Rekisteröidy,

niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!

Pysy aina kirjautuneena sisälle

Banjo-Kazooie

12.05.08 - klo:12:47

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
Oli kyl harvinaisen herkullisen näköisiä screenejä. Boxin osto lähempänä kuin koskaan...
Kirjattu
  • ::
  • 12.05.08 - klo:13:24
    Ette ole varmaan edes nähneet niitä hienoimpia kuvia... Ainakaan itse en löytänyt mitään "virallista" sivua, jossa olisi kaikki 15 julkaistua kuvaa. Vai? Toivottavasti eivät leviä ennen huomista nuo hienoimmat.

Taustakuvani on kauniimpi kuin koskaan. :)

Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts, mahdollisesti. Ja laitetaas vähän juttuja taas, ettei tule mitään ennakkokäsityksiä (ainakaan negatiivisia):

1. The pictures:
    The racing is all from MP. The one who posted the screens had access to 1 MP game, and the first pieces of the worldhub and level 1: Nutty Acres.

2. Rare has told Eurogamer that Banjo-Kazooie 3 is not a racing game and that you are better off waiting for its official unveiling tomorrow before jumping to conclusions.

The developer was responding to the leaked screenshots of the game that arrived this morning and featured plenty of vehicles, some of which appeared to be racing, or chasing each other.

"We haven't revealed the gameplay mechanic yet," George Kelion, Rare community manager, told us. "It's not a racing game, and people are honestly better off waiting until tomorrow when we are going to be talking about it extensively before drawing their own conclusions.

"The honest truth is that people don't know the half of it yet. The game is not just a graphical showcase."
    « Viimeksi muokattu: 12.05.08 - klo:16:11 kirjoittanut ColdSkull »
    全力で!
    Kirjattu
  • 12.05.08 - klo:16:46

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Looking good. Nuo liialliset ajoneuvot ensin vähän pelästyttivät, mutta Coldi rauhoitteli, että pasteemalla lainauksen, joka toteaa niiden olevan vain multiplayeristä. Ihan kivasinänäsä, samana päivänä kun saa kuulla kesätöistä niin lätkästään naaman eteen BK3 screenejä. Enne?
    Kirjattu
  • 13.05.08 - klo:15:34
    Alko houkuttaan toi boksin osto. Alkaa tuleen muitakin kun ekan persoonan räiskintöjä ja uuttaa Banjoa odotan innolla. Tuo grafiikka vaan jotenkin häiritsee, ei tunnu oikein Banjolta =/
    Kirjattu
  • 13.05.08 - klo:21:27

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Noi härvelit häiritsee :s
    Kirjattu
  • 13.05.08 - klo:21:53
    Onko aikaisemmissa Banjoissa ollut moninpeliä?

Meinaan, tuo moninpeli tällaisessa Banjon kaltaisessa pelissä vaikuttaa aika hienolta asialta.
    "I'll go walking in circles while doubting the very ground beneath me"
    Kirjattu
  • 13.05.08 - klo:22:15

Pallokala Poissa

Banjo Tooiessa muistaakseni oli.
    Kirjattu
  • 13.05.08 - klo:22:36

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Noi ylimääräiset vekottimet laskivat ainakin omaa intoa peliä kohtaan. Tavallaan onneksi, saattavat nekin rahat sitten säästyä. (X0 + BK3 kustantaisi aika mukavasti.) Voi tosin olla, että noita härpäkkeitä on vaan heitelty sinne asenteella "kattokaa, tämmösiäkin on" ja oltaisiin kuviteltu, että se olisi hyvä asia. Itse ainakin olen sitä mieltä, että tuon videon perusteella peli on liian kaukana siitä Banjo-Kazooiesta, jonka sain syntymäpäivälahjaksi Nintendo 64:n kanssa vuonna 1998 (?)

Voihan tuo olla hyvä peli noiden vekottimienkin kanssa, mutta ainakaan tämä video ei nostanut hypeä yhtään. Ehkä jopa laski. Kuvittelin jotenkin, että se olisi nostanut sitä. Huomasittekos muuten, muodonmuutokset ovat tipotiessään (tai ainakaan niitä ei videossa näkynyt). Perkele.

Kohta Coldi tulee ja syö mut.

Bottles ja Mumbo näyttävät muuten hyvältä.

EDIT: Siis varmasti tästä tulee hyvä, mutta petyin vain siihen, että tämä ei olekaan samanlainen tasoloikka kuin Banjo-Kazooie. Riippuu ihan siitä, miten suuressa roolissa nuo ajoneuvot ovat.
    « Viimeksi muokattu: 13.05.08 - klo:22:50 kirjoittanut Tubelinus »
    Kirjattu
  • 13.05.08 - klo:22:54
    Humbakin näyttää ihanalta, ja Klungokin palaa. Juonikin vaikuttaa juuri niin hölmöltä, mitä Banjoissa pitää ollakin.

Mikäs siinä, kyllähän minulla pieni ennakkokäsitys olisi että porukka ainakin näin etukäteen pettyy, ettei kyseessä ole sama teema kuin ennen. Onhan se varmaan jo yli vuoden ollut tiedossa, että koko pelimekaniikkaa on kehitetty täysin erilaiseksi ja uudeksi. Kyllä Banjofanejakin tuossa kosiskellaan (Banjolandia, huomasiko kukaan muu Ice Keytä trailerissa?), mutta eiköhän pääasiassa kuitenkin tässä ole se, että kuka tahansa voisi pelata tätä ilolla.

Tuntuu, että pelaajat haukkuvat tämän lyttyyn ennenkuin ovat edes tajunneet mistä tässä on kyse. Hommahan on nyt täysin kiinni siitä, kuinka paljon pitää vapaudesta; Ei sinun ole pakko käyttää niitä kulkuneuvoja, ellet halua, mutta sitten taas voi olla hieman vaikeampaa. Toisaalta, kasaatko sittenkin auton, laivan, vaiko helikopterin? Vaiko kenties lentokoneen, vai kenties auton, joka transformautuu sukkulaksi? Tai ehkä teet jotain muuta. Kustomointi on niin suuressa osassa, että itse ainakin pidän. Voitte aivan rauhassa nauraa, että olen Banjofani yms, ehkä olenkin, mutta miksi valehtelisin itselleni? Pienenä (lulz) rakentelin oikein innokkaasti Legoja ja rakastin PS1:n Lego Racersia. Tämä tuntuu olevan sekoitus Banjoa, DKR:ää ja rakentelua kaikella muulla pienellä höystettynä. Lisäksi mm. IGN kehui peliä aivan helkutisti (fysiikkaa ja grafiikkaa ainakin) ja sanoi suoraan, että tämä on ensimmäinen "kunnon" peli Rarelta MS:n koneille. En jaksa etsiä quotea, menkää vaikka IGN:iin ja etsikää itse.

Toki toivon, että jalallakin pääsee kulkemaan edes hieman, mutta kuitenkin ainakin tämä peli kelpaa minulle juuri sellaisena kuin sen ajattelenkin. Ainoa mikä voisi nyt pilata tämän odotukseni, olisi se, että kulkuneuvojen rakentelua olisi rajoitettu enemmän mitä luulen, mutta eiköhän sen näe jo kuvista ja videoista, että tätä ei ole rajoitettu juuri lainkaan. 1600 eri osaakin vielä!
    全力で!
    Kirjattu
  • 13.05.08 - klo:23:01

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Siis itse en kiistä sitä, että peli saattaisi olla hyvä, varmasti tulee olemaankin. Banjo-Kazooien ja -Tooien ystävänä vain petyin hieman. Kotakussa olleen videon alku oli juuri jotain sellaista mitä odotin. Petyin myös muuten kun nyt tajusin, ettei ainakaan videossa näkynyt Kazooien avulla lentämistä. Ei Kazooie-lentoa eikä muodonmuutoksia? Mitä on Banjosta enää jäljellä, sniff... Varmasti alun pettymys katoaa kun pääsee kokeilemaan.

Coldille on kuitenkin pakko sanoa, että se on semmoinen fanipoika, ettei mitään rajaa : ) Jos se ei edes pienellä varauksella tähän suhtaudu. Oi voi. Banjo-fani mikä Banjo-fani, jollaiseksi toki itsenikin luokittelen, mutta meneeköhän Coldilla nyt vähän yli. Vai olisiko mahdollista, että Coldi puhuu totta, eikä oikeastikaan suhtautuisi varauksella?

Ehkä Kotakussa (jälleen) oltiin oikeassa kun sanoivat, että Rare sopi paremmin Nintendon alustalle. Yleisö on samantapainen, jolloin ei tarvitsisi lisäillä tuommoisia härpäkkeitä herättämään mielenkiintoa, jotka oikeasti tekee hienolle pelille vain hallaa.
    Kirjattu
  • 13.05.08 - klo:23:11
    Olen seurannut, näkenyt ja kuullut sen verran, että jos puheet pitävät paikkaansa, ei minulla ole mitään pelättävää. Ajatelkaa mitä tahdotte, se ei muuta minun näkökulmaani pätkän vertaa.

Katso nyt tuotakin videota. Mikä pakottaa käyttämään kulkuneuvoja? Minipelit ja tietyt tehtävät voivat olla eri asia, mutta esim. nuotteja keräilet selvästi jalkavoimin. Tässä on sekoitettu kaikkea, mistä ainakin minä pidän. Toki se hieman ottaa ehkä päähän, kun Kazooiella ei näytä olevan kykyjä tallella, mutta ehkäpä kuitenkin jotain on tulossa... Muodonmuutoksista ei ole mitään tietoa, ehkä niitä on, tai ehkä ei?

Niiden pelisivustojenkin mielipiteitä kannattaa tutkia. Enpä ole nähnyt vielä yhdenkään pelisaitin haukkuvan.

Gregg Mayles tuli kirjoittelemaan eräälle foorumille. O_O

Q: Maybe you will get the choice to get a jiggy with a vehicle OR through traditional methods... perhaps?
    A: Up to you. You can use 'traditional methods' or use vehicles. 'Traditional' methods may work in some cases but not all. If you treat the vehicle pieces as abilities, then you get the idea. Combine the vehicle pieces to create the abilities you think you will need.

Ja vielä: " There's more Jiggies in this game than the previous ones."
    « Viimeksi muokattu: 13.05.08 - klo:23:20 kirjoittanut ColdSkull »
    全力で!
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:00:31

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Kylläpä Galaxynkin ideaa alunperin epäiltiin, mutta kuinka sitten kävikään... Miusta todellakin näyttää hyvältä, vaikka se on kyllä negatiivista, jos Kazooien ja Mumbon tarjoamat skillit jäävät pois, että saadaan kaahailua mukaan. Silti tuo rakentaminen ja seikkailu tuntuu olevan oikein hauskannäköistä puuhaa. Itse en ikinä mikään Banjo-fani ole ollut. Ekaakaan Banjoea en läpi mennyt kun ohjaimen tatti teki tenän, mutta mitä kerkesin pelata, niin tasohyppely mikä tasohyppely. Kyllä tälle pojalle kelpaa!
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:15:45
    Niin siis voi hyvinkin tulla mahtava peli, mutta nyt vain se banjous puuttuu lähes kokonaan. Joillekin huono, joillekin hyvä asia. Ja tuossa Tuben videossa tuo pelimaailma oli jossakin... purkissa? Melko ahdas tunnelma kuitenkin. Saisi vähän muitakin maisemia esitellä.
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:15:53
    Lord of Games (LOG) lähettää nuo riitelevat kaksoset (BK vs Grunty) aivan uuteen maailmaan, jonka hän on luonut juuri suurta taistelua varten. Ja tämä maailma on suuren kuplan sisällä. Mutta onhan vielä muitakin kenttiä, kuin tuo yksi, eikä todellakaan näytä ahtaalta, imo.

Hieman harmittaa, ettei mm. flight ja shock jump padeja enää näy paitsi kulkuneuvoissa, mutta uh. Voit laittaa jousen joko auton etuosaan, keskelle, taakse, tai reunoille, ja siitä riippuu täysin missä kulmassa ja miten auto loikkaa. Vain yksi niistä pienistä mahdollisuuksista.

Myös erilaisten kenkien puutos yms. hieman kyllä näin harmittaa, mutta toivottavasti itse pelin aikana ei tule niitä ikävä, koska selvästi kuitenkin maassakin päästään kunnolla leikkimään, jos vain tahtoo. Kazooie hyökkäämässä... Ilman kulkuneuvoja? W00t!

Artworkia pääsee katsomaan mm. Raren sivuilta. Erityisesti pidän Humban uudesta lookista, Tooiessa hän oli aivan KAUHEA. Tosin Humban kuvan näkee vain IGN:stä, miksiköhän häntä ei näy Raren sivujen cast listalla?
    « Viimeksi muokattu: 14.05.08 - klo:15:56 kirjoittanut ColdSkull »
    全力で!
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:16:53
    Kyllä taitaa Tube nyt joutua vähän pettymään.

http://xbox360.ign.com/articles/872/872701p1.html
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:17:40
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:17:53

heplo Poissa

• Resetin paskin jätkä
    • I'm back and I'm watching you.
    Vielä mahdollisuus virittää autoja, niin tässä on meillä kunnon rallipeli.

/Tämän viestin ainoa tarkoitus on provosoida Coldia./
    I Päiväkotikerho I
    "Joka reikään banaania."
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:19:01

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Siis ei helvetti. Noi suoraan myöntää, että autot korvaavat Banjo ja Kazooien vanhat liikkeet. Perkele. Jos ne tulisivat siihen rinnalle niin ei olisi mitään ongelmaa. Ei ongelmaa, jos härpäkkeet eivät olisi niin suuressa osassa. Ei ongelmaa, jos Kazooienkin siivin voitaisiin lentää. Ei ongelmaa, jos Mumbon muodonmuutokset olisivat tallella (tosin jos Wumbakin tulee mukaan, saattaa Wumba hoitaa muodonmuutokset samaan malliin kuin BT:ssä). Mutta siis... Toivottavasti Raren jätkät hieman lukevat IGN:nän kommentteja ja viisastuvat. Pilaavat koko Banjon saatana.

...Tuo härpäketeemakin saataisiin ihan sopivaksi, jos lentohärvelien määrää ja tarpeellisuutta pienennettäisiin sopivassa määrin ja BK:sta tuttuja iskuja lisättäisiin siihen nähden, mitä nyt on tulossa. En vastusta noita aluksia, vastustan niiden paljoutta. Moninpelissä ja niin pois päin ne toimisivat varmasti mainiosti, mutta...

En tuomitse lopullisesti ennen kuin pääsen kokeilemaan, mutta on kyllä pahasti oikeasti semmoinen kutina perseessä, että ne pirut pilaavat koko sarjan.

EDIT: Tämä on oikeasti vähän kuin tehtäisiin Zeldoista RPG. "Link used the Hero's Bow. Link killed Octorok3. Octorok's party went down. Link gained 52 experience. Link gained a level. Link is now on level 12. Link's strength grew by 5. Link's defence grew by 4. Link's agility grew by 6." ... ... No ei ehkä ihan noin paha, mutta läheltä liippaa -_-"
    « Viimeksi muokattu: 14.05.08 - klo:19:05 kirjoittanut Tubelinus »
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:19:58
    Tää tulee olemaan niin kaunis<3 Muita Banjoja en oo pelannut, niin mulle on ihan sama pystykö Kazooiella runkkaan vai ei. Tää tulee olemaan niin bestah, että me Coldin kans nauretaan sit kun tää onkin niin huippu, ettekä te uskoneet sitä. (Vittu mikä viesti:'D, Coldin muistoksi R.I.P)

Xbox 360 | PS3 | DSLite | PC | Sony Bravia 40" FullHD KDL-40W4000
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:20:15

heplo Poissa

• Resetin paskin jätkä
    Tää tulee olemaan niin kaunis<3 Muita Banjoja en oo pelannut, niin mulle on ihan sama pystykö Kazooiella runkkaan vai ei. Tää tulee olemaan niin bestah, että me Coldin kans nauretaan sit kun tää onkin niin huippu, ettekä te uskoneet sitä. (Vittu mikä viesti:'D, Coldin muistoksi R.I.P)

Teitkö tämän omasta tahdostasi vai painostettiinko sinua?
    I Päiväkotikerho I
    "Joka reikään banaania."
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:20:23
    On kyllä pakko sanoa, että tässä vaiheessa peli tuntuu todella geneeriseltä, jotenkin tulee mieleen uusimmat Spyrot. Jätteiloinen karkkiväripaletti ja pökkelöpuut vaikuttavat mielikuvituksettomilta, liian tarkoituksenmukaisilta. Puhumatta ajoneuvoista, jotka tuovat mieleen lähinnä päälle liimatun "tuttu teeveestä" -tarran - harhautusta, ja lisäksi pelkkää gimmickiä. Ainoastaan hahmomallit hivelevät silmää.
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:20:35

heplo Poissa

• Resetin paskin jätkä
    Olimar, päädyit juuri Coldin tappolistalle. <_<
    I Päiväkotikerho I
    "Joka reikään banaania."
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:20:44

Kraton Poissa

• Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
      • Nordic Training Journal
    Mä en oo ees ikinä tajunnut mikä tää Banjo oikein on. Onko tää joku PC-peli?
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:20:45

heplo Poissa

• Resetin paskin jätkä
    Mä en oo ees ikinä tajunnut mikä tää Banjo oikein on. Onko tää joku PC-peli?

On, tätä voi pelata joystickillä.
    I Päiväkotikerho I
    "Joka reikään banaania."
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:21:19

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:21:48
    Nooh, nyt minulla on melkein uskallusta jo sanoa tämä:

Mikä tästä puuttuu, mikä oli alkuperäisissä peleissä? Samat elementit ovat edelleen mukana, mutta eri muodossa. Sanokaa vaikka joku asia, mikä oli vanhoissa niin parasta, niin yritän kertoa löytyykö sama asia vielä tästä uudesta.
    全力で!
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:22:09

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Siis mitä vittua te valitatte? "Muodonmuutokset poissa", "Ei voi lentää" entäs jos auton tilalla oiski Kazooie ja Banjo joita vois tuunata samalla lailla. Siis miusta on ihan perkeleen sama onko se superhyppy jossain Banjon käpälissä, vai voiko sen tehdä autolla. Rare on ihan tosissaan viemässä hommaa eteenpäin, kun enää ei anneta samoja tiettyjä liikkeita tai pukuja tai mitä lieneekään, millä voi tehdä vain yhtä tiettyä asiaa. Banjo kolmosessa voit siis ihan itse luoda erikoisliikkeitä, eli autoja, eli tasohyppelin perusjuttuja. En voi käsittää miksi tehdään niin negatiivinen haloo näin innovatiivisesta asiasta... Jos Galaxyssäkin oisi saanut itse kehittää pukuja, joilla voisi sitten suorittaa tehtäviä niin kuin itse haluaa, niin pelihän olisi ollut yhtä orgasmia, mutta Mariossa ei niin tehty, kun taas Banjossa tehdään. Saatana kun oikeasti tätä viestiä kirjottaessa vasta tajuaa kuinka mahtava peli on kyseessä. Vapaus. Sitä on puuttunut tasoloikista jo maailman sivu, mutta vihdoin Rare on keksinyt omaperäisen tavan tuoda se mukaan peliin. Helvetti nyt mää tosissaan odotan tätä peliä!
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:22:17
    Jooei innosta yhtään, ennen kuin näytetään että sitä "vanhaa Banjoakin" on saatu riittävästi mukaan. Eipä juuri tässä vaiheessa innosta koneilla temppuilu, aivan liian isoksi osaa peliä on tuo muodostumassa.
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:22:20

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Tästä puuttuvat muodonmuutokset (?), Kazooien suusta lentelevät munat (!), Kazooien lentäminen (!!!), Kazooien "ankanjalat" (joiksi niitä kutsuimme pieninä, en muista liikkeen nimeä, mutta se on se, jossa Kazooie hoitaa kävelemisen ja Banjo istuu ja kaipaa persettä). Lisäksi puuttuvat juoksukengät ja ne upeat saappaat, jotka ovat niin ihanat.

Näistä jotain saattaa toki tulla, vaikkei niitä videoissa näkynytkään. Elämme uskossa ja toivomme, että Rare ottaa huomioon yleisön toiveet. Se, että Banjon ja Kazooien liikkeet on heitetty lähes tulkoon kokonaan romukoppaan on aivan hemmetin paska asia. Banjo-Kazooiesta teki Banjo-Kazooien nimenomaan Banjon ja Kazooien liikkeiden yhdistely. Alunperinhän pelissä piti olla pelkästään Banjo, mutta Kazooie luotiin, jotta Banjolle saatiin luonteva tuplahyppy. Onneksi loivat. Siis niissä iskuissa ja siinä peruselementissä on koko Banjo-Kazooien pohja. Tai ainakin oli :/

En väitä, etteikö Nuts & Boltsista voisi tulla hyvää, mutta se vain ei ole se sama Banjo, johon rakastuin 7-vuotiaana. Se ei vain ole se sama Banjo, jonka olen pelannut läpi kymmenen kertaa. Se ei ole edes lähellä sitä. Super Mario Galaxyssä en ikinä epäillyt mitään muuta kuin Wii Remoten osoitinta, joka loppupeleissä toimi hyvin. En epäillyt lainkaan avaruusteemaa ja koin painovoiman tarjoamat rajattomat mahdollisuudet erittäin mielenkiintoisina. Uudesta elementistään huolimatta se ei epäilyttänyt ja elementti oltiin saatu erittäin hyvin liitettyä aiempien 3D-Mario-tasoloikkien tuntua mitenkään pilaamatta.

Banjoon tuodut alukset vain ... Ei. Vaikuttavat hyvin päälle liimatuilta, vaikka idea lienee melko alkumetreistä lähtien pyörinyt niiden ympärillä. Banjo-Kazooien tekniikka on yvin rajoittunutta. Alku-screenissä on Game Boy, loppuvisassa on yksi näyttö. Banjo Tooiessa on jo televisio ja höyryjuna. Sitten tulee kolmas Banjo, joka esittelee sellaisia teknisiä ratkaisuja, joita ei tulla näkemään tässä maailmassa ikinä. Miksi katkaista Kazooien siivet ja tuoda tilalle mekaaniset siivet kun toimiva ratkaisu on jo olemassa? Nopeaan paikasta toiseen siirtymiseen tarjoaisi ratkaisun Banjo-Tooiesta tutut warppi-alustat tai Banjo-Kazooien noidanpadat, jotka toimivat hienosti. Miksi ampua munia aluksella kun toimiva ratkaisu oli jo olemassa?

Coldi, myönnä jo, suhtaudut itsekin hieman epäilevästi. Rare varmasti (toivottavasti) ottaa huomioon pelaajien toiveet myyntiä tavoittelevana yhtiönä ja laskee vempeleiden merkitystä, tai ainakin lisää mahdollisuuden lentää Kazooien siivin. Koko Kazooie luotiin juuri sellaisia asioita varten, jotka on (ensimmäisten kuvien ja videoiden perusteella) poistettu Nuts & Boltsista.

Tämän takia en ole lainkaan tyytyväinen näkemääni.

EDIT: Samirai, mutta entä jos Galaxyssä oltaisiinkin itse rakannettu raketteja, joilla oltaisiin lennelty ympäri galaxeja, ja joilla oltaisiin ammuttu vihollisia. Ei suinkaan oltaisi hypätty goompan päälle vaan ammuttu raketista muutama ohjus goompien riesaksi. Ja Mastermindin kanssa suunnilleen samoilla linjoilla, paitsi että kiinnostaa vähän... Mutta ei siinä määrin, että ostaisin X0:n tämän takia, kuten vielä viikonloppuna suunnittelin.
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:22:26
    Itsekin tosin odottelin kyseisestä pelistä ihan perinteistä Banjo-loikintaa, mutta kyllähän tämä näinkin käy. Olisi tosin ollut ehkä mukavampaa, jos osa tehtävistä (noin 1/3 tai vastaavaa) olisi ollut pelkästään jalan suoritettavia. Näin oltaisiin saatu myös sitä perinteisempää tasoloikintaa sopiva annos mukaan. Tietenkin pelissä on mahdollisuus suorittaa tehtäviä myös kävellen, mutta epäilenpä sen olevan erittäin hankalaa ja turhaa verrattuna ajoneuvoilla pörräämiseen.
       Lisäksi olisi mukava tietää miten ajoneuvon muokkaaminen/vaihtaminen onnistuu. Saattaisi olla hieman turhauttavaa, jos aina jokaisen tehtävän alussa pitäisi mennä jonnekin kaupunkiin Mumbopään pajalle muokkaamaan omaa menopeliään tehtävää varten sopivaksi (tässähän toki on ne valmiit menopelit joka haastetta varten, mutta silti). Toivottavasti tässä on nyt mukana vähintään jonkinlainen pikavalinta-toiminto, johon voi tehdä valmiiksi muutamia erityyppisiä vekottimia joista sitten ilman rakentelua voisi valita sen tilanteeseen sopivamman.

Itse en tämän hetken tietojen ja videoiden perusteella osaa sanoa tarkkaa mielipidettä. Silti vaikuttaa todella mukavalta ja hauskalta peliltä, joka nyt jo oikeastaan on riistänyt paikkansa ostoslistaltani. Tulevat arvostelut saavat sitten muokata fiilinkejäni ihan vapaasti.

e: @Tube: Niin ja missähän on sanottu, ettei Kazooie enää osaa tehdä mitään, vaan on vain turha kuollut kana Banjon repussa?
    « Viimeksi muokattu: 14.05.08 - klo:22:28 kirjoittanut Zoink »
    Viesti saattaa sisältää paloja sarkasmia tai pähkinää.
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:22:52

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    EDIT: Samirai, mutta entä jos Galaxyssä oltaisiinkin itse rakannettu raketteja, joilla oltaisiin lennelty ympäri galaxeja, ja joilla oltaisiin ammuttu vihollisia. Ei suinkaan oltaisi hypätty goompan päälle vaan ammuttu raketista muutama ohjus goompien riesaksi. Ja Mastermindin kanssa suunnilleen samoilla linjoilla, paitsi että kiinnostaa vähän... Mutta ei siinä määrin, että ostaisin X0:n tämän takia, kuten vielä viikonloppuna suunnittelin.
    Siis miulle olisi ollut ihan sama... ei... vaan parempi, jos lentopuvun sijaan Mario olisi saanut raketin selkään ja siihen oisi voinut kustomoida kymmenia eri aseita, maahan tuloa muuttavia juttuja, sekä vaikka pelkästään ulkoasua. Jos todella oisi voinut omatekoisella koneella lentää niitä tähtien välejä, eikä vain hypätä tähteen ja piu, niin johan olisi ollut mahtavaa. Ja kuka käskee, että viholliset pitää ampua? Jos Mario hyppimisen sijaan olisi saanut koneen, jolla pompiskella miten huvittaa, tehdä kaksois-, kolmois- tai vaikka gogolplexoishyppyjä. Sehän olisi ollut vielä hienompaa, jos Mariolla olisi ollut rakennettava auto, jolla voisi tarpeen tullen tintata lekalla alaspäin pahaa aavistamattomaan goombaan. Tai liekin heitin eteen, jolla voi räiskiä miten, milloin ja millaisia palloja huvittaa. Olisi hyvin korvannut tulipuvun. Sen sijaan että Kazooie see kanajalat, niin BK3:ssa Kazooie saa neljä pyörää tai propellin tai ihan mitä vaan... En tajua tollasta elitismiä, että sen on pakko olla lintu joka lentää... Eivätkö Mariot olisi enää Marioita, jos Mario leikkaisi viikset irti? Eihän se olisi sillon enää tuttu putkimies tekemässä temppuja vaan joku outo viikseton hyypiö. Äläkä väitä että viiksien leikkuu on eri asia kun linnun muuttaminen autoksi. Samat jutut tulee tehtyä silti, vaikkakin monipuolisemmin. Ja ketä se haittaa? Sinua ilmeisesti. Ja olen ihan varma että sekaannut tohon vertaukseen ;D Vaikka nyt aika hostile viesti onkin, ni yritän vain saada siut näkemään ne mahdollisuudet jotka tämä homma antaa. Kait se on harmi, ettei voi enää muuttua kupitsaksi, mutta entäs jos tekee kurpitsan näköisen auton? ^^' Luulenpa ettei tämä viesti siun mielipidettäs muuta, mutta ainakin yritin, ja sain samalla aika vahvasti oman mielipiteen esiin
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:22:57
    1. Tästä puuttuvat muodonmuutokset (?)
    2. Kazooien suusta lentelevät munat (!)
    3. Kazooien lentäminen (!!!)
    4. Kazooien "ankanjalat" (joiksi niitä kutsuimme pieninä, en muista liikkeen nimeä, mutta se on se, jossa Kazooie hoitaa kävelemisen ja Banjo istuu ja kaipaa persettä).
    5. Lisäksi puuttuvat juoksukengät ja ne upeat saappaat, jotka ovat niin ihanat.

1. Ei ole vielä varmaa, mutta kulkuneuvoja voit muokata paljon vapaammin, miksi edes kaipaat enää muodonmuutoksia? Senkus teet vaikka linnun näköisen koneen, jos haluat. Se vielä liikkuukin juuri niin nopeasti kuin haluat ja kääntymiseen ja painovoimaan ja kaikkeen voit vaikuttaa.
    2. Mm. Grenade Eggsit ovat pelissä mukana, mutta saat ne vasta myöhemmin pelissä käyttöön, ja tietenkin kulkuneuvojen aseeksi.
    3. Voit lentää omilla koneillasi, kunhan saat hankittua propellin tjs. Eli toisinsanoen pelin systeemi on surkeampi, koska tässä voit lentää täysin samalla tavalla, mutta Kazooie ei olekaan lentohommissa?
    4. Sen nimi oli Talon Trot. Ensimmäisestä maailmasta saat nastarenkaat, joiden avulla pääset nousemaan jyrkkiä kukkuloita, eli vähän sama asia kuin uusien taitojen oppiminen = uusien osien löytäminen
    5. Tähän varmasti tulee erilaisia pyöriä autoihin joiden kanssa voit mm. ohittaa suon, ei voi tietää vielä (ei ole ollut mitn infoa)

Siinä oli ne helpoimmat. Kazooie osaa vielä nykyäänkin tehdä jotain temppuja, nekin kai selviää piakkoin tarkemmin, mitä kaikkea. Ainakin ne tärkeimmät, eli liikkuvuuteen liittyvät liikkeet ovat vielä tallella. Juoksut, hypyt, kiipeilyt. Lisäksi Kazooie osaa lyödä vihollisiaan sillä kepillä. Banjo & Kazooie on kehittynyt, mutta pääasiassa pelimekaniikka on pysynyt täysin samana kuin ennenkin. Mutta sehän nyt on vahvistettu, että hubiworldissa pääasiassa liikutaan täysin siis jalkojen voimin, ainakin pääasiassa. Tämä paikka jos on 16 kertaa laajempi kuin yksikään, mitä Rare on koskaan tehnyt, ja lisäksi koko paikka on täynnä kaikkea tutkittavaa ja keräiltävää, niin eikö siinä ole jo ihan mukavasti jaloilla seikkailua, mitä kaipaatte? Tooiessa oli esim. 8 todella laajaa kenttää, ja jos se paikka on todellakin 2x suurempi kuin Tooien maailmat yhteensä, niin hyvä kai myöntää, että kyllä siellä tutkittavaa riittää? Kazooie osaa lyödä siis kepillään, ja kuljettaa Jiggyä sauvansa avulla Jiggypankkiin. Ei niitä vehkeitä välttämättä tarvita jokaisessa tehtävässä, ne on vaan hyödyksi, jos niitä haluaa käyttää. Voin vain ihmetellä, miten edes kehdataan sanoa, että laitteet ovat "päälleliimatun oloisia". Tämä on koko pelin idea, johon tässä on keskitytty. Se on tärkein tekijä koko pelissä. Se ei todellakaan ole mitään päälleliimattua, vaan todella toimiva ja hieno ratkaisu.

Zoink: Niitä kulkuneuvoja voi editoita ihan missä vaan, mutta minulla on sellainen kutina, että ainoastaan niillä palikoilla mitä sinulla on mukana. Jos haluat lisätä jotain tiettyjä palikkoja, niin ainakin loogisesti olisi järjevää, että täytyy mennä jonnekin paikkaan kunnostamaan sitä.

Itse en suhtaudu lainkaan epäilevästi, yksi ja sama lentääkö Kazooie vaiko lennänkö jollain aluksella. Sama se, ampuuko munia Kazooie vaiko lentokone. Sama se, kiipeänkö kukkuloita Kazooien selässä, vaiko autolla. Sama se, se on sama peli.

Tubelinuksen viesti oli niin pitkä, että jotain pointteja jäi varmasti huomaamatta. Nukuttaa kuitenkin, ja näemmä se haluttu tieto ei ehtinyt tulla täksi päiväksi, eli huomenna sitten jatketaan. Pidetään tämä nyt sentään hyvänä ja asiallisena keskusteluna, kuten tähän mennessä on ollut, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin.
    全力で!
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:23:14
    Miksi en tuota Coldia osaa ottaa tosissani? :x Siis ihan asiatekstiä ja hyviä pointteja ja korjauksia on, mutta tuossa nyt paistaa se, että mitään negatiivista et tästä pelistä osaa sanoa. Pelkkää ylistystä. Emt.

Mahti-idea pelillä, mutta ei, ei nuo kulkupelit nappaa ainakaan vielä. Mietin kaikenlaista, mitä ne kulkupelit mahdollistavat; täysin uniikki vempele jokaisella pelaajalla, ne ominaisuudet mitkä haluat, joten mikä mättää? Miksi tämä ei kuulosta minun korvaani niin hyvältä kuin mitä sen luulisi olevan? Oikeasti, en osaa sanoa.
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:23:32

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Coldi näyttää älynneen samat mahdollisuudet kuin minäkin. Itse asiassa tuossa viestissä on juuri samat asiat vain erilailla kirjoitettuna ja vähän informatiivisempana. Ja jos pistätte Coldin pointit faniuden piikkiin, niin ne samat pointit löytyvät myös ihmiseltä (minulta, daa) joka ei ole elämässään ihan liikaa sitä Banjoa tahkonnut. Koskaan en ole Banjoja huonoina peleinä pitänyt ja tuskin tulen tästäkään osasta valittamaan. En silti ole tahkonut niitä edes läpi, joten en todellakaan ole fanipoika. Miksi siis saan samat pointit esiin kuin Coldi? Miksi suhtaudun peliin yhtä innolla kuin Coldi? Konsepti on hyvä, tekijä on hyvä, pelisarja on hyvä. Kyllä tätä odotetaan >_> Mitkään uudistukset eivät ole vielä saaneet hypeä yhtään alemmas omalta kohdaltani. Itseasiassa se hype on vasta alkanut!
    Kirjattu
  • 14.05.08 - klo:23:36

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Otetaan Linkiltä miekka pois ja annetaan lasermiekka tilalle. Jousipyssy korvataan puoliautomaattisella metsästyskiväärillä. Eponan saa korvata Suzukin Haybusa (kirjoitusasu?). Ei mitään pommeja vaan kunnon vihreitä sirpalekranaatteja! Ei Din's Fireä! Annetaan Linkille liekinheitin.

Sanoisitteko te noille muutoksille: "Ihan sama, kyllä kiväärilläkin voi ampua"? Ette. Samirai ei voinut olla tuon Galaxy-homman kanssa tosissaan. Kyllä Marion viikset voisi leikata siinä samassa missä Banjon kuonon voi kulmistaa, mutta palvelisiko se tarkoitusta? Lisäksi noin pieni muutos on ainoastaan kosminen. Lisäksi nuo alusten kokoluokat ovat hervottomia! Onko ihan sama että käyttääkö linnun siipiä vai meneekö lentokoneella? Siinä on pieni kokoero. Pieni on kaunista. Ei tarvitsisi olla mitään kerrostalon kokoista rakkinetta kun reppuun mahtuva lintu ajaisi saman asian.

Suhtaudun erittäin skeptisesti, mutta todella toivon että Rarella a) todella tiedetään mitä ollaan tekemässä tai b) kuunnellaan yleisön kauhistusta.

EDIT: Miksi avotakka on parempi  kuin sähköpatteri? Sähköpatterin lämpötila on helpommin säädettävissä. Se on helppo sammuttaa. Se saattaa olla ajastettu. Sen voi sijoittaa melkein minne vain. Se ei ole vaarallinen millään muotoa. Silti: avotuli on parempi. Olen useaan kertaan vain istunut ja katsellut kuinka tuli palaa. Aina kun on mahdollisuus, tykkään istua tulen äärellä ja katsoa miten kauniisti liekit tanssivat. Puiden asetteleminen ja ison prasun kokoaminen on viihdyttävää.

Miksi Tubelinus ei istu useita tunteja putkeen katsomassa kun sähköpatteri lämmittää huonetta? Miksi Tubelinus ei tykkää siitä, että Kazooien siivet korvataan metallilla?
    « Viimeksi muokattu: 15.05.08 - klo:00:10 kirjoittanut Tubelinus »
    Kirjattu
  • 15.05.08 - klo:00:12

Samirai Poissa

• JÄÄTELÖAUTOOOOO!!!11
    Tuon alun myönnän, että peli ei olisi silloin enää Zelda, mutta jos pelin pääpiirteet ja idea. Seikkailu ja puzzlenratkominen olisi mukana, niin tuskin olisin kovinkaan negatiivisesti peliin suhtautumassa. Ja jos ihan totta puhutaan, ni tuo muutos olisi paljon isompi, kuin mitä tällä hetkellä Banjossa on meneillään. Silti hyvä pointti jota en nyt oikein kunnolla varmaan edes voi kumota.

Ja sie et selvästikään vieläkään tajunnut... "Kyllä kiväärilläkin voi ampua" tuo ajattelutapa on juuri se mistä Banjossa ollaan päästy eroon. Ei ole vain kivääriä, on pommimunia, raketteja ja varmasti vaikka minkäläisia aseita, joita voi liittää autoon juuri siten kun haluaa. Tai ei pakko autoon ole lisätä. Ilmatyynyaluskin on mahdollinen, samoin lentokone tai helikopteri. Sekö häiritsee että Banjo ei enää mene kynsin ja hampain vaan on mahdollista käyttää kättä pitempää?

Kyllä Zeldaankin minusta sopisivat kustomoitavat tavarat. Miekkaan voisi sen spinslashin lisäksi ite värkätä jos jonkinlaista lumousta. Nuolia voisi olla heti tusina erilaista. En tiedä tajusinko oikein, mutta eniten sinnuu tuntuu ärsyttävän tuo, että teknistytään liikaa? Noh sanotaampa että nuo kaikki mahtavat, kustomoitavat lisäjutut voisi tosiaan heittää Banjoon tai Kazoieen. Miten toimisit? Laittaisit Kazooielle erilaisia höyheniä? =D Olisitko silloin innoissasi pelistä? En nyt yritä muuttaa mieltäsi noitten kulkuneuvojen suhteen, kun en oikeastaan tajua, mikä niissä on niin hirveätä. Liian isoja? Shadow of the Colossuksassakin kaikki on isoa ja peli oli hyvä. Banjokin on iso jos vertaa muurahaiseen, silti et valita että se on liian iso, koska et ole muurahaispeliä pelannut =P Sori että nämä vertaukset ontuu, mutta ei voi mitään.

PS: Olin ihan vakavissani sen Marion kanssa. Kyllä ne kulkuneuvot olisivat toimineet siinä missä puvutkin... Suurempi kokoluokka kun ei todellakaan vaikuta itseeni negatiivisesti.
    Kirjattu
  • 15.05.08 - klo:14:31
    Miksi en tuota Coldia osaa ottaa tosissani? :x Siis ihan asiatekstiä ja hyviä pointteja ja korjauksia on, mutta tuossa nyt paistaa se, että mitään negatiivista et tästä pelistä osaa sanoa. Pelkkää ylistystä. Emt.

Ehkä osasin varautua tähän. Kyllähän yli vuoden ajan tiesin, ettei tämä tule olemaan samanlainen kuin wanhat Banjot. Kuitenkin se yhdistelee niitä elementtejä, joita itse arvostan todella paljon. Mutta en ole mielestäni hypettänyt yhtään liikaa, tyyliin "ZOMGG TÄST TULEE MAAILMAN PARAS PELI EVAAH!!!!11", vaikka mielipiteeni saattaisi hyvinkin olla lähellä tuota. Sanotaanko jotain huonoa? Ööh.. Vaikka se, että hieman vielä epäilen millaisia nuo tehtävät saattavat ovat, mutta en niistä vielä tarkemmin tiedä kuin muutamista, ja olen kyllä niistäkin positiivisesti yllättynyt. Eli toisinsanoen, ei se ollutkaan mitn negatiivista. >_>

Mahti-idea pelillä, mutta ei, ei nuo kulkupelit nappaa ainakaan vielä. Mietin kaikenlaista, mitä ne kulkupelit mahdollistavat; täysin uniikki vempele jokaisella pelaajalla, ne ominaisuudet mitkä haluat, joten mikä mättää? Miksi tämä ei kuulosta minun korvaani niin hyvältä kuin mitä sen luulisi olevan? Oikeasti, en osaa sanoa.

Eiköhän se ajan kanssa sieltä tule, jos rupeat katsomaan peliä toisesta suunnasta, etkä yritä muistella niitä vanhoja. Banjo on muuttunut hieman. Nuotit, jinjot, Jiggyt, hahmot, haasteet (130 jiggyä), HUUMORI, musiikki, ja kaikki muut, mitkä tekivät Banjoista niin uniikkeja ja loistavia, ovat edelleen tallella, vaikkei porukka sitä näytä huomaavan.

Sitten mennäänkin Tuben viestiin... Alusten koko on liian iso? Peli alkaa siitä, että sinulla on neljä pientä pyörää ja pieni alusta, ei mitn muuta. Teet siitä isomman jos tahdot, tai sitten muut tönivät sinua helposti pelin aikana. Loogista, ja järkevää.

Ja todellakin tiedetään mitä ollaan tekemässä, jos et ole vielä huomannut. Pelihän ollut ainakin 3 vuotta suunnitteilla, ja idea koossa alusta lähtien. Kaikki pelisaititkin ovat kehuneet erittäin paljon, enkä ole nähnyt negatiivisia juttuja vielä laisinkaan. Kaikki lähinnä sanovat tätä Raren parhaimmaksi peliksi MS:n koneilla suoraan. Peli tulee olemaan valtava, ja toista samanlaista peliä en ainakaan itse ole pelannut. Vähintään kuusi maailmaa, joista jokainen jaetaan väh. kuuteen eri osaan; 36 isoa tutkittavaa aluetta vähintään.

Lähinnä humoristista, miten mielipiteet jakautuvat täysin kahteen. On niitä, jotka uskovat peliin, ja sitten ne, jotka vaan katsovat, että "autoja = karsea". Kauheaa sotaa syntynyt täysin typerästä aiheesta. Olisimme joko saaneet alkuperäisen Banjo-Kazooien remaken uusilla tehtävillä, tai tämän. He päättivät sitten tehdä sen remaken tilalta tämän uuden. Jos haluan pelata alkuperäistä, niinkuin luultavammin haluankin, niin pelaan sitä. Nyt on kuitenkin tarjolla jotain melko lähelle yhtä laadukasta, ellei laadukkaampaa, vaikka pelimekanismi onkin hieman erilaista.

Myönnetään, että tajuan kyllä Tuben pointin. Olisin minäkin mielelläni nähnyt mm. talon trotin tai rat-a-tatin palaavan ja porukan etsien Jiggyjä vanhaan kunnon tapaan, mutta tässä uudessakaan ei ole yksinkertaisesti mitään vikaa. Siinä on yhdistetty kaikkea mitä itse rakastan, ja vanhoille Banjojen pelaajille on luvattu ties mitä. (mm. muistelukenttä ja inside-vitsejä)

Banjo & Kazooie osaavat vielä liikkeitä, mutta jostainsyystä sitä ei suostuta paljastamaan, mitä kaikkea.
    全力で!
    Kirjattu
  • 15.05.08 - klo:14:52

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Tuon alun myönnän, että peli ei olisi silloin enää Zelda, mutta jos pelin pääpiirteet ja idea. Seikkailu ja puzzlenratkominen olisi mukana, niin tuskin olisin kovinkaan negatiivisesti peliin suhtautumassa. Ja jos ihan totta puhutaan, ni tuo muutos olisi paljon isompi, kuin mitä tällä hetkellä Banjossa on meneillään. Silti hyvä pointti jota en nyt oikein kunnolla varmaan edes voi kumota.
    Mutta nuo minun esimerkkinihän ovat lähes tulkoon kokonaan kosmisia? Banjon pelimekaniikka muuttuu aivan sairaasti. En väitä, etteikö uusi voisi olla mahtava, mutta suhtaudun siihen vain erittäin kovalla varauksella, koska edellinen oli niin upea. Otetaan ahvenanmaanmaustekakku ja otetaan kaikki muu pois paitsi rusinat ja tehdään uusi kakku. Voihan siitä tulla hyvä siitä uudestakin kakusta, mutta miksi muuttaa hyvää reseptiä?

Musta muuten tuntuu, että jos mulla on joku kanta, joka hiukan eroaa muiden kannoista, niin rupean puolustelemaan sitä yhtä nimenomaista kohtaa niin kovaa, että muut melkein unohtuvat. Odotan toki Banjoa, mutta en enää niin varauksetta, että menisin ostamaan X0:n ennen kuin pääsen kokeilemaan miten Banjon ja Kazooien uusi peli maittaa. Nuo alukset vaan nostavat sarvet pystyyn.
    Kirjattu
  • 15.05.08 - klo:14:57
    No tuota Banjoa muutetaan luultavastikin siksi, että se pystyisi kilpailemaan muiden tasoloikkien (häh, muitakin? O_o) kanssa ja että houkuttelisi enemmän pelaajia.

Olen nyt alkanut suhtautumaan tähän enemmänkin "tavallisena tasoloikkana" kuin Banjona. Ja täytyy myöntää, kaikki näyttää perhanan paljon paremmalta näin katsottuna. Nyt en voi pettyä. >:)
    Kirjattu
  • 15.05.08 - klo:22:39
    En jaksa lukea teidän ylipitkiä viestejänne, fanituksia, nyyhkytyksiä, kun yritetään jotankin uutta tuoda kehiin. Odotan tätä ehkä kolmanneksi eniten tällä hetkellä ja Coldilla hirvee hype päällä, mutta ehkä tää peli ansaitsee sen ; )

Xbox 360 | PS3 | DSLite | PC | Sony Bravia 40" FullHD KDL-40W4000
    Kirjattu
  • 15.05.08 - klo:22:50
    Uusi Banjo-Kazooie on kuin vesimeloni, täynnä siemeniä ja kova kuori. Toisaalta se on kuin mädäntynyt banaani, joka on hämäykseksi kuten korttitemppu maalattu koboltin keltaisella - samaa virttynyttä lenkkarihousua, jota yritetään paikoilla tehdä tuoreemman näköiseksi. Uudet lisäykset saattavat olla kuin kuusi heittoninjavehjettä perseessä, aluksi epämukavaa kuin jakoavain suklaapatukassa, mutta piankos siihen tottuu, kuten siihen että hakkaa kättä kuumaan lieden levyyn.
    Kirjattu
  • 16.05.08 - klo:00:13

Kurathesis

Kyllä Marion viikset voisi leikata siinä samassa missä Banjon kuonon voi kulmistaa

Kulmakuono hihi.

Lisäksi noin pieni muutos on ainoastaan kosminen.

Kaipa olet kummallakin kerralla tällä sivulla tarkoittanut kosmeettista. Kosminen muutos kuulostaa turhan mahtipontiselta hakemaasi tarkoitukseen ja on muutenkin järjetön.

...Joo. En ole pelannut N64:n Banjoja, mutta ymmärrän kyllä hyvin, miksi ajoneuvot näin latistaisivat peliä sarjan ystävien ennakkoluuloissa. Jos vanhat Banjot tarjosivat täsmällistä ja helposti lähestyttävää tasoloikintaa hauskojen kykyjen kanssa, nuo ajoneuvot eivät vain näytä korvaavan menoa kunnolla. On mahdollista parantaa vieteripötikkänsä hyppykorkeutta ja saada laitteensa lentämään uusilla osasilla, aivan kuin olisi kerännyt uusia kykyjä vanhoissa Banjoissa (?), mutta ajaako tuo legorakentelu oikeasti saman asian? Sen sijaan että voitettaisiin vihollisia ja loikittaisiin kekseliäissä kentissä etsimässä piilotettuja tavaroita, ajetaankin joistain hyppyreistä ylös, kilpaa toisten kanssa tai mitä tahansa. Ajoneuvot ja maisemat ovat suorastaan kolossaalisia, Banjo vain pieni pää siellä seassa. Meno ei näytä kaltaiseni maallikon silmään lainkaan samalta, vaikka periaatteessa saatavat kyvyt olisivatkin aikaisempaa vastaavat. Touhusta näyttää puuttuvan tarkkuus ja tietynlainen käsinkosketeltavuus (jonka lisäksi ajoneuvot ainakin trailerissa käyttäytyivät mielestäni melko rasittavasti). Ikään kuin pääpaino asetettaisiin pelaajan kekseliäisyydelle rakentelussa eikä niinkään välitettäisi enää seikkailemisesta. Voin toki olla osittain väärässäkin, tai kehitys voi jonkun mielestä olla hyvään suuntaan.

Itse en ole varmaankaan hankkimassa Wiin rinnalle tästä sukupolvesta mitään laitetta yleisen epämielenkiintoni sekä ajan- ja rahanpuutteeni vuoksi, joten en tietenkään koskaan tule hankkimaan uutta Banjoakaan. Coldin pitäisi silti rauhoittua todistelussaan, koska kyllä tällaisen merkkipelin hankkivat varmasti melkein kaikki laatikon omistajat Resetistäkin ainakin kokeillakseen sitä, olivat näin aluksi ja ehkä myöhemminkin kuinka skeptisiä tahansa.
    Kirjattu
  • 16.05.08 - klo:00:22

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Joo... Kosmeettistahan minä. Nyt hymyilyttää :) Virheitä sattuu, mutta elämä jatkuu.

Tuntuu siltä, että Kura sanoi vain paremmin kaiken sen mitä minä olen koittanut ajaa takaa. Juuri tuo ajoneuvojen hallinta on myös hiukan epäilyttänyt. Ajoneuvolla siitä tulee helposti edestakasin venkslaamista ahtaissa paikoissa. Verratkaa vaikka GTA 3:ssa, Vice Cityssä tai SA:ssa kävellä autotalliin tai ajaa sinne autolla, kun tilanne on se, että sinne autotalliin on käännyttävä, eikä vain voi ajaa suoraa. Autopelissähän se ei haittaa, mutta tasoloikkassa se epäilyttää.
    Kirjattu
  • 16.05.08 - klo:00:47
    Tasoloikka? Rallipeli tää on. Vrum vruuuum.
    Kirjattu
  • 16.05.08 - klo:18:39

heplo Poissa

• Resetin paskin jätkä
    Influenssa on saanut joltakin vaikutteita. >_>
    I Päiväkotikerho I
    "Joka reikään banaania."
    Kirjattu
  • 17.05.08 - klo:19:01

Raitoningu Poissa

• From Valhalla
    <a href="http://www.youtube.com/v/8E38XI8jiMA&amp;hl=en" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/8E38XI8jiMA&amp;hl=en</a>
    « Viimeksi muokattu: 17.05.08 - klo:19:03 kirjoittanut Jonttu »
    Kirjattu
  • 17.05.08 - klo:19:09

Ja tässä vielä se alkuperäinen, ei "Made By Jonttu" traileri... Eiku, on se editoitu, Marion päätä ei räjäytetä. :(

<a href="http://www.youtube.com/v/LIbAC5h0Ogw&amp;hl=en" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/LIbAC5h0Ogw&amp;hl=en</a>
    « Viimeksi muokattu: 17.05.08 - klo:19:17 kirjoittanut ColdSkull »
    全力で!
    Kirjattu
  • 17.05.08 - klo:20:20

heplo Poissa

• Resetin paskin jätkä
    Autot näyttävät yhä kauheammilta koko ajan.
    I Päiväkotikerho I
    "Joka reikään banaania."
    Kirjattu
  • 14.06.08 - klo:01:21

Tube Poissa

• Moi oon Tube.
    Äsken juteltiin irkissä ja tajusin, että BK3:sta tulee vähän niin kuin Masa Mainio. Tykkäsin Masa Mainiosta, niin ehkä tykkään BK3:stakin.
    Kirjattu
  • 30.06.08 - klo:14:59
    Olen BK:n ja BT:n molemmat muutamaan otteeseen läpäissyt ja täytyy kyllä todeta, että ne ovat 64:n parhaita tasohyppelyitä, vaikka on se dk- ja mario64:kin ihan hyviä ;) Banjoissa minua erityisesti viehättää humoristisuus ja se vapauden tunne (mikä nyt 3D tasohyppelyille tyypillistä tavallisesti onkin). Tekemistä sekä kerättävää on paljon ja pelit ovat todella koukuttavia: "vielä se yksi jiggy"...

Banjojen parissa on tullut vietettyä monen monta mukavaa hetkeä , ja kolmos osaa olen odottanut jo pitkään. Mutta damn! miksi nintendon täytyi oikein myydä rare? :C boxiinkaan ei oikein rahaa olisi. Täytynee kai odottaa, että tekniikka kehittyy ja voin joskus hommata pelin emulaattorille.

Olin kyllä yllättynyt BK3:n ajoneuvo teemaan. Vaikka sisimmässäni toivoin remakea N64:n Banjoista, ei tämä Banjon uusi ilme minua juuri haittaa. Hyvältä peliltä tämä nimittäin vaikuttaa :) Ymmärrän sen, että pelien tulee kehittyä ja muuttua, sillä vanhojen ideoiden kierrättäminen ei pitemmän päälle vain toimi (EA sucks!). Oliko kuitenkaan viisasta valita Banjoa tällaisen pelin päähenkilöksi, kun rare olisi voinut kehittää aivan uuden pelisarjan? Toisaalta olisiko se myynyt sitten yhtä hyvin? Who knows? ei viitsi kuitenkaan alkaa hirveästi spekuloimaan. Luotan rareen ja jos tekijä tiimikin on sama, niin uskon, että nuts and boltsista tulee todella kova peli.   

Kovien jätkien Koopajengi

Jos haluat liittyä niin lähetä yksityisviestiä Osirikselle. Liittyjillä ei saa olla liian ruma avartin kuva.
    Kirjattu