Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Playstation 2

13.12.07 - klo:21:21
Pakkohan se tästäkin konsolista on tehdä aihe, kuitenkin niin paljon hyviä pelejä on tällekin alustalle julkaistu.
Itseltäni löytyy kyseinen konsoli ja sen yhteydessä noin kolmisenkymmentä peliä (joista tosin vain osaa pidän nykyään vielä hyvänä ja osa isoveljen hankkimia). Tällä on tullut pelattua vaikka mitä, Guitar Heroista ja Burnoutista aina Timesplitterseihin ja Final Fantasyihin asti.
Eli siis yleistä keskustelua peleistä, omista kokemuksista ja muista konsoliin liittyvistä asioista.
« Viimeksi muokattu: 06.12.12 - klo:03:48 kirjoittanut Osiris »
Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
Kirjattu
  • ::
  • 13.12.07 - klo:22:43

Arctic Fox Poissa

• Vulpes Arctos
      • Nintendo Network ID: VulpesArctos
      • Wii-numero: 3209 8382 1974 7037
      • 3DS-ystäväkoodi: 3737 - 9594 - 1755
      • Xbox Live Gamertag: Vulpes Arctos
      • Steam ID: Vulpes_Arctos
    Playstation 2 on ehdottomasti pelivalikoimaltaan paras laite ikinä. Sellaiset Legendaariset pelit ja pelisarjat, kuten Jak & Daxterit, Ratchet and Clankit, GTA:t, Burnoutit, TimeSplittersit, ICO, Final Fantasyn osat X, X2 ja XII sekä Guitar Hero ovat vain pintaraapaisu PS2:n upeasta pelivalikoimasta. Ei ole lainkaan ihme, että konsoli voitti kilpailijansa viime sukupolven aikana myynneissä ja myy edelleen mainiosti.

En itse kylläkään omista Playstation 2:ta. Darkin luona olen sen peleihin päässyt tutustumaan läheisestikin.
    Kirjattu
  • 14.12.07 - klo:17:14

paradoksi Poissa

• sissiB
    On kyllä kova laite. Pelivalikoima juuri tekee tästä koneesta loistavan. Loistavuutta löytyy minun makuuni ainakin FFX:stä, Nippon Ichin strategiaropeista, Silent Hill 2:sta ja Silent Hill 3:sta. Paljon on kyllä tullut pelailtua tällä koneella. On ollut pelityksessä jo viisi vuotta ja juuri PS2:lle minulla on eniten pelejä. Nyt lähiaikoinakin on tullut ostettua taas PS2-pelejä pienen Wii-tauon jälkeen ! On niin paljon kokeilematta vielä hyviä pelejä, että olisi tällä koneella pärjännyt pidempäänkin ilman uutta sukupolvea.
    Fröpäle.
    Kirjattu
  • 27.12.07 - klo:23:29

Sutenöör Nalle Puhitus VI

Oman ps2:n hankin vasta keväällä ja tällä hetkellä se onkin pääkonsolini ja taitaa pitkään sellaisena pysyä. Gamecubella on moni peli tullut jo tutuksi ja nyt olen sitten alkanut tutustua ps2:n pelimaailmaan. Paljoa en ole vielä ehtinyt pelailla erilaisista kiireistä johtuen, mutta eiköhän uusi vuosi tuo aikaa lisää. Lähinnä Gran Turismo 3:sta on eniten tullut pelailtua. 

Mielenkiintoisia pelejä on julkaistua ihan kiitettävä määrä ja monia niistä saa nykyisin varsin edullisesti mikä ainakin itselleni sopii varsin hyvin. Muutenkin pelailen aika jälkijunassa ja pelien edullisuus on plussaa näin opiskelijan näkökulmasta katsoen. Joitain vanhoja ps1:n pelejä on tullut pelailtua ps2:lla ja taaksepäin yhteensopivuus on toiminut hyvin. Niinkin hyvin, että myin ps1:n pois.
    Kirjattu
  • 28.12.07 - klo:18:51

Kaiser Dragon Poissa

• King Of Darkness
      • PSN ID: ShredderDragon
      • Steam ID: RuyBone
    OK konsoli ja parhaita pelejä oli Grand Left auto san andreass. Pidin siitä koska sai tappaa niin paljon kuin jaksaa.
    Dragons forever!
    Kirjattu
  • 28.12.07 - klo:21:49

pandem Poissa

• aika lol
    Pelin nimi on kylläkin Grand left auto sand andreass.
    Kirjattu
  • 29.12.07 - klo:21:18

Anty Poissa

• Konduktööri
    • Nyapakapow!
      • Nintendo Network ID: Antyes
      • Wii-numero: 0412-9823-2546-3713
      • PSN ID: Antyd
      • Steam ID: Antyes
    Tämä konsoli alkoi tosiaan kiinnostamaan tuon PSP:lle julkaistun Daxterin jälkeen, mutta sanokaas kannattaako tämä hankkia pelkän Jakin takia? Konehan maksaa sen 149€. No olen hankkimassa PSP:lle Ratchet and Clank: Size Matters:in, ja jos se on niin hyvä kuin kehutaan alkaa tämä PS2 todellakin koukuttamaan. Se nähdään sitten...

Siis en voinnut olla nauramatta! haha :) Vaikka en ole pelannut koko peliä enkä ole tutustunut koko sarjaan, niin silti uskon tietäväni pelin nimen ja se taitaa olla Grant Theft Auto: San Andreas
    « Viimeksi muokattu: 06.01.08 - klo:16:56 kirjoittanut Nanton »
    Kirjattu
  • 29.12.07 - klo:21:30

Arctic Fox Poissa

• Vulpes Arctos
    ^ Jak- pelit ovat niin hyviä, että niiden vuoksi voisi melkeinpä ostaa PS2:n. Size Matters ei ole yhtä hyvä peli kuin Daxter, mutta PS2:n Ratchet & Clankit ovat pidempiä, nätimpiä ja parempia. Nekin kannattaisi siis hankkia PS2:lle. Näillä kahdella pelisarjalla pärjää jo kauan.
    Kirjattu
  • 29.12.07 - klo:21:35
    OK konsoli ja parhaita pelejä oli Grand Left auto san andreass. Pidin siitä koska sai tappaa niin paljon kuin jaksaa.
    Joo onhan Mullakin hyviä muistoja siitä kun ajeltiin kaverin syntymäpäivillä ihmisten päältä Grand left auto: sand andreaksessa. Vice City on kumminkin parempi.

Lainaus
    ICO... Silent Hill 2-3... Timesplitterseihin...
    Lisäisin vielä sellaiset pelit kuin MGS:2-3 ja SOTC. Elokuvien katsomiseen olen myös käyttänyt yllättävän paljon pleikkari kakkosta, vaikka aluksi pidin tätä ominaisuutta aivan turhana.

PS.Rachetit on ensimmäistä osaa lukuunottamatta kuraa, paitsi jos tykkäilee räiskinnästä ja sodasta.
    Kirjattu
  • 30.12.07 - klo:00:21

Valestis Poissa

• Capitalism, ho!
      • Xbox Live Gamertag: Valestis
    Ratchetit ei oo mitään sotaa nähnykkään.
    Ei saa kiusata.
    Kirjattu
  • 30.12.07 - klo:01:28

pandem Poissa

• aika lol
    Siis en voinnut olla nauramatta! haha :) Vaikka en ole pelannut koko peliä enkä ole tutustunut koko sarjaan, niin silti uskon tietäväni pelin nimen ja se taitaa olla Grant Theft Auto: Sand Andreas
    Et voi tajuta kun et ole käynyt NOF:ssa.

Mutta joo. Pinkin mallin modattuna olen ajatellut ostaa, että jenkkiversiot toimisivat. On tälle kuitenkin sen verran JRPG:tä. Muita pelejä en varmaan ostaisi, koska ne on kivempi pelata Cubella ja Boxilla, kun on parempi ohjain.
    Kirjattu
  • 30.12.07 - klo:13:43
    PS.Rachetit on ensimmäistä osaa lukuunottamatta kuraa, paitsi jos tykkäilee räiskinnästä ja sodasta.

ÖÖÖÖÖÖÖ!

Ensimmäinen osahan se on ehdottomasti paskin. Roflaan.
    Kirjattu
  • 30.12.07 - klo:15:32

Gold Poissa

• ヘイロー
    • Pläts
      • Xbox Live Gamertag: I Goldi I
      • PSN ID: GoldiFIN
    ^ Kyllä se Gladiator on paskin. Roflaan
    "The flow of time is always cruel...
    Its speed seems different for
    Each person, but no-one can
    Change it..."
    Kirjattu
  • 30.12.07 - klo:20:13
    ^Ainiin, sekin on kakka. No, ne ovat jaetulla vikalla sijalla.
    Kirjattu
  • 23.01.08 - klo:02:06

Eagle Poissa

• San Jose Sharks fanclub!!
      • Nyt pelityksessä.
    Huippukonsoli. Jo MGSt, FF:t ja Tekken 5 tekevät tästä paremman konsolin kuin pelikuutio. B)

E:
    PS2 +++ paremmat pelit, DVD leffojen ja musa CDiden kuuntelu mahdollisuus, ainoa ko. sukupolven konsoli jolle tehdään vieläkin pelei, netti peli mahdollisuus. :)
    GC +++ 4 ohjainta mahdollisuus, muutama huippupeli.
    « Viimeksi muokattu: 20.06.08 - klo:01:53 kirjoittanut Eagle »
    PS2/GBA SP/DS/Wii rulettaa!! SJ Sharks <3 TPS <3 Kanada <3
    Presidents' Trophy Winners 2009, conference 2. place 2010 B)
    Resetti = nintendo fanit + minä.
    http://sharks.nhl.com <-- teh best team, ever!! ;)
    Super Smash Bros, Metroid, Zelda = paskaa.
    Kirjattu
  • 23.01.08 - klo:14:50

Dragonride

PS2 raiskas Crashin ;(
    Kirjattu
  • 29.04.08 - klo:23:58

jerskale Poissa

• ohmo
      • Xbox Live Gamertag: Jerskaleh
    Onhan tää ihan hyvä kone, mutta Crashit ja Spyrot on tälle aivan surkeita! Silti sillekin löytyy hyviä pelejä ja aika paljon. Hyvänä esimerkkinä annan Rachetit, Kingdom Heartsit ja Tekkenit.
    Kirjattu
  • 30.04.08 - klo:07:05
    Ps2 ja sen kovat final fantasyt olivat mielestäni ainoat asiat mitä voin pitää hyvänä siinä konsolissa. Dreamcastiin verrattuna Ps2 on mielestäni surkea, mutta se on vain minun mielipiteeni.
    Kirjattu
  • 25.05.08 - klo:11:38

Tapza Paikalla

• Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    PS2 on oikeasti pelivalikoimaltaan yksi parhaimmista konsoleista ikinä. Parhaimpia pelejä mm. Final Fantasyt (X ja XII), Jakit 1-3, Ratchetit 1-3 (Gladiatoria koskaan kokeillut, mutta eipä sen koommin kiinnostakaan), Shadow of the Colossus, Dragon Quest: Journey of the Cursed King, Sly Raccoon yms. yms. yms.

Omat suosikkini taitaa olla Ico. Ehdottomasti kaunein ja koskettavin pelaamani peli, ikinä. Harvoin sitä pelejä ajatteli taidemuotona, mutta Icon jälkeen käsitys oli muuttunut rajusti. Saman tiimin Shadow of the Colossus on myös erittäin upea teos, vaikka kärsiikin Icoa enemmän pelillisistä ongelmista. Jakit ja Ratchetit puolestaan ovat itselleni erittäin nostalgisia sarjoja, niiden parissa tuli vietettyä koko ala-aste. Ratcheteista suosikkia on mahdoton valita, mutta Jakien kohdalla taisin tykätä eniten toisesta osasta. Yhdisteli hienosti ensimmäisen osan tasohyppelyelementtejä synkempään ja toiminnallisempaan meininkiin, kaupan päälle vielä todella loistava ja käänteikäs juoni. Kyllä kelpasi. Ensimmäinen osa on puolestaan parhaimpia 3-D tasoloikkia ikinä (2 & 3 mielestäni enemmän toimintaseikkailuja), todella rikas ja kaunis maailma sekä upeat maisemat. Nostalgiaa aijai ~~

Sly on pleikan kolmas varteenotettava tasoloikka, vaikka usein jääkin vähemmälle huomiolle. Ei nyt aivan Jakin ja Ratchetin tasoa, mutta etenkin ensimmäinen osa on niin puhdasta ja viihdyttävää old skool-tasoloikkaa, että hymy leviää pakostakin kasvoille. Toinen osa myös ehdottomasti keskitasoa korkeampaa loikintaviihdettä, mutta kolmonen valitettavasti eksyi polulta. Ei nyt mikään umpisurkea tekele, muttei kyllä lähellekään aiempien osien, etenkään ykkösen, tasoa.

Jotain PS2:n pelivalikoimasta kertoo jo sekin, että vaikka omistan laitteelle yli 30 peliä, on moni huippupeli jäänyt itseltäni vielä kokematta. Metal Gear Solid 2&3 pitää hommata hyllyyn vielä tämän vuoden puolella. Oma läski-plegeni tosin alkaa olla jo hieman vanha, taitaa 5-7 vuotta olla jo plakkarissa. Hyvin kuitenkin toiminut ja toimii toivottavasti vähintään ne toisetkin puoli vuosikymmentä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 25.05.08 - klo:11:44

Kraid

Kaveri kysyi tuossa eilen, että haluaisinko minä ostaa häneltä hyväkuntoisen PlayStation 2:n jollain 50 eurolla (kun ei itse tarvitse sitä, hänelle riittää kuulemma X0). Tuohon hintaan sisältyisi siis: PS2 + 2 ohjainta + muistikortti + jokin peli + lisähärpäkkeet. Alkoi heti kiinnostamaan kieltämättä tuo, koska voisin vihdoinkin täyttää PS2:lla sen, mihin en GameCubella koskaan kyennyt.

Pelitarjonta on uskomaton PS2:ella, Kingdom Heartsit, Final Fantasyt, Shadow of the Colossus ja Metal Gear Solidit alkoivat heti kiinnostamaan. Ja ne pelit, ne ovat tosiaan halpoja.
    « Viimeksi muokattu: 12.05.09 - klo:08:06 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • 25.05.08 - klo:12:03

Tapza Paikalla

• Katkeroitunut nörtti
    Tosiaan, Kingdom Hearts unohtui itseltäni. Mainio peli sekin.

Kannattaa kyllä ehdottomasti ostaa tuohon hintaan, itse olisin valmis maksamaan enemmänkin. Takaan ettet tule katumaan, sen verran paljon laadukkaita pelejä kyseiselle konsolille kuitenkin on.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 25.05.08 - klo:16:19

Arctic Fox Poissa

• Vulpes Arctos
    Osta ihmeessä, jos tuohon hintaan saat, Kraidi. On se sen arvoinen laite!
    Kirjattu
  • 25.05.08 - klo:16:42

Rottiss Poissa

• Sulava herrasmies
    • "A wild Rottiss appears!"
      • Xbox Live Gamertag: finRatman X3
      • PSN ID: Ratman_Fi
      • YouTube profiilini
    Ai 50 euron? Vain? :P
    * Kullanmurut *

Kirjattu
  • 25.05.08 - klo:17:23

Tapza Paikalla

• Katkeroitunut nörtti
    En nyt muista minkä hintainen PS2 oli Suomessa silloin 2001-2002 vuosien kieppeillä, mutta muistaakseni meni kyllä yli kahdentuhannen markan. Eli kyllä varmaan 300-400 euroa, ja on kyllä ollut joka pennin/sentin arvoinen (helppo sanoa kun ei itse tarvinnut mitään maksaa :P), paras joululahja jonka koskaan olen saanut. Viiskymppiä on suorastaan naurettava hinta plege kakkosesta.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 25.05.08 - klo:22:43

eebrozgi Poissa

• spoiler: eero
      • Nintendo Network ID: eebrozgi
      • Wii-numero: 3590 5048 9464 7022
      • 3DS-ystäväkoodi: 3952-8077-6581
      • Xbox Live Gamertag: eebrozgi
      • Steam ID: eebrozgi
    Juu kannattaa ostaa. Itse ostin kahdella eurolla, muah muah.
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • 26.05.08 - klo:16:34
    Sanokaas joku mulle onko kannattavaa ostaa ps2 gradius V:n ja jonkun final fantasyn takia? Mulla kun olis tarjous enkä tiiä yhtään mitä teen. Auttakee.

E: tein kuten Kraidi halusi, vahingossa vaan laitoin tuon.
    « Viimeksi muokattu: 27.05.08 - klo:16:13 kirjoittanut Proto Paatti »
    Kirjattu
  • 26.05.08 - klo:16:59

Tapza Paikalla

• Katkeroitunut nörtti
    Riippuu mikä Final Fantasy. FFX ja FFXII ovat mielestäni erittäin tasokkaita teoksia (vaikkeivat esim. VII:n tasoa sentään), mutta FFX-2:ta kehotan suosiolla välttämään, ellei tekopirteä meininki tekopirteillä ja vähäpukeisilla tyttösankareilla kuulosta houkuttelevalta.

Gradiuksesta en osaa sanoa mitään.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 26.05.08 - klo:22:26

eebrozgi Poissa

Gradius V on varmaan ihan kakka peli, myy suosiolla minulle jos/kun ostat tuon paketin.
    KEEP YOUR COOL!
    Kirjattu
  • 27.05.08 - klo:08:25

Kraid

Sanokaas joku mulle onko kannattavaa ostaa ps2 gradius V:n ja jonkun vitun final fantasyn takia? Mulla kun olis tarjous enkä tiiä yhtään mitä teen. Auttakee.

PS2 kannattaa kyllä ostaa jo ihan sen takia, että pelitarjonta sillä on todella vahvaa. Ihan vaikka Kingdom Heartsin, Shadow of the Colossusin, Final Fantasyn ja Metal Gear Solidin takia tuo PS2 on täydellinen pakko-ostos. Puhumattakaan lukuisista roolipeleistä, mitä sille on ilmestynyt.

Ai niin, sitten asia joka ei liity mitenkään tähän: olen huomannut, että melkein joka viestisi sisältää kirosanan tai kaksi, se on sangen ärsyttävää mielestäni. En nyt mitenkään halua moittia, mutta en suosittele että otat tuon tavaksi (kiroilla toki saa, kunhan se on aiheellista, mutta ei turhaan), koska se muokkaa kuvaasi siitä, mitä muut ajattelevat sinusta, dööd.

Joo, osta se PS2, se on mahtava konsoli.
    Kirjattu
  • 27.05.08 - klo:11:21
    Gradius V on varmaan ihan kakka peli, myy suosiolla minulle jos/kun ostat tuon paketin.
    MURR.

Siis Gradius vitostahan varten ostetaan PS2.
    Kirjattu
  • 27.05.08 - klo:11:51

Kraton Poissa

• Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
      • Nordic Training Journal
    PS2 on varmaan menestyikäs ja hyvin hengissä 5v päästkin! :O
    Kirjattu
  • 27.05.08 - klo:16:15
    MURR.

Siis Gradius vitostahan varten ostetaan PS2.

Epäilen, että hän halusi tämän pelin omaan kokoelmaansa.

Ja juu hieman mietityttää onko tässä mitään järkeä. Gradius houkkutelee, mutta on ihan auki mitä teen.
    Kirjattu
  • 27.05.08 - klo:16:26
    PS2 on varmaan menestyikäs ja hyvin hengissä 5v päästkin! :O
    Vuonna 2000 julkaistiin ja vieläkin porheltaa ihan hyvin. Kraton, sitä fanboyismiä voisi vähän rajoittaa... Vai, pitäiskö tässä alkaa haukkumaan Gamecubea? Okei. PS2 myi 127 miljoonaa kappaletta, noin suurinpiirtein. "No GameCube varmaan 200 miljoonaa".... GameCube myi ~27 miljoonaa.
    "I'll go walking in circles while doubting the very ground beneath me"
    Kirjattu
  • 27.05.08 - klo:19:00
    Jos nyt en ole väärässä, niin Kraton typojen keskeltä yritti viestittää, että PS2 porskuttaa hyvin vielä 5 vuoden päästä nykypäivästäkin.
    Kirjattu
  • 27.05.08 - klo:19:19
    Jos nyt en ole väärässä, niin Kraton typojen keskeltä yritti viestittää, että PS2 porskuttaa hyvin vielä 5 vuoden päästä nykypäivästäkin.
    Jaa, itse en ainakaan siitä selvää saanut. >_>
    "I'll go walking in circles while doubting the very ground beneath me"
    Kirjattu
  • 01.06.08 - klo:16:54

Kraid

Ostin tuossa eilen Shadow of the Colossusin. Minun mielestäni pelin kamera on kamala, hahmo liikkuu erittäin typerästi ja hevonen on yksi iso naurettavuus verrattuna The Legend of Zeldojen Eponaan, voisin sanoa näin hahmostakin jos sitä verrattaisiin Link-sankariin. Pelin tunnelma taas on älyttömän synkkää, mystistä ja jopa pelottavaa.

Ajattelin heti kun pääsin hahmoa ohjaamaan, että onpas harvinaisen tylysti tehty peli. Maailman synkkyydestä kuitenkin pidän paljonkin. Vaikka peli ei edes yritä hakea hyvin The Legend of Zeldojen mahtavaakin mahtavampaa tunnelmaa, niin minun puolestani se saisi edes hieman yrittää sitä. Peli ei kuitenkaan ole epäonnistuminen näin pikaisesti arvioituna, päinvastoin, sen toteuttaminen vain on tehty todella huonosti. Mutta, ensimmäisen kolossin perusteella peli on silti oivaa pelattavaa. Päästessäni ensimmäistä kertaa ensimmäistä kolossia vastaan, ajattelin "onpas siinä harvinaisen näyttävä ja iso hirviö, joita ei Zeldoissa näkisi", ja tämä on totta. En todellakaan usko, että Zeldoihin koskaan onnistutaan saamaan näin häiriintynyttä ideaa.

Kamera, mikä hirveä vitsaus. Se temppuilee ja on ärsyttävä, sanoisin kameraa pelin pahimmaksi viholliseksi.
    Voisin lyödä myös mitä tahansa vetoa, että Ico on paljon parempi kuin Colossus, mutta Colossus on silti omalla tavallansa kiehtovimpia pelejä - ja ehdottomasti jopa parhaimpia PS2:n pelejä.

Seuraavaksi ajattelin hankkia Kingdom Hearts I-II, Metal Gear Solidit ja Final Fantasyt, ghee.

Ei onneksi paista yltiöpäinen Zeldafanius läpi.

Huoh puuh lääh. En voi sille mitään että vertaan tällaista outoa peliä Zeldaan :D
    « Viimeksi muokattu: 01.06.08 - klo:18:24 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • 01.06.08 - klo:18:15

Kurathesis

Ei onneksi paista yltiöpäinen Zeldafanius läpi.
    Kirjattu
  • 01.06.08 - klo:19:00
    Ostin tuossa eilen Shadow of the Colossusin. Minun mielestäni pelin kamera on kamala, hahmo liikkuu erittäin typerästi ja hevonen on yksi iso naurettavuus verrattuna The Legend of Zeldojen Eponaan, voisin sanoa näin hahmostakin jos sitä verrattaisiin Link-sankariin.
    No Agron kanssa saattaa olla aluksi ongelmia, kun se heppa osaa sen tsiljoona eri temppua, joista kaikkia ei edes ohjekirjassa paljasteta. Mutta kun käskyt iskostuvat selkärankaan, paljastuu kaakki paljon Eponaa monipuolisemmaksi ja pelin kannalta keskeisemmäksi ratsuksi.
    Kirjattu
  • 01.06.08 - klo:21:21

Tapza Paikalla

• Katkeroitunut nörtti
    Jep, Agro on oikeasti huimasti persoonallisempi kuin monet ihmishahmot useimmissa videopeleissä. Se ei ole vain ratsu, vaan oikea kumppani josta oikeasti välittää.

Ja Shadow of the Colossuksen valtti onkin juuri tuo tunnelma. Pelattavuudessa on aika paljonkin fiboja, jotka eivät tosin itseäni hirveästi häirinneet. Ja jos et Kraidi tykännyt kamerasta, en malta odottaa mitä sanottavaa sinulla on Kingdom Heartsin vastaavasta. Siinä kamera on oikeasti Colossustakin huonompi, onneksi korjasivat kakkososaan (jossa puolestaan tyrittiin juoni x_x).

Icoa pidän kyllä itsekin hieman Colossusta parempana, mutta kyseessä on loppujen lopuksi niin erilainen peli ettei näitä kannata edes vertailla. SotC on huomattavasti mahtipontisempi ja toiminnallisempi seikkailu, siinä missä Ico muistuttaa enemmänkin koskettavaa iltasatua. Eniveis, mestariteoksia molemmat.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 01.06.08 - klo:21:47

Kraid

« Viimeksi muokattu: 13.12.09 - klo:16:33 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • 02.06.08 - klo:10:54

Tapza Paikalla

• Katkeroitunut nörtti
    Kaverilla oli molemmat Kingdom Heartsit, jotka hän sitten myöhemmin myi. Muistaakseni katsoin kerran kun hän pelasi Kingdom Hearts I:sta, ja meinasi saada todellisen hermoromahduksen hävittyään Ansemin ekalle muodolle. Tosiaan, haastavia nämä Kingdom Heartsitkin.
    Joo, taitaa olla sama bossi jossa itsekin tuli tuskailtua joskus kymmenvuotiaana. Jäi peli kesken yli puoleksi vuodeksi, kunnes lopulta käsittämättömän pitkän tauon jälkeen vetäisin bossin läpi melko helposti. Siinä ajassa oli jo ehtinyt kehittyä pelaajana. Kingdom Hearts ykkönen on ainakin ensimmäisellä kerralla ihan normaalilla vaikeusasteellakin kohtalaisen haastava peli (mulle se oli ihan käsittämättömän vaikea paikoittain, mutta olin tosiaan joku kymmenvuotias), expertillä kokeilin tässä vuosi sitten enkä päässyt Deep Junglea pidemmälle. Kakkososa onkin sitten aivan käsittämättömän helppo ainakin normalilla, suosittelen ottamaan korkeimman vaikeustason heti alussa niin saa edes jotain haastetta. Itse en tosin ole sitä kokeillut, mutta kuulemma ei mikään erityisen vaikea sekään (helpompi kuin ensimmäisen osan normal).

Lainaus
    Ja sitten vielä Shadow of the Colossusista: minusta oli älyttömän typerää sittenkin verrata tätä The Legend of Zeldoihin, koska tämä poikkeaa oikeasti paljonkin niistä.
    Aivan totta. SotC nojaa muutoinkin huomattavasti enemmän "epäpelillisiin" elementteihin, eli taiteellisesti kerrottuun tarinaan ja tunnelmaan. Etenkin loppuratkaisu jättää todella paljon pelaajan oman tulkinnan varaan, mikä on todella harvinaista videopeleissä. Pelattavuus onkin sitten vähemmän täydellistä mutta itse totuin hahmon ja hevosen ohjaamiseen todella nopeasti.

Lainaus
    Maailma on laaja, mutta älyttömän pelottava. Paljon pelottavampi kuin Zeldojen maailma.
    Onhan se selvästi ankeampi ja karumpi kuin muiden seikkailupelien maailma. Zeldassahan on aina ollut suhteellisen huoleton ja värikäs maailma, täynnä huvittavia sivuhahmoja ja useita minipelejä. SotC on huomattavasti synkempi ja pelottavampi, etenkin kolossitaistelut ovat sanoinkuvaamattoman jännittäviä. Kuudennessa jätissä olin ensimmäisellä kerralla ihan kuset housussa, johtuen lähinnä ahtaasta tilasta, enkä vieläkään tykkää yhtään sen hakkaamisesta. Tappelun alussa iskee poikkeuksetta älytön pakokauhu, tekisi vain mieli sammuttaa konsoli ja mennä pelaamaan jotain rentouttavampaa.

Lainaus
    Ja tuosta Agrosta nyt en tiedä, minusta se on paljon persoonattomampi kuin Epona. Mutta omalla tavallaan symppis.
    Itse ainakin rupesin tykkäämään ja välittämään siitä yhä enemmän seikkailun edetessä. Se kun on pelaajan ainoa kumppani muuten täysin autiossa ja tyhjässä maailmassa.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 02.06.08 - klo:14:18
    Vois joku päivä pelata tuon Kingdom Hearts II:n loppuun, on vieläkin kesken. :D (ei oo jaksanu pelata...)
    Kirjattu
  • 02.06.08 - klo:14:26
    SOTC menee itselläni TOP-10 peleihin kevyesti. Itse tykkäilin Agrolla ratsastamista ja paikkojen tutkimista sen verran että taisi mennä enemmän aikaa maisemien tutkailuun ja hedelmien keräämiseen kuin itse kolossien kaatamiseen. Välillä takkuileva ruudunpäivitys ei haitannut tippaakaan kun soundtrack ja tunnelma oli niin täydellistä. Moitteita konrolleista en ole koskaan ymmärtänyt, itselläni ne toimivat vallan mainiosti.

Odotan inolla pelin tekijöiden seuraavaa projektia. Ja Icokin vielä pelaamatta.
    Kirjattu
  • 02.06.08 - klo:18:44

Tapza Paikalla

• Katkeroitunut nörtti
    ^ Komppaan täysin. Kontrolleissa en minäkään havainnut sen suurempia vikoja, mutta kamera osasi kyllä ajoittain olla oikea riesa. Maisemien katseluun ja tyhjässä maailmassa vaelteluun kului kyllä mullakin aivan tuhottomasti aikaa, itse kolossithan kaatuivat melko helposti kunhan oli ensin keksinyt oikean kikan niiden voittamiseen.

Ico kyllä kannattaa pelata läpi, ehdottomasti. Mielestäni yksikään peli ei ole päässyt yhtä lähelle puhdasta taideteosta kuin Ico, vaikka SotCilla sama tavoite onkin. Pelillisestihän Ico on yksinkertainen, ajattelua vaativa puzzleseikkailu, mutta elämyksenä se on jotain aivan uskomatonta.

Ja Team Icon uusi projekti on se neljäs syy miksi haluaisin omistaa PS3:n.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 03.06.08 - klo:18:39

Tingle Poissa

• Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    IMO Ico ei mitenkään ihmeellinen peli ollut. Niin puzzlet kuin taistelu hoitivat hommansa, mutteivat jaksaneet säväyttää. Tunnelmaa toki löytyi mukavasti ja etenkin loppu onnistui tekemään vaikutuksen. Eipä silti mielestäni aivan kaiken suitsutuksensa arvoinen elämys.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • 06.06.08 - klo:13:07

Kraid

« Viimeksi muokattu: 13.12.09 - klo:16:32 kirjoittanut Kraidi »
    Kirjattu
  • 31.03.09 - klo:15:28

Arctic Fox Poissa

• Vulpes Arctos
    Playstation 2:n hinta putoaa 99 euroon.

Ihan mukava hinta, PS2:n saa jo taskurahoilla. Tuleeko tuossa peruspaketissa muistkikorttia mukana? Ratchet & Clank sekä Jak-sarja houkuttelisivat.
    Kirjattu
  • 31.03.09 - klo:16:21

Tapza Paikalla

• Katkeroitunut nörtti
    Oli jo aikakin että tippuu, niin kauan siitä on ylihintaa nyhdetty. Ei sillä ettei olisi jokaisen sentin arvoinen laite, mutta mikään ei oikeuta vaatimaan lähemmäs kymmenen vuotta vanhasta konsolista sadanviidenkympin hintaa.

Muistikorttia tuskin tulee mukaan. En tosin ole paketin sisältöön perehtynyt, mutta erikseen se on pitänyt ostaa muillakin konsoleilla.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • 19.11.09 - klo:15:45

eebrozgi Poissa

Kirjattu
  • 19.11.09 - klo:17:53

Raitoningu Poissa

• From Valhalla
      • Xbox Live Gamertag: Jonttutan
      • PSN ID: Jonttutan
    Tuota en tiennytkään. Todella kiinnostavaa, kun ajatellaan milloin toi on julkaistu ja silleen Q_Q
    Kirjattu