Rekisteröidy,


niin voit osallistua keskusteluihin
niin foorumilla kuin IRC-kanavallakin.
Rekisteröidy nyt!

Kirjaudu!



Pysy aina kirjautuneena sisälle

The Legend of Zelda: Twilight Princess

11.02.15 - klo:17:47

Ihanaakin ihanampi Tomoko

Tuskin tulee, pelkkä huhuhan tuo vain on. Ennemminkin näkisin, että Twilight Princess ja Skyward Sword tulisivat ladattavina Wii-peleinä Wii U:n eShopiin.

Olen kai sanonutkin tästä jo, mutta harmittaa kyllä aika rankasti se, että Xenoblade Chroniclesista ei tehdä Final Fantasy X|X-2 HD Remasterin tapaista versiota suoraan Wii U:lle. Jo maisemien takia sitä ihailisi mieluummin isolta ruudulta ja vieläpä teräväpiirtona.
« Viimeksi muokattu: 11.02.15 - klo:17:52 kirjoittanut Ihanaakin Ihanampi Tomoko »
Kirjattu
  • ::
  • 12.03.16 - klo:11:13

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Siis mit eikö TP HD:ssä voi pelata Wiin vispailukontrolleilla Sakuraiiii...
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.16 - klo:16:52
    Voi Sakurai miksi et tehnyt tätä peliä...kö?
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.16 - klo:16:53

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Sakurai on kaiken pahan alku- ja juurihammas.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.16 - klo:16:57
    Toisaalta mihinpä tämä versio tarvii niitä vispauksia, kun liiketunnistuksen parhaat palat on kuitenkin käytössä.
    Kirjattu
  • ::
  • 12.03.16 - klo:17:00

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Tykkäsin patukan heiluttamisesta.
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 13.03.16 - klo:01:49

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 13.03.16 - klo:01:50
    Paavo, nämä ovat sellaisia asioita, joita jokainen tutkiskelee yksin omassa makuuhuoneessa, niitä ei tule jakaa lasten video peli foorumeilla kaikille.

    Mitä sakki on tykännyt remakesta? Ja onko tässä jotain, minkä takia tätä oikeasti haluaisi pelata jommankumman alkuperäisen sijasta?
    Kirjattu
  • ::
  • 13.03.16 - klo:02:14

    Echo Poissa

    • Touhoun ainoa miesbossi
      • Nintendo Network ID: EchouR
      • 3DS-ystäväkoodi: 3883-8022-6252
      • Xbox Live Gamertag: EchouFIN
      • PSN ID: EchouFIN
      • Steam ID: FrostByteFIN
      • Mun profiili
    Minua ei siunattu GameCubella, joten alkuperäinen jäi pelattua. Pelasin Wii-versiosta apinatemppelin, jonka jälkeen pistin vaihtomateriaaliksi. Skyward Swordiin verrattuna TP:n Wii-version Wiimote-Nuntsakombo oli anuksenhajuista wigglewagglea. Remakessa tähtääminen on tyyliä Splatoon, eli helvetin hyvillä vesillä mennään. Wind Waker HD:ssa tehneestä virheestä opin aloittamaan pelin heti Hero Modella. Ja kivaahan se on ollut.

    Kaksintaistelu possulla ratsastavaa peikkopäälikköä vastaan yhdellä sydämellä pesi Wii-version jättämän paskan maun suusta. Toiseksi paras Zeldapeli tähän mennessä.

    Enpä ainakaan ole hupiukko.
    Kirjattu
  • ::
  • 13.03.16 - klo:03:38

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Pidin Twilight Princessistä sen julkaisuvuonna, ja muutamien sen jälkeen suorittamieni kokeilujen jälkeen arvelen, että pitäisin siitä nykyäänkin. GC-versio HD-resolla ja laajakuvalla kiinnostaa, mutta täyttä hintaa en mielelläni maksaisi. Harmi vain, että kyseessä on Dindendon peli joten hinta ei kyllä halpenekaan ajan kuluessa siis voi vittu Sakuraiiiiii...
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 23.01.17 - klo:23:12

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Ebin ostin tämän sittenkin, koska tykkään imeä Mijamodon munaa.

    Nyt odotan että saisin tutoriaalit läpi ja pääsisin ekaan luolastoon. Tähän sellainen odottava luuranko -kuva.

    Oikeasti voi vittu. Tyhmänä lapsena tän alun kesti, mutta ei enää.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 23.01.17 - klo:23:47
    Alkuahan on lyhennettykin HD-versioon vähän.
    Kirjattu
  • ::
  • 24.01.17 - klo:04:38

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Ai. Tiesin vain, että tears of lightien määrää on tiputettu. Se on ihan tervetullutta, osiot ovat minusta konseptina ok, mutta aivan liian pitkiä. Varsinkin eka, koska sitä edeltää niin pitkä tylsien tehtävien ketju.

    Etenin Goron Minesiin ja kyllä tämä alkaa jo maistua mukavalta. Tarinan pakottaminen ja vapaan tutkimisen rajoittaminen hyppäävät silmille etenkin kun on juuri läpäissyt OoTin, mutta onneksi maailmassa ja hahmoissa on viehätystä vanhentuneista grafiikoista ja muutamasta creepystä hahmomallista huolimatta. Eka luolastokin oli oikein passeli starttidunsku, bossitaistelu puolestaan lähinnä interaktiivinen elokuva. Sellaisena se ei toki ole ainut laatuaan 3D-Zeldoissa.

    Sain jo yhden game overin enkä edes pelaa Hero modella jebin. TP on näin ollen virallisesti vaikeampi peli kuin OoT, jossa en kuollut viimeisimmällä läpipeluulla kertaakaan.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 24.01.17 - klo:05:03
    Joo, alkuperäisessä pelissä Seran kissalle täytyi kalastaa kahdesti, nyt HD:ssa riittää kerran.
    Kirjattu
  • ::
  • 25.01.17 - klo:04:50

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Etenin Lakebed Templeen. Viimeisin Twilight-osio oli aivan liian pitkä. Ensin koluttiin läpi koko saatanan alue, ja sen jälkeen koluttiin se vielä uudestaan niiden vitun ötököiden takia. Pelillä oli vielä otsaa vittuilla pistämällä yksi kuoriainen Hyrule Castle Towniin, vaikka kaikki muut sijaitsivat Lake Hylian ja Zora's Domainin läheisyydessä.

    Noh, siitä selvittiin. Ja nyt... voi pojat. En tiedä onko tästä kiittäminen matalahkoja odotuksia (jotka vahvistuivat ikävystyttävän alun jälkeen), mutta nautin pelistä suunnattoman paljon. Vaikka juonitehtävissä on turhaa läskiä eikä homma etene niin sujuvasti kuin useissa muissa sarjan osissa, sisältää peli juuri sitä Paavon viime miitissä mainitsemaa, etenkin 3D-Zeldoille ominaista turhaa ripulia josta pidän. Maailma on täynnä tunnelmallisia lokaatioita, joissa on vaan kiva käyskennellä tekemättä mitään sen kummempaa. On rentouttavaa katsella auringonlaskua Lake Hylian näkötornista ja haaveilla, että omassa paskassa elämässä olisi jotain edes puoliksi yhtä kaunista.

    On sitä tekemistäkin toki ihan mukavasti. Hauskoja yksityiskohtia pursuava kalastusmökki oli juuri niin mahtava paikka kuin muistin, ja sieltä löytyviin minipeleihin (kalastus ja rollgoal) sain taas uppoamaan hävyttömän paljon aikaa. Muistan lukeneeni, että monet pitivät TP:n maailmaa hahmoineen tyhjänä ja persoonattomana, mutta joudun kyllä olemaan eri mieltä. Toki Hyrule Fieldillä on heikonlaisesti muuta tekemistä kuin kivien räjäyttely, mutta muihin alueisiin olen tutustunut erittäin mielelläni uudestaan näin useiden vuosien tauon jälkeen.

    Yli viiden tunnin mittaan venähtänyttä pelisessiota lopetellessani ajattelin jotain sen suuntaista kuin että voi juku onpas kiva pelata videopelejä. Ihan hävettää, kun muna on niin syvällä kurkussa. Jään toiveikkaana odottelemaan hymyn hyytymistä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 31.01.17 - klo:12:44

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    On kyllä karua, kun tajuaa, miten jälkeenjäänyt sitä oli vielä varhaisessa teini-iässä. Muistelin sekä Lakebedin että City in the Skyn olleen todella mutkikkaita labyrintteja, joiden selvittäminen toi aidosti helpottuneen olon. Nyt vanhana paskana huomaa, että nehän ovat samaa tavaraa kuin näemmä suurin osa Zeldojen luolastoista: viihdyttäviä esteratoja, jotka eivät sisällä niinkään puzzleja kuin peräkkäisiä huoneita, jotka täytyy koluta huolellisesti mikäli mielii päästä eteenpäin. Jos Zeldassa esimerkiksi pitää laskea silta, ei koskaan ole kyse siitä, että tarvitsisi miettiä millä keinoin tuon sillan saisi alas. Pitää vain tutkia huone ja löytää katkaisija.

    Tässäpä yksi asia jossa toivoisin uuden Zeldan petraavan. Minusta olisi ihan kiva, jos suurin osa haasteesta tulisi pulmanratkonnasta. Että saisi ihan oikeasti turhautua oikeaa ratkaisua miettiessään. Zeldoissa kuitenkin on toisinaan pilkahduksia ihan aidosta puzzleilusta: esimerkiksi OoTin ja MM:n vesitemppeleissä täytyy hahmottaa useampi kuin yksi huone kerrallaan ja toisinaan jopa miettiä, että mistähän vivusta minun nyt kannattaisi vetää. Tämän kun kehittäjät asettaisivat minimivaatimukseksi dunskuja suunnitellessaan, niin johan saattaisin hykerrellä.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 31.01.17 - klo:12:56
    Kirjattu
  • ::
  • 31.01.17 - klo:13:36

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Olenkin nähnyt noita videoita suosituksissa, mutta en ole tullut tsekanneeksi. Nyt sitten tsekkasin, eli kiitoksia. Jäbän mietteet luolastoista osuvat aika lailla yhteen omieni kanssa. TP:n luolastoissa todella korostuvat hienot setpiecet, tunnelma ja ulkoasu, koska eteneminen on hyvin yksinkertaista ja heikonlaisesti hahmotuskykyä koettelevaa. Samaten Ocarinassa on pieni pettymys, että suurin osa luolastoista on lineaarisia ja pala palalta avautuvia. Poikkeuksen tekevä Water Temple onkin ehdottomasti pelin paras tyrmä.

    Siitä on toki muutama vuosi aikaa kun Majora's Maskia pelasin, mutta tämän hetken mieli- ja muistikuvieni perusteella sanoisin, että siinä on 3D-Zeldojen ehdottomasti parhaat luolastot.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 31.01.17 - klo:13:55

    Tingle Poissa

    • Paavo
      • 3DS-ystäväkoodi: 1478-3942-1487
      • Xbox Live Gamertag: Tinglemies
      • Steam ID: Paavomies
      • Academic Nintendo Club RY
    Jooh elikkäs samaa mieltä. Parempia kuin Skyward Swordin neljä ensimmäistä.

    Ps. Suosittelen kaikille Etrian Odysseyta. Siinäpä vasta hyvää luolastoa.

    *edit* Link's Awakeningin ja Oraclejen lopuissa oli kyllä erinomaisia luolia. Mermaid's Cave ja Roc's Tower... Harmi ettei Pokémoneissa ole enää luolastoja :(
    « Viimeksi muokattu: 31.01.17 - klo:14:10 kirjoittanut Tingle »
    <Tapza> tinglest on kyl vähän hankala ottaa selvää
    <Tapza> se on tollanen saatananmoinen kusipää ja paras tuntemani ihminen, tosi mukava ja aivan perseestä
    <Kraidi> tarvitset vieroitusta epätodellisuudesta
    <JJJANI> vittu ku paavolle ei voi ees vittuilla ilman et menee ite ihan sekasin
    <henuck> olis kyl melkonen auschwitz olla jumissa jossain ovessa/sen takana ja kuunnella ffxiii ja paavon paskalaatikkojuttuja
    <Turjake> VITTU TINGLE NYT TURPA KIINNI
    Kirjattu
  • ::
  • 31.01.17 - klo:15:37
    Aloitin itsekin HD-version peluun. Olisi tarkoituksena vetää läpi ennen BotW:n julkaisua. Hero Mode + Ganondorf-amiibo saavat ottamaan nelinkertaisesti lämää, mikä on jo ennen Eldinin Twilight-osuutta aiheuttanut pieniä sydämentykytyksiä.

    Hassua, miten paljon tästäkin pelistä on jo ehtinyt unohtaa. Itse en muistanut ollenkaan esim. Forest Templen toista minibossia tai sitä, että apina pöllii lyhdyn.

    Kirjattu
  • ::
  • 31.01.17 - klo:15:48

    Tapza Poissa

    • Katkeroitunut nörtti
      • Wii-numero: 7790-9571-7387-3403
      • Xbox Live Gamertag: Tapzaa
      • Steam ID: Thapzaa
    Minulla oli joku mukamas hyvä syy olla valitsematta Hero Modea, mutta tässä vaiheessa kyllä kaduttaa. Vaikka soisinkin Zeldoissa haasteen tulevan suurilta osin taisteluiden ulkopuolelta, niin toisihan se pelaamiseen lisää jännitystä, mikäli kuolemisen mahdollisuus olisi oikeasti olemassa.

    Wind Waker HD:n vedin Hero Modella. Alussa kuolin muistaakseni aika monta kertaa. Kun sydämiä tuli lisää, vaikeustasojen ero kaventui aika triviaaliksi. Ehkä normaalilla vaikeusasteella minulla olisi ollut satunnaisen tappelun jäljiltä muutama sydän enemmän, mutta kuolemanvaara oli muistaakseni Hero Modellakin aika kaukana.
    Lasken pääomaa.
    Kirjattu
  • ::
  • 31.01.17 - klo:18:31

    Kraidi

    Ainoa vika Zeldoissa on ollut tähän mennessä niiden liiallinen helppous. Toivottavasti Breath of the Wild pamauttaa vaikeuskäyrät kunnolla mutkalle ja pistää pelaajan riesaksi sellaisia vihollisia, että niitä muistelee tippa poskella vielä kuolinvuoteellakin.
    Kirjattu
  • ::
  • 31.01.17 - klo:20:40
    Käsittääkseni BotW:n vaikeus tulee dynaamisesti ihan siitä kuinka paljon jaksaa craftata ja etsiä aseita ja varusteita, ja jos haastetta haluaa niin tietysti pelaa vaikka ilman armoreita eikä grindaile turhia.

    Toisaalta jos tavoitteena on 100% läpäisy niin en usko että combat tulee missään vaiheessa olemaan haastavaa.
    Kirjattu
  • ::