävien taisteluiden lisäksi.

    Okami alkaakin vasta lopussa näyttämään kaikkensa, mutta loppuukin sitten liian nopeasti...

    Ja kontrollitkin toimivat kuin unelma, paljon paremmin mitä odotin!

    Saanko muuten kysyä, että mitä versiota pelaat? Wiillä kontrollit olivat ihan tyydyttävät, mutta jos sinulla on PS2-versio, niin kiinnostaisi kovasti tietää minkälainen ohjaus siinä on.
    Kirjattu
  • ::
  • 29.01.09 - klo:17:43

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Orhyanos taisi pari viestiä ylempänä mainita hankkivansa PS2-version, joten jos suunnitelmiin ei tullut yllättäviä muutoksia, uskoisin hänen pelaavan sitä.  :>

    Ei vieläkään läpi. On aika hemmetin pitkä peli.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 29.01.09 - klo:22:17
    Ei jösses. Paras Wiin peli. Ei epäilystäkään. Tossa viisi minuuttia (tosin tämän kirjoituksen loputtua se on jo puolu tuntia) sitten se meni läpi ja pakko oli tulla kirjoittamaan aiheesta, fiilis ihan katossa. En keksi oikeita sanoja. Aivan loistava. Ei spoilereita tässä viestissä. ;)

    En voi millään kompata Kraidia. Mielestäni Okami on melko tasaisesti melko samaa loistavuutta koko ajan. Alussa tunnelma on paljon rennompi ja iloisempi, mutta kenttäsuunnittelu, tarina sun muut eivät ehkä vastaa ihan sitä, mitä loppupuolella nähdään. Toisaalta lopussa pelaaminen alkoi mennä jopa turhan synkäksi. Riippuu toki pelaajasta, mitä ympäristöltään hakee. Ehkä peli on liiankin antelias rahan suhteen, potioneina toimiviin luihin oli varaa reilusti, joka taas johti helppouteen. En kuollut pelin aikana kertaakaan, enkä käyttänyt edes Astral Pouchia. Lopussa se energia alkoi lopulta hupenemaan kovaakin vauhtia, mutta kun niitä luita oli pussin pohjalla niin älytön kasa. Eipä tuo tosin haitannut, Okami pysyy pystyssä erittäin hienon pelimaailman ja tarinan sekä monien muiden osa-alueiden tukemana.

    Ehkä itsekin kritisoin liikaa ja saatan antaa jopa hieman huonon kuvan, ainakin edellisen kappaleen perusteella. Grafiikat ovat ehdotonta kärkikastia. Soundtrack on laadukas paketti täynnä kipaleita, jotka suorastaan huokuvat japanilaisuutta. Kontrollit olivat loppuun asti toimivat. Jos valitat, että ne ovat perseestä, et yksinkertaisesti vain osaa. Sudilla suttailukin on taitopeli. Orhyanos jo sanoikin, että niiden luolastojen välissä on todellakin jotain tekemistä. Melko vakuuttuneena voin todeta, että käytin jopa reilusti enemmän aikaa seikkaillessani ympäri ulkomaailmaa kuin luolastoissa. Ihan syystäkin, se oli paljon miellyttävämpää.

    Riittää tältä kertaa. Hyvin charmikas kokonaisuus.
    « Viimeksi muokattu: 29.01.09 - klo:23:37 kirjoittanut Dueli »
    Kirjattu
  • ::
  • 30.01.09 - klo:09:42

    Kraid

    En voi millään kompata Kraidia. Mielestäni Okami on melko tasaisesti melko samaa loistavuutta koko ajan.

    Okami on alussa aika jäykän oloinen tapaus, mutta paranee mielestäni koko ajan pelatessa. Onhan se alkupuolikin ihan kiintoisaa pelattavaa, mutta hävyttömän tylsää verrattuna Okamin loppupuoleen (uusia, hienompia alueita ja tarina mutkistuu), jossa luolastoissakin alkaa olemaan edes jotain järkeä ja taistelutkin saavat sitä haastavuutta.

    Jäykästä alusta huolimatta Okami on Wiin paras peli ja upea kokonaisuus, jossa on mielenkiintoisia hahmoja, hyvä tarina ja kaunis maailma.
    Kirjattu
  • ::
  • 30.01.09 - klo:20:44
    Saanko muuten kysyä, että mitä versiota pelaat? Wiillä kontrollit olivat ihan tyydyttävät, mutta jos sinulla on PS2-versio, niin kiinnostaisi kovasti tietää minkälainen ohjaus siinä on.

    PS2-versiota tosiaan pelitän, ja ja... mitäs siitä ohjauksesta nyt sanoisi!? Normaalissa liikkumisessa ei varmaan mitään sen kummempia eroavaisuuksia Wiin versioon, mitä nyt ne väistöliikkeet lähtevät R1:sta tai R2:sta tai jostain sieltä, mutta eipähän noitakaan ainakaan vielä ole kertaakaan tarvinnut edes käyttää. Kameran kääntely onnistuu oikeasta tatista, mutta eipä siitä tatista juuri ole hyötyä, muistaakseni kun kameraa voi kääntää vain yhdellä nopeudella, korkeintaan kahdella.

    Jaa-a, siveltimen käyttö varmaan kiinnostaa, ja se toimii yllättävän loistavasti. Paljon nopeampaa on sutiminen kuin mitä odotin, ja tulee vähän sellainen fiilis ettei mokoman liikuttaminen vois edes Wiilläkään juuri helpompaa olla. Siveltimen liikutteluun on säädetty juuri siinä määrin hieno nopeus, että viivat ja ympyrät lähtee rikollisen helposti. Tiedä sitten pitääkö tässä alkaa pidemmällä jotain monimutkaisia kuvioita soheltamaan, mutta tähän mennessä ollut positiivinen yllätys tuo siveltimen käyttö!

    20 tuntia takana. =)
    Kirjattu
  • ::
  • 09.02.09 - klo:18:27
    En ollut pitkään aikaan ostanut mitään uutta pelattavaa ja kaipasin kovasti jotain uutta, joten ostin tämän Wiille. Siis tilasin oikeastaan, eli tulee postissa parin päivän sisällä eikä ole minulla vielä. Varmaan kuitenkin ihan mukavaa pelattavaa lukulomalle :P
    Kirjattu
  • ::
  • 09.02.09 - klo:18:41

    Kraidi

    Sinun kaltaiselle pelaajalle (ainakin mitä minä olen käsittänyt) Okami on täydellinen pelivalinta, eli tosi makeata herkkua on tiedossa.
    Kirjattu
  • ::
  • 10.02.09 - klo:22:26
    Joo, tosin saat Magma varautua sitten siihen, että meneekin Okamiin koko lukuloma. Nyt on jo reippaasti yli 40 tuntia takana eikä lopusta näy mitään merkkejä. *awesome*
    Kirjattu
  • ::
  • 28.02.09 - klo:17:43

    Kraidi

    Sorruin vihdoin. Ostin Konsolinetistä PS2:lle Okamin, halvallahan tuo lähti (22e, upouusi ja muoveissa), tämäkin on pakko kokea eri konsolilla uudestaan, niin hieno peli kun sattuu olemaan. Pelasin noin kaksi tuntia ja aika tasavertainenhan tämä on ohjauksen suhteen Wiin Okamiin verrattuna (kamera on tosin parempi, sitä voi käännellä kätevästi tatilla). Tykkään myös tästä paperiefektistä, jota ei edes Wiin Okamissa mielestäni ollut, graafisesti PS2:n Okami on siis vain hitusen haaleampi.

    Piirtäminen on symmetrisempää ja hitaampaa, eikä aivan yhtä vapaata kuin Wiin Okamissa, mutta tarkempaa ja parempaa mielestäni.
    Kirjattu
  • ::
  • 04.03.09 - klo:12:32

    Samirai Poissa

    • JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Huomaa, että on se aivopähkinöidenkin ratkaiseminen vain vaikeutunut vanhemmiten. Tosin osittain voin myös syyttää hiukan Okamin joka suuntaan rönsyilevää menoa... Tällä kertaa meni kaksi tuntia turhaa aikaa, kun yritin täyttää saavia pudottamalla sen veteen, minkä oletan olevan se väärä tapa tehdä kyseinen homma. Ja toinen sitten, etten hoksannut kuin ihan vasta, että kun bite-nappulaa pitää POHJASSA niin se ottaa hahmosta kiinni ja tätä on mahdollista vetää... Voi teidän ois pitänyt nähdä mitä kaikkea hienoa yritin siihen yhteen pariskuntaan ennen ku homman juju selvisi >_> No ainakin tulee maailma tutuksi kun sitä ramppaa edestakasin ja tekee kaikkea turhaa kun luulee, että jokin asia pitää tehdä aiemmin kuin pitääkään, ja joku toinen jättää myöhemmäksi
    Kirjattu
  • ::
  • 04.03.09 - klo:17:15
    Tällä kertaa meni kaksi tuntia turhaa aikaa, kun yritin täyttää saavia pudottamalla sen veteen, minkä oletan olevan se väärä tapa tehdä kyseinen homma.

    Samassa kohdassa jumitin tovin, kunnes tajusin katsoa ohjevihkosesta, vaatiiko tehtävän tekeminen jotain erityiskykyä, jota en ole vielä ansainnut. Ja niinhän siinä juuri oli käynnyt.

    Ja toinen sitten, etten hoksannut kuin ihan vasta, että kun bite-nappulaa pitää POHJASSA niin se ottaa hahmosta kiinni ja tätä on mahdollista vetää... Voi teidän ois pitänyt nähdä mitä kaikkea hienoa yritin siihen yhteen pariskuntaan ennen ku homman juju selvisi >_>

    Jälleen jäin samaan paikkaan. Oli aika selvää, mitä pariskunnalle piti tehdä. Kysymys olikin, miten se tehdään. Onneksi tajusin haukkua vanhukselle ja huomasin samaisen napin toisen käyttötarkoituksen.

    Toinen läpipeluu on vajaassa puolivälissä, eipä sitä viime aikoina ole jaksanut. Läpäisystä saatavat bonukset ovat varsin hauskoja, mutta jotkut tekevät pelistä aivan liian helpon.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.03.09 - klo:14:49
    On tässä vähän tullut pelailtua ja onhan tämä osottautunut varsin kauniiksi, mukavaksi ja rentouttavaksi peliksi. Monenkos tunnin peli tämä on?
    Kirjattu
  • ::
  • 06.03.09 - klo:15:43

    mosse Poissa

    • Mosse
    On tässä vähän tullut pelailtua ja onhan tämä osottautunut varsin kauniiksi, mukavaksi ja rentouttavaksi peliksi. Monenkos tunnin peli tämä on?

    40 tuntia taisi mennä itsellä ensimmäiseen läpipeluuseen.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 06.03.09 - klo:15:54
    Itse en omista peliä, mutta olen kyllä kokeillut ja varsin rentouttava kokemushan se oli. Pidän pelinä ulkonäöstä ja äänistä.
    Pitäisi kai hankkia, mutta ei ole muita konsoleita joille tuo on, paitsi PS2 joka hädin tuskin toimii.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.03.09 - klo:16:10

    Kraidi

    Monenkos tunnin peli tämä on?

    Ensimmäisellä pelikerralla meni Wiin Okamissa 32 tuntia. Riippuu pelaajasta aika paljon, joillain menee useita tunteja ja joillain taas vähän vähemmän. Toinen peluukerta on ollut minun kohdallani hyvin ripeätä (liiankin), nyt olen jo yli puolenvälin ja pelikello näyttää, että Okamia olisi pelattu sellaiset 14h.
    « Viimeksi muokattu: 06.03.09 - klo:17:11 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • ::
  • 07.03.09 - klo:00:28
    Niin, ostit sitten tämän toiseen kertaan etkä BGE:tä, vai käsitinkö väärin :/. Jos näin, olen pettynyt.
    Kirjattu
  • ::
  • 07.03.09 - klo:11:50

    Kraidi

    Käsitit oikein, mutta PS2:n Okami oli ollut ostoslistalla jo viime tammikuusta asti, toisin kuin Beyond Good & Evil, jonka nappaankin seuraavalla kerralla kaupasta mukaan (heti kun on ylimääräistä), eli aika pian toivottavasti.
    Kirjattu
  • ::
  • 07.03.09 - klo:11:57
    En näe mitään järkeä logiikassasi.
    Kirjattu
  • ::
  • 07.03.09 - klo:11:58

    mosse Poissa

    • Mosse
    En näe mitään järkeä logiikassasi.

    Ei Kraidin logiikassa olekaan järkeä.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 07.09.09 - klo:02:57

    Kurathesis

    Nyt toisella läpipeluukerralla kun yritän kerätä kaikki helmet (93/100 toistaiseksi) olen ilokseni ja yllätyksekseni löytänyt jopa kolme uutta kykyä joita en ensimmäisellä pelikerralla nähnyt ollenkaan, mikä tarkoittaa että pelissä on kuin onkin paljon asioita joita ei hierota pelaajan naamaa vasten vaikka pääjuonessa onkin täysin mahdotonta olla tajuamatta mitä seuraavaksi pitää tehdä. Vaikka yksi kyvyistä onkin kolmas pommi jolle olen löytänyt toistaiseksi yhden käyttötarkoituksen, on uusien asioiden löytäminen pelissä jonka on läpäissyt käytännössä alusta loppuun kahdesti todella piristävää.

    Läpäisyn kannalta epätarpeellisia kykyjä on siis laskujeni mukaan ainakin kuusi, jos ei lasketa parannuksia power slashiin ja pommeihin. Jotenkin ei harmita enää yhtään että peli etenee niin kädestä pitäen. Jotkut helmet ovat myös olleet ovelissa paikoissa, mistä kertoo muun muassa se että itse ainakin sain ensimmäisellä pelikerralla vain noin puolet niistä kaikista.

    Kympin peli.



    Hui saatana. Pelasin melkein koko tuon välin lähettämisestä muokkaukseen lisää ja keräsin kaikki loput paitsi yhden helmen. Yksi keräämistäni oli viiden buffatun Wakan, viiden Raon ja kolmen Nagin vartioima = mitä vittua

    Luita ei ollut koska olin myynyt ne ajatellessani ettei niitä tarvitse ikinä joten otin turpiin ja käytin monta kultaista persikkaa sekä kokeilin ekaa kertaa vengeance slipiä joka näemmä imee kaikki vihollisten iskut varmaan puolen minuutin ajan = hevonpaskaa mikä kusetusesine, mutta ei niitäkään ollut minulla kuin alle kymmenen myymisen takia.

    Kyseessä oli siis sarja vaikeita tappeluita Okamissa new game plussassa. Mitä. Helvettiä.

    Olkoonkin että jumalaisimpiakin esineitä voi ostaa ja että pahimmatkin viholliset ovat heikkoja eräälle Amaterasun kyvylle.

    Huomasin myös kaikkea pientä hauskaa mitä en ennen ole keksinyt tapellessani muutamaa loputonta massaa perusvihollisia vastaan, kuten sen, että musteella peitetyt viholliset voivat satuttaa toisiaan huitoessaan ympäriinsä. Itse asiassa osassa perusvihollisista tuli jo hätä, niitä vaan tulee ja tulee ja tuntui että ainakin osaa on vahvistettu huomattavasti noita taspelusarjoja varten.
    « Viimeksi muokattu: 07.09.09 - klo:10:07 kirjoittanut Kurathesis »
    Kirjattu
  • ::
  • 08.10.09 - klo:18:19
    Spoiler.

    Okamin loppubossi on vissiin ankein ikinä. Paha kaiken pahuuden takana on
    (click to show/hide)
    . Enemmän kuitenkin hajotti, kun piti tapella
    (click to show/hide)
    vastaan kolmannen kerran. Ei siinä mitään, mutta taktiikka on joka kerralla sama.

    Kaikki hehkutukset on kuultu tsiljoonasti, erityismaininnat kuitenkin upeille musiikeille ja nipponin yltiömäiselle hyödyntämiselle.
    Kirjattu
  • ::
  • 08.10.09 - klo:19:13

    Relix Poissa

    • Defective
    • Wää
    Okamin loppubossi on vissiin ankein ikinä. Paha kaiken pahuuden takana on
    (click to show/hide)

    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 08.10.09 - klo:21:05
    Oikeastiko?
    Kirjattu
  • ::
  • 08.10.09 - klo:21:10

    Relix Poissa

    • Defective
    • Wää
    Oikeasti oikeasti.

    (click to show/hide)
    Kirjattu
  • ::
  • 08.10.09 - klo:22:03
    Olet oikea sherlokki.
    Kirjattu
  • ::
  • 21.12.10 - klo:01:26
    Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.

    Ei se haittaa. Uskon kiinnostavani joitain käyttäjiä.

    Saatuani lahjoituksen rakkaalta taholta, huoneeni lattialta löytyy nyt PS2. Samana päivänä kipaisin nopeasti läheisessä pelikaupassa ostamassa Okamin PS2-version varmistettuani sen saatavuuden. Hintaahan oli huimat 30€ uutena. Tiedän, sen saa helposti parillakympillä internetin pimeistä nurkista, mutta en vain viitsinyt odottaa. Täytyihän tämäkin versio saada, kun minua niin valtavasti harmitti se, etten pääsisi kokeilemaan näin loistavaa peliä tavanomaisella padilla. Wiimote (+ nuncha) ei yksinkertaisesti ole juttuni, olivatpa kontrollit toteutettu kuinka hyvin tahansa.

    Näin siis alkoi toinen täysi läpipeluuni Okamista. Moneen otteeseen pyrin aloittamaan alusta Wiillä, mutta jostain kumman syystä kiinnostukseni ei riittänyt. Ehkäpä vajaa 15h kellossa, pelin "ensimmäinen osa" juuri läpäisty. Tähän välikommentiksi voisin todeta, että Kamiki Festivalin musa on yksi kiehtovimmista biiseistä koko pelin laajasta kappalevalikoimasta. Rakkauteni peliä kohtaan on kohonnut kuoleman syvästä kuilusta. Jälleen kerran joudun toteamaan, kuinka upea kokonaisuus Okami on. Pahoittelen jo etukäteen toistoa aiheen aiempiin viesteihini nähden. Mikään osa-alue pelistä ei ole jättänyt kylmäksi, vaikka pieniä virheitä kaikkien pelien tapaan löytyy. Pelattavuus. Kontrollit. Tarina. Hahmot. Ulkoasu. Äänet. Jokainen vähintäänkin tuottaa positiivisia aatteita pääkopassa.

    Täytyyhän näitä kahta versiota tähän loppuun vertailla. PS2-versio on parempi. Se on. Mutta vain, koska kuten aiemmin mainitsin, en pidä Wiin ohjaimista laisinkaan. Olisivatpa tehneet mahdolliseksi GC-ohjaimella pelaamisen, niin kenties en olisi päätynyt ostamaan toista kappaletta liki täysin samasta pelistä. Wiillä peli näyttää terävämmältä, mutta Pleikkarilla on tämä tunnettu paperiefekti, josta voi olla monenlaista mieltä. Itse en voi sanoa sen läsnäoloa hyvänä tai huononakaan asiana. Vanhemmalla konsolilla on lopputekstit ja niiden mukana tulee jälleen mahtava kappale, Reset. Tästähän ei kuitenkaan välitä kukaan muu kuin Kraidi. Wiillä sutiminen on nopeampaa, Pleikkarilla se on yleisesti ottaen varmempaa. Todellisuudessa ratkaisevan asian luulisi olevan se, kummalla ohjaimella potentiaalinen ostaja haluaa pelinsä ennemmin pelata.

    Onneksi sain jotain pelattavaa Xboxin hajoamisen paikkeilla, pääni olisi muuten poksahtanut näin joulun aikaan.
    « Viimeksi muokattu: 08.01.11 - klo:03:36 kirjoittanut Dueli »
    Kirjattu
  • ::
  • 20.06.12 - klo:13:09

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 20.06.12 - klo:16:05
    Paperifiltteri ja ei raiskatut värit bongattu. Vois ostaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 20.06.12 - klo:16:56
    Jos joku ei ole vielä hommannut, niin nyt on jumalauta sen aika.

    Btw, onko trophyt oikeasti niin tärkeitä, että niillä pitää mainostaa peliä? Toisaalta, eipä tässä versiossa muutakaan uutta näytä olevan...
    Kirjattu
  • ::
  • 20.06.12 - klo:17:20

    fazerin sininen

    Peliin lisätään jotain uutta ja sitä ei sitten saisi mainostaa?
    Kirjattu
  • ::
  • 20.06.12 - klo:23:28

    Pallokala Poissa

    No tuo on aika sama kun joidenkin PS3-pelien etukannessa yhä mainostetaan että tukee tärinää..

    JP/Aasian fyysinen levyversio menee syksyl ostoon.
    Kirjattu
  • ::
  • 21.06.12 - klo:00:08

    Laatikko Poissa

    • Ganonmire Dragdorf
    Voi paska, tahdon pelata tätä Movella, mutta en tasantarkkaan ala ostamaan sitä vain tätä varten ;_;

    ei raiskatut värit bongattu
    Viittaatko Wii-versioon? ._.
    Rusketun kynttiläillallisilla
    Kirjattu
  • ::
  • 30.10.12 - klo:15:34

    mosse Poissa

    • Mosse
    HD-versio ilmestyy huomenna PSN:ään. Ostakaa ihmiset.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 03.05.14 - klo:04:54
    Ostin ja pelasin koska n. joka toinen henkilö sanoo että tämä peli on pakkohankinta. HD-versio kyseessä, seuraa tekstiä ajatuksenvirtana, kevyitä spoilereita.

    24 tuntia meni läpäisyyn. Ensimmäiset 10 tuntia odottelin milloin peli varsinaisesti alkaa, seuraavat 7 tuntia oli sellaista rutiininomaista, ihan mukavaa pelailua, ja loput 7 tuntia odoteltiin josko se jo loppuisi. Siis tuossa lopussa oli aivan liian monta kertaa semmoinen fiilis että nyt on peli purkissa, eikä se ole minusta hyvä juttu alkuunkaan. Siinä käy helposti niin että puskee pelin viimeiset tunnit läpi koska sen olisi pitänyt loppua jo tunteja sitten.

    Suurin valituksenaiheeni pelistä on ylivoimaisesti se, että se ei haastanut minua, missään vaiheessa, millään tavalla. Taistelut olivat helppoja, en kuollut pelissä kertaakaan, ja tuo Astral Pouch lienee jokin lisäelämäsysteemi jota en sitäkään joutunut käyttämään. Puzzlet olivat lähinnä mekaanista suorittamista ja kädestäpitelyä esiintyy alusta loppuun. Tiedoksi, että en tehnyt sivutehtäviä tai muuta sellaista juuri ollenkaan, mutta en usko että mitään maatajärisyttävää missasin.

    Juoni ja hahmot olivat ihan persoonallisia mutta inhoan tätä käsittääkseni japanilaista tapaa toistaa asiat n. miljoona kertaa. Se on niin rasittavaa ja pelaajaa aliarvioivaa, sain esimerkiksi kuulla kuinka erään portin avaaminen on katastrofin synnyttävää valehtelematta 5 kertaa. Muuten peli on kyllä dialogeissaan oikein nokkela ja koominen, naurahdin muutaman kerran ääneenkin, mitä erittäin harvoin pelien parissa tapahtuu.

    Päällimmäisenä ihmiset kehuvat nähtävästi tämän pelin tunnelmaa, grafiikkaa ja musiikkia. En tiedä mikä siinä oli, mutta en oikein päässyt sisälle. Käsitän että peli on erittäin toimiva audiovisuaalinen kokonaisuus, mutta ehkä tämä olisi pitänyt kokea silloin joku 10 vuotta aiemmin jotta sillä olisi ollut isompi impakti. Eikä se musiikkikaan nyt minusta hirveän ison hehkuttamisen arvoinen ole, ihan kivoja tunnelmabiisejä. Harmillisesti tuo pelin "pääbiisi" ja ehdottomasti oma suosikkini Sun Rises soi vasta niin myöhäisessä vaiheessa, vaikkakin erittäin eeppisessä kohtauksessa. Sun Risesin lisäksi ei pelissä mun mieleeni ole kovin maatajärisyttävä musiikkiraita. Tosin olenkin trancehomo mitä minä tiedän.

    Kaikki nämä mun "ongelmat" tämän pelin kanssa vaikuttavat vähän siltä, etten vain pelannut tätä oikein mindsetin kanssa. Tämän varmaankin pitäisi olla rauhoittava iltapyörähdys zen-puutarhassa, ehkä en vain hae sellaista video    peleiltäni. Tämä kun on olevinaan samaa "genreä" Zelda-pelien kanssa ja kuitenkin olen aika iso Zelda-fani, niin ehkä nämä mun fiilikset olisivat samat kuin nyt jos vaikka pelaisin Twilight Princessin uusiksi, mahdollisesti.
    Kirjattu
  • ::
  • 03.05.14 - klo:13:24

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Siis tuossa lopussa oli aivan liian monta kertaa semmoinen fiilis että nyt on peli purkissa, eikä se ole minusta hyvä juttu alkuunkaan. Siinä käy helposti niin että puskee pelin viimeiset tunnit läpi koska sen olisi pitänyt loppua jo tunteja sitten.

    Luin kuusi vuotta sitten tänne kirjoittamani fanipoikahehkutuksen läpi ja olin hävetä silmät päästä jo siksi, että teksti oli hirveää paskaa, mutta myöskin siksi, ettei allekirjoittaneella näköjään ollut mitään kuusi vuotta sitten mitään arviointikykyä. Myöhemmin mielipiteeni Okamista on muuttunut hillitymmäksi enimmäkseen tämän Cynan mainitseman pointin takia. Okamin rytmitys on nimittäin pelin loppupäässä aivan luokattoman surkeaa. Hommaa ei tietenkään auta se, että se iso lohikäärme piestään ainakin kolme kertaa pelin aikana läpi ja joka kerralla on jo asennoitunut siihen, että pelin loppu häämöttää. Minulla meni pelin läpipelaamiseen 43 tuntia ja niistä viimeiset kymmenen olivat jäätävää puurtamista. Toki, ihan vihoviimeiset hetket ovat todella hyviä, mutta kuitenkin. Luulin skidinä, että Okamin loppu oli puuduttava vain, koska olin sattumalta väsynyt joka kerta peliä pelatessani (koska peli on täydellinen plääplää), mutta hieman vanhempana tajusin, että tämäkin oli oikeastaan pelin vika.

    Liiketunnistusohjauksen ja yllä käsitellyn takia olen vältellyt Okamin uudelleenpelaamista jo jonkin tovin. Ehkä joskus innostaisi uudelleen.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 03.05.14 - klo:14:23

    Ihanaakin ihanampi Tomoko

    Itselleni Ōkami on vieläkin yksi parhaimmista pelikokemuksista. Olen muistaakseni läpäissyt sen elämäni aikana kolme kertaa, mikä on tietenkin erinomaisen pelin merkki. Suosittelen erityisesti HD-versiota kaikille, joilta sattuu löytymään PS3 taloudesta, sillä minusta se on ylivoimaisesti mielekkäin tapa kokea Ammyn seikkailu.

    Ōkamideniin sen sijaan en ollut aikoinani tyytyväinen. En oikein osaa kuvailla sitä muuksi kuin kaikin puolin karsituksi versioksi edellisestä pelistä. Käsikirjoituskin on mielestäni hölmö ja aukkoinen sekä tuo mieleeni ihan jonkun kirjoittaman keskinkertaisen fanifiktion. Mieluummin olisin nähnyt Ōkamista kunnollisen jatko-osan PS3:lla - vaikka sitten Shiranuin ihmeellisistä seikkailuista.
    Kirjattu
  • ::
  • 03.05.14 - klo:14:34

    mosse Poissa

    • Mosse
    Itseäni taas ei tuota HD-versiota pelatessa liiemmin häirinnyt tuo loppupelin kiistatta uskomattoman kämäinen rytmitys, koska pelin tunnelma, pelattavuus ja audiovisuaalinen anti ovat täyttä timanttia alusta loppuun. Enemmän häiritsi kyllä se, ettei HD-versiossa pystynyt skippaamaan välianimaatiota, mikä taas Wii-versiossa onnistui. Kun peli on kuitenkin Wiillä läpäisty pariin kertaan, niin HD-versiota pelatessa Issunin rautalangan vääntämistä rasittavan kimitysäänen tahtiin ei jotenkin jaksa ihan samalla tavalla. Eikä sitä kolmatta Orochi-tappelua.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 03.05.14 - klo:15:31

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
    Okamissa on kyllä aivan liikaa tuota ärsyttävää jauhamista. Issun selittää jokaisesta pikkuasiasta usean ruudun verran tekstiä, jossa sanotaan samat asiat rautalangasta vääntäen miljoonaan kertaan. Mikään ei häiritse pelin flow'ta pahemmin kuin tällainen tarpeeton jaarittelu.

    Tuo on oikeastaan ainoa merkittävästi häiritsevä asia, mutta varsin iso sellainen.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 17.08.18 - klo:19:59

    Tube Poissa

    • Moi oon Tube.
    En ole koskaan aiemmin tätä pelannut, vaikka Wiin aikaan kovasti mietin, että olisin pelin ostanut. Eilen sitten tuli tämäkin vääryys korjattua, ja korkkasin tämän heitteille jääneen pelin, joka tuli poimittua Steamin kesäalennuksista. Pelasin noin kolme ja puoli tuntia samalla striimaten ja peliä kommentoiden.

    Alun perusteella tykkään kovasti, mutta... Alun selitykset kestivät aivan liian kauan, ja pelaamaan ei päässyt kuin vasta jossain 15 minuutin kohdalla. Alkoi jo tulla ikävä Twilight Princessin alkua, jossa sentään sai kävellä itse aika paljon. Tykkään mekaniikoista, mutta piirtämis-gimmickiä ollaan vähän turhan paljon pakotettu joka paikkaan. Sen sijaan, että peli itse vetäisi vaikka listasta jo hoidetut jutut yli, ne pitää itse piirtää yli. Vau miten innovatiivista. Minkä takia kaikki toimivat gimmickit pitää pilata tunkemalla niitä joka paikkaan, oli peli sitten mikä tahansa? Onneksi Okami ei ainakaan tähän asti ole vetänyt tätä aivan överiksi, vaan sitä oltiin tungettu ihan vain muutamaan paikkaan liikaa.

    (click to show/hide)

    Keräiltävä ei taida tästä pelistä heti loppua, vaan listat on täynnä jos jonkinmoista asiaa. Peli kehoitti aivan alussa pitämään useampia tallennuksia, eli vain yhdellä ei pärjää. Vielä en ole keksinyt miksi. Onkohan jotain 100 % runiin vaadittavia asioita, joita voi missata, jos painelee liian nopeasti eteenpäin tai jotain? 100 % on Duelin mukaan sen verran helppo, että varmaan siihen pyrin heti ekalla kerralla.

    Zeldat on kivoja pelejä, ja koko ajan tulee kyllä vedettyä yhtäläisyyksiä jonkun sarjan pelin kanssa. Tähän asti voin kyllä suositella jokaiselle Zeldojen ystävälle. Tämä on melkein yhtä kaunis kuin TWW. Jatkan striimailua joku päivä, ja kun niin teen, huutelen Discordissa sekä striimit ja podcastit -ketjussa.
    « Viimeksi muokattu: 17.08.18 - klo:20:05 kirjoittanut Tube »
    Kirjattu
  • ::
  • 17.08.18 - klo:20:09

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • Academic Nintendo Club RY
    Minäkin olen pelannut Okamin 10v sitten Willä. Oikein mainio peli, vaikka paikoin liian suoraviivainen ja itseään toistava.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 17.08.18 - klo:21:14

    Xylitol Poissa

    • sylidoll
    Okami on parempi Zelda-peli kuin Twilight Princess. Muuta en oikein aiheesta osaa sanoa, kun kumpaakaan peliä en ole viime aikoina läpipaahtanut uudempaa kertaa. Molemmat kuitenkin ilmestyivät alunperin samoihin aikoihin.
    Kirjattu
  • ::