Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!




The Legend of Zelda: Twilight Princess

08.12.07 - klo:20:34
Nintendolta on totuttu näkemään tiettyjä uudistuksia pelimaailmassa enemän kuin muilta konsolivalmistajien johdoilta yhteensä. Tämä havaittiin viimeksi Wiin julkaisussa ja sen menestyksessä Nintendon mullistaessa pelialaa lopullisesti. Tätä ennen samaa ilmiötä kyettiin tarkastelemaan hiplailemalla DS:n kosketusnäyttöä ja satoja täysin ennennäkemättömiä pelejä.

Toinen asia josta on ollut, ehkä vähän negatiivisemmassakin mielessä, puhetta on Nintendon tapa kierrättää pelisarjojaan kolmatta vuosikymmentä. En tiedä, että onko tämä kovinkaan paha asia; miksi hyvää pitäisi muuttaa? Kylmä totuus on kuitenkin se, että hyväkin paska alkaa maistua puulta kun sitä tulee ulos tarpeeksi pitkään. Näitä esimerkkejä ovat Zeldat, Mariot sekä Pokémonit. En missään nimessä kiistä pelien laadun erinomaisuutta, mutta näiden uutuudenviehätyksessä sen voisin tehdäkin.

Miltä kuulostaisi ajatus, joka ikäänkuin noudattaa perinteitä, rikkoo niitä osittain mutta lisäilee pikkujuttuja sinnetänne hedelmöittäen pelikokemusta selkeästi? Entä, kun tämä sama peli tarjoaa neljästäkymmenestä kahteensataan pelituntiin kokemusta, joka on verrattavissa yhtä pitkään orgasmiin? Luonnollisesti soppaan heitetään loistavat grafiikat, syvyys, eeppisyys, mahtava tarina, erittäin kookas maailma sekä kaikki Zeldoista tutut hyvät puolet? Niinpäniin.

The Legend of Zelda: Twilight Princess on peli, joka noudattaa kaikkia perinteitä rikkoen ne samalla ja lisäilemällä pikkukikkoja jokaiseen väliin. Peli alkaa Ordon - kylästä, jossa Cowboy - Link ajelee rauhallisissa merkeissä vuohia aittaansa onnellisen tietämättömänä mistään metsän ulkopuolisesta uhkaavasta vaarasta. Äkillisesti Link tempaistaan mukaan mahdollisesti kaikkien aikojen suurimpaan seikkailuun, joka käsittää yhdeksän luolaston lisäksi jumalattoman kokoisen maailman ja täten mielettömästi myös luolastojen ulkopuolista tekemistä. Kaikkiaan paketti pitää (kauniista) kuorestaan kiinni täysin Zeldamaista kaavaa noudattaen, tehden asian ehkä paremmin kuin koskaan aikaisemmin.

50 tunnin läpipeluuaika tuottaa monille päänvaivaa, ja piakkoin zelda.arkkuun on ilmestymässä läpipeluuopasta kyseisestä pelistä (vittu Osiris ku oot hidas). Sivutehtäviä saat jauhaa ainakin reilu 20 tuntia riippuen mielenkiinnostasi niitä kohtaan. Tosi Zelda-fani muistaa kerätä jokikisen asian joka kartalta vain on löydettävissä männynkävyistä Magic - armoriin.

Ja koska sen unohdin mainita, kerrottakoon tässä että pelin voi tosiaan ostaa kahdelle alustalle; Gamecubelle sekä Wiille. Graafisesti tai sisällölisesti pelit eivät juurikaan eroa toisistaan. Wiin versio nyt vain tuppaa olemaan pelikuva Cuben vastaavasta ja päinvastoin. Lisäksi tähtäys hoidetaan Cubella tatilla kun taas Wiillä Wiiremoten osoittimella. Erityisen nautinnollista Wiillä on ampua demonilintuja hevosen selästä tähtäämällä oikeasti ruudulle!
« Viimeksi muokattu: 12.03.16 - klo:16:57 kirjoittanut Osireon »
Kirjattu
  • ::
  • 10.12.07 - klo:19:40

    Prime Poissa

    • When the wild finn blows.
      • FinZelda, Zeldan asialla
    Onko kukaan päässy kokeileen AR:ää tässä pelissä? :P
    Kirjattu
  • ::
  • 11.12.07 - klo:16:04

    jerskale Poissa

    • ohmo
    On muuten kyseessä huippu peli. Kerran olen Gamecubella mennyt läpi. Se oli sinänsä aika pitkä, mutta turhankin helppo, varsinkin loppuvastukset. Ei ehkä Ocarina of Timeä parempi, mutta Wind Wakerin ohi se taisi mennä.
    Kirjattu
  • ::
  • 11.12.07 - klo:16:36

    Relix Poissa

    • Defective
    • Wää
    Kyllä Wind Waker tämän pesee 100-0, imo, off course.
    Kirjattu
  • ::
  • 11.12.07 - klo:16:51

    Kraid

    Kyllä Wind Waker tämän pesee 100-0, imo, off course.

    Ehdottomasti.

    Twilight Princess on erinomainen Zelda-osa, vaikka siitä poistettiinkin niin iso määrä asioita, mm. Twilightiin oli tulossa isompi metsä, suunnattoman suuren Bublin-armeijan hoiteleminen Hyrule Fieldillä. Twilight Princessin kehittelyvaihetta on kiva tutkia, jonkun verran videoita löytyy Youtubesta. Voinkin laittaa tähän pari esimerkkiä:

    Klikkaa
    Klikkaa
    Klikkaa

    Twilight Princess olisi voinut olla paljon parempikin, mutta ei tässä nykyisessä ole kovasti moittimistakaan. Ainoastaan loppua kohti alkoi mennä hieman ravaamiseksi. Muuten tämä on oikein kaunis peli.
    Kirjattu
  • ::
  • 11.12.07 - klo:17:22
    Mitä tuohon Bublin-armeijan kurittamiseen tulee, en osaa sanoa pitikö kyseistä kohtausta edes pelissä oleman. Luin jostain (valitettavasti en muista mistä) että kyseinen beta-traileri ei ollut kehitystiimin kokoama, mutta sen materiaali saatiin kyllä sieltä. Sitten trailerista tehtiin eeppinen yhdistelemällä eri cutscenejä. Harmi kun ei ole lähdettä :/.

    Btw, Iwata ask's -sarjan Twilight Princess -osiota tuli lueskeltua aika lailla ennen TP:n julkaisua. Siellä ei kai puhuta trailereista mitään.

    Sitten on myös kiva ja nopea artikkeli Twilight Princessin historiasta.
    Kirjattu
  • ::
  • 11.12.07 - klo:17:34
    Kyllä Wind Waker tämän pesee 100-0, imo, off course.

    Pois radalta, olet täysin oikeassa! Wind Waker on paras Zelda. Koskaan.

    TP:n olen läpäissyt kaksi kertaa, eikä tämäkään huono ole. Mainio peli, mutta ei yllä WW:n tasolle mitenkään.
    全力で!
    Kirjattu
  • ::
  • 11.12.07 - klo:18:48

    Riby Poissa

    • Anon9746
      • Resetti.net
    Antakaa nyt herrajumala niitä perusteluita >> Mikä tekee TWW:stä niin upean?

    Twilight Princessiä ylihypetettiin, mutta kohtalaisen hyvä peli siitä siltikin tuli. Miksikään jumalpeliksi en sitä kuitenkaan kutsuisi.
    Pre-Beta ja Beta -kuvista on ollut tosiaankin pääteltävissä, että Twilight Princess koki kehityksensä aikana suuria muutoksia. Uskallampa väittää, että koko Twilight-konsepti oli suhteellisen erilainen. Bossit olivat bosseja sekä mitä luultavammin Twilight Realmin ja normaalin ulottuvuuden jako oli paljon pienempi. TP:n kehitystä aloittaessaan tekoporukka halusi tehdä uuden OoT:n, luultavasti peliä ei kuitenkaan loppupeleissä uskallettu tehdä turhan samanlaiseksi OoT:n kanssa ja tarina pistettiin uusiksi. Mielestäni tämä näkyy pelissä turhan vahvasti. Bossit ovat surkeita ja noudattavat samaa tekaistua linjaa, ainoastaan Stallord jaksoi innostaa erityisesti.
    Twilight Princessistä olisi pitänyt tehdä originaalimpi, eikä yrittää tehdä liikaa unohtaen siinä samalla koko muun pelin kehityksen. Luolastojuoksu on pahasta, mutta itse luolastot ovat olleet mielestäni parempia aiemmissa osissa(MM:stä alaspäin). Vieläkin odotan sitä Zeldaa, joka nostaa sarjan uuteen kukoistukseen unohtamatta vanhoja apujaan.

    Olisivat edes yhden old-shcool-dungeonin ympätä peliin(tyyliin aLttp tai juuri OoT). Nyt yritettiin olla kekseliäitä, mutta läheskään Spirit Templen tai Stone Tower Templen tasolle ei ylletty.

    //

    "Aito screen pelistä"
    « Viimeksi muokattu: 11.12.07 - klo:19:31 kirjoittanut Jul-Riby »
    * Kullanmurut *


     <div class="signature">', $message['member']['signature'], '</div>';
    Kirjattu
  • ::
  • 11.12.07 - klo:18:49

    Kasuli Poissa

    • Piparisensei
      • Porkkanakaupunki
    TP on paras Zelda ikinä. Taino, pääjuoneltaan paras, sivutehtävät kusee. MM:ää pitäisi päästä kokeilemaan : <
    VAIHTELEEPA SITTENKIN >: (
    Kirjattu
  • ::
  • 11.12.07 - klo:19:41
    Löytäähän TP:stä paljonkin asioita, joista voisi valittaa vaikka kuinka, mutta en mene sitä haukkumaan. Uskomattoman hypetyksen jälkeen odotukseni peliä kohtaan olivat aivan taivaissa, mutta monta kymmentä tuntia kestänyt ensimmäinen läpipeluukerta oli sellaista viihdettä, mitä pelit nykyään valitettavan harvoin tarjoavat. Ovathan bossit aivan liian helppoja joo, ja sivutehtäviä odotin löytyvän enemmän, mutta peli oli kookonaisuutena aivan uskomattoman kova tekele ja ehdottomasti yksi vuosituhannen parhaista peleistä.
    « Viimeksi muokattu: 11.12.07 - klo:19:43 kirjoittanut Nösse »
    Kirjattu
  • ::
  • 11.12.07 - klo:19:56
    Upea peli kyllä. Ainoat viat ovat ötököiden kerääminen, se Kakariko Villagen ihmeshamaani(luulin sitä naiseksi>_____<) ja tylsä alku. Helppoudesta en enää oikein jaksa valittaa kokeiltuani Adventure(s?) of Linkiä.

    Monta kertaa olen yrittänyt aloittaa pelin alusta, mutta lopettanut kun alku on niiiiiiin tylsääääää. Esimerkiksi Majoras Maskin alku on paljon onnistuneempi, ei mitään tylsää pälätystä vaan suoraa toimintaa :I Jokatapauksessa yksi kaikkien aikojen peleistä.
    Kirjattu
  • ::
  • 11.12.07 - klo:20:08

    mosse Poissa

    • Mosse
    TWW ei kyllä pärjää TP:lle oikein millään osa-alueella. Onhan se purjehtiminen toki varsin metkaa puuhaa, mutta varsinkin siinä helppous häiritsi enemmän kuin missään muussa. TP oli totta kai helppo peli niin ikään, mutta pelimaailmassa oli huomattavasti enemmän tunnelmaa ja syvyyttä, minkä seurauksena jostain vaikeustasosta nillittäminen tuntuu aika kyseenalaiselta.

    Luolastot toimivat, niiden ulkopuolella seikkaileminen oli hauskaa, pelin ulkoasu oli nätti, äänimaailma oli tunnelmallinen, kontrollit ja pelattavuus erinomaisia ja peli-ilo katossa. Loistopeli.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 11.12.07 - klo:21:27
    TWW on TP:tä parempi elävämmän tuntuisen maailman takia. WW:n NPC-hahmot ovat hauskoja, TP:stä tällaisia löytyy vain muutama. Lisäksi petyin TP:n Castle Towniin, joka on mahdottoman tylsä paikka. Oletin sen ensinnäkin olevan kuvattu vapaasta kamerakulmasta ja toisekseen että siellä voisi seikkailla katoilla ja parvekkeilla kuten Windfall Islandilla. Kumpikaan haaveistani ei toteutunut. Kolmas oletus oli että sieltä löytyisi kasa sivutehtäviä mutta eipä löytynyt, vain hikinen ennustajaeukko ja kultainen runoilija. Mitä kaikkea peli olisi voinutkaan olla, jos kaupunki olisi ollut eläväisempi, puhumattakaan muista kylistä. NPC-toiminta kunniaan!

    TP on silti erittäin viihdyttävä peli, siinä on vähemmän jankkaamista (eestaas menemistä, puuduttavaa/itseään toistavaa tekemistä) kuin WW:ssä. TP on kaikin puolin monipuolisempi, paitsi NPC-hahmojen osalta, jotka koen eri tärkeiksi. OoT:ssä kyrsii sama asia.
    Kirjattu
  • ::
  • 11.12.07 - klo:21:42
    Yhdyn Olimarin puheisiin NPC hahmojen tärkeydestä. TP ei tällä saralla onnistunut vakuuttamaan oikein millään tasolla, vaikka muutamia hassun hauskoja tuttavuuksia matkan varrelle sattui. Nyt Phantom Hourglassia pelatessani huomaan, kuinka piristävän persoonallisia ei-pelaaja hahmoja tuntuu riittävän joka paikassa - koettiinko TP:n aikuismaisempi tyyli kehnommaksi ympäristöksi ja kasvualustaksi liian räiskyville persoonille TWW:n sarjakuvamaiseen ulkoasuun nähden? Mene ja tiedä. TP:ssä oli kyllä toisaalta selkeästi enemmän vakavasti otettavia sivuhahmoja, kuten Telma ja se intiaaniukkeli, josta Odolwa ei pitänyt.

    Mutta onpahan sarjan muillakin osilla omat puutteensa, NPC:t nyt sattuvat olemaan TP:n yksi harvoista todellisista kauneusvirheistä.
    « Viimeksi muokattu: 11.12.07 - klo:21:49 kirjoittanut Jikkyooshaberiparodius »
    Kirjattu
  • ::
  • 12.12.07 - klo:16:28
    TP:n Castle Town on tosiaan aika surkupaisa. Jopa Ocarinan vastaavassa oli enemmän avattavia ovia...

    Itse tykkäsin siitä linnusta jolta pystyi pöllimään öljyä.
    « Viimeksi muokattu: 12.12.07 - klo:16:30 kirjoittanut Odolwa »
    Kirjattu
  • ::
  • 12.12.07 - klo:23:07

    jerskale Poissa

    • ohmo
    Kyllä Wind Waker tämän pesee 100-0, imo, off course.
    Kaikilla mielipiteensä. Wind Waker oli loistava, mutta jotenkin pidin tämän aikuisemmasta tunnelmasta. Wind Wakerissa en pitänyt siitä pikkupojasta yhtäpaljon kun TP:n Aikuisesta. (Tosin eihän se alussa tainnut vielä aikuinen olla).
    Kirjattu
  • ::
  • 12.12.07 - klo:23:54

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    Ihan nostalgisista syistä nostaisin the Wind Wakerin korkeammalle kuin Twilight Princessin. Minulle tWW oli jotain ihan uutta ja ihmeellistä, mutta kun pääsin viimein pelaamaan Twilight Princessiä, olin jo kokenut jäärä ja seikkailu ei tuntunut enää niin suurelta. the Wind Wakeria pelasin puoli vuotta ennen kuin pääsin läpi, Twilight Princessin läpäisin 11:ssa päivässä. Niin sitä kokemusta kertyy kun pelaa.

    Twilight Princess on kuitenkin ihan omana pelinään erittäin vakuuttava teos. Jo yksistään grafiikka on hyvin nättiä GameCuben peliksi, maailma on iso ja pelattavuus ehtaa, perinteistä mutta toimivaa Zeldaa. Juonta ja etenkin tapaa, jolla tarina kerrottiin, on paranneltu edellisistä osista todella paljon. Harmi, että Twilight Princessissä ei voi katsoa jostain valikosta välianimaatioita uudestaan, sillä osa niistä oli hyvin upeita.

     TP sisältää myös erään Zeldojen siisteimmistä hahmoista, nimittäin Midnan. Tuo Linkin persoonallinen kumppani on aivan toista maata kuin OoT:n ärsyttävä Navi- keiju. Muut hahmot eivät sitten olleetkaan yhtä hyvin käsikirjoitettuja, joskin OoT:n palikkahenkilöt ne tietenkin voittavat. Hahmojen uusi ulkonäkö oli Twilight Princessin paras puoli, esimerkiksi Linkin puku on paljon tyylikkäämpi kuin ennen kaikkine yksityiskohtineen.

    Twilight Princess oli siis kokonaisuutena hyvin positiivinen kokemus. Paria asiaa minäkään en voi kuitenkaan ymmärtää. Ensimmäisten kolmen luolaston aikana tapahtuu paljon, kerrankin luolastojen välillä juoni etenee ja siellä on tekemistä. Tämän jälkeen peli muuttuu kuitenkin luolastosta luolastoon kömpimiseksi, eikä juoni oikein saa puhtia ennen kuin ihan lopussa. Myös aaveiden metsästys yöllä on rasittavaa puuhaa. Mistään ei saa karttaa joka ilmoittaisi, mistä niitä mahtaisi löytää. Ja näitä haamuja voi löytää vain yöllä, joten on merkillistä, miksi pelissä ei ole aiemmista Zeldoista tuttua kykyä vaihtaa päivä yöksi. Nyt joutuu aina vain odottamaan ajan kulumista ja lopulta alkaa etsiä pitkin Hyrulea...

    Kokonaisuutena antaisin kuitenkin ihanan sulavan pelatavuuden ja kiehtovan tunnelman takia TP:lle arvosanaksi 9+:n. Kyseessä on toiseksi paras Zelda, jonka jokaisen pitäisi kokea. Uskon myös, että Twilight Princess on hyvä aloittelijalle ensimmäiseksi Zelda- peliksi. Siinä nimittäin on kaikki Zeldojen perinteet tiivistettynä moderniin ja näyttävään videopeliin.
    « Viimeksi muokattu: 12.12.07 - klo:23:58 kirjoittanut Arctic Fox »
    Kirjattu
  • ::
  • 31.12.07 - klo:00:49

    caision

    voisiko joku pelin hyvin tunteva kertoa, mistä kuuluisan hylian lochin saa kalastettua? Mulla on sinking lure, mutta fisua ei näy missää ja montussa melottu eessuntaassun...

    Kiitos jo etukäteen...
    Kirjattu
  • ::
  • 31.12.07 - klo:13:34
    voisiko joku pelin hyvin tunteva kertoa, mistä kuuluisan hylian lochin saa kalastettua? Mulla on sinking lure, mutta fisua ei näy missää ja montussa melottu eessuntaassun...

    Kiitos jo etukäteen...

    Kysymyksiä varten voisi vastaisuudessa perustaa apuketjun.

    Hylian Loachin saat,
    (click to show/hide)
    « Viimeksi muokattu: 31.12.07 - klo:13:36 kirjoittanut Olimar »
    Kirjattu
  • ::
  • 31.12.07 - klo:13:53

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    (click to show/hide)

    Minulla on siis tällainen muistikuva, mutta Loachin olen pyydystänyt siis tasan kerran, ja se tapahtui viime helmikuussa. Eli voin muistaa väärinkin... Kokeilemalla se onnistuu.
    Kirjattu
  • ::
  • 31.12.07 - klo:14:28

    Turjake Poissa

    • Törö
    • Hail to the King, baby!
      • Törön vuodatus, teh blogi
    Kompaten Olimaria.

    Jotenkin meikäläiselle ei välittynyt TP:stä samanlaista vapauden ja suuren seikkailun tunnetta, kuin WW:stä. WW:n maailma on eläväisempi ja jotenkin... mielenkiintoisempi.

    Onhan tuo TP hyvä peli juu, mutta se ei vaan tunnu elävän niiku yhtä suuresti kuin WW. Siis WW:ssähän oli joka paikassa jotain tosi tosi nastaa tehtävää ja varsinkin siellä Windfallilla pystyi tosiaan viettämään aikaansa useita tunteja tehden sivutehtäviä tai vaikka vain tutkiskellen. TP:ssä ei ole mitään paikkaa, jossa voi yhtä hyvillä mielin vain hengailla ja tehdä oikeasti mielenkiintoisia sivutehtäviä. Sääli.

    TP pesee kuitenkin WW:n parissa asiassa oikein selkeästi. Peli on näes huomattavasti elokuvamaisempi ja tarinavetoisempi kuin mikään muu Zelda. Lisäksi pelin luolastosuunnittelu oli just about täydellistä. Jokainen luolasto oli suunniteltu oikein hyvin ja nerokkaasti. Yhdessäkään luolastossa ei ollut sellaista inhottavaa fiilistä. Mä en ollenkaan pidä yleensäkään missään peleissä mistään luolastoista, koska ne tuntuu melko ikäviltä paikoilta, mutta TP:ssä jokainen luolasto oli yllätyksekseni viihdyttävä.

    Niinjuu,
    (click to show/hide)

    Hyvä peli, muttei kyllä ihan WW:n veroinen.
    <+Cyna> Turjake on resetin paras tyyppi, aattelin mainita
    <Tinglemies> välillä en itsekään erota pelaanko personaa vai nussinko törön kaa
    <+mm. Detonat, coconuut, Linkkiro> Törö adminiks


    ANIME ON PASKAA USKOKAA JO SKYWARD SWORD MYÖS JA DC
    Kirjattu
  • ::
  • 01.01.08 - klo:15:58

    Jeftano Poissa

    • Jeftano
      • YO TUBE!
    Hauskinta tässä on mennä Susi-Linkillä Castle Towniin pelottelemaan vartiota.
    .                                                                                                   .
                                                                            
                                                                            
                                                                            
                                                                            
    .                                                                                                   .
    Kirjattu
  • ::
  • 06.01.08 - klo:12:17
    Pitäisi varmaan jaksaa kerätä kaikki poet. Ei oo kuin joku vähän yli 50 koossa.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.01.08 - klo:19:29

    caision

    Multa puuttuu vielä 3 poeta ja tuntuu, että paikat alkaa loppua kesken.
    Ja yksi sydämenpalanen, kun saa voitettua sitä jääbiatchia,en sitten millään, vaikka huidon sitä akkaa miekalla ja koetan vaan olla nopeampi ja näppärämpi mut jotenki se akka aina vaa voittaa... Perhana...
    Kirjattu
  • ::
  • 06.01.08 - klo:19:32

    mosse Poissa

    • Mosse
    Multa puuttuu vielä 3 poeta ja tuntuu, että paikat alkaa loppua kesken.
    Ja yksi sydämenpalanen, kun saa voitettua sitä jääbiatchia,en sitten millään, vaikka huidon sitä akkaa miekalla ja koetan vaan olla nopeampi ja näppärämpi mut jotenki se akka aina vaa voittaa... Perhana...

    Et ole sitä oikoreittiä kokeillut? Kyllä sen pitäisi mennä, jos sinne pääset.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 06.01.08 - klo:19:41

    caision

    oikoreittiä tässä oonki runkannu ties kuinka kauan, mut se muija vaa vetää aina voiton. Muutaman kerran oisin sen akan voittanu, mut sit lopussa ajauduin liian lähelle seinää ja vauhti hidastu. Varmaa ton pelin rasittavin kohta.

    Onko se oikoreitti et pomppaa sinne päälle ja oikasee siitä kapeasta kaistaleesta. En tiiä, mitä teen väärin, mutta kovasti se akka mut aina voittaa...

    Kaverin kaa naurettii, et no, tosta akasta ei olekaan ollut kuin pelkkää harmia. Ensin etsit sille keittoaineksia pitkin kartanoa, sitten muija flippaa ja meinaa tappaa sut ja sen päälle se vielä on parempi siin laskuhommassa. Kukakohan on ollut vaimoonsa niin tyytymätön, että on luonut moisen naisen Zeldaan...
    Kirjattu
  • ::
  • 06.01.08 - klo:20:32
    Sekä poet että sydämenpalaset löytyvät läpipeluuoppaastamme
    Kirjattu
  • ::
  • 06.01.08 - klo:20:48
    Kun Poeja on kasassa päälle 50, on se sitten kiva opasta katsellessaan muistella mitkä niistä on jo haettu.
    Kirjattu
  • ::
  • 06.01.08 - klo:21:01
    Taisin itse katsoa kaksi poeta oppaasta; niissä ketutti eniten se, että toisesta paikasta olin etsinyt aiemmin illalla ja toisen paikan olin missannut sen takia, että sen sekoittaa muihin ruohoympyröihin (siellä pohjoisella Hyrule Fieldillä).
    Kirjattu
  • ::
  • 06.01.08 - klo:23:07

    caision

    Heh, voitinpa sen eukon! Meinas lopussa mennä ohitte, mut huitasin miekalla ja pääsin just maaliin ennen sitä. Nyt on kaikki sydämenpalaset, sitten enää kolme poeta, ni peli on pelattu täydellisesti läpi! <3

    EDIT: ja sitten vielä se hylian loch, vielä en sit nähny lumpeiten keskellä, mut varmaa jollain toisella kerralla...

    Henan kiusaaminen on muuten kivaa. Montakoha kertaa se on paiskannut mut ulos sieltä ku oon alkan kiusaa sit lintua ja kaloja :D
    « Viimeksi muokattu: 07.01.08 - klo:15:00 kirjoittanut Osiris »
    Kirjattu
  • ::
  • 07.01.08 - klo:15:52
    Pitäisi itsekin vetää TP ja Corruption 100%... Jos nyt ensin koitan saada Galaxyn ekan rundin loppuun keräämällä 120 tähteä ja sitten vasta pelaan noi myöhemmät rundit Corrputionissa ja TP:ssä 100%.
    Kirjattu
  • ::
  • 13.01.08 - klo:16:02

    Fault

    Pitäisi itsekin vetää TP ja Corruption 100%... Jos nyt ensin koitan saada Galaxyn ekan rundin loppuun keräämällä 120 tähteä ja sitten vasta pelaan noi myöhemmät rundit Corrputionissa ja TP:ssä 100%.

    Samoilla linjoilla.

    Hyvä peli, viholliset turhan helppoja. Ainoat miekkailukiksit sain Temple of Timen haarniskaörvelöltä.
    Kirjattu
  • ::
  • 13.01.08 - klo:18:59
    Kikseistä huolimatta senkin voitti runkkaamalla ahkerasti yhtä liikettä, jonka löytämiseen saattoi kuluttaa huikean minuutin, kenties jopa pari. Huimaa, kovin huimaa!

    Niin, pari oikeasti suhteellisen vaikeaa kohtaa siellä täällä olisivat voineet saada ihmeitä aikaan. En liian vaikeaa tästä kuitenkaan haluasi, saati mistään muustakaan Zeldasta, ne saavat minun puolesta olla suhteellisen rentoa pelattavaa. Pari kiperää tilannetta eivät kuitenkaan todellakaan olisi haitaksi.
    Kirjattu
  • ::
  • 13.01.08 - klo:19:08

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    Minusta hillitty vaikeusaste on vain hyvä homma, en jaksa pelata jos kuolen usesti jossain vitun vastuksessa. Vaikeat pelit ovat ärsyttäviä ja niitä ei huvita yrittää niin kauan, että pääsisi läpi. On vain hyvä juttu, että Twilight Princessistä ei tehty yhtään vaikeampaa. Tunnelma on parempi, kun ei tarvi pelätä kuolevansa.
    Kirjattu
  • ::
  • 13.01.08 - klo:19:13
    Mitä te valitatte? Aina voitte jättää kilven ottamatta, käyttää normimiekkaa tai pitää vain kolmea sydäntä. Jos kukaan ei ole lusikoimassa puuroa suukkiinne, lusikoikaa se itse, nyhveröt.
    Kirjattu
  • ::
  • 13.01.08 - klo:19:18

    Kraid

    Möhkö vihainen. Möhkö kurittaa. Möhkö neuvoo. :'(
    Kirjattu
  • ::
  • 13.01.08 - klo:20:40
    Mitä te valitatte? Aina voitte jättää kilven ottamatta, käyttää normimiekkaa tai pitää vain kolmea sydäntä. Jos kukaan ei ole lusikoimassa puuroa suukkiinne, lusikoikaa se itse, nyhveröt.
    Jos peli on liian helppo, se vain on laskettavissa sinne miinuspuoliin. Liiallinen helppous vähentää pelin mielenkiintoa.
    Kirjattu
  • ::
  • 13.01.08 - klo:20:47

    Kurathesis

    Onko se sitten kivaa tahallaan pidätellä niin, että pelistä tulee vaikea? Minua ainakin ärsyttäisi suunnattomasti, jos en saisikaan kerätä jotain sydäntä vaan pitäisi juosta ohi. Siksipä sekä kerään sydämet että muut hyödykkeet ja olen sitten ainakin yleensä valittamatta helppoudesta.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.01.08 - klo:16:50
    Jos peli on liian helppo, se vain on laskettavissa sinne miinuspuoliin. Liiallinen helppous vähentää pelin mielenkiintoa.

    Senpä takia Zeldoissa ne sydämet pomotaisteluiden jälkeen eivät ole pakollisia. Aivan selvä ratkaisu Nintendolta, että pelaaja voi itse päättää ottaako lisäsydämen vai eikö.

    TP on kyllä ajoittain helppo, mutta en viitsi siitä valittaa, kun on muuten niin upea teos.
    Kirjattu
  • ::
  • 14.01.08 - klo:20:33
    TP on kyllä ajoittain helppo, mutta en viitsi siitä valittaa, kun on muuten niin upea teos.
    Vielä vahvemmin esillä TWW:ssä. Kyllä se säädettävä vaikeusaste olisi poikaa, ei kukaan voi sitä kieltää. Kyllä tommosia "vaikeutuksia" aina löytyy. Esimerkiksi Ocarina of Timeen saa mukavasti lisää vaikeusastetta kun sitoo toisen käden selän taakse.
    Kirjattu
  • ::
  • 15.01.08 - klo:00:10

    caision

    Musta TP on paljon helpompi kuin esimerkiksi A link to the past, mutta ei se haittaa. Ja tosiaan voi aina jättää ottamatta pullot, liemet ja keijut. A link to the pastin osaan ulkoa ja tavoite on pelata koko peli läpi kuolematta kertaakaan ja kun tämä onnistui, niin sitten vähemmän pulloja tms... TP:en olisin muuten toivonut enemmän miekkailua. Jotenkin turhauttavaa osata kaikki hidden skillit ja sitten niitä ei oikein pääse käyttämään. Kaveri pelas oikeestaa koko pelin läpi muutamaa kohtaa lukuunottamatta vetämällä pelkkää stabbia....

    Musta oli tosi kiva hypätä suoraa SNEsistä Wiihin. Oli hiukka pieni ero pelata TP:tä ku tota a link to the pastia... XD Mutta kun ohjaus alkoi sujua ja kun on jonkinmoinen Zelda-logiikka hanskassa, ni äkkiähän TP oli hanskassa (tosin vielä 3 poeta ja se fisu). Muutenkin musta vanhat pelit on paljon vaikeampia kuin nykyiset. Pieni sukulaispoika oli SNESin kanssa ihan solmussa ja kehui pelanneensa läpi pleikkarin pelejä. Ja kappas ku olikin vanhempi peli, ni ei homma mennytkään kuin elokuvissa...

    Minä tein tälläisen hyppäyksen suoraan SNES-ajsta Wiihin, enkä ennen sitä ollut pelannut koskaan 3D-pelejä. Mario Galaxyssä taitaa olla jotain 71 tähteä ja kerran vedin sen läpikin, mutta vielä uupuu paljon, että sen saisi täydellisesti hakattua läpi. Marion kanssa mulla on paljon enemmän ongelmia kuin Zeldan. Johtuu varmaan, kun tuo pomppiminen ei ole mikään vahvin lajini, miekalla läimiminen taas sujuu vallan mainiosti.

    « Viimeksi muokattu: 15.01.08 - klo:00:31 kirjoittanut caision »
    Kirjattu
  • ::
  • 16.01.08 - klo:17:33
    http://www.smashbros.com/en_us/characters/sheik.html

    Sheik doesn’t appear in The Legend of Zelda: Twilight Princess, but we based her model on a design that was drafted up during the development of that game.

    Miksi ei?

    Tuota Sheikin kuvaa katsellessa tuli ensimmäistä kertaa erittäin vahvasti semmoinen fiilis, että Ocarina of Time tulisi julkaista uudelleenpäivitettynä.
    Kirjattu
  • ::
  • 16.01.08 - klo:17:53

    Arctic Fox Poissa

    • Vulpes Arctos
    ^ Saisi olla kyllä melko reippaasti uudelleenpäivitetty, jos haluttaisiin Twilight Princessille pärjätä.
    Kirjattu
  • ::
  • 16.01.08 - klo:18:10

    Kraid

    Tuota Sheikin kuvaa katsellessa tuli ensimmäistä kertaa erittäin vahvasti semmoinen fiilis, että Ocarina of Time tulisi julkaista uudelleenpäivitettynä.

    Jo Twilight Princess muistutta liikaa Ocarina of Timeä. Nintendolta ei nimenomaan tällaisia uudelleenpäivityksiä saa tulla, TP:hän oli kuin Ocarina paremmilla grafiikoilla.
    Kirjattu
  • ::
  • 16.01.08 - klo:18:23
    TP:hän oli kuin Ocarina paremmilla grafiikoilla.

    No ei vitussa.

    Kyllä mulle ainakin kelpais joku uusinta versio Ocarinasta. Tai vaikkapa samaan Hyruleen sijottuva uuskin peli. En oo vielä kyllästyny siihen ympäristöön. :P
    Kirjattu
  • ::
  • 16.01.08 - klo:19:01

    mosse Poissa

    • Mosse
    ^ Saisi olla kyllä melko reippaasti uudelleenpäivitetty, jos haluttaisiin Twilight Princessille pärjätä.

    Eipä välttämättä niinkään paljon. Sen verran loistava peli se Ocarina of Timekin on, mitä nyt se ulkoasu on vähän vanhahtava.
    [22:22] <+Linkkiro> Miks Mosse tietää kaiken >_>
    [22:23] <+pandem> koska mosse on paras
    Kirjattu
  • ::
  • 21.01.08 - klo:17:02

    Prime Poissa

    • When the wild finn blows.
      • FinZelda, Zeldan asialla
    ^ Saisi olla kyllä melko reippaasti uudelleenpäivitetty, jos haluttaisiin Twilight Princessille pärjätä.

    Eipä välttämättä niinkään paljon. Sen verran loistava peli se Ocarina of Timekin on, mitä nyt se ulkoasu on vähän vanhahtava.

    Tämä kuullostaa kyllä erittäin tyhmältä ja niin poispäin, mutta tykkäsin Ocarinan grafiikasta enemmän, kuin TP:n...

    Ja taas avasin suuni turhaan
    Kirjattu
  • ::
  • 19.02.08 - klo:00:08
    TP:n savefilu häkätty :D

    EDIT: Juu, mutta siis tuon kautta saadaan tulevaisuudessa ehkä käynnistettyä joitain sovelluksia. Ihan jees.
    « Viimeksi muokattu: 19.02.08 - klo:22:22 kirjoittanut Tubelinus »
    Kirjattu
  • ::
  • 19.02.08 - klo:21:18

    Kraton Poissa

    • Publicly humiliated criminal fugitive with no girlfriend.
      • Nordic Training Journal
    TP:n savefilu häkätty :D

    umm...Näin ton videon 1-2vk sitten ja sen jälkeen on tullut parempiakin videoita.
    Kirjattu
  • ::
  • 27.02.08 - klo:20:54
    Teinä tarkkailisin Prismojen juliste-osastoja. Vähänkö löysin tänää maGeen TP-julisteen. Ihan vitun hieno.
    Kirjattu
  • ::